[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av raabmeister:

Hade varit kul om alla hittade på något ikväll innan restarten. Några förslag eller är det redan något planerat?

Tycker likadant, nånting måste vi hitta på nu när vi ändå inte har något att förlora

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0ldtaar:

Använd inte voice chatt över hela kartan, jag kommer inte tala om var jag är iaf, det är inte bara du som lyssnar.
Går det att stänga av på servernivå, gör gärna det.

/B

Global chat är långt ifrån lika irreterande som global speak.
Tanken är att man ska använda Teamspeak om man är pratsugen. I vissa situationer kan det vara okej med global speak..

Skrivet av b0ldtaar:

Ta gärna bort nametags...
(lite RP, visst, man byter kläder när man loggar om, men det är roligare att inte känna igen folk så lätt, plus att det blir lite för lätt att hitta folk för PVP.)

/B

Tyckte det var tråkigt att man i stort sett alltid försökte ha ihjäl alla man såg, vilket gjorde att vi spelade på servrar med färre antal spelare. Tanken med att jag startade servern var att jag ville ha lite fler samarbetsvilliga spelare för att man skulle ha större chans att hinna laga upp fordon innan man blir ihjälskjuten. Det lyckades vi bra med och tillslut hade nästan alla på servern haft egna fordon.

Jag tycker det finns många fördelar när man har nametags på om man är intresserad av lagspel och samarbete. Egentligen tycker jag DayZ har en stor brist här. Man borde kanske kunna dela upp sig i grupper och de utanför gruppen bör ju inte bli igenkända och taggade automatiskt. Battlefield och andra PVP spel fungerar ju mycket bättre på detta!

Det blir också mycket svårare att spåra hackers/fuskare. Sniperbanditer blir nästan helt osynliga när dom ligger stilla bakom en buske i en guillie...

Sen blir det ännu svårare att teama upp inne i en stad, där alla springer runt för att skaka av sig zombies. När man då helt plötsligt stöter på en bandit mitt i kaoset så är det trevligt att få upp taggen, så man inte behöver ha ihjäl sin polare...

Hoppas verkligen det går förbättra nametag funktionen framöver! Tycker åtminstone man borde man kunna stänga av rangefindern och man borde absolut inte se nametags på undangömda fordon.

Hursomhelst, jag har slitit ut min W-knapp!! Blev bättre av 300% boost på fordonspawn och bättre lagarbete. Det brukar ganska ofta finnas tillgång till minst en helikopter-taxi

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swarley:

Nu får du ge dig.. vi har ett par minuter fraps från en fight när vi krashade våran helli och ni var precis under oss och hade ihjäl typ hela vårat lag i en tät granskog, vilket vi tycker är lite suspekt också men ser du oss försöka smutskasta dig här på forumet?

Som jag sa tidigare har jag ett par kills på er med på fraps också. Legit och fair kills.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk

Blev bannad för en liten stund sen för något jag inte sagt vilket var "Friendly". Det verkar som admins inte tål att bli dödade?
Det var så att jag var utanför Elektro då jag träffade på någon vid namn "NinjaNos" eller något i den stilen, då jag såg han började han säga friendly ett par gånger. Jag sa inget. Sedan frågade jag om det var någon loot i Elektro och han sa nej, men jag går dit ändå. Går in i mataffären där Adminen Smygarn tydligen var och det verkade som han skjöt emot mig då jag alltid skjuter tillbaka. Jag må ha fel men i mitt perspektiv så var det skott jag fick emot mig. Känns lite tråkigt att bli bannad för att döda någon, jag har alltid varit bandit och kommer förmodligen att alltid vara det. Jag har alltid varit ett "Fan" av den här servern eftersom den är helt laggfri och väldigt rolig att spela på för det är många spelare dagligen oavsett tid.
Väldigt orättvis bann tycker jag, ni andra håller förmodligen inte med. Men jag skulle uppskatta det väldigt mycket om bannen går bort! Tack för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robaazlol:

