Trådlöst nätverk 802.11ad i 60 GHz under 2014

Permalänk

Så med 60GHz så skulle jag behöva 3-5 stycken då p.g.a. räckvidd?

Skulle vara najs med en 30GHz isf.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Avstängd

I början av 1900-talet och fram till slutet av 50-talet, början av 60-talet, var inte radium farligt så de hade man i mineralvatten och sålde som hälsodryck, hur kommer det sig att det inte var farligt då men är det nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

I början av 1900-talet och fram till slutet av 50-talet, början av 60-talet, var inte radium farligt så de hade man i mineralvatten och sålde som hälsodryck, hur kommer det sig att det inte var farligt då men är det nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Man använde även asbest på den tiden av samma anledning.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

bor ni i palats eller ? min lägenhet mäter cirkus 15m från dörr till balkong men antar ni sitter ute på gården och spelar dator ????

Nej, men i stort, gammalt hus på landet. Mitt rum är kanske 20 m från routern, och då är det också en gammal skorstensmur emellan som skärmar rätt så rejält. Jag kan alltså inte surfa med mobilen i sängen.
Ska jag sedan sitta ute i trädgården och surfa kanske det är 100 meter och ett helt hus emellan. Och om pappa skulle behöva nätverk i verkstaden (han är egen företagare och har snickeri hemma) kan signalen behöva gå uppemot 300m, genom flera uthus och in i en gammal murad ladugård innan den går fram. Nu gör han ju inte det så det spelar inte så stor roll för oss.
Så det finns folk som behöver räckvidd.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Fast det handlar inte endast om de radiovågor WiFi och mobiler har, utan om ALLA saker som sänder radiovågor tillsammans, sen spelar det ingen roll om just dessa är "lite", det bygger på mer till redan befintliga

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan inte addera effekten av olika frekvenser av elektromagnetisk strålning så som du tänker desvärre.

Tror inte ni folie-folk förstår hur mycket effekt man måste ha i en antenn innan det börjar bli farligt. Kan rekommendera att läsa på lite i ämnet och utbilda er själva.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hag.com:

Så det finns folk som behöver räckvidd.

Det är ju det som är det fina med 802.11ad, det kommer att ge möjlighet till både räckvidd, extremlåg effektförbruknnig och/eller hastighet i samma system, om man går över till 60 och 5Ghz för höghastighetskomunikation på kortdistans så lämnar det mera utrymme i etern för långdistanskomunikation på 2,4Ghz bandet, Man kommer alltså att kunna få både fart och räckvidd beroende på behoven till skillnad från idag då många trängs på 2,4Ghz och ingen får hastighet och få får bra räckvidd ändå.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av €lysian:

Man använde även asbest på den tiden av samma anledning.

Exakt min poäng, åtminstonne en som förstår den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FL3JM:

Du kan inte addera effekten av olika frekvenser av elektromagnetisk strålning så som du tänker desvärre.

Tror inte ni folie-folk förstår hur mycket effekt man måste ha i en antenn innan det börjar bli farligt. Kan rekommendera att läsa på lite i ämnet och utbilda er själva.

Som det sagts tidigare, forskning om hur det påverkar oss på sikt saknas, ingen riktig studie har gjorts om detta, bara små undersökningar som inte säger mycket om helheten på sikt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Vad har radium och asbest med strålning att göra?

Istället för att titta på helt orelevanta saker kanske man kan titta på relevanta saker som det finns forskning på.
Tyvärr finns ingen forskning (vad jag kan hitta) på hur wifi påverkar kroppen, men strålning i allmänhet är en ganska rolig läsning.
Elöverkänslighet tex. ett stort problem för den drabbade, iaf. om han vet när det finns el och när det inte finns
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?cmd=Retrieve&db=pubm...
http://www.dt.se/nyheter/dalarna/1.3435961-elallergiker-stors...

Mobilstrålning då, den ligger ju på liknande frekvenser?
http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=130&a=101097&l=sv&newsdep=...
http://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/start/magnetfalt--tra...

Förr i tiden var det farligt att åka i över 30km/h, varför finns det inga som grinar över det idag?

Permalänk
Medlem

Kan folk sluta tro att Wifi skulle kunna "grilla" oss människor?!
Kunskap! Min router puttar ut 70miliwatt (stavning?) och när min microvågsugn står på 100w så tar det flera timmar att tina maten. 70 miliwatt är 0,7watt om jag inte missminner mig.

Enl. denna sida (http://www.sral.fi/sv/utbild.html) så får man som amatörradio-person ha utrustning på 120w så den lilla routern på under 1w lär inte kunna göra något nämnvärt..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av bust-a-gamer:

70 miliwatt är 0,7watt om jag inte missminner mig.

0,07W faktiskt

EDIT: Av någon anledning pekade mitt citat på fel person och fel inlägg. Det var aldrig min avsikt och måste berott på något tekniskt fel då jag klickade på citatknappen och raderade texten runt om.
Jag ber dock om ursäkt för det inträffade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pie-or-paj:

Vad har radium och asbest med strålning att göra?

Istället för att titta på helt orelevanta saker kanske man kan titta på relevanta saker som det finns forskning på.
Tyvärr finns ingen forskning (vad jag kan hitta) på hur wifi påverkar kroppen, men strålning i allmänhet är en ganska rolig läsning.
Elöverkänslighet tex. ett stort problem för den drabbade, iaf. om han vet när det finns el och när det inte finns
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?cmd=Retrieve&db=pubm...
http://www.dt.se/nyheter/dalarna/1.3435961-elallergiker-stors...

Mobilstrålning då, den ligger ju på liknande frekvenser?
http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=130&a=101097&l=sv&newsdep=...
http://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/start/magnetfalt--tra...

Förr i tiden var det farligt att åka i över 30km/h, varför finns det inga som grinar över det idag?

Ja du, vad har radium med strålning att göra? Det kan du fundera på.
Du missar hela poängen med det hela oxå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Tidsperspektivet "förr" och "nu" är väl helt annorlunda också.

Uppskattningsvis har vi väl gjort större tekniska framsteg och vetenskapliga forskningar/upptäckter de senaste 20-30 åren än vi gjort under hela vår moderna tideräkning. Det får man sätta i perspektiv när man börjar dra upp saker om dåtiden och dess kunskap..
Att det tog några decennium att komma på att t.ex asbest, som nämnts, var farligt kanske i dagens samhälle kan överföras i några år av dagens forskning.. och då borde vi nog kommit något på spåren vad det gäller om det är farligt eller ej med t.ex Wi-Fi.

Men jag bara bubblar..

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Ja du, vad har radium med strålning att göra? Det kan du fundera på.

Om du syftar radioaktiv strålning snackar vi en frekvens över 2.9EHz vilket är mycket långt ifrån "futtiga" 60GHz.

Om ni ska snacka om farlig strålning bör ni ha koll på vilken typ av strålning ni snackar om. Det är nämligen en jäkla skillnad på ljudvågor och gammastrålning även om det i grunden är samma sak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pie-or-paj:

Om du syftar radioaktiv strålning snackar vi en frekvens över 2.9EHz vilket är mycket långt ifrån "futtiga" 60GHz.

Om ni ska snacka om farlig strålning bör ni ha koll på vilken typ av strålning ni snackar om. Det är nämligen en jäkla skillnad på ljudvågor och gammastrålning även om det i grunden är samma sak.

Du missar poängen i det hela

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Tror inte ni folie-folk förstår hur mycket effekt man måste ha i en antenn innan det börjar bli farligt. Kan rekommendera att läsa på lite i ämnet och utbilda er själva.

