Fler än jag som tröttnat på Android?

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Jag blir imponerad varje gång jag läser om folk som hittar så mycket buggar. Själv så har mina Android och andra lurar funkat. Konstigt är det att vissa får problem om och om igen medan andra aldrig får problem.

Kan det vara handhavande fel, tro...?

Hade jag inte själv varit en tekniskt kunnig person som hittat mängder av buggar på min Android så hade jag nog trott som dig. Men min får sina problem med stock-rom, även direkt efter återställningar.

Men med tanke på hur Android fungerar är det inte vidare märkligt att buggandet är så spritt. Operativsystemet skiljer sig markant beroende på vilken telefon det körs på, så att Android 4.0 på modell X från företag 1 är buggfritt, behöver inte betyda att Android 4.0 på modell Y från företag 2 fungerar lika bra.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Och se hur bra det går för Nokia...

Fast jag faktiskt lite sugen på en windows-lur nästa gång. Min Legend är fortfarande snygg, men webbläsare och appar segar som fan.
Hur är batteritiden på windowslurar jmf med android?

Har testat min brors SGS3 och den är väldigt rapp och är sugen på den också, men den har för stor skärm enl mig (vilket verkar vara en trend).

Man kan se det såhär angående nokia så går det bra nu. Visserligen kommer de inte bli lika stora som de en gång var men i graven kommer de inte att gå
Microsoft har typ köpt upp nokia (motsvarande google som köpt upp motorolla).

Angående batteritiden så är lomia 800 efter en heldags användning start 06:00med typ 2 timmar surfandet 4 timmar musik och 1 timme prat typ 40 % kvar kl 2300. skippar man surfandet så skulle jag tro att man klarar sig på typ 2 dagar med små marginaler.

Min 3GS klarade 2 dagar utan problem med samma användare mönster (iOs 3.8).

Men en viktig fråga angående val av smartphone är oftast. Behöver jag 4 kärnor om jag alldrig/ sällan använder?. Personlige tycker jag inte att man behöver 4 kärnor för att starta en kalender/smsa och ringa med.

Visa signatur

CPU: i7 2600k Moderkort:ASRock Z68 Extreme7 GEN 3 GPU: MSI TF GTX 680 SLi Ram: Corsair (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP Chassi: Fractal Design Define XL PSU: Corsair 1200W HD: SSD: Samsung 840 (256GB) 3x 2TB WD green

Permalänk
Medlem

Går i precis samma tanke banor, har säkert flashat om min telefon över 50 gånger nu och börjar tröttna på det. Hur står sig wp7 mot ios gällande flytet? Går det att få fram lagg/märkbar prestandadropp i wp7 om man försöker att få det eller flyter det på överallt? Skulle uppskatta om någon med wp7 kan gå in på sf.se och scrolla/zooma runt överdrivet mycket och säga om det fungerar utan lagg.

Är det något man saknar i wp7 som inte kommer i wp8?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Går i precis samma tanke banor, har säkert flashat om min telefon över 50 gånger nu och börjar tröttna på det. Hur står sig wp7 mot ios gällande flytet? Går det att få fram lagg/märkbar prestandadropp i wp7 om man försöker att få det eller flyter det på överallt? Skulle uppskatta om någon med wp7 kan gå in på sf.se och scrolla/zooma runt överdrivet mycket och säga om det fungerar utan lagg.

Ska testa dock har jag en ZTE tania så zoomning fungearar ingen vidare (hackar vilket min optimus7 inte gjorde så tror det har med zte skärmen snarare än mjukvara)
Edit blev inget bra att filma me surfplattan så du får nöja dig med den andra videon.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av EpicBlobfish:

Skulle uppskatta om någon med wp7 kan gå in på sf.se och scrolla/zooma runt överdrivet mycket och säga om det fungerar utan lagg.

http://www.youtube.com/watch?v=4TiQPmAHQEg&hd=1

Utan lagg går det inte, men åtminstone acceptabel nivå för att vara användbart.

