Vad tycker ni om Acer laptops?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kottna:

Min acer har jag annars trivts jättebra med. Den började dock krascha när jag började spela sims3. Den blev bara varmare och varmare tills den dog. Eftersom det är sims som kommer spelas och andra gamla spel så vill jag inte vara med om att min nya dator också ska drabbas av överhettning hela tiden. Jag hatar att ta sådana här beslut. Det är inge kul...

Läs det jag precis skriv ovan! Skit nöjd med min.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Blev iallafall en http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/157835-acer_v3-551g-a... tillslut, ruskigt nöjd med den.. känns som det är grym kvalité, brukar alltid hitta fel på saker jag köper men har inte hittat ett enda på denna.. keyboardet är asskönt. Snygg, snabb,tyst, blir inte varm när jag spelar!

Jackpot tycker jag Acer verkar jäkligt bra faktiskt. Dock så har denna modell precis kommit ut så dom kanske har förbättrat sig. Dock så har min syster en 2år gamma Acer som det inte varit några problem alls med.

Köpte precis samma modell igår, grymt nöjd då här långt. Har haft en HP tidigare, denna känns mycket stabilare och bättre byggd än vad min gamla HP gjorde.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Har haft 2 Acer och dom har då funkat väldigt bra.
Min första är ca 6år gammal nu o funkar klockrent, Intel mobile, Ati x700 graffe osv osv nån Travelmate modell.
Den senare är nu ca 2 år gammal som jag sålde till en kompis, som han precis som jag är väldigt nöjda med, och bättre kvalité får man nog leta efter, riktigt robust och med aluminium, mycket bättre än min gamla hp pavilion som var en riktig plasthög.
http://www.inet.se/produkt/1969188/acer-aspire-5943g

MEN jag har även stött på en del modeller som är riktigt långsamma plastvrak, dock brukar det vara ifrån <5000kr klassen.

Om du har möjlighet så kör till någon butik som kanske har den i lager ex net on net, elgig eller liknande, har kanske inte exakt samma, men eventuellt med samma chassi.

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Köpte precis samma modell igår, grymt nöjd då här långt. Har haft en HP tidigare, denna känns mycket stabilare och bättre byggd än vad min gamla HP gjorde.

Kul att du också gillade den riktigt skön faktiskt, och i aluminium, riktigt nöjd faktiskt

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Bumpar denna tråd för att kolla, är ni fortfarande nöjda med era Acer?

Visa signatur

Bang your head

Permalänk

tycker om acer, i alla fall min gammla aspire 6930g stort och gediget tangentbord snabb och smidig mousepad samt sval, den är även lätt att plocka isär om man vill rengöra den. har testat hp och jag har en msi också men enligt mig så är inte kvaliten bättre på dem.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min, dock så är inga laptops eller datorer 2-årings säkra.

Det enda som dock har gått sönder är att båda enter tangenterna saknas.

Visa signatur

Keep your Cool.

Permalänk
Medlem

ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG Acer eller HP. Har bara haft problem. Föredrar bärbara i följande ordning:

Alienware (Dell)
DELL (Endast XPS serien)
Asus
MSI

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Inaktiv

Acer och HP hör till de som är värst med att lasta på crapware, segar ner datorn och kan vara hopplösa att bli av med. Har aldrigt ägt någon Acer så jag vet inget om byggkvalitet men har inga större förhoppningar. HP-modeller riktade till företagsanvändare är mycket bättre vad gäller bygge och crapware.

Som konsument skulle jag köpa Asus eller Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Min Acer hade hur många problem som helst när jag fick den, skickade tillbaka den 3 eller 4gånger :S

Alla problem löste sig mer eller mindre när jag själv skruvade isär den och bytte kylpasta.

Vad körde du med för kylpasta? Jag ska nämligen plocka isär och blåsa ur min de kommande dagarna.

Till de som undrar: min Acer Aspire 5552g har fungerat bra nu i 3 år under tiden jag studerat. Det har aldrig varit något direkt krångel med den förutom att den blir lite varm när man kör krävande spel. Datorn har blivit använd nästan varje dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Shockwave:

Vad körde du med för kylpasta? Jag ska nämligen plocka isär och blåsa ur min de kommande dagarna.

Till de som undrar: min Acer Aspire 5552g har fungerat bra nu i 3 år under tiden jag studerat. Det har aldrig varit något direkt krångel med den förutom att den blir lite varm när man kör krävande spel. Datorn har blivit använd nästan varje dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Billigast möjliga. Majonäs!
Nej men vilken pasta man kör med spelar ingen roll då samtliga presterar inom ±3° av varandra om de är applicerade korrekt.
Bytte även ut alla kuddar av termiskt ledande tejp mot pasta. Jag köpte den stora billiga tuben på inet och den fungerar lika bra som Arctic Silver 4 enligt flera oberoende tester. Dock lite längre inkörningstid.
Det tycker jag 90% lägre pris kan motivera

https://www.inet.se/produkt/5321168/arctic-ceramique-kylpasta...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin