Flight Simulator X Kass Fps

Permalänk

Flight Simulator X Kass Fps

Hejsan alla!

När jag spelar Fsx, vilket istort sett är de enda jag kör bortsett från bf3! jag har köpt några Addons som Airbus X Arlanda X eller vad de heter,

Men 25-30 fps är ju rent av skit ? Gpu´n jobbar mellan 7-8% Och Cpu går på 10-15% . Är spelet så extremt dåligt? jag menar jag har ju prestanda så de räcker och blir över !? visst ökar fpsn något när jag lämnar Addon Airporten ! men när de finns mer krut att hämta så enligt mig borde ju grafikkorten börja jobba upp fps ? har jag fel?

// Oskar

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Medlem

Är det så att det är CPUn som begränsar och spelet bara utnyttjar en kärna (12.5% cpu isf)?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

-Förstår inte riktigt hur du menar? skulle inte cpu räcka till menar du ?

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandbergoskar:

-Förstår inte riktigt hur du menar? skulle inte cpu räcka till menar du ?

Jag är ingen FSX-expert men det är en möjlig tolkning utifrån det du skrev.

Kan ju dock vara värt att gå igenom http://support.microsoft.com/kb/927286 till att börja med om du mot förmodan inte redan gjort det.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Nej cpu borde klara det eller borde de gör den men ska kika tack!

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk

Precis som evil penguin skriver så är FSX till största del CPU beroende och kan endast använda en kärna.

Om jag inte minns helt fel så går det dock att aktivera i CFG filen så att den kan nyttja flera kärnor. Men den använder dock endast en till beräkningar och de andra till att ladda texture osv.

Har ingen hundraprocentig källa på detta utan är endast vad jag hört/ minns.

Permalänk
Skrivet av Fredrik94:

Precis som evil penguin skriver så är FSX till största del CPU beroende och kan endast använda en kärna.

Om jag inte minns helt fel så går det dock att aktivera i CFG filen så att den kan nyttja flera kärnor. Men den använder dock endast en till beräkningar och de andra till att ladda texture osv.

Har ingen hundraprocentig källa på detta utan är endast vad jag hört/ minns.

Aha nu förstår jag tack! men känns som i7an borde klara mer ! ?

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3