Podcast 2: "Tveksamma metoder, ljudteknik och kaffebryggare"

Permalänk
Melding Plague

Podcast 2: "Tveksamma metoder, ljudteknik och kaffebryggare"

I ett nytt avsnitt av SweClockers podcast diskuterar Jonas Thörnqvist och Emil Björklund den senaste tidens omdebatterade marknadsföringsknep i samband med produkttester och tar dessutom upp flera högaktuella ämnen, däribland bytet av kaffebryggare på kontoret.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kaffebryggare?... Haha alltså

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nyhet:

I ett nytt avsnitt av SweClockers podcast diskuterar Jonas Thörnqvist och Emil Björklund den senaste tidens omdebatterade marknadsföringsknep i samband med produkttester och tar dessutom upp flera högaktuella ämnen, däribland bytet av kaffebryggare på kontoret.

Läs artikeln

Har inte lyssnat på podcastet än men Moccamaster is da shit

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Haha introt dör <33

Permalänk
Medlem

Extremt roligt med en ny del!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd

Och jag som just tänkte leta efter en eventuell "del 2".. Fan vad gött!

Permalänk

Påminner lite om Screwattacks Sidescrollers, avslappnade män(förr var det kvinnor också) som snackar spel, dumma amerikanska nyheter och annat.

Det är trevligt på långa tåg/bussfärder när man tröttnat på sin musik.

När det gäller vinklade reviews tänker jag först på Motherboards.org, kan inte se deras resultat likna någon annan.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Skitbra ljud. Gillart!

Permalänk

Gick den inte att ladda ner så att man kan köra över den på en mp3 lite smidigt? Eller är jag bara dryg?

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem

Podcasts tycker jag var en väldigt bra idé!

Skulle vara trevligt om det fanns lite mer "fasta dagar" där ni kör Podcasts, kanske varannan Måndag eller liknande. Självklart endast om det kommit ut mycket samtidigt då.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dahlberg1992:

Gick den inte att ladda ner så att man kan köra över den på en mp3 lite smidigt? Eller är jag bara dryg?

Här går det att ladda ner mp3-filen:
http://www.sweclockers.com/feeds/podcast
vill man ha ogg så var det länkat i artikeln:
http://www.sweclockers.com/podtrack.php?url=http://sweclocker...

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Laddat över till mobilen, ska lyssna på hemresan på tuben

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Finns det inte möjlighet att lägga ut den på spotify? Såg att filip & fredrik nyligen börjat med det

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahlberg1992:

Kör IE9 på jobbet, vara bara att högerklicka på själva spelaren och välja "hämta musik".

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Angående Arla och Milko så har Arla köpt Milko

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa en ny bryggare... Skulle gärna se en recension?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag är lite ny till det här med podcasts, hur exakt får jag det att funka?

Edit: funkar bra i chrome, men i firefox syns inte spelaren. Finns det någon extension eller liknande för detta?

Edit igen: HTTPS everywhere tycker inte om spelaren, konstigt.

Permalänk
Medlem

Finnarna dricker mest kaffe i världen så det är nog ingen slump!

Permalänk
Medlem

Jag får inte RSS feed att funka : /
Kör med Chrome+RSS Live Links

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@Redaktörerna!
Ni får ta och skaffa er FTL

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem

det låter mycket bättre nu, är manualen till kaffebryggaren på fiska med?

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Slösurf med detta i bakgrunden, nice!

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk

jag tror jag talar för alla nu... vi vill se den första swecfilmen.."viftar med moderkort"

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem

Första gången jag lyssnar på detta och måste säga att jag tyckte att det var episkt bra! Mer podcasts! gillade detta mycket mer än era videos
Kan lyssna på detta på jobbet också medans jag kodar!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av Minimupp:

Jag får inte RSS feed att funka : /
Kör med Chrome+RSS Live Links

Filen man får ner från RSS-feeden fungerar inte att spela på androidenheter. Filen i första podcasten fungerar felfritt.

Använder Doggcatcher.

Visa signatur

Mvh
Mattias

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Slösurf med detta i bakgrunden, nice!

jag lider kanske av någon bokstavskombination som likt ett rastlöst barn som tappar fokus efter någon minut och börjar göra annat. Har försökt lyssna två gånger samtidigt som jag "slösurfar" och hela tiden vandrar mina tankar åt ett annat håll och jag hör inte vad som sägs. För mig fungerar nog fredagspanelen bättre eller så får jag vänta på transkribering av podcasten

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonden_88:

Angående Arla och Milko så har Arla köpt Milko

Nej....de ingick en fusion...en liten skillnad där

Permalänk
Medlem

Skitnice att lyssna på medans man jobbar

Dock är det väll en smaksak, men ja kan inte riktigt komma överens med att musiken gör ett dubstep bromsa in ljud där då och då.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Mattefjonkan:

Filen man får ner från RSS-feeden fungerar inte att spela på androidenheter. Filen i första podcasten fungerar felfritt.

Använder Doggcatcher.

Intressant. Jag kör Pocket Casts, där fungerar det utmärkt. Du får ner hela filen? Är en vanlig mp3, inga konstigheter.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S