Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om Acer laptops?

Hej, har kollat på en laptop http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=753558#extra, har hyffsat grafikkort och bra cpu osv. Men vad tycker vi här på SweC om Acer ? är dom bra eller pajar dom direkt osv osv ?

Har haft Acer laptop förut och vill minnas att den var bra och höll bra. Så vad har ni för erfarenheter av Acer laptops?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Hej, har kollat på en laptop http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=753558#extra, har hyffsat grafikkort och bra cpu osv. Men vad tycker vi här på SweC om Acer ? är dom bra eller pajar dom direkt osv osv ?

Har haft Acer laptop förut och vill minnas att den var bra och höll bra. Så vad har ni för erfarenheter av Acer laptops?

Har själv en Acer och skulle inte rekommendera dig att köpa en.. Visst man får mycket prestanda för pengarna, men sen håller den 1 år innan allt börjar krångla.. Byggkvaliteten ska vi inte prata om....Ångrade att jag köpte en Acer, nästan gång bli det en ASUS.. och det rätt så snart för min acer håller på och faller ihop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rabnoralex:

Har själv en Acer och skulle inte rekommendera dig att köpa en.. Visst man får mycket prestanda för pengarna, men sen håller den 1 år innan allt börjar krångla.. Byggkvaliteten ska vi inte prata om....Ångrade att jag köpte en Acer, nästan gång bli det en ASUS.. och det rätt så snart för min acer håller på och faller ihop!

Hehe okok, låter inte så bra!!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Acer har haft värdelös byggkvalité i många år, vet ej om det är fixat.
Är nog inte många här på forumet som har nå bra att säga om de.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av Acer är inte bra. Datorn blev varm som attan bara man surfade lite, och fläkten gick konstant, även i idle. Efter 2 mån packade den ihop totalt

MEN jag vet de som är nöjda med sina maskiner med, så jag kan haft otur bara..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm okok, släpper Acer.. http://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=B7G04EA%23UUW&r=sb vad tycker ni om denna ? det är en HP har hört att dom har mycket värme problem, vad säger ni om det?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

det är ganska dålig kvalitet jag rekommenderar att du köper något annat

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2222thebeast:

det är ganska dålig kvalitet jag rekommenderar att du köper något annat

På Acern eller Hpn ?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Tror att kvalitén på Acer är generellt låg. Det finns ju en anledning till att de är billigast? (eller oftast iaf).
Men har man tur får man väl ett bra exemplar

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

På Acern eller Hpn ?

acer

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hmm okok men vad tror ni om Hpn ?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Nu är jag partisk men du får en lika bra Asus med Intel prolle för samma pris?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sepemulle:

Nu är jag partisk men du får en lika bra Asus med Intel prolle för samma pris?

Jasså? du kan ju länka till den

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Jag har haft 3 Acer Aspire, samtliga har varit väldigt prisvärda:
Nummer ett (5024) hade kraftiga värmeproblem så att cpu:n hela tiden gick på lägre varv än den borde.
Efter klagan gick Acer med på att byta ut datorn till nummer två (5112). Denna slutade att fungera helt efter omkring 2 år, skärmen dog och i reparationen sade det att det berodde på moderkortet. Det lönade sig inte att reparera.
Nummer 3 (5741G) har också hållit i 2 år. Sedan har skärmen börjat blinka kraftigt om jag inte har på max ljusstyrka, batteriet har lagt av mer eller mindre.

Summa summarum: Mycket spec. för pengarna men håller inte länge är min erfarenhet.

Visa signatur

Lundapåg i Finland

Permalänk
Medlem

Båda mina Acers har fungerat bra. Fin prestanda för pengarna.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Båda mina Acers har fungerat bra. Fin prestanda för pengarna.

Hur länge har du haft dom?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

En asus i samma stil som di hp (tror jag): http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=752527&cks=ASS&assoc=...

De ska väll, så vitt jag vet, ha bättre kvalité!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Har själv en Acer och den har fungerat bra, den är visserligen ganska seg nu då den endast har två kärnor och ett HD4670 men annars så fungerar den väldigt bra.

Jag har dock hört att Acer skall vara dålig kvalite men det första man kan göra är att kolla efter rewievs av den.
Min fru fick en Acer lågbudget modell av skolan där hon jobbar och den gick sönder efter ungefär 8 månader.

Min låg i ungefär samma prisklass när jag köpte den och kollar man på kompletts bilder så der det inte ut som lågbudget modellerna.