Man lovade också att 3G-master var helt ofarliga, men alla som jobbar med att installera eller utföra underhållsarbete på dem kan intyga hur bra man kan må efter att ha stått nära en sån för länge. Jag ger inte mycket för alla lovord hur ofarligt det ena eller andra är faktiskt. Det har i 9/10 fall visat sig vara skitsnack förr eller senare. Asbest var jättebra som isoleringsmaterial, tills man upptäckte att det var starkt cancerframkallande när det faller sönder. Foliehatt eller inte, man ska aldrig underskatta olika typer av strålning.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Ingen specifik, bara läst det lite överallt.
Finns ju rapporter om att barn inte mår bra, om det har exakt med wlan är väll kanske inte 100% fastställt.

"In all of the schools I have visited around the world with Wi-Fi, every one has reported the same symptoms in students: fatigue, headaches, nausea, chest pain, vision problems."
http://www.thestar.com/news/gta/article/853091--u-k-expert-wa...

Men när asbest och tobak kom var det också inte farligt

Skillnaden är att det har (antagligen) bedrivits oberoende forskning på detta som visat på att det inte finns någon (stor) fara iallafall. En forskare räcker tyvärr inte för att vända hela opinionen, och om det nu var så att det var farligt hade det antagligen blivit en världsnyhet där forskarna ifråga blivit kända.

Skrivet av jonatan80:

forskning inom elöverkänslighet borde det bli... i *strålning* ingår allt från infrarött, synligt & UV-ljus, magnetism, alfa/beta/gamma partikel strålning & radio
tror definitivt att man borde satsa lite mer på elöverkänslighet/ biverkningar men också varför bara vissa blir påverkade

Det finns en del forskning på "elöverkänslighet", och jag har för mig att majoriteten visar på att det finns en koppling med psykiska sjukdomar.
Däremot har jag ingenting emot mer forsking, missförstå mig rätt!

Skrivet av Justbecause:

Ingen "behöver" hastigheten, det är skillnad på "behov" och "vilja", på samma sätt som att ingen behöver en Ferrari (om vi nu är på den nivån)

Skickades från m.sweclockers.com

Och ingen behöver en dator heller, eller skor för den delen... Och vem behöver egentligen en bil öht, när en häst eller cykel fungerar lika bra.

Skrivet av Lordsqueak:

60Ghz resonerar med syremolekyler, något som vi har gott om i krroppen.
Active Denial System som amerikanska militären har byggt opererar i samma frekvens område.
I Ryssland så använder man millimetervågor i medicinsk behandling.
(tack wiki)

Så visst är det något som kan påverka kroppen, att påstå något annat är otroligt naivt och ignorant.
Frågan är ju bara om svag men långvarig strålning påverkar oss tillräckligt mycket för att vi ska märka av det.
Något som tiden får utvisa antar jag.

Wikiartikeln nämner däremot lite andra saker, som att den blir kraftigt försvagad av lövverk (!). Och den medicinska formen är dessutom mer koncentrerad!
Poängen är att jag har svårt att tro att den påverkar oss mycket, men vi kan låta forskningen tala istället

Skrivet av mixter81:

Jag rekommendera Orgonit mot elöverkänslighet, EMF osv... även om det låter konstigt så vet vi bara 4% om universum.

Kalla mig foliehatt om ni vill.

Om Orgonit, på engelska: http://www.orgonite.info/

Om Orgonit, på svenska (scrolla ner för att läsa): http://corneliasrum.bloggplatsen.se/2012/06/18/8109883-orgoni...

Jag har själv en orgonit, och man kan tillverka själv. Funkar bra, blev helt chockad själv när jag märkte av det.

Inte konstigt att Wilhelm Reich blev så smutskastad för detta. Fanns makter som inte gillade det han höll på med.
Hans labb brändes ner och alla hans saker beslagstogs.

Om Wilhelm Reich: http://en.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Reich

Kolla gruppen Orgonit Sverige på FB... 250 medlemmar nu.

