Video: "Floskler från Apple-fanatiker"

Permalänk
Medlem

Kanske skulle skaffa en MacBook...
Macintosh To Impress The Ladies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Det var inte specifikt för den videon du blev avstängd och det är du säkerligen medveten om.

Ta det lugnt med diskussionen nu.

Men då kan du få det som uppgift av mig att du kan PM:a mig med skälet varför jag blev avstängd för jag fick ingen jävla notis om varför förrän jag loggade in vid tillfället. Om ni mods ska stänga av folk för olika anledningar så kan ni ju tala om varför.

Jag tycker också att "faggot" var lite överkant men samtidigt så är jag också avsikten att om man förknippar kärlek för någon produkt med sexuell läggning, oavsett vilken sida man står på, ja då är man dum i hela huvudet.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Anledningen till att det blir långa diskussioner rörande Apple artiklar beror inte på de som gillar Apple utan att de lockar så många som du till exempel som inte gillar Apple.

Jämför med artiklarna rörande Google, Microsoft. Inte alls samma hårda diskussioner. Skulle aldrig få för mig att kommentera hur dåliga Google är i en artikel om en produkt jag inte är det minsta intresserad av.

Och vad rör klippet så stör det mig inte det minsta. Jag har redan sett det på feber. Tycker bara inte att det är relevant här.

Kul att du nämner Feber just. Min uppfattning är att det går inte ha en vettig disskusion där, Apple är alltid bättre än övriga elektroniktillverkare med häst längder. Det känns mer som en samlings sida för Applefanboys.

Jag ser många Mac-ägare överdriva om allt. PC är sämsta skärpet som gjort och liknande. Jag kan bara inte ta dom seriöst men ändå gör jag det lite och citrerar. Vad jag vet så brukar vanligtvis inte PC-ägare gå runt och säga att Mac är skräp datorer och deras OSX är skit? Utan man kommenterar isåfall det praktiska skillnaderna som att man vill spela tex vilket jag tycker är mer godtyckligt. Men det är ju olika från person till person såklart.

Permalänk
Skrivet av RHWarrior:

Kristendom är också populär, av liknande anledningar.

En del folk behöver nåt att tro på.

Synd bara att dem måste tro på fel saker.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kul att du nämner Feber just. Min uppfattning är att det går inte ha en vettig disskusion där, Apple är alltid bättre än övriga elektroniktillverkare med häst längder. Det känns mer som en samlings sida för Applefanboys.

Hehe, jag har varken eller planerar att föra några diskussioner på feber. Jag besöker den siten enbart för just roliga klipp och andra roliga/intressanta länkar, inte för att diskutera. Diskussionerna är definitivt inte bättre där men jag förväntar mig också (kanske felaktigt?) lite mer av Sweclockers.

De som driver feber blir ofta anklagade för vara pro-Apple men vad gäller kommentarerna som är det långtifrån någon samlingssida för Applefans. Det är som på de flesta andra teknikforum blandat från båda lägren. Några av de absolut mest aggressivt anti-apple personerna av alla teknikbloggar/forum jag läser hänger där just där.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

mm men det där är ingen film i åtanke på vanligt folk och som sagt många företag har fanatiker men apple fansen syns mest i vardagen därför kom det en film just om dem..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Riktigt roligt
Sorgligt med apple fanatiker för mänskligheten.

Sorgligt med fanatiker överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

kände igen flera quotes... rätt många Apple fanatiker på högskolorna...

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Vi lär få veta nu när Apple släpper sin egen KartApp iOS 6 ....i nästa version...//P

...som bara kostar $99 - rena drömpriset som vanligt!

