Kan man få en dator som klarar BF3 på High för 9000?

Permalänk
Medlem

Kan man få en dator som klarar BF3 på High för 9000?

Tjenare (:
Som titeln lyder: Finns det någon dator som klarar BF3 på High för 9000 kr ink operativsystem och montering ska så klart köpa från Inet!
Är inte så värst datorkunnig så därför frågar jag er här på Sweclockers!
Ytterst tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

60 fps?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weezzz:

60 fps?

Yes sir, konstant.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Yes sir, konstant.

Och Ultra då? Där går det väl inte lika bra? hur många fps ungefär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weezzz:

Och Ultra då? Där går det väl inte lika bra? hur många fps ungefär?

Dippar väl ned till 40 vid extrema grafiskt utmanande explosioner eller om du kikar ut över hela banan från ett högt hus eller liknande. Men den den generella FPSen ligger över 50.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har gjort en kundkorg åt dig som skall klara BF3 på ultra, samt är väldigt tyst.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2367135/sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macno:

Jag har gjort en kundkorg åt dig som skall klara BF3 på ultra, samt är väldigt tyst.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2367135/sweclockers

Han ville ju ha OS/montering, dessutom spräckte du budgeten med en tusing.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Han ville ju ha OS/montering, dessutom spräckte du budgeten med en tusing.

Går att snåla lite mer på chassit och processorfläkten, sen så behövs ingen mekanisk disk då de flesta har en sådan i byrålådan eller sin gamla dator. SSD är viktigast. Så går nog att klämma ner till 9k

Permalänk
Medlem

670 är ett bra kort, däremot kör jag utan ssd, tycker inte de behövs (för mig)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Dippar väl ned till 40 vid extrema grafiskt utmanande explosioner eller om du kikar ut över hela banan från ett högt hus eller liknande. Men den den generella FPSen ligger över 50.

Har ännu en liten fråga, märker man av att fpsen droppar rejält alltså börjar det lagga så mycket så att man märker av det när man kör på Ultra?

Permalänk
Skrivet av Weezzz:

Har ännu en liten fråga, märker man av att fpsen droppar rejält alltså börjar det lagga så mycket så att man märker av det när man kör på Ultra?

Här ser du Sweclockers egna test på 660 ti

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weezzz:

Ja du kommer troligtvis märka av det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Cdons Thor datorer för 9000kr är väl ända bra?

Visa signatur

Spelriggen: i5 4670k | MSI Z87-G43 | Corsair RM 750 | Crucial 8GB 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 6870 | CM Elite 430 | Seagate Barracuda 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Ja du kommer troligtvis märka av det.

Kommer det vara spelbart på Ultra eller ska jag köra på High ändå? sry om jag frågar så mycket..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weezzz:

Kommer det vara spelbart på Ultra eller ska jag köra på High ändå? sry om jag frågar så mycket..

Beror på hur känslig man är. Extra störigt med drops när man kör FPS-spel, speciellt i multiplayer. Men spelbart är det ju. Testa dig fram? BF3 i high ser ju inte direkt dåligt ut

Permalänk
Skrivet av Weezzz:

Jag skulle kunna köra på ultra i den fps:en men alla tycker olika. Om du känner att det laggar lite dra ner AA:n till 2x från 4x.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctard:

Beror på hur känslig man är. Extra störigt med drops när man kör FPS-spel, speciellt i multiplayer. Men spelbart är det ju. Testa dig fram? BF3 i high ser ju inte direkt dåligt ut

Japp sant ifs, tack för svaren!