Hittade denna på CDON....SSD Crucial V4 256GB...är det något att ha?

Permalänk
Medlem

Ops, blev 3st bara sådär :S

Permalänk
Medlem

vafan? tror ni detta är på riktigt? ska man beställa eller? jag tror det hela är ett stort jävla skämt bara ^^

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

vafan? tror ni detta är på riktigt? ska man beställa eller? jag tror det hela är ett stort jävla skämt bara ^^

Skadar ju inte att försöka;)
Beställ på faktura så ligger man inte ute med cash:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Jag beställde en 2TB HDD mitt i krisen för en tredjedel av rådande priser och skickade ett mail till kundservice där jag berättade att de hade en hårddisk med samma egenskaper och märke i lager (dock till ett annat pris) och ville att de skulle fullgöra avtalet. Fick min hårddisk några dagar senare för sådär 650 kr. Cdon håller sitt ord.

Skulle gärna slänga in en sån här i min Asus U36SD men är rädd att den bara rymmer 7mm tjocka diskar, nån som kan säga emot mig?

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk

Hur lägger man till swec rabatten?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av OnlyCasanova:

Hur lägger man till swec rabatten?

Skriv SWEC1209 i fältet för rabattkod när du har gått till kassan!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaka_900:

Skadar ju inte att försöka;)
Beställ på faktura så ligger man inte ute med cash:)

Om man beställer på faktura så ska det vara enklare att ångra sig har jag hört. Vad beror det på?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Fan vad man är sugen på att beställa. Kanske blir en lite senare då ^^

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hur pass bra är dessa i datorer med bara sata 2? Märker man någon skillnad om man jämför med en mycket snabbare disk fast på samma typ av port?

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Det är sata2 ssd:er alltså inga fartmonster direkt!

Permalänk
Medlem

Faaaan vill ha! Men kan inte riktigt motivera då jag redan har 256gb SSD..:p

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack grabbar! En till beställd...12kr billigare med frakt än den första:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Beställde två bara för att se vad som händer ^^

Permalänk
Avstängd

Det som tar emot att beställa med faktura är kreditupplysningen som görs. Hmmmm, vågar man låsa pengarna till 2030 genom att betala med kort. Eller dras pengarna först när varan har skickats?

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av morxy49:

Om man beställer på faktura så ska det vara enklare att ångra sig har jag hört. Vad beror det på?

De behöver inte göra en återbetalning.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Oneoff:

Det som tar emot att beställa med faktura är kreditupplysningen som görs. Hmmmm, vågar man låsa pengarna till 2030 genom att betala med kort. Eller dras pengarna först när varan har skickats?

Problems Officer?
[INSERT RANDOM TROLL-FACE HERE]

Skrivet av borz:

Det är sata2 ssd:er alltså inga fartmonster direkt!

Känner lite, antingen två i Raid 0 eller ingen alls. xD Fan att mitt MoBo inte klarar hårdvaru-raid.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Var skitsugen på att köpa 2-3st men prestandan är inte mycket att hurra för, verkligen inte.

Edit: hur tror ni dem gör sig i raid0 2st ev 4st?

Edit: När där inte är en bild så menas det oftast med att produkten inte inkommit än samt att där står den inte finns i lager, så denna varan är jag garanterad ni ej kommer få.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

I värsta fall blir det ersättningsdisk.
CDON har faktiskt skött sig exemplariskt när det gäller sånt!

Permalänk
Medlem

Mhm.. beställde en till jag också, lika bra att passa på..

Sedan får någon gärna förklara varför man skulle bli avskräckt pga av att den inte har 500MB/s i läshastighet, det kan inte göra någon väsentlig skillnad i ...något alls, typ. Alla vi som testat SSDer vet ju att det inte är läshastigheten som är den primära anledningen till att det går tokfort...

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Alla vi som testat SSDer vet ju att det inte är läshastigheten som är den primära anledningen till att det går tokfort...

Sen så gäller verkar den ju ha ganska medioker prestanda när det gäller andra saker också, men visst är den bra mycket snabbare än en mekanisk

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem

Frågade helt enkelt CDON innan jag la en beställning, då man var 99% säker på att detta var helt uppåt väggarna tokigt! Här är deras svar:

http://cdon.se/hemelektronik/hdd-ssd_crucial_v4_ssd_256gb-211...

Kan detta verkligen stämma? Med avseende på priset, och lite lustigt
leveransdatum...om ca 20 år?

//Mvh Lars

Svar 2012-09-05 10:57
Hej Lars,

Nej, detta är felaktigt. Det ser ut som att något gått fel med informationen för denna när det skrivs in. Vi har kontaktat ansvarig för att detta ska åtgärdas, så det bör uppdateras nu under dagen.

Så tror inte att det blir några diskar för er som beställt tyvärr....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Frågade helt enkelt CDON innan jag la en beställning, då man var 99% säker på att detta var helt uppåt väggarna tokigt! Här är deras svar:

//Mvh Lars

Hej Lars,

Nej, detta är felaktigt. Det ser ut som att något gått fel med informationen för denna när det skrivs in. Vi har kontaktat ansvarig för att detta ska åtgärdas, så det bör uppdateras nu under dagen.

Varför påpeka att CDON eventuellt gjort fel? Då kommer dom ju att ta bort "erbjudandet"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av niclasc:

Varför påpeka att CDON eventuellt gjort fel? Då kommer dom ju att ta bort "erbjudandet"

Samma erbjudande har varit uppe förra veckan. Frågan är ju då, om nu detta är fel, varför erbjudandet återigen kommer upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

De behöver inte göra en återbetalning.

och vad betyder det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

och vad betyder det?

Mindre jobb, istället för att betala tillbaka strycker man bara orden.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

//Mvh Lars

Hej Lars,

Buzz killington..

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Bokade 40 får vi se om man får några sist gick det med bra med intel 320 för 740 kr 120 gb

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Bokade 40 får vi se om man får några sist gick det med bra med intel 320 för 740 kr 120 gb

Sa ju att erbjudandet kommer tillbaks....:)

Glöm inte bort att förra veckan när erbjudandet var inne...så fick vi detta svaret:

Skrivet av xnikkex:

fick svar från cdon nu.
Priset är rätt. Exakt leveransdatum har vi ännu inte fått från vår leverantör, när denna är bekräftad kommer det att uppdateras på vår sida.

Alltså står det 1-1 nu...en som säger att det stämmer och en som säger att det är felaktigt...alltid samma kristalklara besked ifrån CDON...I love you!:D

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Sa ju att erbjudandet kommer tillbaks....:)

Tack för det mycket fynd har man allt gjort här: bara hoppas cdon släpper igenom om allt sist när jag beställde 320 ssd fick jag vänta över 1 månad dem hade fått in i lager men inte så mycket som jag beställde då så fick vänta yttligare på en leverans men dem dök upp till slut:

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

40st....drygt 33000kr....nice....:)

Visa signatur