Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Hur funkar det där med overflow? är det samma server eller är det en "extra" server?
Försökte lira med en kompis igår, vi var på samma server men vi kunde inte se varandra. Det gick att skriva till varandra och joina ett party.
Gissar på att en av oss va på overflow och en på den riktiga? finns det något bra sätt att hamna på samma?
Kommer overflow att tas bort när det börjar lugna ner sig?

Det är samma server, fast en server i servern. Spelare som är i overflow kan inte se dom andra i den vanliga. Jag antar att dom håller på att fixa det nu, men i början fans det en ''join in'' knapp om man högerklickade på en medlem i partyt som gjorde att man teleporteras till den andras server (från normal till overflow ).
Overflow kommer alltid finnas. Det gör att du inte hamnar i queue när du ska joina servern, utan istället så är du fortfarande i servern, fast overflow

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Det kostar något, men jag har inte hittat om det är gems eller guld (eller något annat).

Tror det kostar 10c per crafting level du byter till. Dvs att det är gratis att byta från level 23 armorsmith till level 0 jeweler, men vill du byta tillbaks kommer det kosta 2s 30c.

Permalänk

Nån mer än jag som inte kommer in efter "mini-patchen" nyss?

Visa signatur

Dice, ge tillbaks mitt liv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manetsmet:

Nån mer än jag som inte kommer in efter "mini-patchen" nyss?

Guild Wars 2 för 3 timmar sedan At midnight PDT (3 hours from now) we will be bringing the servers down for maintenance. The estimated downtime will be between 20 - 60 min. Thank you for your patience. ~RB

Från: https://www.facebook.com/GuildWars2

Permalänk
Skrivet av Kejsarn:

Guild Wars 2 för 3 timmar sedan At midnight PDT (3 hours from now) we will be bringing the servers down for maintenance. The estimated downtime will be between 20 - 60 min. Thank you for your patience. ~RB

Från: https://www.facebook.com/GuildWars2

ojj, missat den infon totalt. Helt upptagen med att spela

Visa signatur

Dice, ge tillbaks mitt liv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Det är samma server, fast en server i servern. Spelare som är i overflow kan inte se dom andra i den vanliga. Jag antar att dom håller på att fixa det nu, men i början fans det en ''join in'' knapp om man högerklickade på en medlem i partyt som gjorde att man teleporteras till den andras server (från normal till overflow ).
Overflow kommer alltid finnas. Det gör att du inte hamnar i queue när du ska joina servern, utan istället så är du fortfarande i servern, fast overflow

Ah ok, tack för ett bra svar

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att få utseendet av en sak men statsen av en annan.

Läst att man ska kunna göra det i GW2. Men jag vet inte hur man gör. Någon som har mera koll ?

Så man har en trevlig "Headgear" men man hittar en med mycket bättre stats men den ser ful ut som fan, så ska det gå behålla statsen från ena och utseendet från det andra.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Hur gör man för att få utseendet av en sak men statsen av en annan.

Läst att man ska kunna göra det i GW2. Men jag vet inte hur man gör. Någon som har mera koll ?

Så man har en trevlig "Headgear" men man hittar en med mycket bättre stats men den ser ful ut som fan, så ska det gå behålla statsen från ena och utseendet från det andra.

Det är några stenar man använder, transmorph eller något heter dom. Har kört det på någon del, fått de via att hitta allt på kartor och liknande.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Sen kan man ändå passa på att harvesta och plocka Hjärtan när man är på Overflow så slipper man harva runt när man spelar med polarna.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem

Sent om sider så kom då äntligen mina spelskivor och kod från spelbutiken.se.. tadde bra med tid det men nu äntligen så håller den på att patcha in alla uppdateringar. Gick minst sagt miste om headstarten med då någon redan använde sig av min unika nyckel som jag fick via mail enbart pga att jag ringde och påminde dom. Jäkligt skönt ska det bli att få testa på spelet tillslut hursom och nu vet man att aldrig.. någonsin igen boka via spelbutiken.se med.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

Finns det olika versioner av spelet, tänker på us och eu eller spelar alla på samma server?

