Seagate Baracuda IV eller V

Permalänk

Seagate Baracuda IV eller V

Är dags att köpa ny hd och då jag vill ha en tyst har jag bestämt mig för en Seagate.
Såg dock att datorbutiken fått in Baracuda V nu, ska man satsa på en sådan istället för en Baracuda IV?
V våter väll mer men borde väll då rimligtvis ha bättre prestanda, eller, vad tror ni?

Permalänk
Medlem

V är tystare enligt storagereview..

Permalänk

Hmmm, det låter ju fint
Lär nog bli en 120 GB Baracuda V

Permalänk
Avstängd

barracuda V är (jämfört med barracuda IV):

något tystare.
något snabbare.
något kallare.

så i min uppfattnig så är barracuda V ett bra val

Permalänk
Hedersmedlem

Nja, enligt StorageReview är V något varmare än IV.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

men varför inte en IBM GXP 180 ?
dom ska ju (enligt storagereview) vara nästan lika tysta men snabbare.. dock aningen varm..

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
men varför inte en IBM GXP 180 ?
dom ska ju (enligt storagereview) vara nästan lika tysta men snabbare.. dock aningen varm..

Jag har en 120 GB Barracuda V och en 120 GB IBM (120 GXP) och dom kyls lika mycket, och Barracudan ligger hela tiden på 2-3° högre temperatur än min IBM (seagate ~31° , IBM ~28°), men det kan ju vara så att 180 GXP e varmare än 120 GXP.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk

Njaaa, ingen IBM för min del. Känns inte riktigt säkert med tanke på deras tidigare hd's

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med min Baracuda IV, så jag kan inte göra något annat än att varmt rekommendera den. Men i dagsläget så skulle jag nog ha köpt en Baracuda V, lite snabbare och tystare. Tillförlitligheten är nog lika bra skulle jag tro.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H