Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Hittade denna på CDON....SSD Crucial V4 256GB...är det något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnteBellum:

Svar 2012-09-21 08:47
Detta var svaret jag hade fått idag på morgonen när jag frågat när de kom in.

Hej AnteBellum

Tack för att du kontaktade oss.

Det är obekräftat när vi kan tänkas få in denna produkten igen ifrån vår leverantör.

De som sitter i chatten sitter inte med ingående info, de går säkert bara in på produktsidan och kollar.. Finns säkert någon med bättre info.. men hur man får tag i vederbörande, det är frågan.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Skrivet av jerseph:

De som sitter i chatten sitter inte med ingående info, de går säkert bara in på produktsidan och kollar.. Finns säkert någon med bättre info.. men hur man får tag i vederbörande, det är frågan.

Det gör det säkert, men nu hade de redan skickat min fråga vidare till elektronikavdelningen som alltså besvarade den så, och det tog de 3 dagar att få fram det svaret, så känns ju inte jätteorganiserat direkt!

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnteBellum:

Det gör det säkert, men nu hade de redan skickat min fråga vidare till elektronikavdelningen som alltså besvarade den så, och det tog de 3 dagar att få fram det svaret, så känns ju inte jätteorganiserat direkt!

Aha, haha, då var det ju en annan femma! Verkar ju som att de inte vet någonting alls:p

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk

Enligt Josefin (som skriver i CDON-tråden - och är väldigt påläst) så är produkten ny och enligt henne kommer vi att få våra diskar så snart de kommer in:) Litar på Josefin;)

Lustigt dessutom att de nämner att det är obekräftat när de kan få in den här produkten igen...min uppfattning är ju att det är en ny produkt de aldrig ens haft i lager tidigare...tror helt klart att det är någon som inte vet ett skit som svarat dig Antebelum...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Tycker det tar lång tid för dem att limma Nand-kretsar...börjar faktiskt tröttna på att vänta:(

Kanske CDON väntar ut oss? De vill kanske att vi skall avbeställa? Väntar ett tag till:d

EDIT:
Lite ny info....det verkar ta tid:(

Ifrån Livechat idag 12:44...

Du pratar nu med Mikael
Välkommen!
Hur kan vi hjälpa dig?
Mikael: Hej
Du skrev: Hej....har två order som ej ännu levererats....något nytt om dem?
Mikael: Återkom med ordernummer
Du skrev: XXXXX
Du skrev: och xxxxx
Mikael: ett ögonblick
Du skrev: ok....det är den famösa disken Crucial V4....;-)
Du skrev: De diskarna är lika sällsynta som diamanter:-)
Mikael: hehe
Mikael: Har tyvärr inget datum ännu
Mikael: Frågade inköparna med men dom hade heller inget nytt
Du skrev: Någon av dina kollegor sa att en liten leverans var planerad till slutet denna månad...fortfarande så?
Mikael: kan kontrollera med min kollega
Mikael: ett ögonblick
Mikael: Hej,
Mikael: oj
Mikael: det ända jag kan se är att en order är lagd men inte att dom ska komma in under denna månaden
Mikael: tror min kollega har misstolkat ordern som finns uppe
Du skrev: ok...jaja...hur länge behöver man vänta innan ni ersätter med någon annnan vara istället....kan tänka mig 2st Samsung 830 256GB istället:-)
Mikael: Då det är en bokningsvara så är du även medveten om vad som innebär, det står i leveranstiden att det är kommande
Mikael: Dessa kommer inte ersättas med andra om du inte vill avbeställa dessa
Du skrev: ok...förstått det...försöka duger väl!?
Mikael: haha
Mikael: Självklart får man försöka
Du skrev: ok får väl vänta lite till då...ha en trevlig dag!
Mikael: Detsamma

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns ju diskar i lager (om än centrallager/generalagent), Fidel:

http://www.pixmania.se/se/se/12600757/art/crucial/ssd-harddis...
http://www.proshop.se/Haarddisk/Crucial-v4-with-Easy-Desktop-...

Då kanske du t o m får lödda kretsar.

Webhallen (Pixmania-ägt) har leverans satt till 2012-10-06.

Random Write 4k: 4000 IOPS

Min (gamla) Intel 320 har 23 000 för samma storlek.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Det finns ju diskar i lager (om än centrallager/generalagent), Fidel:

http://www.pixmania.se/se/se/12600757/art/crucial/ssd-harddis...
http://www.proshop.se/Haarddisk/Crucial-v4-with-Easy-Desktop-...

Då kanske du t o m får lödda kretsar.

Webhallen (Pixmania-ägt) har leverans satt till 2012-10-06.

Jo...men just Crucial V4 vill jag ju ha för ca 840kr ink frakt:)

Annars köper jag nog Samsung 830 istället.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fidel Castro:

Jo...men just Crucial V4 vill jag ju ha för ca 840kr ink frakt:)

Annars köper jag nog Samsung 830 istället.

Om du funderar på Samsung senare, tänk på att ersättaren till 830, 840 använder trippelcells-NAND som är oerhört mycket långsammare på skriv. Trots det tänker de ha samma pris. 840pro som kommer ha MLC (samma som 830) ska bli klart dyrare.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Om du funderar på Samsung senare, tänk på att ersättaren till 830, 840 använder trippelcells-NAND som är oerhört mycket långsammare på skriv. Trots det tänker de ha samma pris. 840pro som kommer ha MLC (samma som 830) ska bli klart dyrare.