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

De håller jag med om, de gör inget om de går upp lite i prisklass bara de får fram något tungt, men de verkar nöja sig med medelklass och de blir väl inga mer tungviktsprocessorer från deras sida troligen

Ja, precis. Jag hade gärna sett en 'Phenom III' - kanske en sexkärnig CPU som har fått många optimeringar som ger bättre prestanda, fast ändå är relativt snål. Önska kan man ju alltid. Tyvärr kommer det nog inte bli så som du sa. För ett antal år sedan var det precis tvärtom - Intel var rena "skräpet" i jämförelse. Det är synd att de inte kan hålla jämna steg med varandra idag. Väldigt synd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rolig tråd. Enda så kallad äpple produkt jag har är en ipod classic. Använder den väldigt sällan nu för tiden eftersom mina hörlurar har gått i sönder.

Jag är väl också en fanboyyyyyyyy av Mozilla som bygger sina projekt under open source rättigheter. Sedan kanske ett litet HP fanboy eftersom jag har en laptop, skrivare och en skärm från HP.

Apple:s så kallade datorer skulle jag inte ens köpa. Betala minst 10k för en liten dator. Då säger jag bara nej tack. Jag har aldrig riktigt förstått vad som är så speciellt med deras datorer.

AMD/ATi gillar jag. Båda mina laptops har haft AMD/ATi i sig. Näe just det AMD/ATi är det sämsta företag som finns. Det kan man ju läsa i flera trådar på forumet.

Permalänk
Inaktiv

Tack, er video uppskattas väldigt mycket! Tänker då aldrig köpa en Apple-produkt!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PezFTW:

Det är alltid lika roligt att se fanboys tjafsa med varandra! Gw2 fanboys mot wow fanboys är ju ett ganska hett ämne i världen just nu.

Hmm, skumt, lite skevt. Ett gammalt skitspel vs ett nytt, då inte bara lite gammalt, typ bärnstenspel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karlzooon:

"Apple kan inte få virus" är ju en klassiker.

Hur många idioter som påstått detta har inte jag läxat upp? Det måste vara minst 10 stycken som jag fått rätta när det gäller detta. Hur kan man vara så himla arrogant och säga "Mac kan inte få virus." eller nonchalant emot andra när man säger detta och dom utsätts för virus iallafall.

Det blir nog rätt så roligt i framtiden när alla applefantaster får virus i sina produkter eftersom dom inte använder virusskydd. Trojanen flashback fick ju många apple-användare sig en törn av. Ja det kommer att bli tuffare i framtiden. Apples andelar på datormarknaden växer och då kommer fler och fler börja göra virus. Anledningen till att det finns så få virus dedikerade åt Apple är för att dom är en klar minoritet på datormarknaden samt att operativsystemet är Unix-baserat, det är mycket mer hållbart än windows och svårare att skapa virus till.

Under 90-talet så var ju det mycket kända virus som florerade runt på internet hela tiden. Är bekant med folk vars hårdvara kraschat totalt av virus eller trojan kommer inte ihåg. En liten ambulans med blåljus dök upp i botten av skärmen och åkte från det ena hörnet till det andra samtidigt som det gjorde sirenläten, sen slocknade datorn och sedan dess har den aldrig startat igen.

Åtminstone kommer Applefantasterna att se liknande saker i full HD kvalité.

Har jag aldrig hört talas om, har du några referenser? Har däremot läst en undersökning där man jämförde Applefans med icke-applefans. Applefans hade en attityd som liknar av rasism emot icke-applefans. Sen att dom själva var så himla mycket trendigare osv.

Men aja, trots allt, Gud kan ju inte få virus eller hur? Ditt påstående stämmer nog väl.

Skön video förövrigt. Folk som inte är rättfram stör mig oerhört mycket, förödmjukande och förnedring av dessa glädjer mig att se. Nu är det ju bara en film i komiskt syfte men den är baserat på oerhört oärliga applefantaster. Jag är lite intresserad av att köpa en MacBook och pratade lite med kompisarna som har en. Direkt kommer dom med idiotargument som heter goddag yxskaft. Notera då att jag är datanörd medan dessa inte är de, så jag ser igenom deras lögner direkt och när någon ljuger för mig, går jag alltid hårt på. Folk som inte gör de, borde åtminstone prova det, resultatet brukar bli roligt.