Sidan är redan laddad då jag låser upp den, så det första jag gör är att ladda om den, vilket nog inte syns så tydligt i klippet.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Utan lagg går det inte, men åtminstone acceptabel nivå för att vara användbart.

Sidan är redan laddad då jag låser upp den, så det första jag gör är att ladda om den, vilket nog inte syns så tydligt i klippet.

Tycker inte det ser ut som att det laggar något, svårt att få en uppfattning genom en video som spelas i 30fps dock. Måste säga att din telefon flyter på sjukt mycket bättre än min galaxy tab 10.1 med jellybean och min optimus 2x med ics (båda med dual core överklockade till 1.4GHz), trots att din telefon endast har en single core på 1GHz.

Tack för att du tog dig tid att göra en video

Permalänk
Skrivet av EpicBlobfish:

Tycker inte det ser ut som att det laggar något, svårt att få en uppfattning genom en video som spelas i 30fps dock. Måste säga att din telefon flyter på sjukt mycket bättre än min galaxy tab 10.1 med jellybean och min optimus 2x med ics (båda med dual core överklockade till 1.4GHz), trots att din telefon endast har en single core på 1GHz.

Tack för att du tog dig tid att göra en video

Farligt var det ju inte, men tja, sf går slöare än "normala" sidor. (hur många det nu finns kvar som inte är helt överfulla med crap)

Äh, det tog ju bara drygt 43 sekunder att fixa. Eller, skulle ha tagit, men ironiskt nog så hängde sig androiden jag filmade med då jag öppnade kameraappen första gången.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem

Jag har en htc one x som jag flashat till jellybean rom..fungerar klockrent tycker jag. Visst man kan tröttna på det om det buggar, men det är ju ditt eget val..kör stock så kommerbdet fungera. Jämför med ios eller wp så inser du snabbt att tom med stock android ger bättre resultat, och då kan du dessutom inte leka som idag.

Jag har en ipad 3 (som jag skriver från just nu btw) och den tycker jag är astråkig, ger mig inte de funktioner som androd kan, men här är jag inte ute efter det, utan här är det spel, surf och media som gäller..och de punkter är det klockrent på tycker jag iaf.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Jag har en ipad 3 (som jag skriver från just nu btw) och den tycker jag är astråkig, ger mig inte de funktioner som androd kan, men här är jag inte ute efter det, utan här är det spel, surf och media som gäller..och de punkter är det klockrent på tycker jag iaf.

Vilka funktioner är det du saknar från Android?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Vilka funktioner är det du saknar från Android?

Främst notifikationsfältet..visst den finns på ios med men här är det ju bara b..man måste till inställningar varje gång man vill ändra wifi, 3g, bluetooth, ljusstyrka mm..sen kan man inte ordna appar alfabetiskt, man kan inte heller välja vilken app som öppnar vad, youtube spelar inte hq om man är på 3g, man måste skriva in lösenord varje gång man laddar ner ny app, man kan inte ladda ner saker från nätet, finns inga widgets, multitasking värdelös...och så vidare..jag hade kunnat fortsätta hela natten men du fattar nog påängen..

edit: rotation, ljusstyrka, mediaknappar och volym finns på dubbelklick vänstersvep......

Som sagt..jag är inte här för att klaga, jag har android i telefonen för att det är där jag bryr mig mer, men på ipaden är det i stort sett bara media, surf och spel som är relevant..resten saknar jag men tycker inte att det är nödvändigt på en tablet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Främst notifikationsfältet..visst den finns på ios med men här är det ju bara b..man måste till inställningar varje gång man vill ändra wifi, 3g, bluetooth, ljusstyrka mm..sen kan man inte ordna appar alfabetiskt, man kan inte heller välja vilken app som öppnar vad, youtube spelar inte hq om man är på 3g, man måste skriva in lösenord varje gång man laddar ner ny app, man kan inte ladda ner saker från nätet, finns inga widgets, multitasking värdelös...och så vidare..jag hade kunnat fortsätta hela natten men du fattar nog påängen..

