Permalänk
Skrivet av Nidala:

Lyckades logga in och fick spela i 10 min sen blev det helt svart på skärmen, inget som hänt tidigare :/

Hände samma sak för mig precis

Permalänk
Medlem

Jobbigt hittat den första qusten som inte går att göra.
"KIlling Fields" (lvl51)
Endless med mobs som spawnar och man ska "hitta" något som ska hjälpa till men finns inget.

WINNING!!!!!!!!!!!!

FÖrsök inte reviva några av piss soldaterna, pulla bara tbx en mob i taget till Geralen som står uppe på kullen.
JÄVLIGT JOBBIGT!

Permalänk
Medlem

Hur stor är patchen? Sitter på segt internet där jag bor!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Nu kan inte jag logga in iaf, anyway; Har pre-order på spelet o körde igår med den registrerade pre-order keyn. Nu idag kom ju den fysiska kopian av spelet, med en annan key. Kommer man få uppdatera keyn eller så framöver?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet var man uppdaterar sitt account från pre-purchase till retail? Hittar det ingenstans när jag loggar in på account.guildwars2.com.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Är det någon som vet var man uppdaterar sitt account från pre-purchase till retail? Hittar det ingenstans när jag loggar in på account.guildwars2.com.

https://register.guildwars2.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Är det någon som vet var man uppdaterar sitt account från pre-purchase till retail? Hittar det ingenstans när jag loggar in på account.guildwars2.com.

Du behöver inte göra det, det är den koden du spelar med.

Undantag: Collector's Edition Pre-purchase, som måste uppgraderas inom 5 dagar efter launch.

Permalänk
Avstängd

Frustrerande launch iallafall.
Kan inte skapa min karaktär då jag tydligen inte är inloggad..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Du behöver inte göra det, det är den koden du spelar med.

Undantag: Collector's Edition Pre-purchase, som måste uppgraderas inom 5 dagar efter launch.

Nu gjorde jag en sån update ändå o fick min 4digit-code ändrad, bara o hoppas på att inte gubben o allt annat blev borta/ändrat nu då. Går ju givetvis inte o logga in o kolla heller så

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Nu gjorde jag en sån update ändå o fick min 4digit-code ändrad, bara o hoppas på att inte gubben o allt annat blev borta/ändrat nu då. Går ju givetvis inte o logga in o kolla heller så

Mysko, borde inte ändra kontonamnet. Hoppas det är ok, just nu verkar det finnas en del belastningsproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Mysko, borde inte ändra kontonamnet. Hoppas det är ok, just nu verkar det finnas en del belastningsproblem.

Nej, själva kontonamnet är ju samma, det är ju den där display name eller va det heter som blev ändrat. annars är det ju samma med inloggning osv. Aja hann inte spela så länge igår iaf så vi får väl se va det blir när det väl går o komma in igen

Edit: Nu kom jag in o allt var som det skulle verkade de som så Gubben kvar o kontakterna lika så, bara four-digit-coden som va ändrad

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Hur spelar ni?

Jag syftar på skills och sådant klickar ni på Skill knapparna elelr gör ni på nått annat sett,jag upplever det lite svårt att springa runt samtidigt klicka på skill knapparna.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Hur spelar ni?

Jag syftar på skills och sådant klickar ni på Skill knapparna elelr gör ni på nått annat sett,jag upplever det lite svårt att springa runt samtidigt klicka på skill knapparna.

Tips:

Byt "hotkeys".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfonsaberg:

Tips:

Byt "hotkeys".

Jodå det vet jag hur man gör har bundit några skills till mus knapparna, men undrara hur andra spelar kan vara bra att veta så man själv kan testa.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag har mina skills på 1-5, Q, E, F, C och weapon switch på "<" (bredvid Z)
Plockar upp grejjer på R. Och har tagit bort alternativet double click to dodge.
Dodgar på V dvs.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

har enorma problem med skillag nu, spelet är helt ospelbart då allting aktiveras 3 sekunder sent, å när det även gäller healing så spenderar jag större tiden död i mitt questande =_= å min egen uppkoppling är bra å funkar fint, å att skriva i guildchatten tar det kanske 3 min innan det visas vad jag skrivit -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Jodå det vet jag hur man gör har bundit några skills till mus knapparna, men undrara hur andra spelar kan vara bra att veta så man själv kan testa.