I din blogglänk beskriver personen i fråga orgoniter som pseudovetenskap... Så du menar att orgoniter inte bara är ett medium för att sprida vår universella sexualdrift och driva UFO's, utan skyddar oss också emot strålningen från Wifi?
(Förlåt om jag låter väldigt raljerande!)

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem

Herregud, är detta verkligen rätt tråd att diskutera wifi:s eventuella påverkan på människan...
Man får cancer av allt, senaste jag hörde var att man fick prostatacancer av mjölk:)

Till topic(och troligtvis vidare):

Jag har personligen inte användning för högre hastigheter över WLAN, det enda jag kör på detta är mobilen och jag klarar mig bra med "n" för m.sweclockers.com. Det jag istället efterfrågar är bättre stabilitet, och självklart mer fiber åt folket. Sen vore det kul att se lite mer pushning för ipv6(och här är vi "vidare").

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Herregud, är detta verkligen rätt tråd att diskutera wifi:s eventuella påverkan på människan...
Man får cancer av allt, senaste jag hörde var att man fick prostatacancer av mjölk:)

Till topic(och troligtvis vidare):

Jag har personligen inte användning för högre hastigheter över WLAN, det enda jag kör på detta är mobilen och jag klarar mig bra med "n" för m.sweclockers.com. Det jag istället efterfrågar är bättre stabilitet, och självklart mer fiber åt folket. Sen vore det kul att se lite mer pushning för ipv6(och här är vi "vidare").

Riskfaktorer hör i allra högsta grad till en tråd där utveckling av något diskuteras då forskning inom ämnet är väldigt tunn

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Riskfaktorer hör i allra högsta grad till en tråd där utveckling av något diskuteras då forskning inom ämnet är väldigt tunn

Tycker bara att man borde separera diskussioner kring utvecklingen och hälsa:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohannesKBA:

Finns det några nätverkskort då? Den dagen jag hittar ett pci-e-kort med 802.11ac känns det som rätt tid att uppgradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Enda kortet jag har kunnat hitta är från Netgear och då talar vi bara om USB sticka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Vad har radium och asbest med strålning att göra?

Istället för att titta på helt orelevanta saker kanske man kan titta på relevanta saker som det finns forskning på.
Tyvärr finns ingen forskning (vad jag kan hitta) på hur wifi påverkar kroppen, men strålning i allmänhet är en ganska rolig läsning.
Elöverkänslighet tex. ett stort problem för den drabbade, iaf. om han vet när det finns el och när det inte finns
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?cmd=Retrieve&db=pubm...
http://www.dt.se/nyheter/dalarna/1.3435961-elallergiker-stors...

Mobilstrålning då, den ligger ju på liknande frekvenser?
http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=130&a=101097&l=sv&newsdep=...
http://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/start/magnetfalt--tra...

Förr i tiden var det farligt att åka i över 30km/h, varför finns det inga som grinar över det idag?

Du menar "irrelevanta" va?
Det är fortfarande farligt att åka i över 30 km/h faktiskt. Saken är att det inte behövs särskilt hög hastighet för att du ska dö i en krock, om du har otur eller om (exempelvis) bilen har dålig säkerhet. Detta "grinar" transportstyrelsen om hela tiden

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av €lysian:

Man lovade också att 3G-master var helt ofarliga, men alla som jobbar med att installera eller utföra underhållsarbete på dem kan intyga hur bra man kan må efter att ha stått nära en sån för länge. Jag ger inte mycket för alla lovord hur ofarligt det ena eller andra är faktiskt. Det har i 9/10 fall visat sig vara skitsnack förr eller senare. Asbest var jättebra som isoleringsmaterial, tills man upptäckte att det var starkt cancerframkallande när det faller sönder. Foliehatt eller inte, man ska aldrig underskatta olika typer av strålning.