Blev bannad för en liten stund sen för något jag inte sagt vilket var "Friendly". Det verkar som admins inte tål att bli dödade?
Det var så att jag var utanför Elektro då jag träffade på någon vid namn "NinjaNos" eller något i den stilen, då jag såg han började han säga friendly ett par gånger. Jag sa inget. Sedan frågade jag om det var någon loot i Elektro och han sa nej, men jag går dit ändå. Går in i mataffären där Adminen Smygarn tydligen var och det verkade som han skjöt emot mig då jag alltid skjuter tillbaka. Jag må ha fel men i mitt perspektiv så var det skott jag fick emot mig. Känns lite tråkigt att bli bannad för att döda någon, jag har alltid varit bandit och kommer förmodligen att alltid vara det. Jag har alltid varit ett "Fan" av den här servern eftersom den är helt laggfri och väldigt rolig att spela på för det är många spelare dagligen oavsett tid.
Väldigt orättvis bann tycker jag, ni andra håller förmodligen inte med. Men jag skulle uppskatta det väldigt mycket om bannen går bort! Tack för mig.

De skrev i chatten att de skulle ta bort bannen, efter lite diskussion kring vad som egentligen hade hänt.

Men se det som en varning till alla som säger friendly och sedan skjuter, det är icke okej!

Permalänk

Okej tack så mycket, men det är så att jag aldrig sa friendly.. jag säger aldrig friendly ^^ men jag tackar så mycket för unban!

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

De skrev i chatten att de skulle ta bort bannen, efter lite diskussion kring vad som egentligen hade hänt.

Men se det som en varning till alla som säger friendly och sedan skjuter, det är icke okej!

Jag får försöka :p, så jag blir unbannad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robaazlol:

Jag får försöka :p, så jag blir unbannad?

Jag är varken admin eller har kontakt med någon admin på servern så jag har ingen aning, men det var vad de skrev på servern efter du hade blivit bannad. Jag drog kort därefter.

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Jag är varken admin eller har kontakt med någon admin på servern så jag har ingen aning, men det var vad de skrev på servern efter du hade blivit bannad. Jag drog kort därefter.

Jaha okej.. Men jag tycker att adminen verkade lite otålig på grund av att jag dödade han och fick en bann? Även med det om att jag sa friendly vilket jag aldrig gjorde. Det var bara den personen som hittade mig som började säga friendly ett flertal gånger...

Permalänk
Medlem

Grrrrrrr!

Youve been kicked of the server (battleeye client not responding).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robaazlol:

Jag stod med min AK och tittade in på er när ni kom in i affären. Jag sa att jag inte hade avsikt att börja skjuta. Ngn av er svarade samma sak! På den här servern förväntar man sig då att ngn i gruppen då inte tar fram en pistol och blåser ut hjärnan på han som precis skonade er Speciellt aktsam bör man vara när man gör det mot admin! Haha.. Det kan vara så att det är svårt att tygla sin vrede i dessa situationer. Kanske en bann var lite hård, men däremot tyckte jag det var helt okej att han som tidigare var friendly mot dig (Kray?) fyllde din kropp med bly..

Bannen var givetvis bara temporär. Nu vet man ju var du står då vet man ju hur vi ska behandla dig framöver på servern

/smygarn

Permalänk
Medlem

Ganska intressant med ett respawn event..

Tyvärr lite mer springande än vad det vanligtvis brukar vara. Imponerande av MHJ att han lyckas avliva Beep med ett bräckjärn!

Mitt i resurs-jagandet lyckades några med att hitta och reparera lite bilar också..

Totalt var det ca 75 unika spelare aktiva under kvällen..Totalt 85 avlidna kroppar längs med kusten... svårast att hålla sig vid liv var nog som vanligt runt Electro/Cherno?