kör musknapp 4 och 5 sen shift + musknapp 4 och 5 och T

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillyme:

har enorma problem med skillag nu, spelet är helt ospelbart då allting aktiveras 3 sekunder sent, å när det även gäller healing så spenderar jag större tiden död i mitt questande =_= å min egen uppkoppling är bra å funkar fint, å att skriva i guildchatten tar det kanske 3 min innan det visas vad jag skrivit -.-

Jag tror att alla har det problemet. Lite besviken faktiskt, dom har kört väldigt många stresstest men ändå blir det såhär...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag tror att alla har det problemet. Lite besviken faktiskt, dom har kört väldigt många stresstest men ändå blir det såhär...

nej inte alla, visst guilden går inte att chatta i för mig men något skillag har jag då inte.

Visa signatur

| NZXT Phantom 410 SE black/orange | i5 3570K | MSI Z77A GD55 | Corsair Vengeance LP 8GB | ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP | NZXT Hale 90 750W | Intel 330 120GB |
| Ducky Shine | Corsair M90 | Fiio E07k | Beyerdynamic DT770 Pro |

Permalänk
Administrativ avgift

Killar release det är bara förvänta sig av ett MMO dock så kan jag logga in när jag vill utan problem <3 Hehe Tur jag har ^^ men iaf killar chilla och ta det lugnt ni kommer slösa mycket tid framför detta spel. Ha detta i åtanke detta hör till releasedag hype

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Det ser ut som att kapaciteten på servrarna har höjts, ingen är längre full så om ni ska byta server så testa nu.

Permalänk
Medlem

På deras Facebook står det att dom som köpt pre purchase ska skriva in deras final key? Gäller det oss oxå? Isf hur får jag tag på den?

Skickades från m.sweclockers.com

Nvm gäller bara ce tydligen

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nidala:

Det ser ut som att kapaciteten på servrarna har höjts, ingen är längre full så om ni ska byta server så testa nu.

Det har trillat in några sådana höjningar kontinuerligt den senaste tiden som tur är, hoppas verkligen att många kan rolla på den servern där de vill spela även nu efter release!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nidala:

Det ser ut som att kapaciteten på servrarna har höjts, ingen är längre full så om ni ska byta server så testa nu.

Far Shiverpeaks eller ska jag stanna kvar på Desolation D:
Är mest intresserad av en server som gör bra ifrån sig på WvW (svårt att veta redan nu), men ändå

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Far Shiverpeaks eller ska jag stanna kvar på Desolation D:
Är mest intresserad av en server som gör bra ifrån sig på WvW (svårt att veta redan nu), men ändå

Far Shiverpeaks krossar WvW och det är pga Nordiska guilder den gör det.

Stats just nu:

Far Shiverpeaks: 184 962
Ruins of Surnia: 14 138
Whiteside Ridge: 11 625

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Nån som hittat en karma vendor som säljer bra pistoler för level 30?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Far Shiverpeaks krossar WvW och det är pga Nordiska guilder den gör det.

Stats just nu:

Far Shiverpeaks: 184 962
Ruins of Surnia: 14 138
Whiteside Ridge: 11 625

inte så att de andra 2 servrarna är sämst? :s

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Far Shiverpeaks krossar WvW och det är pga Nordiska guilder den gör det.

Stats just nu:

Far Shiverpeaks: 184 962
Ruins of Surnia: 14 138
Whiteside Ridge: 11 625

ok dom nordiska guildsen utgör väll en 15-20% av FS
och det e ju inte så svårt att äga när det är 5-10 gånger så mycket spelare
vet inte hur det är nu jag lämnade fs igår men det var ju inte så kul att vänta i 1-2 timmars kö varje gång man vill köra WvW

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Far Shiverpeaks eller ska jag stanna kvar på Desolation D:
Är mest intresserad av en server som gör bra ifrån sig på WvW (svårt att veta redan nu), men ändå

Desolation skulle jag vilja säga är #1 PvP servern, toppar Gandara då och då när Kungen inte går in med sin Guild för att PvPa.
Vi på Gandara har alltid toppat FS tex.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det där med overflow? är det samma server eller är det en "extra" server?
Försökte lira med en kompis igår, vi var på samma server men vi kunde inte se varandra. Det gick att skriva till varandra och joina ett party.
Gissar på att en av oss va på overflow och en på den riktiga? finns det något bra sätt att hamna på samma?
Kommer overflow att tas bort när det börjar lugna ner sig?

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500