Permalänk
Medlem

Bytte till far shiverpeaks från gandorra igår och det laggar ju sjukt mkt här på kvällarna, har ungefär 1-2 sekunder delay på alla abilities. Är det samma för alla? på gandorra upplevde jag inte alls samma sak.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

Verkar vara nytt för dagen, gav just upp efter att det var mer utlaggat än inte.

Permalänk
Medlem

Jo, Far Shiverpeaks är laggigt.

Vilken server ska man till om man vill ha lite lagg?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

De skrev på sin twitter sida att de hade problem med lagg. Så tror nog inte de hjälper att flytta server.

Permalänk
Medlem

Jag buggade till i Godslost swamp och hamnade under marken. Lyckades simma under hela Queensdale och in under Divinity's Reach.
http://imgur.com/a/AQDgx

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jo, Far Shiverpeaks är laggigt.

Vilken server ska man till om man vill ha lite lagg?

Troligen körs servrarna virtuellt så de kör utspridda på samma hårdvara, fullt har nog mer med att sprida ut folk och inte ha en smockad server med 30000 overflow shards m.m. och det är nog antingen hårdvaran som inte presterar som den ska eller så är det något i det virtuella lagret som strular, troligen därav overflow servers är värre för att de skapas lite on the fly efter behov. Körde vid 5-7tider på morgonen och det var tomt på folk och var inte på overflow och det var ändå server lagg :/ (Märks som satan som Engineer när man kör granades och bomber).

Skrivet av Kalium:

Jag buggade till i Godslost swamp och hamnade under marken. Lyckades simma under hela Queensdale och in under Divinity's Reach.
http://imgur.com/a/AQDgx

Haha lite tufft, jobbigt att hamna där om man inte har några pengar

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Troligen körs servrarna virtuellt så de kör utspridda på samma hårdvara, fullt har nog mer med att sprida ut folk och inte ha en smockad server med 30000 overflow shards m.m. och det är nog antingen hårdvaran som inte presterar som den ska eller så är det något i det virtuella lagret som strular, troligen därav overflow servers är värre för att de skapas lite on the fly efter behov. Körde vid 5-7tider på morgonen och det var tomt på folk och var inte på overflow och det var ändå server lagg :/ (Märks som satan som Engineer när man kör granades och bomber).

Haha lite tufft, jobbigt att hamna där om man inte har några pengar

Testade engi lite och det verkade skoj. (i betan) Kör warrior nu men funderar på en engi, vad är de roligaste med din engi?=)

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Testade engi lite och det verkade skoj. (i betan) Kör warrior nu men funderar på en engi, vad är de roligaste med din engi?=)

Variationen, man kan inte växla vapen som andra men istället har man ju alla toolbelt grejer vilket gör att man faktiskt kan växla mer, sedan möjligheten att köra mer random, alla potions m.m. ger ju typ random buff vilket gör att man kan anpassa sig efter det man får och den andra kan inte veta vad som händer förrän det händer

Sedan är det väldigt skoj att springa runt och droppa bomber =D

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Variationen, man kan inte växla vapen som andra men istället har man ju alla toolbelt grejer vilket gör att man faktiskt kan växla mer, sedan möjligheten att köra mer random, alla potions m.m. ger ju typ random buff vilket gör att man kan anpassa sig efter det man får och den andra kan inte veta vad som händer förrän det händer

Sedan är det väldigt skoj att springa runt och droppa bomber =D

Låter skoj. Får se vad man ska spela då, warrior är dock sjukt skoj

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Tycker de dags för dem o öppna AH...Detta är ju sjukt irriterande -.- Jag har massa skräp som sak säljas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Tycker de dags för dem o öppna AH...Detta är ju sjukt irriterande -.- Jag har massa skräp som sak säljas!

Mhm, får hoppas de får igång det inom rimlig tid. Funkade fint under betan :o.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Mhm, får hoppas de får igång det inom rimlig tid. Funkade fint under betan :o.

Finna inga updates om de i Fb,twitter eller på deras hemsida..:(

Permalänk
Medlem

planen var hela tiden att rulla min gubbe på Far Shiverpeaks men den var ju full stod det när jag väl kom till skott ikväll så det blidde Gandara för min lvl5ish engineer

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

De sjuka är ju att Forumet också är avstängd? Shit vad jag irriteras av sånt här..Saker som ska finnas, finns inte..Ännu ett spel som släppts ofärdigt..Varför Stressar företag idag. Har en stark känsla av att detta kommer gå i samma led som Swtor -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De sjuka är ju att Forumet också är avstängd? Shit vad jag irriteras av sånt här..Saker som ska finnas, finns inte..Ännu ett spel som släppts ofärdigt..Varför Stressar företag idag. Har en stark känsla av att detta kommer gå i samma led som Swtor -.-

Forumet är inte ens säkert att de ska ha det var ju beta forum? GW1 körde iaf utan och bra det på många sätt.
Troligen sitter de och jobbar med det, ett MMO blir typ aldrig klart och kan ju inte direkt påstå att Anet stressat 7år och en scrappad version version senare? Men någon gång måste de ju släppa det, för mig att någon på Anet sa just så i en intervju.
Att de inte kunnat helt lösa alla load issues för servrarna är ju inte så ovanligt det är svårt att få allt perfekt innan man faktiskt testat ut systemet med verkliga användare, jag har hittat ett event i release som varit buggat och det var temporärt, jämför med buggarna och missing content i t.ex. WoW vi release är ju GW2 flera resor bättre.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Forumet är inte ens säkert att de ska ha det var ju beta forum? GW1 körde iaf utan och bra det på många sätt.
Troligen sitter de och jobbar med det, ett MMO blir typ aldrig klart och kan ju inte direkt påstå att Anet stressat 7år och en scrappad version version senare? Men någon gång måste de ju släppa det, för mig att någon på Anet sa just så i en intervju.
Att de inte kunnat helt lösa alla load issues för servrarna är ju inte så ovanligt det är svårt att få allt perfekt innan man faktiskt testat ut systemet med verkliga användare, jag har hittat ett event i release som varit buggat och det var temporärt, jämför med buggarna och missing content i t.ex. WoW vi release är ju GW2 flera resor bättre.

De har du rätt i, men saker som t.ex AH..borde ju prioriteras..De har ju Gem store uppe? Självklara saker borde ju finnas, de är det jag försöker komma fram till, självklara saker så som,

AH, Mail, Skills, Transports...Att någon quest/event buggar är självklart...Men de självklara sakerna, de är det som fattas...Tex...att jag inte fått mina CE ingame items ännu? Skriver ti support och får tillbaka ett mail med ett Autosvar om att checka FAQs? Alltså frågor de redan svarat på? Hur ska de hjälpa mig få mina ingame items, de inte direkt att jag ska starta spelet som admin o få sakerna ellerhur:( Sorry ifall jag låter lite otrevlig, men jag har bara fått negativa saker emot mig...Fick inte pre-purchase kod från web, inga ingame items vid release, Ingen AH..Min första gubbe försvan efter ett DC..De liksom bara negativt...Jag gillar spelet stort, men dessa buggar hindrar nöjet:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De sjuka är ju att Forumet också är avstängd? Shit vad jag irriteras av sånt här..Saker som ska finnas, finns inte..Ännu ett spel som släppts ofärdigt..Varför Stressar företag idag. Har en stark känsla av att detta kommer gå i samma led som Swtor -.-

det jag inte fattar är att hur allt bara rasar samman i gw2, mer och mer slutar fungera, men hur? allt funkade ju perfekt i stress tests och betas.. vad är skillnaden.. (mer spelare?) nej, de hade 2-3 dagar innan de nya spelarna kom in som inte hade varit i betanorna och stress testen

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

det jag inte fattar är att hur allt bara rasar samman i gw2, mer och mer slutar fungera, men hur? allt funkade ju perfekt i stress tests och betas.. vad är skillnaden.. (mer spelare?) nej, de hade 2-3 dagar innan de nya spelarna kom in som inte hade varit i betanorna och stress testen

Aa precis, De bara åker neråt för varje dag/patch som kommer..:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Aa precis, De bara åker neråt för varje dag/patch som kommer..:(

Kan inte hålla med om. Tycker det bara bli mer och mer som funkar. DOCK är det sjukt drygt att inte Trading post är uppe och hoppas det kommer upp innom närmsta dagarna.

Sen att forumet är nere kan vara en sån sak som att de själv har valt att ta ner tills de har fått ordning på de stora sakerna för att slippa få allt whine i deras forum.