Hade det varit till mig själv hade jag kört på en Samsung 830...eller en till Crucial M4.
Nu är det till grabben som sitter på lite äldre maskinvara än mig...så billig SSD som möjligt är att föredra då...allt kommer att bli bättre än hans gamla 160gb mekaniska diskar i Raid:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Någon som hört något nytt om våra diskar?

Är tanken att de ska levereras när priset på SSD har gått ner så pass mycket att CDON tjänar på att sälja den till oss för 830kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Någon som hört något nytt om våra diskar?

På 10 timmar?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk

Vi får nu helt enkelt lugna oss...det verkar inte just nu som om vi kommer att få någon ersättning för diskarna om de inte levereras...så det är bara att vänta och hoppas....eller om man tröttnar eller om botten går ur hela SSD marknaden...avbeställa.

Jag väntar iaf ett litet tag till...bara så att ni vet CDON....jag ger inte upp än!;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Tror jag väntar med avbeställningen tills jag ser att SSD priserna går ner till 1k kr för "gen3" diskar 2X128GB eller 1x 256GB. Så jag för väl vänta ett år typ

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem

Nu händer det grejer!

Min ena disk packas just nu, den andra verkar redan vara påväg.

Även om jag tycker att CDONs orderstatus suger lite emellanåt så får jag säga att de håller vad de lovar, trots möjlighet till friskrivning. (Tryckfel osv..)

//Anders

Permalänk
Medlem

Samma här, min order på 2 diskar packas den med står det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fidel Castro:

Vi får nu helt enkelt lugna oss...det verkar inte just nu som om vi kommer att få någon ersättning för diskarna om de inte levereras...så det är bara att vänta och hoppas....eller om man tröttnar eller om botten går ur hela SSD marknaden...avbeställa.

Jag väntar iaf ett litet tag till...bara så att ni vet CDON....jag ger inte upp än!;)

Då var det dags att fira!

Hjärtliga gratulationer till alla som får sina SSD!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

MIn order står på packas med nu
Så nu hoppas jag kunna bygga färdigt min dator i helgen bara den som saknas sedan kan jag flytta över mitt grafikkort och börja installera den

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Frågan är, om den är värd 849 kronor? :\ Har också fått min postad alldeles nyss men blev lite besviken på prestandan :\ Iof ingen nyhet men trodde inte den var SÅ dålig. Hmm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Frågan är, om den är värd 849 kronor? :\ Har också fått min postad alldeles nyss men blev lite besviken på prestandan :\ Iof ingen nyhet men trodde inte den var SÅ dålig. Hmm.

Söktiden är viktigast om du vill ha snabb uppstart av program och spel. Då spelar den ingen roll om disken bara kan kopiera STORA filer i 240MB/s. Det är bara i forum och liknande du kommer kunna skryta om hastigheten. I verkligheten tror jag inte du kommer märka skillnad mellan marknadens snabbaste disk och den här i verkliga situationer.

En sak som kan vara dålig är kvalitet. Har alltid köpt Intel SSD för att vara säker på kvalitet så vet inte hur länge den här kommer hålla. Så därför kommer jag bara använda den till spel och cache i 3D program.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

min är skickad och ska levereras enligt posten i morgon (den 3:e oct)

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Tjohooo! Samtliga av mina diskar står som "skickas", alla åtta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Tjohooo! Samtliga av mina diskar står som "skickas", alla åtta

Ska du sälja på blocket eller använda till något? Om du ska vad tänker du använda dom till?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fidel Castro:

Hej,

Letade en billig SSD till grabbens dator...han har bara SATAII (Crosshair III Formula med X4 965) ..då hittade jag denna!
http://cdon.se/hemelektronik/hdd-ssd_crucial_v4_ssd_256gb-211...

849kr för en SSD på 256GB (den kostar lika mkt som samma modell med 128GB).
Bokade den...kunde inte hålla mig:)

Här är en review på disken...visst den är ju bara hälfen så snabb som en M4...230read...190 write...men grabben kommer väl ändå att märka skillnad mot mekaniska disken!? Hade först tänkt ta Verbatimen på Alina men denna verkar likvärdig...men jag gillar Crucial mer...har själv en M4.

http://www.techspot.com/review/566-crucial-v4-vs-ocz-agility-...

finns redan en tråd om denna ssd.

Permalänk
Medlem

Mina är på väg!

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

Mina 4 st har skeppats
Skall köras i RAID0 i detta!

Permalänk
Medlem

Min är påväg

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi vill meddela dig att din order idag har levererats ut från vårt lager, vilket innebär att du bör ha leveransen inom 1-2 arbetsdagar.

Det som skickats till dig är följande:
Artikelnummer Antal Titel

5021151137 2.00 HDD-SSD Crucial v4 SSD 25

Hell yeah! Det är nu man ångrar att man bara beställde två

Permalänk

Faan min beställning har inte ändrats, och står fortfarande att de inte har några diskar inne, så då blev jag utan denna omgången ? frågan är ju hur länge man får vänta innan de skickar ut nästa omgång då? För det borde ju vara fler som inte fått sina ordrar ändrade. . .

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Då var det dags att fira!

y25eJD8BMZ8

Hjärtliga gratulationer till alla som får sina SSD!

Haha, äre ölreklam eller? Snygg tjej iaf
OnT: Min SSD är också på väg!

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk

Mina 2 diskar på väg...tack CDON och Josefin! Och tack Multiman....ögongodis är alltid trevligt:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb