Datorn låter jävligt mycket när man spelar

Permalänk

Datorn låter jävligt mycket när man spelar

Köpte en Acer Predator G3610 i veckan, och började spela på den igår. Men när jag spelar låter den extremt högt. Finns det något jag kan göra åt det, eller måste jag gå och klaga på den? (vill helst inte göra det).

Permalänk
Medlem

Anledningen till att datorn låter är ju att fläktarna går upp i varv för att kyla komponenterna. Jag rekommenderar dig att kolla temperaturerna och ta reda på vad det är som låter mest.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Min dator (hembygge) fick för hög temp i chassit o lösningen var en tystgående chassifläkt. Ljudnivån sjönk typ 10ggr eller nått.

Permalänk
Medlem

Så blir det när man köper färdigt. Om du har köpt den via postorder har du fjortons dagar ångerrätt.

Vi som vill ha tyst och vill veta vad vi får, köper egna saker och bygger själv...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Skrivet av CloudSheep:

Köpte en Acer Predator G3610 i veckan, och började spela på den igår. Men när jag spelar låter den extremt högt. Finns det något jag kan göra åt det, eller måste jag gå och klaga på den? (vill helst inte göra det).

Troligtvis bryter du garantin om du gör några ingrepp. Du har nog inget annat val än att lämna tillbaka den. Du kan annars montera fläktar på utsidan av chassit med hjälp av tejp eller buntband. Dock gör det nog ingen större skillnad.

Kan du öppna datorn utan att bryta någon plombering?

Det bästa alternativet är att bygga din egen dator. Det ger dig en större kontroll och en möjlighet att göra ändringar där det behövs. Det enda du behöver är en Phillips #1 eller #2 skruvmejsel och lite sunt förnuft. Resten får du lätt hjälp med här på SweClockers av många kompetenta och erfarna systembyggare.