Som sagt..jag är inte här för att klaga, jag har android i telefonen för att det är där jag bryr mig mer, men på ipaden är det i stort sett bara media, surf och spel som är relevant..resten saknar jag men tycker inte att det är nödvändigt på en tablet.

Går det inte att få fram några shortcuts till ljusstyrka, wifi etc om man dubbelklickar på "home" knappen och scrollar åt vänster? Har för mig att min broder lyckades få fram någon sådan meny på hans iPhone. Dessa genvägar är nog den funktion jag skulle sakna mest om jag bytte till wp8 då det är skönt att snabbt kunna stänga av skärm-rotationen och ställa ner ljusstyrkan med bara två tryck när man lägger sig i sängen på kvällen.

Jag antar att man kan ladda ner saker från nätet i wp8 annars är det ju katastrof, förstår inte att jag inte har hört fler som klagar på detta i ios. Widgets och sådant klarar jag mig utan, använder dem ändå inte i android

Jaja, jag får väll vänta tills wp8 kommer ut, läsa lite recensioner och kanske klämma själv på det i någon butik innan jag anvgör om jag ska byta eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Går det inte att få fram några shortcuts till ljusstyrka, wifi etc om man dubbelklickar på "home" knappen och scrollar åt vänster? Har för mig att min broder lyckades få fram någon sådan meny på hans iPhone. Dessa genvägar är nog den funktion jag skulle sakna mest om jag bytte till wp8 då det är skönt att snabbt kunna stänga av skärm-rotationen och ställa ner ljusstyrkan med bara två tryck när man lägger sig i sängen på kvällen.

Jag antar att man kan ladda ner saker från nätet i wp8 annars är det ju katastrof, förstår inte att jag inte har hört fler som klagar på detta i ios. Widgets och sådant klarar jag mig utan, använder dem ändå inte i android

Edit: rotation, ljusstyrka, mediaknappar, och volym finns på dubbelklick vänstersvep..men man kan inte få in annat
Jaja, jag får väll vänta tills wp8 kommer ut, läsa lite recensioner och kanske klämma själv på det i någon butik innan jag anvgör om jag ska byta eller inte.

Jag kanske ska säga också att jag fått in de flesta av ovan nämnda funktionen med jailbreak, men det ska inte vara nödvändigt att bryta garantin för att ha såpass basic stuff.....
Men hursom..både ios och wp utseende kan man skaffa på en android telefon..om man nu anser att det är bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Jag kanske ska säga också att jag fått in de flesta av ovan nämnda funktionen med jailbreak, men det ska inte vara nödvändigt att bryta garantin för att ha såpass basic stuff.....
Men hursom..både ios och wp utseende kan man skaffa på en android telefon..om man nu anser att det är bättre.

Jag kör launcher 7 på min telefon just nu men det är mest lagget jag vill ifrån.

Kom på en fråga till till er med wp7, blir telefonen segare ju mer appar man öppnar så som i android och ios eller märker man ingen skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Jag kör launcher 7 på min telefon just nu men det är mest lagget jag vill ifrån.

Kom på en fråga till till er med wp7, blir telefonen segare ju mer appar man öppnar så som i android och ios eller märker man ingen skillnad?

Jag har 127 appar inne..visst använder jag inte alla dem på samma gång jag är trots allt människa, men är väldigt appgalen och jag märker inte av de symptomen du nämner på min one x med jellybean...
Det kanske är lite orättvist att förvänta sig ett flyt med en telefon som är typ ett år gammal..och var midrange tom då..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Därför jag gillar iOS. Det ska fungera när jag ska använda det och ska ej vara krångligt. Skiter i hur det ser ut, det ska vara funktionellt och simpelt dvs tar mindre tid att navigera fram

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RepZi:

Därför jag gillar iOS. Det ska fungera när jag ska använda det och ska ej vara krångligt. Skiter i hur det ser ut, det ska vara funktionellt och simpelt dvs tar mindre tid att navigera fram

Mindre tid för navigering? ... Då skulle Android sitta som hand i handske för dig: Android integrerar tjänster och applikationer så att tu inte behöver växla mellan flera applikationer när du skall utföra något som kräver mer än en tjänst/applikation.