Beep! (8)
Sataric (7)
NinjaN0s (7)
[SA] MHJ (5)
[SA] Kryddan (4)

/smygarn

Permalänk
Medlem

Nu bör ni att se över vem som har admin ansvar på servern.
Jag började skjuta mot lite SA folk som inte dog då det var på rätt så långt avstånd. Satt där å väntade tills dom kommer fram igen så att säga, under tiden så börja min lilla valp på 3månader tjata om att den vill ut. Så jag disconnectar kliver upp från stolen och märker att det var falsk alarm.
Då tänker jag att va bra, loggar in fort igen då jag ville fortsätta skjuta SA folket. Då har jag blivit bannad och Phillz samt en från SA är uppkäftiga mot mig och tyckte att jag battle loggade och försökte förklara hur det var, men de vägrade lyssna. Jag började spela DayZ för 2 dagar sen och hade precis hittat lite folk att spela med och så händer sånt här :/ Alltså jag hade överhanden känndes det som då jag hade fått in några skott på dom men inte vice versa, varför skulle jag logga ut? jag hade ingenting att frukta. Aja, hoppas nån känner lite medlidande...

/DexTroN

Visa signatur

Cooler Master 690 II Advanced | Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 | Intel Core i5 4690K 3,5 GHz | Asus R9 290 4GB GDDR5 | AMD Radeon 8GB 2X4GB 2133MHz | Samsung 840 EVO 256GB | 2TB Western Digital Black | Corsair HX 850W 80+ | 3TB Western Digital MyBook | Mionix NAOS 5000 | Qpad MK-85

Permalänk
Medlem

Dextron, du sköt mot oss med ett flertal skott under c:a 5 minuter, träffade oss flertal tillfällen med din m24 men vi lyckades alltid bandaga och fylla upp med bloodbags. 15 Sekunder efter att vi börjar skjuta tillbaka mot dig så loggar du ut. 1 minut senare så loggar du in igen, dock så hade jag flankerat dig under tiden du var koncentrerad på mina medspelare och när du väl loggade in så ploppa du upp precis framför mig och blev dödad.

När jag sedan säger att det inte är ok att du gör på detta viset så ser konversationen ut ungefär på liknande sätt.

(Jag) DextroN
(Du) Ahh
(Jag) Det är inte ok det du gjorde, relogga i strid
(Du) Men jag gjorde inte det
(Jag) Du disconnectade och dök upp igen efter 1 min mitt under en strid
(Du) Men vadå, det gick ju så bra.
(Alla på servern i global) HAHAHAHAHAHAHA

Hur trodde du ditt agerande skulle framstå. Tycker du det är ok för andra att göra på detta sättet? Om den historien du nu berättar var sann så skulle du enligt mig göra ett av följande.
a. Låtit spelet vara istället för att köra en ALT+F4 och tagit ditt straff (död).
b. Loggat ut och inte loggat in igen på ett bra tag då du vet att du var i en aktiv strid när du loggade ut.

Vi hade precis haft en eldstrid med beep som för övrigt var så sjukt rolig. Vi hade en lång eldstrid och efter den efterspel som kan efterliknas en typ av katt och mus lek. Efter att fighten varit lugn i någon minut så sprang dom in i en hangar och loggade ut. Dom loggade inte in igen och därför var det endå OK.

PS: BeeP, jag hade inga skott kvar. Inte ens i pistolen

Permalänk
Medlem

Det är inte lätt att vinna mot pojkarna som har möjligheten att välja ditt vara eller inte vara.
Det är väldigt lätt för mänskliga hjärnan att vända orsaken till ett eget nederlag till att motparten inte spelar enligt dina regler.

- Du fuskar, du får inte vara med och leka med oss!

Jag misstänker att dessa ord eller liknande har följt dessa pojkar genom livet på ett eller annat sätt.

Personligen blev jag bannad från servern för ett par veckor sedan jag legat och plockat dem en efter en vid deras dåvarande camp, dit de alltid återvände gång efter gång.
En riktig "nobrainer".

