Åsikter om hur mainstoryn presenteras för mig som spelare i GW2.
Hej alla GW2-spelare!
Som många andra här har jag suttit och spelat en del senaste två veckorna, kör necromancer och har kommit till level 58.
Jag tänkte dela med mig lite om mina åsikter angående mainstoryn i spelet och hur det är uppbyggt.
Till att börja med så skulle ajg vilja säga att storyn i början var bra, det kändes som man lyftes in i spelet och presenterades för viktiga personer som jag då trodde skulle spela en stor roll i storyn. De jag tänker på då är Logan, Rytlock, Cathie, Zojja och Eir.
Nu när jag är på level 58 känns det fortfarande som storyn inte kommit igång, man går och gör meningslösa uppdrag till order of whispers etc. Ingenting som egentligen för storyn vidare på något sätt. Om man ska jämföra med Guild Wars 1 så hängde man alltid med i storyn där, det var lätt att se en röd tråd i det hela. Det var samma personer man följde en längre tid och det kändes som att man spelade för att nå ett mål. Man hade fått det utstakat för sig vad som gällde. I Guild wars 2 känns det inte som det är så. Jag gillade hela uppbyggnaden med missions som man skulle klara för att låsa upp ett nytt område. Det enda som egentligen liknar missions är dungeons, vilka är riktigt roliga men tyvärr finns det inte så många som man skulle vilja.
Det känns heller inte som själva tyria har så mycket att göra med storyn, man åker hit och dit och områden får man göra på den tiden då man är för låg level mellan stegen på mainstoryn. För mig känns det som arenanet satsat allt krut på att ta kål på det traditionella questandet att man glömt att storyn, som egentligen är det jag vill åt i spelet.
Jag vet inte vad ni andra tycker? Det skulle vara intressant att få igång en diskussion och höra.