Till exempel: vill du i ett SMS skicka en fil, men då SMS i sig inte stödjer bilagor så kanske man vill nyttja en fildelningstjänst till detta. Vi tar Dropbox som exempel.

Med iOS måste du ta fram kontaktlista, skapa ett SMS, växla till Dropbox-appen, ladda upp filen och skapa en http-länk. Växlar tillbaka till SMS-applikationen och klistrar in länken.

Med Android kan du från kontaktlistan välja att skicka en fil. Du får en lista med fildelningstjänsterna: Dropbox, FTP, Skydrive Google Drive. Du väljer i detta fallet Dropbox. Android låter dig sedan välja hur du vill bifoga länken ifråga: Epost, SMS, Viber, Skype, MSN, Facebook...
Allt detta direkt från kontaktlistan utan att behöva växla mellan applikationer tack vare integrationen. Eftersom man aldrig behöver växla mellan applikationerna, så blir det mindre navigering och man går direkt på sak.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av basse1978:

Jag har alltid förespråkat Android telefoner och byter ROM titt som tätt, vill alltid ha det senaste osv. Leker med widgetar, nya ikoner/teman och olika utseenden dagar i ända.
Men i slutändan när man tröttnat på nyhetens behag av en ny Android-version och alla dess buggar som oftast följer med så byter jag tillbaks till en äldre ROM bara för att det måste vara stabilt.

Om nån undrar så har jag en HTC Desire S, och för tillfället finns det ingen ROM med ICS eller JB som funkar 100%

Nu när man bytt ROM för femtielfte gången bara för att gå tillbaks några versioner igen 2 timmar senare börjar jag fundera på om man kanske ska satsa på att köpa nåt som bara funkar, kanske börjar bli för gammal för att använda telefonen som leksak känner jag ibland, är 34 år för övrigt.

Är väldigt sugen på WP8 eller nya iPhone men är rädd för att jag kommer ångra mig och vilja ha Android igen... Det är ju trots allt kul att testa alla custom ROMS som kommer hela tiden...

Är det fler som känner lite som jag?

Får nog säga att jag känner igen hela resonemanget, jag tröttnade även själv till slut (höll mig dock till Cyanogenmod, var det enda alternativet som kändes något sånär stabilt i längden).
Dock är ju en stor del av problemet inte egentligen med Android i sig, t.ex. så skulle jag nog säga att åtminstone halva problemet är tillverkare som inte släpper uppdateringar (inofficiella dito blir närmast per definition buggiga eftersom dessa inte har möjlighet att trolla fram drivrutiner osv som funkar korrekt med större uppdateringar) och sedan då tillverkare som ersätter delar av Android-systemet med egna alternativ som buggar ur eller beter sig konstigt.

För egen del blev lösningen... Android, men i form av att enbart köra Nexus-enheter.
De viktigaste aspekterna för mig när jag skulle hårddra varför jag inte nöjde mig med det som tillverkaren tillhandahöll:
* Senaste Androidversionen (kommer inom rimlig tid till Nexus)
* Slippa konstiga speciallösningar från tillverkaren (Nexus har bara AOSP+Google-mjukvara)
* Ha möjlighet att leka OM jag någon gång känner för det (Nexus har olåst bootloader med fastboot)

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade ett tag och köpte en Iphone 4S. När jag väl insett vad det var jag hade get upp och vad jag hade ersatt det med så bytte jag tillbaka direkt. iOS står inte ens i samma liga som Android i min bok. Funktionellt är Android överlägset tycker jag. Det var så mycket som helt enkelt var för jobbigt på iOS eller inte fungerade alls. I android har jag aldrig haft några hinder. Med iOS möttes jag utav hinder efter hinder. Det gick inte hem hos mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Nej, det är grannen Fönstersson som lagt fyrkantiga stenplattor. Appelgren täckte in allt i vit hårdplast.