Problemet är väl att de flesta "hört" av "andra" de har virus på sina Windows datorer men aldrig från någon som haft Apple.. Detta gör att de tolkar allt på sitt eget sätt.. I detta fall Windows = Flera har virus Apple = Ingen har virus =. Alltså existerar inte virus på OSX enligt deras egen uppfattning. Denna uppfattning grundar sig rent och skärt på okunskap. Anledningen varför OSX inte har lika många virus är pga. att 95% av världens befolkning sitter på datorer med Windows som operativsystem. Alltså flockas även patrask som är ute för att sabotera ditt system runt just windows.

Skrivet av Utopolitan:

Sanslöst lågt och barnsligt av Sweclockers att posta en sån här grej. Vad är poängen? På vilket sätt hör det här hemma på nyhetssidan för ett datorforum?

Jag har aldrig rört en Apple-produkt i hela mitt liv och kommer aldrig att göra det. Känner jag något behov att spendera energi på att bry mig om vad folk som gillar Apple går omkring och tycker och tänker för det? Är det meningen att vi ska sitta och gotta oss i vår egen förträfflighet och skratta åt individer som uppenbarligen inte begriper bättre? På vilket sätt är detta humor? Att kalla detta omoget, båda vad gäller innehållet i videon och Sweclockers beslut att länka till det, kommer inte ens i närheten av sanningen.

Jag har länge hyst höga tankar om Sweclockers redaktionella arbete. Artiklar är professionellt skrivna, recensioner, nyhetsinlägg mm håller överlag hög kvalité, etc. Men detta är tamejfan helt obegripligt, och tillika något vettlöst oprofessionellt. I och med detta har ni sänkt er själva till samma låga nivå som vilken fanboy som helst, och därmed även åtminstone min uppfattning om er kompetens som skribenter.

Seriöst, vad fan håller ni på med?

Gå och sov och vakna sedan upp med ett sinne för humor. All media är inte alltid seriös.. Tänk dig en värld där allt var seriöst hela tiden? Den världen skulle vara grå och fruktansvärt farlig att leva.. Framförallt för psyket.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Det jag aldrig fattar är att det skapas två läger varje gång apple diskuteras. De som är för apple vägrar se nackdelar och de som är emot vägrar se fördelar. Det är inte så svart och vitt. Min macbook air passar mig perfekt men jag klarar även av att se bristerna den och OS X har.

Sedan kan man ha åsikter angående patentsystemet och den senaste tidens stämningar...
Sedan kan man ha åsikter angående apples affärsmetoder...

..men gör de bra produkter? Ja, liksom alla andra tillverkare så har de något att erbjuda som lockar kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Gå och sov och vakna sedan upp med ett sinne för humor. All media är inte alltid seriös.. Tänk dig en värld där allt var seriöst hela tiden? Den världen skulle vara grå och fruktansvärt farlig att leva.. Framförallt för psyket.

Jisses, snacka om att missa poängen... Och vilken underbart löjlig grej att säga! Du har inte den blekaste aning om hur jag är som person irl, men NATURLIGTVIS går du och läser in påhittade egenskaper på min person utifrån hur du subjektivt uppfattade mitt inlägg. Vilket dessutom naturligtvis är fullkomligt irrelevant för diskussionen.
Folk läser mitt inlägg och ramar genast in mig som en dyster person, haha! Sorgligt, men samtidigt inte särskilt förvånande. Det är ju trots allt betydligt bekvämare att göra så än att faktiskt granska innehållet i det jag skrev.

