Hur får man 2 skärmar i Windows Remote Desktop?

Permalänk
Medlem

Hur får man 2 skärmar i Windows Remote Desktop?

Tidigare har jobbet använt gamla programmet för Remote Desktop när man loggar in för att jobba hemifrån. Där var det inga problem att använda 2 skärmar.

Nu kör vi med Microsofts app från MS store och hur jag än försöker lyckas jag inte hitta hur man använder 2 skärmar. Jobbets skrivbord hamnar ena eller andra skärmen men aldrig båda. Inställningar för skärm får inte ändra på vanligt sätt som man gör på egna datorn eftersom det är fjärrskrivbord. Hittar inget i appen om det heller.

Går betydligt sämre att jobba nu med bara en skärm och jobbets IT säger bara att de inte har någon aning vad som är är fel och verkar inte tycka det är något problem.

Uppdaterade till Windows 11 för någon påstod de lyckades få 2 skärmar med det men inte 10 men gjorde ingen skillnad för mig.

Tacksam om någon vet hur man gör. När man söker på nätet är all info om gamla programmet inte det nya som man laddar ner via Windows App Store eller vad den heter. Men jobbet stödjer inte gamla versionen längre.

Nya är en röd symbol medan gamla ser ut som något från Windows 7 tiden med en silver LCD skärm med blå desktop.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr ingen lösning på ditt problem, och även om det kanske inte är möjligt för dig att byta så vill jag ändå tipsa om en potentiell ersättare som jag bara kan tala gott om - https://parsec.app/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Jag har tyvärr ingen lösning på ditt problem, och även om det kanske inte är möjligt för dig att byta så vill jag ändå tipsa om en potentiell ersättare som jag bara kan tala gott om - https://parsec.app/

Tack men jobbet kör allt Microsoft nu. Vi får inte ens använda Chrome längre.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Klicka på Settings under ... Vid Connect knappen. Där kan du välja default settings on eller off för skärm.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Du kan få liknande effekt med task view med flera desktops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Klicka på Settings under ... Vid Connect knappen. Där kan du välja default settings on eller off för skärm.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Tack! Såg inte riktigt ut så som du visar dock och såg ingen connect knapp men lyckades komma in och ändra iaf genom att högerklicka på själva desktop symbolen inne i appen och ta settings så nu gick det med 2 skärmar!

Programmet verkar finnas i två versioner på datorn. För när jag söker kommer det två med samma namn och ikon men ena står app under. Valde den som inte heter app nu och då fungerade det bättre mot innan när jag hade den med ”app” under. Väl inne ser det mer ut som förr också. Istället för förstoringsglas och prickar så är det som förr med långsmal toolbar med connection info och annat.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.