Bantad speldator för MMO och hemmabruk.

Permalänk
Medlem

Bantad speldator för MMO och hemmabruk.

Hej alla kunniga Sweclockare!
Jag börjar bli sugen på att spela lite på datorn igen efter ett långt avbrott och min gamla burk duger inte längre så jag vill helt enkelt ha råd och tips kring vilka komponenter jag borde kolla på. Det som jag tänkte använda datorn till är huvudsakligen:
Spel: MMORPG (WoW, ev. GW2 och kanske även Diablo3) och diverse strategispel (INGA online-FPS)
Foto/Video-redigering: Jag filmar och fotar lite på min fritid så det skulle vara kul med en dator som har kraft nog att hantera enklare former av videoredigering, främst Adobe Premiere.

Det "kraven" jag har är att det skall byggas i en Fractal Define R4 och gärna vara RELATIVT tyst. Min gamla burk drar igång som ett kärnkraftverk varje gång den hamnar i viloläge.

Min första tanke var att köpa en bärbar men min kompis sa att det är bättre att köpa en hyfsad stationär för 6000 och en enklare bärbar för 3000 än en medioker bärbar för 9000:-
Går det att slänga ihop någonting för runt 6000? Då jag inte vet vad dessa applikationer kräver av en burk så vet jag inte riktigt vart jag borde spendera och vart jag kan spara pengar. Väldigt tacksam för all hjälp!:)

Permalänk
Medlem

Här är en speldator för drygt 6.000
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2346166
Det är hyfsad kvalitet på allt.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti, 750W, ASUS Prime Z790, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB, Samsung Pro 990 1TB