Prisfråga Spectrum 128K

Permalänk

Prisfråga Spectrum 128K

Hej. Jag har en gammal Spectrum 128K som står och samlar damm i källaren. Jag undrar om den kan vara värd någonting idag. Den är i orginalkartong med bruksanvisning (svensk + engelsk). Och så har jag en joystickadapter, Kempston tror jag, också i orginalkartong. Dock ingen bandspelare, spel eller joystick.

Visa signatur

/Peter Welzien

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det är inte den modellen jag har. Min har ingen inbyggd bandstation. Den har istället en kylfläns längs högersidan.

Visa signatur

/Peter Welzien

Permalänk

Jag jagar 128k Spectrum maskiner för fullt, vet inte om du redan har fått din såld, men är helt klart intresserad av att köpa den. Du kan höra av dig till mig via PM här eller via email; jeriksson1973@hotmail.com

Värde varierar extremt på vilket skick den är i. Marknaden i sverige är begränsad då de flesta här hade C64 eller Atari på den tiden.
Personligen hade jag kunnat tänka mig en 500kr för den plus frakt, om den är i ok skick. Är den problematisk eller sliten så kan det bli mindre värde.
Du får gärna ta foton på den och posta här

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock, 1.26V, Asus Z97 Deluxe (4x4GB) 16GB Corsair Vengeance 1600 DDR3, 2 x Evga GeForce 980GTX Superclocked 4GB ram SLI, Corsair AX1200 PSU, 1 x 128GB Crucial M4 SSD, En hög med hårddiskar, och Windows 8.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

På den du listade står det "Item condition: For parts or not working"

Så en som man vet fungerar, är komplett med transformator och dyl. och är i någorlunda bra skick borde vara värd mer. Kanske det dubbla?

Permalänk

Om alla tillbehör finns med, och datorn är i ok skick kan priset stiga en del. 700-800kr är vad jag ser de flesta gå för i england (är främst där man hittar dem lätt).

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock, 1.26V, Asus Z97 Deluxe (4x4GB) 16GB Corsair Vengeance 1600 DDR3, 2 x Evga GeForce 980GTX Superclocked 4GB ram SLI, Corsair AX1200 PSU, 1 x 128GB Crucial M4 SSD, En hög med hårddiskar, och Windows 8.1.