Asus Zenbook UX32VD-R4002V/R4002H [samlingstråd]

Permalänk

Jag hade problem med pekplattan som var lite lös, skruvade upp och la lite hushållspapper(!!!) mellan batteriet och pekplattan. Nu sitter den bättre. Fick experimentera med olika tjocklek för att hitta rätt fasthet i plattan. Ett tips till er som stör er på pekplattan. Själv fick jag en näst intill felfri skärm, varför jag inte vill lämna datorn på retur eller garanti... Ska ploppa i extraminne och SSD såsmåningom.
Man måste vara väldigt noggrann när man sätter fast bakstycket på datorn igen, se till att passa in det ordentligt!

Någon som har problem med att installera en fresh install med W7? Kan man göra det utan att ta bort recoverypartitionen, så att det går att fabriksåterställa datorn om det skulle behövas?

Permalänk

Funderade på att installera w7 för att slippa alla förinstallerade program.
Några funderingar. Jag har modellen ux32vd 3001v
* Ska jag använda windows-nyckeln som är skriven på laddaren tillsammans med w7-iso härifrån http://forum.notebookreview.com/windows-os-software/604187-legal-download-digitalriver-windows-7-sp1-13-languages.html?
* Behövs det några drivrutiner eller liknande till hybrid-disken eller kommer allt att fungera som det ska?
* Är det problem att installera från usb pga usb 3.0? Behövs det några drivrutiner för att det ska fungera?
* Vad är recovery partitionen och är det något som jag bör ha kvar? Och isf hur gör jag det?
* Bör jag partionera hårddisken på något speciellt sätt under w7 installationen?
Jag är rätt så nybörjare så jag är tacksam för de svar jag får. Har även börjat fundera kring om det är värt att köpa till en ssd samt 8gb ram=) Det verkar som att alla ni som gjort det är grymt nöjda. Däremot känns det som att 128gb ssd är lite lite lagringsplats... och 256gb blir lite väl dyr.

Visa signatur

UX32VD - Samsung galaxy note 4

Permalänk
Skrivet av ninjaidiot:

Jag hade problem med pekplattan som var lite lös, skruvade upp och la lite hushållspapper(!!!) mellan batteriet och pekplattan. Nu sitter den bättre. Fick experimentera med olika tjocklek för att hitta rätt fasthet i plattan. Ett tips till er som stör er på pekplattan. Själv fick jag en näst intill felfri skärm, varför jag inte vill lämna datorn på retur eller garanti... Ska ploppa i extraminne och SSD såsmåningom.
Man måste vara väldigt noggrann när man sätter fast bakstycket på datorn igen, se till att passa in det ordentligt!

Någon som har problem med att installera en fresh install med W7? Kan man göra det utan att ta bort recoverypartitionen, så att det går att fabriksåterställa datorn om det skulle behövas?

Hallelujah!!! Detta svar har jag väntat på sen jag fick datorn:) Precis som du, så fick jag en perfekt skärm och vill inte riskera att få en med bleeding etc.
Mina misstankar om att det gick att fixa touchpaden genom att lägga något emellan den och batteriet stämmer alltså:) Hurra!
Detta glädjebesked ska genast postas på notebookreview för att lindra många UX32VD-ägares lösa-touchpad-bekymmer!

Tack ännu en gång för att du prövade!

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Skrivet av AggeMannen:

Hallelujah!!! Detta svar har jag väntat på sen jag fick datorn:) Precis som du, så fick jag en perfekt skärm och vill inte riskera att få en med bleeding etc.
Mina misstankar om att det gick att fixa touchpaden genom att lägga något emellan den och batteriet stämmer alltså:) Hurra!
Detta glädjebesked ska genast postas på notebookreview för att lindra många UX32VD-ägares lösa-touchpad-bekymmer!

Tack ännu en gång för att du prövade!

Observera att pekplattan fortfarande inte kommer att vara perfekt, men den kommer att vara bättre. Jag kör med extern mus för det mesta ändå, vill mest inte ha grejjer som sitter löst på datorn.
Jag vet inte om det var just pappret som gjorde det eller att man skruvade in batteriet och bakstycket på rätt sätt, men det är bättre nu iallafall.

Någon som prövat att göra en fresh install av W7 utan att förlora recovery-partitionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockelundstrom:

Funderade på att installera w7 för att slippa alla förinstallerade program.
Några funderingar. Jag har modellen ux32vd 3001v
* Ska jag använda windows-nyckeln som är skriven på laddaren tillsammans med w7-iso härifrån http://forum.notebookreview.com/windows-os-software/604187-legal-download-digitalriver-windows-7-sp1-13-languages.html?
* Behövs det några drivrutiner eller liknande till hybrid-disken eller kommer allt att fungera som det ska?
* Är det problem att installera från usb pga usb 3.0? Behövs det några drivrutiner för att det ska fungera?
* Vad är recovery partitionen och är det något som jag bör ha kvar? Och isf hur gör jag det?
* Bör jag partionera hårddisken på något speciellt sätt under w7 installationen?
Jag är rätt så nybörjare så jag är tacksam för de svar jag får. Har även börjat fundera kring om det är värt att köpa till en ssd samt 8gb ram=) Det verkar som att alla ni som gjort det är grymt nöjda. Däremot känns det som att 128gb ssd är lite lite lagringsplats... och 256gb blir lite väl dyr.

1. Ja du använder samma nyckel men du måste aktivera via telefon, tar cirka 5 minuter. Den länken har inte Win7 HP på svenska, om du vill han en svensk version kan du först skapa en botbar win7 pro(som finns på svenska) installations USB sedan radera en fill på USB. Under source mappen radera ei.cfg, då kommer installation låta dig välja vilken version du vill installera, välj HP.

2. Det behövs drivrutin(er), ExpressCache finns på asus hemsida under Utilities. Det kan behövas flera drivrutiner, är inte så säker här.

3. Jag använde en USB 2.0 minne och upplevde inga problem, jag har läst att vissa har haft problem när de använde USB 3.0 minne.

4. Recovery partitionen innehåller fabriksinställningarna med alla blotware...det som du försöker få bort. Om du vill återställa den till fabriksinställningar, behåll den.

5. Nej, under windows 7 installationen formatera den partition som innehåller windows 7.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Realtek HD Audio Manager

Hej,
Jag har problem med den inbyggda mikrofonen och dess inställningar. Program såsom ljudinspelaren samt skype fungerar acceptabelt men då jag försökte använda mig av "Rosetta Stone" för språkundervisning så vägrar programmet sammarbeta fullt ut med mikrofonen. Programmet erkänner att mikrofonen är inkopplad samt hävdar att denna skall fungera korrekt, men då jag försöker tala in ett ord så godkänns dessa inte. Efter att ha sökt runt efter en lösning så visade det sig att många rekommenderade att använda sig av "Realtek HD Audio Manager" för att konfigurera mikrofonen (likt i denna videon http://www.youtube.com/watch?v=pNULfk2yCqc) men av någon anledning har jag ingen möjlighet att använda "Device advanced setting" då fliken helt sonika inte existerar då jag startar programmet. Är det någon som stött på liknande problem med mikrofonen, eller för den delen även Rosetta Stone?

Jag har tidigare lagt på en clean version av windows som är installerad på den medföljande SSDn, har vidare tagit hem den senaste Audio-drivern ifrån Asus.

Uppskattar gladligen all hjälp jag kan få, börjar få slut på egna ideér.

Permalänk

Ni som har satt i mer minne, vet ni vad det är för specs på det som sitter i, så att man kan matcha det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allroundnörd:

Ni som har satt i mer minne, vet ni vad det är för specs på det som sitter i, så att man kan matcha det?

Står en del om det två sidor bak i tråden. Kontentan är att du vill ha 1600mhz/cl11.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av froken:

Står en del om det två sidor bak i tråden. Kontentan är att du vill ha 1600mhz/cl11.

Det ante mig att det fanns nånstans i tråden, tack för att du grävde fram det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter att ha bråkat med att få installationen av Win7 på rätt disk och korrekt utfört (slutade med att jag fick köra diskpart och göra allt enligt formulär 1a som på gamla tiden) så har jag nu en blixtrande snabb UX32VD! Vilken skillnad med SSD (Samsung 830 256 gig) och 10 gig ram! Tjejen har ju en likadan fast original förutom att jag installerat om den, och det bara går inte att jämföra.

Mycket nöjd med mitt köp, visst det blev ju en Ultrabook för drygt 12000 när man räknar in SSD och minne, men den är ju kanon. Spelar mest GW2 för tillfället, och det rullar på utmärkt på medium inställningar. Slipper jag kånka med mig G73:an varje gång, samt har en burk till för spontanlan med polarna.

Jag har som alla andra backbleed, men det är klart överkomligt på mitt exemplar, det är ju inte en Asus utan backbleed heller. Inget glapp i pekplattan, inga andra konstigheter heller.

Datorn vaknar från viloläge på en sekund när man öppnar locket, ger en väldigt Macig känsla och det gillas i det avseendet.

Kort och gott, supernöjd!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Skrivet av zarnexx:

4. Recovery partitionen innehåller fabriksinställningarna med alla blotware...det som du försöker få bort. Om du vill återställa den till fabriksinställningar, behåll den.