Tyvärr är bevattningen trasig på Droidbergs tomt, så stora delar av den är bara ledsen gjord med brända grästuvor.

Är detta den nya "Bil" jämförelsen eller? Kommer vi på sweclockers få höra "Men Kåksson vattnar sin matta med X och då blir det Y.."?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik6504:

Jag tror du har missupfattat att det främst är mobil helt enkelt. Att den flyter bra nämner du själv. Det är väl så att säga hela poängen med Windows Phone som sådant:
http://www.suntimes.com/technology/ihnatko/11730729-452/can-w...
http://www.theverge.com/2012/4/28/2983312/steve-wozniak-windo...

Vilka "finesser" syftar du på?
Jag tror Windows Phone funkar tillräckligt bra för att vara ett bra alternativ för många användare.

Windows Phone 8 blir nog ett lyft också. Mer möjligheter att skräddarsy den med ett mer personligt utseende och så vidare:
http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile...

Om man vill ha mer finesser som du kanske menar, så vänta 2 månader och gå på en sån modell istället.
Man behöver inte vara betald för att tycka att Windows Phone är ett intressant alternativ istället för Android eller iPhone.
Jag tror konsumenterna tjänar på att det finns 3 system som konkurrerar med varandra.

Har inte haft luren med WP7.5 så länge men när man inte kan göra en sån enkel sak som att ändra ringsignal till en mp3 låt man lagt in eller skicka filer mellan lurarna via blåtand eller varför kommer inte enheten upp som en enhet i windows nar jag kopplar via usb kabeln så man kan kopiera över filer med utforskaren eller varför i h-vete kan jag inte koppla upp mina utdelade mappar från datorn via wifi??? WP är skräp om man är van vid android! men huj vad det flyter när man rullar några fula fyrkanter på skärmen...

Permalänk

Jag bytte från Android till iOS efter att ha tröttnat på det, och även om jag saknar Android lite ibland så ångrar jag det inte.
När jag vill leka plockar jag bara fram min androidtelefon och flashar, customizar och har mig, sen när jag tröttnat igen går jag tillbaka till min 4S som "bara funkar".

Jag håller med om att vissa saker känns lite omständiga, till exempel kan du inte bifoga bilder direkt inifrån mailappen, utan måste in i Photos, välja bild, trycka share och välja Mail. Du kan inte heller dela till exakt vilken app som helst (här är vad du kan göra med en bild: http://db.tt/asu2HA5N) utan måste då gå andra vägen och exempelvis öppna Viber och välja bild inifrån appen.
Andra nackdelar jämfört med Android är att du inte kan komma åt filsystemet hur du vill eller installera vilken tredjepartsapp som helst utan att jailbreaka.

Fördelarna är bland annat det klassiska "det bara funkar", att apps och spel oftast kommer först till iOS, samt att du vet att du kommer få nya uppdateringar samtidigt som de släpps, något som inte är fallet med majoriteten av androidtelefoner där det snarare verkar som att tillverkarna glömmer bort telefonen sekunden efter att de släpper den. Undantaget då Googles egna telefoner samt tillverkarnas flaggskepp. (Fast när det gäller det sistnämnda måste du ändå ofta vänta flera månader på att en stabil release kommer, tyvärr.)

I vilket fall tycker jag, personligen, att iOS är det bättre valet.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

Jag blir imponerad varje gång jag läser om folk som hittar så mycket buggar. Själv så har mina Android och andra lurar funkat. Konstigt är det att vissa får problem om och om igen medan andra aldrig får problem.

Kan det vara handhavande fel, tro...?

Bara för att buggen finns så behöver inte alla få problem med det, finns de som inte ens märker av dem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PCWin:

Man kan se det såhär angående nokia så går det bra nu. Visserligen kommer de inte bli lika stora som de en gång var men i graven kommer de inte att gå
Microsoft har typ köpt upp nokia (motsvarande google som köpt upp motorolla).

