Gaming kylning till laptop! Hjälp

Permalänk
Medlem

Gaming kylning till laptop! Hjälp

Hej, jag letar efter en riktigt bra kylare till min nya laptop, Fujitsu NH532 17"

Jag vill inte spendera mer än 600 kr. Jag har kollat på produkter som t.ex. Zalman NC2000, NC3000, Cooler Master Storm SF 19 och NZXT CRYO LX.

Har försökt listat ut det själv och kommit fram till dessa men jag är rätt ny med gaming laptops då jag brukar sitta vid en desktop.

Jag vill veta vilken som är bäst och varför, och vilken jag ska undvika.

Har länkat en bild med måtten för laptopen, tänkte på hålen i kylningen måste passa osv.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6901387/cooler-master-notepal-u3

Den hade jag till min gaminglaptop! Funkade kanon, fördel med flyttbara fläktar

Visa signatur

No pain, no gain.

Permalänk
Medlem

Jo, däremot har jag hört att fläktarna inte har hög RPM pga USB-power vilket SF-19 inte har vilket bör ge den mer power?

Permalänk
Medlem

Sen ser jag också att den ej har utgånger för t.ex. Extra USB slots som Zalman har. Skulle inte skada med två extra utgångar t.ex.

Permalänk
Skrivet av Lieghton:

Jo, däremot har jag hört att fläktarna inte har hög RPM pga USB-power vilket SF-19 inte har vilket bör ge den mer power?

Jag kan rekommendera att du köper en wall powered usb hubb, eller möjligtvis en dubbel usb kabel så borde du komma ganska nära. Dessutom så belastar du usb porten väldigt mycket om du tänkte att köra tre fläktar på bara en usb kontakt på moderkortet. Risken är att du bränner porten efter några månader. Om du inte har USB 3.0 dvs, den är designad för att klara mycket högre effekt.

Hejhopp. Lycka till!

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyreavan91:

Jag kan rekommendera att du köper en wall powered usb hubb, eller möjligtvis en dubbel usb kabel så borde du komma ganska nära. Dessutom så belastar du usb porten väldigt mycket om du tänkte att köra tre fläktar på bara en usb kontakt på moderkortet. Risken är att du bränner porten efter några månader. Om du inte har USB 3.0 dvs, den är designad för att klara mycket högre effekt.

Hejhopp. Lycka till!

Jag har 3x3.0 USB

Jo jag funderar på U3an och köpa till extra fläktar. Men att Zalman NZ3000 till exempel har fyra extra USB portar är väldigt lockande, och NZ3500 har inbyggda högtalare också.

Permalänk
Medlem

Annars kan du helt enkelt lägga ett par suddgummin under bakkanten så att luften kommer åt bättre. Denna enkla åtgärd är relativt effektiv, och definitivt helt tyst!

Permalänk
Medlem

Kommer behöva mer än suddigummi