Heta diskussioner om färgjustering för Battlefield 3

Permalänk
Avstängd

helt värdelöst att man inte skulle få ändra det...

är ju nästans som att man int för konfa in sin egen skärm

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Jag gillar grå/blå färgton, då det har en tendens att skapa en skön stämning i många spel, särskilt krigsspel. Jag ställer nästan alltid in det så manuellt när möjligheten finns. "Realistiska" färger tycker jag bara blir tjatigt och löjligt.

Men ja, det bästa för Dice vore ju självklart att låta spelarna välja själva i inställningarna istället, om det nu har blivit så mycket liv runt det hela. Moddar i all ära, men det funkar ytterst sällan i multiplayer-baserade spel, av självklara anledningar. I BF3's fall så känns det dock ganska moot med tanke på hur många fuskare där redan finns. Jag förstår dock inte riktigt varför man vill ändra på det då det är en stor del av spelets stil.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nu efter att ha kollat på filmen, iof bara i mobilen så kan jag nog hålla med om att det ligger på gränslandet till fusk i mina ögon.
Många mörka gömställen i spelet som helt plötsligt blir ljusa vilket skulle innebära att man kan upptäcka fienden mycket lättare och på så sätt få fördelar som spelet kanske inte var designat för.

Speciellt om man kollar in i rum i "affärerna" på gulf, sharki och karkand så ser man en tydlig skillnad på hur mycket man ser.
Eller i portaler eller trappor där det normalt ligger skugga.

Att börja mixtra och fippla med färgerna för man inte tycker spelet ser bra ut så tycker jag man börjar glida ut i gråzonen.
Vad blir nästa steg? "Tycker fienden hade så tråkiga färger på sina uniformer att med detta 3:e partsprogrammet kan ni välja att ge alla fiender en orange Televerket overall eller en stor fluffig lisebergkaninuniform...mycket roligare färger än dom tråkiga kamouflagefärgade standard uniformerna"

Som jag skrev innan... jag installerar och sen bara spelar utan fix och trix.
Tycker personligen det är ganska skönt att veta att man iaf själv spelar rent!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av freeAppz:

Tycker det skall vara det tråkiga dystra färgerna.. det ger ett mer verkligt intryck som hela spelet bygger på!

Verkligt? Så du menar att verkligheten är blå tonad? wtf? har du tittat ut genom fönstret någon gång?

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Tony32:

Verkligt? Så du menar att verkligheten är blå tonad? wtf? har du tittat ut genom fönstret någon gång?

I krigshärjade länder är det då fan inte guld å gröna skogar kan jag tala om.. I dessa länder och ställen förstår jag om allt får en blå/gråaktig ton..

Permalänk

Visst tycker jag att de dystra färgerna på sätt och vis ger en skön stämning, men skulle vara grymt att kunna variera, och att de inte vill låta en ändra färgerna ger mig lite Applevarning. "Användarna ska gilla det som vi gillar det, annars kan de vara utan"-tänk. Man tröttnar inte lika snabbt med variation, och tycker faktiskt de skulle ge det en chans, nog måste de kunna fixa så att det bara pillas bland färger, och inte annat, på något sätt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

låt folket välja den färgen dom vill !

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av RedSparowes:

Mods håller spel vid liv.

Dagens sanning

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

bara jag som gillar det blåa?
det blir mera krigskänsla i spelet då, lite dystert, vilket det borde vara.

Ja, där sa du nått!

Men det är ju lite mysigare med färger, speciellt i skog och liknande.

Permalänk
Medlem

Jag vet då inte många spel där man själv kan gå in och förändra färgerna i spelet. Varför ska DICE tillåta det i deras spel?

Om en konstnär eller fotograf har en utställning och människorna som kommer och tittar på verken börjar påpeka, njaaa jag vill ha den här tavlan i dom här färgerna. Nej håller inte med att man ska kunna gå in och ändra i spelet bara "så där". Kan förstå om man vill göra förändringar ifall man känner sig besvärad av det och får ont i ögonen. Men dice har gjort spelet så här och jag tycker att man få ta det som tillverkaren gjort spelet.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Alla som vill ha modd:en för att ta bort blue tint, oroa er inte. EA/DICE kommer säkerligen lansera ''Blue tint remover'' för 400kr när dom inser att istället för att ge oss det vi vill ha, så kan dom ta lite av våra pengar samtidigt.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Märks tydligt att de som ändrat färgerna inte har så bra känsla som dem på Dice. Men håller med om att de överdrivit de blågråa förmycket. I vissa fall ser det faktiskt mycket bättre ut efter korrigeringen.

Permalänk
Medlem

Den färg sättningen som finns i bf bc2 var helt perfekt och inget att klaga på, skulle inte vara för mycket begärt att begära en liten inställnings möjlighet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Oj då, har vi en liten CoD fanboy här, eller vad är det du ska föreställa?
Battlefield har alltid haft sin egna lilla färgdensitet, och det gör hela spelet mer attraktivt och man får en bättre krigskänsla.
Detta är något coolt, snyggt och framförallt ovanligt.
Det är en av fördelarna med Battlefield.
men att hata på DICE för att dom har något eget på gång istället för samma gamla vanliga, det visar bara din svaghet. Att du så gärna spelar småbarns spel som CoD och annat.
Håll dig till det du, här gillas det blåa filtret

Som han redan har svarat, vart kom CoD ifrån..

Och det som jag har fet markerat.. har du läst tråden eller? Väldigt många som inte håller med din utsaga så du borde nog inte dra in dom i det här och dom spelar förmodligen också Battlefield 3.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Inaktiv

Vilka jäkla nötter dom är på DICE som inte kan göra ett spel med varma färger, eller ens låta en välja det själv.
Wake island ser ju otroligt mycket mer inbjudande ut i bf2 än bf3 till exempel. Hur tänker dom?`?