Visa signatur

Keep your Cool.

Permalänk
Medlem

Tjejen har en acer, å de enda man klaga på den är att batteri tiden är kass, håller lite mer än 1 timme. Ljudet från högtalarna är lågt, ca 3år gammal kossta typ 7k då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Avstängd

HP överhettar, och ger upp efter cirka ett år~.

Min tumregel är; är det vinklat mot Svensson som skall kolla dagens nyheter med HELA 8GB INTERNMINNE! så är det inte värt att bemöda sig. Personligen hade jag kört på en Asus.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Min Acer hade hur många problem som helst när jag fick den, skickade tillbaka den 3 eller 4gånger :S

Alla problem löste sig mer eller mindre när jag själv skruvade isär den och bytte kylpasta.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag funderade på att köpa den här acern som reas den här veckan http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=752556. Jag blir dock lite orolig när jag läser era åsikter kring acer. Jag har haft min acer i ca 2 år nu och fläkten har kraschat så därför behöver jag en ny. Tror ni den datorn kommer hålla bättre?

Eller kan denna vara ett alternativ? http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/153069-asus_k53sk-sx0...

Sorry att jag våldgästade tråden...

Permalänk
Medlem

Jag har en Acer Aspire m5-581tg. Mycket trevlig dator. Men det är en Ultrabook och nog mer högkvalitativ än de fullspeccade, enorma billighetsmodellerna.

HP är skit, alla HP:s jag haft och som jag känner andra som har haft har gått sönder.

Asus är nog bra även om jag har haft en som gått sönder och mina föräldrar också haft en som gick sönder nyligen.

Alla laptops kan gå sönder...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Märken som dessa är att föredra framför Acer och HP.

Asus.
MSI.
Dell.
Sony.
Samsung.
Lenovo.
Fujitsu.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

haft min acer i snart över 3år en aspire 5740g med hd5650 och i5 dual core, alldrig varit problem med den förutom att hdd'n är väldigt segt, men det är ju inte acers fel.

har alldrig överhettats heller, alltid legat runt 70-75C när man spelat på gpu och 60-65 på cpu

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Min acer har jag annars trivts jättebra med. Den började dock krascha när jag började spela sims3. Den blev bara varmare och varmare tills den dog. Eftersom det är sims som kommer spelas och andra gamla spel så vill jag inte vara med om att min nya dator också ska drabbas av överhettning hela tiden. Jag hatar att ta sådana här beslut. Det är inge kul...

Permalänk
Medlem

Tjejen köpte en aspire (tror jag att den heter, är inte hemma atm)

i3a
budget för 3000, och den fungerar utmärkt än idag. Förutom batteri tiden.
Den inköptes för ca 2 år sedan.

Den har ovanligt bra ljud, överträffar min nh532 med hästlängder.

Men generellt sett så har jag inte hört så mycket bra ang acer.

Permalänk
Hedersmedlem

Du får vad du betalar för. Ja, en Acer för 4000:- kan säkert ha sämre byggkvalité än en annan dator för 8000:-, men det finns inget som tyder på att en Acer för 8000:- är sämre än en annan dator för 8000:-. Säkerligen är de precis lika bra, och innehåller i stort även likadana komponenter. "Ska jag köpa en HP eller Acer för ####:-?" - det spelar högst troligen ingen roll. Låt specifikationerna avgöra, inte loggan på locket. Är de exakt samma? Ta då vilken som helst. Singla slant.

Ta allt snack om "det här märket är bra" och "det här märket är dåligt" med stora nypor salt. De bygger inte på något statistiskt underlag värt namnet. Denna läxan gäller så som för laptops så ock för de flesta andra produktkategorier .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

ok tack =D.

Jag tar nog Acern. Jag gillar Acer. Trots diverse problem med nuvarande datorn.

Permalänk
Medlem

Blev iallafall en http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/157835-acer_v3-551g-a... tillslut, ruskigt nöjd med den.. känns som det är grym kvalité, brukar alltid hitta fel på saker jag köper men har inte hittat ett enda på denna.. keyboardet är asskönt. Snygg, snabb,tyst, blir inte varm när jag spelar!

Jackpot tycker jag Acer verkar jäkligt bra faktiskt. Dock så har denna modell precis kommit ut så dom kanske har förbättrat sig. Dock så har min syster en 2år gamma Acer som det inte varit några problem alls med.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.