Det är skillnad på humor och humor. Och visst, vi kan sitta till världens ände och bråka om vad som utmärker vad. Men vissa saker kvalificerar av naturliga, självklara skäl inte som mogen humor. På samma sätt som att ingen skall behöva förklara varför kiss -och bajsskämt inte hör hemma på ett seriöst forum skall ingen behöva förklara varför detta inte hör hemma på ett seriöst forum. FÖRKLARINGEN ÄR I SIG SJÄLVKLAR.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

har ni tänkt på att killen filmen är en kille som brukar eller brukade presentera Macintosh på olika expo:s, mind fuck

Skrivet av Utopolitan:

Jisses, snacka om att missa poängen... Och vilken underbart löjlig grej att säga! Du har inte den blekaste aning om hur jag är som person irl, men NATURLIGTVIS går du och läser in påhittade egenskaper på min person utifrån hur du subjektivt uppfattade mitt inlägg. Vilket dessutom naturligtvis är fullkomligt irrelevant för diskussionen.
Folk läser mitt inlägg och ramar genast in mig som en dyster person, haha! Sorgligt, men samtidigt inte särskilt förvånande. Det är ju trots allt betydligt bekvämare att göra så än att faktiskt granska innehållet i det jag skrev.

Det är skillnad på humor och humor. Och visst, vi kan sitta till världens ände och bråka om vad som utmärker vad. Men vissa saker kvalificerar av naturliga, självklara skäl inte som mogen humor. På samma sätt som att ingen skall behöva förklara varför kiss -och bajsskämt inte hör hemma på ett seriöst forum skall ingen behöva förklara varför detta inte hör hemma på ett seriöst forum. FÖRKLARINGEN ÄR I SIG SJÄLVKLAR.

Han påpekade inget om din personlighet eller annat om hur du är som person. Vad jag sjölv skulle kunna tolka från dit inlägg så lätt det ungefär som du var trött och grinig. Kanske lite bitter.

Varför måste allt vara svart och vitt, tråkig standard på humor. Tycker inte direkt att det går att jämnföra med kiss och bajs humor. Det är mer sarkasm, visst en del saker är bra och sant om mac, men mycket av bristerna blundar en fanboy och kan oftast inte medge att det är en brist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Nu gör du ju precis likadant själv och dessutom generaliserar människor. Bra jobbat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quna:

Nu gör du ju precis likadant själv och dessutom generaliserar människor. Bra jobbat

På vilket sätt uttrycker det jag skrev det minsta lilla om honom/henne?

Generaliserat? Nu sysslar du med hårklyveri. Du kanske inte har läst hela tråden, jag syftade på de som reagerat på mina tidigare inlägg.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

På vilket sätt uttrycker det jag skrev det minsta lilla om honom/henne?

Generaliserat? Nu sysslar du med hårklyveri. Du kanske inte har läst hela tråden, jag syftade på de som reagerat på mina tidigare inlägg.

Ditt inlägg beskriver väl precis lika mycket om honom som hans inlägg beskrev dig som person? Jag tycker att du gör precis likadant - gör en egen tolkning av det andra skriver och reagerar därefter. Är det inte så det brukar vara på forum? Jodå, jag har läst tidigare inlägg och därför kommenterade jag också som jag gjorde.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Problemet är väl att de flesta "hört" av "andra" de har virus på sina Windows datorer men aldrig från någon som haft Apple.. Detta gör att de tolkar allt på sitt eget sätt.. I detta fall Windows = Flera har virus Apple = Ingen har virus =. Alltså existerar inte virus på OSX enligt deras egen uppfattning. Denna uppfattning grundar sig rent och skärt på okunskap. Anledningen varför OSX inte har lika många virus är pga. att 95% av världens befolkning sitter på datorer med Windows som operativsystem. Alltså flockas även patrask som är ute för att sabotera ditt system runt just windows.

Ähh ja, det var ju i princip det jag sa? xD

Du måste bara ha läst de översta stycket i mitt inlägg där. Ekar det här eller?

Även om ditt inlägg är mer välskrivet, skit samma. Vi hörs

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, klockrent!

Skickat från min iPad

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Vart håller alla dessa såkallade "Apple fanatiker" hus? Jag är aktiv på massa forum, däribland ett par Apple inriktade forum men inte ens där stöter jag på några "Apple fanatiker", inte heller IRL bland polare som nästan uteslutande kör Apple produkter.