"Don't try to fix what aint broke!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheGiant:

Många mörka gömställen i spelet som helt plötsligt blir ljusa vilket skulle innebära att man kan upptäcka fienden mycket lättare och på så sätt få fördelar som spelet kanske inte var designat för.

Dags att banna Nvidia och AMD användare för de kan ju öka Gamma i NVCP/Catalyst!!!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

I krigshärjade länder är det då fan inte guld å gröna skogar kan jag tala om.. I dessa länder och ställen förstår jag om allt får en blå/gråaktig ton..

Jag vet inte vilken planet du lever på men varför skulle allting bli blått bara för att det är krig? Dumpar FN solglasögon med blått filter i alla krigsområden eller? Saker har den färgen de har, om tex Battlefields banor upplevs som färglada utan färgfilter så är det väl snarare bandesignen som inte är hundraprocentig än något program som.

Tycker dock att det vart lite väl färglatt med denna "modden", de kunde gott tona ned färgerna ett par hekto.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zpiritual:

Jag vet inte vilken planet du lever på men varför skulle allting bli blått bara för att det är krig? Dumpar FN solglasögon med blått filter i alla krigsområden eller? Saker har den färgen de har, om tex Battlefields banor upplevs som färglada utan färgfilter så är det väl snarare bandesignen som inte är hundraprocentig än något program som.

Tycker dock att det vart lite väl färglatt med denna "modden", de kunde gott tona ned färgerna ett par hekto.

Hehehe..

Nej såklart inte, de har väl försökt ta fram en gråaktig ton eller liknande men misslyckats i vanlig ordning.

Permalänk

Själv tycker jag att orginalet ser bättre ut. Vissa banor ser dock bättre/roligare ut utan filtret men annars föredrar jag nog det blåa faktiskt. Tycker inte heller det är fel av DICE, man kan inte bara gå och ändra färger 1 år efter release. Fan har ni spelat spelet i 1år redan så kan ni väl spela det lite till? Annars är det väl bara att låta bli.

Solen kan även som många säger vara jäävligt jobbig men det är något man får tänka på medans man spelar. Var man har överläge och var man är i underläge. Tycker det ger spelet lite mer "djup" man måste tänka lite så man inte står där med fienden i solen.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Skrivet av anders190:

Personligen tycker jag det blir för färgglatt utan filtret. Påminner mer om Team Fortress 2 och annat och tar bort den lite mer realistiska känslan som filtret ger.

Dock hade det varit fint om detta kunde göras valbart från Dice om det går att balansera ändringen vettigt.

Går att ändra precis som du vill ha det

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk

Blir så less.

EA/Dice har inget övers för sina betalande kunder.

1) De skiter oftast i buggfixar.
2) De buggfixar de faktiskt åtgärdar leder till nya buggar.
3) Hackare/Cheaters skiter dem också i - trots de påstår motsatsen.

Blir inget BF4 för min del, tack och hej DICE.

Permalänk
Medlem

Brightness / gamma har man ju alltid kunnat ändra i alla spel via powerstrip eller liknande. Vet någon för övrigt om det finns någon profil-att ladda ner som ger samma inställningar som i videon?

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Avstängd

Det blåa filtret gör att det rent av ser förjävligt ut på de låga inställningar min bärbara klarar av. Någon som vet om detta "NYA" medför en prestanda ökning eller förlust? Tar gärna en permban på rankade servrar för en liten prestanda ökning.

Permalänk
Medlem

Detta blå/orange jävla mode, ser inte naturligt ut. tweaken verkar ge lite väl mycket färg, men det är bättre för ögonen i lång loppet.

Gör det till en option så folk själva får välja.

Permalänk
Medlem

Jag är ingen grafisk expert. Men jag anser att den varmare färgen får spelet att se tecknat ut, men att den matta färgen möjligtvis är FÖR matt, ser ut som att det är regn på g

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Vart försvann download länken som dom hade skrivit med? nån moderat som kan svara på de ???

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zerozam:

Blir så less.

EA/Dice har inget övers för sina betalande kunder.

1) De skiter oftast i buggfixar.
2) De buggfixar de faktiskt åtgärdar leder till nya buggar.
3) Hackare/Cheaters skiter dem också i - trots de påstår motsatsen.

Blir inget BF4 för min del, tack och hej DICE.

Har rapporterat samma cheater ett par 10 gånger och dice har inte gjort något.

Skrivet av hwasser:

Jag är ingen grafisk expert. Men jag anser att den varmare färgen får spelet att se tecknat ut, men att den matta färgen möjligtvis är FÖR matt, ser ut som att det är regn på g

Kass skärm som redan är översaturerad misstänks.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Tycker inte man ska ändra eftersom dom har spenderat väldigt mycket tid för att fixa färgerna när dom skapade spelet och det ser mycket bättre ut innan folk justerat färgerna. Dock tycker jag inte att man ska bli avstängd för en sådan sak.

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Dice design team har ju gjort ett designval. Jag är inte emot mods på något sätt men det känns ju jäkligt tetigt att gnälla på detta och om det är som de säger att denna moden går in i filer som kan ändra vapnen o.s.v. så kan jag inte annat än att hålla med Dice.

Men de borde ju kunna få finnas servrar där man kan köra med mods o.s.v.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför DICE har lagt in ett eget alternativ.
Jag tycker i varje fall inte om det gråa, färglösa som skapar vinterdeprission.