Angående batteritiden så är lomia 800 efter en heldags användning start 06:00med typ 2 timmar surfandet 4 timmar musik och 1 timme prat typ 40 % kvar kl 2300. skippar man surfandet så skulle jag tro att man klarar sig på typ 2 dagar med små marginaler.

Min 3GS klarade 2 dagar utan problem med samma användare mönster (iOs 3.8).

Men en viktig fråga angående val av smartphone är oftast. Behöver jag 4 kärnor om jag alldrig/ sällan använder?. Personlige tycker jag inte att man behöver 4 kärnor för att starta en kalender/smsa och ringa med.

Åh fan, hade du någon egen version av iOS som hade 3.8?! Apple själva släppte 3.1.3 som sista till iPhone innan iOS 4 kom och en iOS 3.2 till iPad

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad du menar..

Känner du ett tvång att köra olika roms och vill ha en låst mobil så du inte faller för frestelsen att leka runt med roms igen??

Min Samsung Galaxy S3 fungerar fint med orginal rom..Är trots allt en telefon och ingen leksak

Jag kör själv android för att det är ett bra system helt enkelt.Lätt att ordna UI som man själv vill ha den med widgets osv.Inte för att leka runt med custom roms som nån nisse suttit och pillat ihop.Klart som korvspad att det buggar då.

Enda anledningen till att jag rootade min telefon va för att jag satte ihop ett eget script för längre batteritid..Orginal batteritid va helt ok men nu är det ännu bättre..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Förstår inte riktigt vad du menar..

Känner du ett tvång att köra olika roms och vill ha en låst mobil så du inte faller för frestelsen att leka runt med roms igen??

Min Samsung Galaxy S3 fungerar fint med orginal rom..Är trots allt en telefon och ingen leksak

*Ähum* En leksak är väl exakt det den är, den ser t.o.m ut som en leksak, Nokia 3310 är en telefon, Smartphones är numer leksaker, vissa för vuxna (iPhone och WP-lurarna), andra för kids (Android lurarna)

Permalänk
Medlem

Som svar på topiken, nej. Min telefon buggar inte, jag leker inte med pirat roms. Är helt enkelt svinnöjd och kommer inte byta till något annat. Har en Galaxy Note, uppdaterad osv med senaste ORGINAL rom.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

*Ähum* En leksak är väl exakt det den är, den ser t.o.m ut som en leksak, Nokia 3310 är en telefon, Smartphones är numer leksaker, vissa för vuxna (iPhone och WP-lurarna), andra för kids (Android lurarna)

Du menar tvärt om? Kolla upp ålderskategorier som köper Iphone vs Android. Unga tjejer är över representerade bland Iphone köparna Jag skulle kunna länka, men lämnar över jobbet till dig som bara gissar.

EN länk kan du få http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/1644_tjejer_vill_ha_iphone_k...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Du menar tvärt om? Kolla upp ålderskategorier som köper Iphone vs Android. Unga tjejer är över representerade bland Iphone köparna Jag skulle kunna länka, men lämnar över jobbet till dig som bara gissar.

EN länk kan du få http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/1644_tjejer_vill_ha_iphone_k...

Företag och myndigheter väljer iPhone pga deras mycket bättre lösningar med appar än vad Android har, där är den stora målgruppen

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Som svar på topiken, nej. Min telefon buggar inte, jag leker inte med pirat roms. Är helt enkelt svinnöjd och kommer inte byta till något annat. Har en Galaxy Note, uppdaterad osv med senaste ORGINAL rom.

Så, enligt det resonemanget så är delar av Samsung pirater, då dom 4 senaste ORIGINAL romarna till Galaxy S2 varit buggiga, och alltså är såkallade pirat-roms?

Men kul att höra att iallafall Note överlevde övergången till Android 4.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

I länken där står inget om ålder.

Visa signatur

NO MAAM