Permalänk
Medlem

Hitachi CML174SXWB

Yo!

Beställde precis denna skärmen efter långt övervägande.
Var först helt inne på Samsung 172T, men då denna Hitachi verkar ha lika bra bild, kanske till och med bättre, och samtidigt har snabbare uppdateringsfrekvens så ändrade jag mig.
Sedan spelade priset en stor roll också då Hitachin kostar 1000:- mindre än Samsung-skärmen.

Så vad tycker ni ägare om denna skärmen? Nöjda?
Behöver jag ångra mitt köp i förväg?

Permalänk

var beställde du den ?

Permalänk
Medlem

www.itbolaget.com

Billigaste jag kunde hitta i Sverige (6274 kr).
Har dock inte hört något om det företaget och vet inte hur pålitliga de är, men jag tog en chansning helt enkelt...

Här är länk till info om skärmen för de som är intresserade:
http://www.hitachidigitalmedia.com/viewProduct_1.jsp?producti...

Permalänk

Colours 262K

det är ju en riktigt miss enligt mig

Permalänk
Medlem

Japp, det är en gigantisk miss.
Blev övertygad av en insatt person som sade att det var ett fel i specen och att den har 16.7M färger.
Men Hitachi-supporten har efter det svarat en kille med att 262k stämmer.
Men den får ju en massa lovord överallt, t.ex om livliga färger, så det verkar ju inte vara något som märks.

Men man kan ju fråga sig om det var offringen av färger som medger den snabba uppdateringsfrekvensen...

Permalänk
Medlem

Tja, det står 262K i manualen också men jag undrar om det kan stämma, borde man inte märka det på något sätt???
När det gäller färger så tycker jag att de är betydligt bättre än på min Eizo CRT

Jag antar att det inte är något att förlora sömn över, om man inte märker det så...

Permalänk

Det finns en recension av den på tech-pc.co.uk. Där tycker han som recenserar att det är LCD-skärmarnas messias typ
Den verkar ju onekligen väldigt lovande.
Ni som har en, kan inte ni skriva lite mer om hur den är?
Hur är färgerna? Han på tech-pc intygade personligen att det var riktig 32-bitars färg på den.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Jag har suttit med den här skärmen (cml174) i en dryg vecka nu och jag har svårt att se några brister överhuvudtaget. Ljusstark, klara färger, ingen ghosting i 1942 eller UT 2003 för att inte nämna priset. 6500:- med frakt är nästan stöld för en så bra Lcd IMHO. Garantin verkar också ovanligt bra, en död pixel eller 5 subpixlar (fastnat på röd,grön eller blå) min hade inget att anmärka på vad gäller pixlar.

Här är en recension för er som missat den:

http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=17inchlcds&pag...

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med mitt köp.
Ruggig skärpa och kontrast samt livliga färger.
Det enda jag kan anmärka på är att jag har två döda subpixlar.
En blå som är död, som knappt syns alls.
Och en röd som låst sig lysande. Rätt irriterande på mörka bakgrunder faktiskt. :/ Hade hellre haft en helt död pixel istället, så hade det inte lyst så som det gör nu. Men jag antar att jag kommer att vänja mig så småningom.