Däremot behöver man inte ens leta för att se andra sidan av myntet, varenda blogginlägg, forumsinlägg/tråd, nyhet osv osv så fullständigt spammas dessa sönder av alla som av någon anledning hela tiden känner ett enormt behov att kritisera Apple och alla personer som någonsin råkat köpa en Apple produkt.

Swec är ett bra exempel, varje produkt som Apple släpper så kommer 99% av kommentarerna på nyheten från personer som tycker att det är jätteviktigt att informera att man minsann fullständigt hatar Apple och det är så roligt med alla "hjärntvättade Apple fanatiker", trots att ingen i tråden på något sätt har gjort något ens i närheten av vad dessa påstådda "fanboys" tydligen skall säga.

Jag ser alltså typ 549ggr fler personer som påstår att Apple fanboys är på ett visst sätt och säger vissa saker, jag ser sällan själva fanboysen :S

Kolla bara på Android nyheterna, inte en enda Apple fanboy så långt ögat kan nå som på samma sätt som Apple haters maniskt måste flamea Android varje chans dom får.

Jag har aldrig förstått psykologin i att folk måste hata något för att kunna älska något, som tex vissa som har Volvo måste automatiskt hata Saab och vice versa, detsamma för personer som har Intel måste maniskt hata AMD, samma med AMD - Nvidia osv osv, bara för att man gillar något så betyder det inte att man måste hata alla dess konkurrenter.

Jag tycker filmen hade varit roligt om jag faktiskt hade sett några "Apple fanboys" faktiskt säga så, för mig är filmen snarare ett exempel på vad Apple "haters" tror och påstår att "Apple fanboys" säger :S

Oj vad skit jag kommer få för detta, kör hårt

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

jeez någon borde köpa honom en påse äpplen

Visa signatur

If the world didn't suck, we'd all fall off.

NZXT Phanthom, Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge), MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB 100ME (Duel sli), Corsair Gaming Series 800W 80+, Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3, Ripjaws X Performance (4x4096MB) CL9 1600MHz, Corsair SSD Force 3 Series (3x120GB)

Permalänk

Jag har en kollega som uppskattar Apple och är lite tekniskt lagd. Men när vi hade en diskussion om spelande på Mac:en framkom lite verklighetsförändrande uppgifter.

• Dåvarande iMacs grafikkort skulle prestera bättre än ett Geforce GTX 580 därför att "Mac hanterar grafik bättre".

• iMac hade heller inte ett grafikkort baserat på mobila kretsar utan ett "riktigt".

• Mac klarar av högre överföringshastigheter genom bussarna än angivet. Detta av någon magisk anledning som lättast kunde sammanfattas med "Mac är bättre".

I övrigt är han väl ganska balanserad om än lite väl mycket inne i att Windows, som vi jobbar i varje dag, är ett skitsystem som inte fungerar alls. När saker inte fungerar som dem skall startar han om. Utan att kontrollera om processen bara hängt sig och kan stängas ned i aktivitetshanteraren.

En annan kollega som var ännu mer fanatisk där PC var likvärdig med bluescreen och systemkrascher. Detta utan att egentligen ha några som helst kvalifikationer. Det här var en van datoranvändare men absolut ingen teknisk person. Gissa vem av oss som hade mest problem med sin nya dator? Jag hade dessutom spenderat fem år med att lappa och uppgradera min gamla burk. Vad gjorde han när hans Mac började krascha efter tre år (som enligt honom inte händer heller)? Köper nytt. Jag tror han skulle nicka och hålla med om de här argumenten.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Endast döda fiskar följer strömmen

Permalänk

Stämmer rätt bra med min erfarenhet med Apple Sheep som jag har mött.

Apple Sheep are oftast inte speciellt teknologi och företags kunniga för att kunna kritisera Android/PC på ett konstruktivt sätt. Det är däremot Android/PC användare. Alltingen om Apple och dess patent cirkus, eller om teknologin i Apples produkter och var den igentligen är tagen från.

Kort o gott. Andoid/PC folk är allmänt mer informerade, pålästa och kunniga, Apple Sheep är inte det.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."