Mitt sätt att spela då var inte "friendly" alls men jag irriterade mig på att ingen störde deras skyddade liv i sin helikopter medans andra spelare sprang mil efter mil utan detta skyddsnät.
Så fort de blev skjutna så plockades de upp vid kusten av en helikopter och blev fullgearade av dupade föremål från deras camp. Någon form av motstånd tyckte jag att de skulle ha i sin bubbla. Att vara bandit är mig veterligen inte klassat som fusk. Men de var sannerligen inte i underläge materiellt, dock intellektuellt

Blev naturligtvis kallad för fuskare och bannad som följd. Finns inte en logg som visar att fusk skett för jag fuskar inte. Jag hade tålamod och väntade ut dem en efter en. Jag tog alla utom iRonNuke för han vågade aldrig kliva ur sin helikopter.

Nu kommer naturligtvis svartmålningen och svaromålen hagla här i forat men jag lämnar det till " du får inte vara med och leka-pojkarna ".

Jag blev bara lite upprörd när jag såg att flera blivit drabbade av serverns grupperingar. Det finns andra servrar utan maktfullkomna admins.......men de är lätträknade.
Ha en bra dag !

Permalänk
Medlem

Äntligen lite Ban och ordningställande på servern!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Är det några speciella "grupper" på servern? Om möjligheten finns så skulle jag gärna vilja gå med i någon, blir så tråkigt att spela själv. Skicka ett pm eller lägg till Hagaz95 på skype.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || ASRock z77 extreme4 || Intel i5 3570K 3.4GHz + Noctua NH-D14|| EVGA GTX 670 FTW
2x4GB Corsair CL9 1600MHz || Corsair Force 3 120GB + 1TB Western Digital Caviar ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Det är inte lätt att vinna mot pojkarna som har möjligheten att välja ditt vara eller inte vara.
Det är väldigt lätt för mänskliga hjärnan att vända orsaken till ett eget nederlag till att motparten inte spelar enligt dina regler.

- Du fuskar, du får inte vara med och leka med oss!

Jag misstänker att dessa ord eller liknande har följt dessa pojkar genom livet på ett eller annat sätt.

Personligen blev jag bannad från servern för ett par veckor sedan jag legat och plockat dem en efter en vid deras dåvarande camp, dit de alltid återvände gång efter gång.
En riktig "nobrainer".

Mitt sätt att spela då var inte "friendly" alls men jag irriterade mig på att ingen störde deras skyddade liv i sin helikopter medans andra spelare sprang mil efter mil utan detta skyddsnät.
Så fort de blev skjutna så plockades de upp vid kusten av en helikopter och blev fullgearade av dupade föremål från deras camp. Någon form av motstånd tyckte jag att de skulle ha i sin bubbla. Att vara bandit är mig veterligen inte klassat som fusk. Men de var sannerligen inte i underläge materiellt, dock intellektuellt

Blev naturligtvis kallad för fuskare och bannad som följd. Finns inte en logg som visar att fusk skett för jag fuskar inte. Jag hade tålamod och väntade ut dem en efter en. Jag tog alla utom iRonNuke för han vågade aldrig kliva ur sin helikopter.

Nu kommer naturligtvis svartmålningen och svaromålen hagla här i forat men jag lämnar det till " du får inte vara med och leka-pojkarna ".

Jag blev bara lite upprörd när jag såg att flera blivit drabbade av serverns grupperingar. Det finns andra servrar utan maktfullkomna admins.......men de är lätträknade.
Ha en bra dag !

Perfekt plats för denna typen av diskussioner!

Om vi hade kickat och bannat alla som är "banditer", så hade vi förmodligen inte haft några spelare kvar på servern.

Däremot gör vi vad vi kan för att försöka eliminera de som på något sätt undviker att spela fair eftersom det verkar finnas ganska mycket tricks för att få övertag i spelet.

Vad jag vet så är det endast två personer som blivit bannade sedan vi startade upp servern, förutom de som vi sett skriptat in prylar som fastnat i Battle Eye loggarna.

Den första försökte jag snacka med, utan att vi fick någon som helst respons. Antog då att vi kunde klara oss bra utan honom då han tydligen inte visste hur man kommunicerar. Den andra fick jag starka bevis mot efter att det var en inspelad sekvens publicerad på youtube. (Hitpoints långt över 100K!)