Ok till nästa beginner fråga, hur behåller jag den?

Av nyfikenhet, hur mycket av ert 4gb-ramminne(ni som inte uppgraderat) används? För mig används ca 65-75% ständigt. Jag har avinstallerat en hel bunt med förinstallerade program och inte installerat många nya. Jag tycker det känns väl mycket. Det är därför jag funderar på att lägga in en fresh w7 för att se om det kan göra skillnad...

Visa signatur

UX32VD - Samsung galaxy note 4

Permalänk
Skrivet av doolar:

Efter att ha bråkat med att få installationen av Win7 på rätt disk och korrekt utfört (slutade med att jag fick köra diskpart och göra allt enligt formulär 1a som på gamla tiden) så har jag nu en blixtrande snabb UX32VD! Vilken skillnad med SSD (Samsung 830 256 gig) och 10 gig ram! Tjejen har ju en likadan fast original förutom att jag installerat om den, och det bara går inte att jämföra.

Mycket nöjd med mitt köp, visst det blev ju en Ultrabook för drygt 12000 när man räknar in SSD och minne, men den är ju kanon. Spelar mest GW2 för tillfället, och det rullar på utmärkt på medium inställningar. Slipper jag kånka med mig G73:an varje gång, samt har en burk till för spontanlan med polarna.

Jag har som alla andra backbleed, men det är klart överkomligt på mitt exemplar, det är ju inte en Asus utan backbleed heller. Inget glapp i pekplattan, inga andra konstigheter heller.

Datorn vaknar från viloläge på en sekund när man öppnar locket, ger en väldigt Macig känsla och det gillas i det avseendet.

Kort och gott, supernöjd!

Om din dator startar från viloläge på någon sekund så funkar bevisligen Intel Rapid Start Technology, men hur har du lyckats med detta?
Vilken ssd har du hibernation-partitionen (vilolägespartitionen) på, din Samsung ssd eller den fastlödda, och hur vilka drivrutiner har du installerat och i vilken ordning?
Jg antar att du installerat om Windows 7 och inte klonat den medföljande installationen?

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockelundstrom:

Ok till nästa beginner fråga, hur behåller jag den?

Av nyfikenhet, hur mycket av ert 4gb-ramminne(ni som inte uppgraderat) används? För mig används ca 65-75% ständigt. Jag har avinstallerat en hel bunt med förinstallerade program och inte installerat många nya. Jag tycker det känns väl mycket. Det är därför jag funderar på att lägga in en fresh w7 för att se om det kan göra skillnad...

Om du behöver extra utrymme, ta bort den. Jag ser ingen idé att behålla den.

Min dator använde lika mycket ram som dig, efter formatering gick den ner till cirka 2GB, jag köpte en 8GB sticka för 350kr, rekommenderar dig göra samma sak.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av AggeMannen:

Om din dator startar från viloläge på någon sekund så funkar bevisligen Intel Rapid Start Technology, men hur har du lyckats med detta?
Vilken ssd har du hibernation-partitionen (vilolägespartitionen) på, din Samsung ssd eller den fastlödda, och hur vilka drivrutiner har du installerat och i vilken ordning?
Jg antar att du installerat om Windows 7 och inte klonat den medföljande installationen?

Installerat Asus Instant On, samt de drivrutiner jag ville ha direkt från Asus sida, blandat med fräschare drivrutiner från Intels och Nvidias sidor. Ingen särskild ordning (tyvärr). Allt är installerat på Samsung SSD:n, båda diskarna är körda i Diskpart från grunden med "clean all" kommandot, sedan uppbyggda med partition i rätt ordning.

Givetvis ominstallerad Windows 7 HP x64 SP1 ISO med den medföljande licensen.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Skrivet av zarnexx:

Om du behöver extra utrymme, ta bort den. Jag ser ingen idé att behålla den.

Min dator använde lika mycket ram som dig, efter formatering gick den ner till cirka 2GB, jag köpte en 8GB sticka för 350kr, rekommenderar dig göra samma sak.

Tack för svaret. Jo jag har funderat på mer minne samt en ssd men kommer nog avvakta ett litet tag. Märkte du skillnad med mer minne?
Har du bytt till ssd också?

Visa signatur

UX32VD - Samsung galaxy note 4

Permalänk
Medlem

Det blir STOR skillnad med +8GB samt SSD-disk ! Har gjort det själv på denna maskin och ångrar det inte.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått bukt på fläkten i denna maskin? Min slår av och på med lite jämna mellanrum, från att vara i princip helt knäpptyst till att gå upp i ca 3200 rpm. Ska tilläggas att detta sker oavsett hur mycket datorn får jobba, och även fast den håller en väldigt låg temperatur. Väcker jag sedan upp den från strömsparläge så går fläkten på fullt varv (hörs riktigt rejält) i ca 2 minuter för att sedan avta.

Läst runt en del att en uppdatering av BIOS och avinstallering av Intels Dynamic Platform & Thermal Platform ska ev. hjälpa problemet. Har testat att göra båda två (kör just nu BIOS 211) men problemet kvarstår. Ska tillägga att jag har kört in Samsungs 830 ssd och utökat RAMen till 10 gig.

Vore väldigt tacksam om det är någon som har lyckats lösa det här och i sådant fall kunde skriva hur den har gått tillväga!

Visa signatur

Asus UX32VD || Core i7 3517U || 10 GB DDR3 1600 MHz || Geforce GT 620M || 256 GB Samsung 830 || Win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av AggeMannen:

Om din dator startar från viloläge på någon sekund så funkar bevisligen Intel Rapid Start Technology, men hur har du lyckats med detta?
Vilken ssd har du hibernation-partitionen (vilolägespartitionen) på, din Samsung ssd eller den fastlödda, och hur vilka drivrutiner har du installerat och i vilken ordning?
Jg antar att du installerat om Windows 7 och inte klonat den medföljande installationen?

har lyckats installera IRST?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Tror ni någon expert-butik rear ut Zenbook IOM konkursen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbetheman:

Tror ni någon expert-butik rear ut Zenbook IOM konkursen?

Har haft samma tanke. Skulle vara guld. Man har ju antagligen kvar garantin med Asus hur som hellst

Permalänk
Skrivet av sebbetheman:

Tror ni någon expert-butik rear ut Zenbook IOM konkursen?

Skrivet av 2infinity:

Har haft samma tanke. Skulle vara guld. Man har ju antagligen kvar garantin med Asus hur som hellst

Men sålde verkligen Expert Asus datorer??? Annars är man ju sugen också.. Men någon som vet om rean börjar på fredag eller lördag??

Permalänk
Skrivet av zarnexx:

har lyckats installera IRST?

Icke. Och Instant On är inte samma som IRST om jag förstått rätt. Med Instant On så drar datorn fortfarande ström eftersom den beräknar att "stand-by-tiden" är 21h för mig just nu. Och med Intel Rapid Start Technology så går datorn ner i viloläge dvs. stängs av helt = ingen strömförbrukning.

Vet inte om det har att göra med att jag har hibernation-partitionen (id=84) på den fastlödda ssd och inte samma som Windows är på. Men det borde ju fungera med tanke på att med original-hhd och fungerande IRST så körs hibernation-partitionen från den fastlödda ssd'n.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Skrivet av jockelundstrom:

Funderade på att installera w7 för att slippa alla förinstallerade program.
Några funderingar. Jag har modellen ux32vd 3001v
* Ska jag använda windows-nyckeln som är skriven på laddaren tillsammans med w7-iso härifrån http://forum.notebookreview.com/windows-os-software/604187-legal-download-digitalriver-windows-7-sp1-13-languages.html?
* Behövs det några drivrutiner eller liknande till hybrid-disken eller kommer allt att fungera som det ska?
* Är det problem att installera från usb pga usb 3.0? Behövs det några drivrutiner för att det ska fungera?
* Vad är recovery partitionen och är det något som jag bör ha kvar? Och isf hur gör jag det?
* Bör jag partionera hårddisken på något speciellt sätt under w7 installationen?
Jag är rätt så nybörjare så jag är tacksam för de svar jag får. Har även börjat fundera kring om det är värt att köpa till en ssd samt 8gb ram=) Det verkar som att alla ni som gjort det är grymt nöjda. Däremot känns det som att 128gb ssd är lite lite lagringsplats... och 256gb blir lite väl dyr.

Jag har också ux32vd-3001v, och har också gjort dessa modifieringar de flesta andra med SSD, en 8gb sticka och ren installation av W7. Du har redan fått svar på dina frågor, vilka jag skulle svarat likadant på, men mitt inlägg gäller lagringskapaciteten. Om du skaffar SSD så är det ju lämpligt att göra om den fasta SSD:n (hybriddelen) till vanligt lagringsutrymme. Då får du dryga 30GB extra. Jag har en Samsung 830 på 128gb i min, och med OS, vettiga program samt Guild Wars 2 installerat har jag ca 73GB kvar, plus SSD-hybriddelens 30GB. För mig räcker det gott, men det är jag det. Vissa installerar även OS:et på den lilla SSD:n och behåller den mekaniska hårddisken för resten.

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem

Begriper mig inte exakt på allt det här med Instanmt On, Strömsparläge och Viloläge.

Vill gärna kunna öppna laptopen med så snabb start som möjligt med program etc. intakta.

Behöver inte ha 20+ dagars batteritid i det läget, vad är det som gäller då? Strömspar eller viloläge ec?

Permalänk
Medlem

Så är det nån som vet hur man konfar var cachefilen ligger?
Har inte rört partitionerna, bara smällt i en SSD och installerat W7+drivers och sleep går ju på 1 sekund upp igen...
Så hur konfar man expresscache respektive IntelRapidthingamagog?
Blir uppstarted segare med den fastlödda some cache då den är ganska seg för att vara en SSD?
Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AggeMannen:

Icke. Och Instant On är inte samma som IRST om jag förstått rätt. Med Instant On så drar datorn fortfarande ström eftersom den beräknar att "stand-by-tiden" är 21h för mig just nu. Och med Intel Rapid Start Technology så går datorn ner i viloläge dvs. stängs av helt = ingen strömförbrukning.

Vet inte om det har att göra med att jag har hibernation-partitionen (id=84) på den fastlödda ssd och inte samma som Windows är på. Men det borde ju fungera med tanke på att med original-hhd och fungerande IRST så körs hibernation-partitionen från den fastlödda ssd'n.

Jag har lyckats installera Intel Rapid Start Technology, jag behövde installera Intel Rapid Storage Technology. Följde en guide från Intel http://download.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/rap...

Den fungerar fortfarande inte...

Skrivet av Xophile:

Begriper mig inte exakt på allt det här med Instanmt On, Strömsparläge och Viloläge.

Vill gärna kunna öppna laptopen med så snabb start som möjligt med program etc. intakta.

Behöver inte ha 20+ dagars batteritid i det läget, vad är det som gäller då? Strömspar eller viloläge ec?

Du ska då använda Strömsparläge. Vi ovan pratar om viloläge men Intel Start ..... som startar upp på cirka 5 sekunder, vanlig uppstart tar bra mycket längre tid.

Skrivet av skallben:

Så är det nån som vet hur man konfar var cachefilen ligger?
Har inte rört partitionerna, bara smällt i en SSD och installerat W7+drivers och sleep går ju på 1 sekund upp igen...
Så hur konfar man expresscache respektive IntelRapidthingamagog?
Blir uppstarted segare med den fastlödda some cache då den är ganska seg för att vara en SSD?
Tack.

Det är just de som vi försöker lista ut, hur man sätter igång Intel Rapid Start technology. iSSDn räcker för att användas som IRST disk. Länken ovan ska räcka för att sätta igång IRST men det fungerar inte...*arg*

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarnexx:

Det är just de som vi försöker lista ut, hur man sätter igång Intel Rapid Start technology. iSSDn räcker för att användas som IRST disk. Länken ovan ska räcka för att sätta igång IRST men det fungerar inte...*arg*

Ok, jag kanske bara haft tur men har installerat IRST, inte rört partitionerna på iSSDn och först så vart det lite slött, då gick jag in i batteri-inställningarna för windows och ändrade close-lid funktionen från hibernate till sleep. Enligt instant on med "blixten" aktiverad har jag nu 13 dagar om jag stänger locket. När jag öppnar tar det 1 sek, dvs snabbare än innan jag satte i min Samsung 830, innan den to get typ 4 sekunder.

Angående express cache så antar jag att om man har en SSD så kan man skrota det och använda den biten av iSSDn som en partition för lagring istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rabnoralex:

Men sålde verkligen Expert Asus datorer??? Annars är man ju sugen också.. Men någon som vet om rean börjar på fredag eller lördag??

Jag har ingen anning om det. Men borde man inte kunna se experts produkter via google cache? jag lyckas iaf inte.

Men de borde väl iaf ha några SSD:s till lämpligt pris, hoppas iaf de har samsungs till iaf 30 % lägre än konkurrenterna.

Permalänk
Skrivet av sebbetheman:

Jag har ingen anning om det. Men borde man inte kunna se experts produkter via google cache? jag lyckas iaf inte.

Men de borde väl iaf ha några SSD:s till lämpligt pris, hoppas iaf de har samsungs till iaf 30 % lägre än konkurrenterna.

Jag kollade på danska expert och de hade Asus Zenbook. så ska allt försöka ställa mig bland de,första i kön och se om man kan göra ett litet klipp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte i BIOS var man kan aktivera IRST, så som jag ser det ligger problemet där?

Visa signatur

Stulen slö sked