Övriga banns styr vi inte över eftersom det uppdateras från en global bann-lista..

/smygarn

Permalänk
Medlem

Hmm.. Så det är fritt fram att vara vilde på servern? Dvs shoot-on-sight?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av DexTroN:

Nu bör ni att se över vem som har admin ansvar på servern.
Jag började skjuta mot lite SA folk som inte dog då det var på rätt så långt avstånd. Satt där å väntade tills dom kommer fram igen så att säga, under tiden så börja min lilla valp på 3månader tjata om att den vill ut. Så jag disconnectar kliver upp från stolen och märker att det var falsk alarm.
Då tänker jag att va bra, loggar in fort igen då jag ville fortsätta skjuta SA folket. Då har jag blivit bannad och Phillz samt en från SA är uppkäftiga mot mig och tyckte att jag battle loggade och försökte förklara hur det var, men de vägrade lyssna. Jag började spela DayZ för 2 dagar sen och hade precis hittat lite folk att spela med och så händer sånt här :/ Alltså jag hade överhanden känndes det som då jag hade fått in några skott på dom men inte vice versa, varför skulle jag logga ut? jag hade ingenting att frukta. Aja, hoppas nån känner lite medlidande...

/DexTroN

Kan inte se att du har eller haft någon bann på dig? Battleeye har däremot kickat dig vid några tillfällen. Tyvärr är det lite av random-kick implementerat i BattleEye, vilket jag verkligen beklagar...

/smygarn

Permalänk
Medlem

Försökte gå in nyss, stod att jag blev kickad för veichle script ?

Kommer inte in nu längre, står connection failed bara.

Permalänk
Medlem

Fick aldrig något svar på mitt förra inlägg, antar att det försvunnit i mängden.

Skrivet av Haaga:

Är det några speciella "grupper" på servern? Om möjligheten finns så skulle jag gärna vilja gå med i någon, blir så tråkigt att spela själv. Skicka ett pm eller lägg till Hagaz95 på skype.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || ASRock z77 extreme4 || Intel i5 3570K 3.4GHz + Noctua NH-D14|| EVGA GTX 670 FTW
2x4GB Corsair CL9 1600MHz || Corsair Force 3 120GB + 1TB Western Digital Caviar ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haaga:

Fick aldrig något svar på mitt förra inlägg, antar att det försvunnit i mängden.

Visst, enklast är att joina teamspeak på 94.254.50.40 och joina in en lämplig kanal

Permalänk
Medlem

Har ett svar till våran kära Robin som har tjatat i två dagar om hur snabbt kulorna färdas i Arma/DayZ!
http://forums.bistudio.com/archive/index.php/t-93262.html
Om du scrollar ner en bra bit till InqWiper´s inlägg så finner du nog den informationen du söker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Visst, enklast är att joina teamspeak på 94.254.50.40 och joina in en lämplig kanal

Dags att överväga att starta om servern lite oftare kanske?

Den börjar lagga ganska snabbt när det är så mycket spelare inne på den. Det räcker inte med 2 restarter/dygn

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Dags att överväga att starta om servern lite oftare kanske?

Den börjar lagga ganska snabbt när det är så mycket spelare inne på den. Det räcker inte med 2 restarter/dygn

Jo, jag har märkt av det. Precis lagt in schedulerad server restart var 6:e timma. 4,10,18 och 22.

Permalänk
Medlem

Blev precis helt random kickad från eran server, spawnat 1 minut innan dess.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Blev precis helt random kickad från eran server, spawnat 1 minut innan dess.

BattleEye är ganska buggigt förtillfället.

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte servern :S
Försökt ingame och launchern de senaste dagarna utan framgång

Permalänk
Medlem

Hittar servern, men får waiting for host ända sedan 0700 i morse, (var samma sak igår inann 10:00 restarten men sen funkade det) men idag kommer jag inte in även efter 10:00 restarten.