Det är däremot rätt stor skillnad på strålnivåer, det är ett faktum att om effekten är tillräckligt hög så värmer man upp saker i närheten, är det dessutom en väl vald frekvens så värmer det ännu bättre, microvågsugnar är ett bra exempel på hög effekt och rätt frekvens för att värma vattenmolekyler som finns i det mesta som är organiskt, därför funkar de bra till att värma mat och de ger definitivt vävnadsskador om nån tex har handen inne i en microugn. Strålnivåerna är däremot 100 000 tals gånger större än de som uppstår av wifi på 2,4Ghz och använder man sedan "bättre" frekvenser och mindre effekt så minskar strålnivåerna ytterligare.
Elöverkänslighet är ett omdiskuterat ämne, men många av symtomen brukar gå att härleda till värme från "utsidan" och en del andra ergonomiska problem, som dålig syn och andra synrelaterade problem som reflexer och belysning och andra övriga saker som har med arbetsplatsens utformning att göra, det är väldigt få fall som inte går att finna andra förklaringar på och de fallen som återstår finns det rätt lite forskning om,
Aliansregeringeringen la dessutom ner den mesta av forskningen när de som ett av sina första beslut stängde ner Arbetslivsinstitutet från och med 1 juli 2007 och inte presenterade nån ersättare till det forskningsarbete som bedrevs där, man kan ha politiska åsikter om det, men fakta är att de stoppade den mesta "neutrala" forskningen när de la ner ALI.
Hursomhelst så lär nyare nätverksteknik minska snarare än öka exponeringen så den är välkommen av den anlednnigen tycker jag.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av FL3JM:

Hahaha, så jävla roligt att läsa om alla foliehattar som får huvudvärk och skit av wifi. Det är bara mer folie på er foliehatt som gäller, sen är ni 110% skyddade mot all form av strålning! Nästa steg är blyväst!

Jasså? folie-snubben har talat!
Lyssna till exempel på den här Svenska Professorn då. http://www.youtube.com/watch?v=cczGVhd63pM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoldierZyc0:

Jasså? folie-snubben har talat!
Lyssna till exempel på den här Svenska Professorn då. http://www.youtube.com/watch?v=cczGVhd63pM.

Jag tyckte väl jag kände igen hans namn http://www.vof.se/visa-forvillare2004

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Jag tyckte väl jag kände igen hans namn http://www.vof.se/visa-forvillare2004

Den var riktigt snygg

Jag skall inte hoppa på tåget...men wiki etc....KÄLLKRITIK verkar vara en
helt bortglömd egenskap.....

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Vad är nästa steg? Upp till en meter om rummet inte är för dammigt?

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Skrivet av 1up:

Vad är nästa steg? Upp till en meter om rummet inte är för dammigt?

Snarare - absolut vacuum mellan sändare/mottagare (då ligger nog dammet på golvet).

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixter81:

Jag rekommendera Orgonit mot elöverkänslighet, EMF osv... även om det låter konstigt så vet vi bara 4% om universum.

Kalla mig foliehatt om ni vill.

Om Orgonit, på engelska: http://www.orgonite.info/

Om Orgonit, på svenska (scrolla ner för att läsa): http://corneliasrum.bloggplatsen.se/2012/06/18/8109883-orgoni...

Jag har själv en orgonit, och man kan tillverka själv. Funkar bra, blev helt chockad själv när jag märkte av det.

Inte konstigt att Wilhelm Reich blev så smutskastad för detta. Fanns makter som inte gillade det han höll på med.
Hans labb brändes ner och alla hans saker beslagstogs.

Om Wilhelm Reich: http://en.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Reich

Kolla gruppen Orgonit Sverige på FB... 250 medlemmar nu.

Samma sida hänvisar till
Kriget mot chemtrails(!)

Citat:

Join The Battle - Now!
[...]
A properly constructed CB unit should be able to greatly reduce the effects of chemtrails for about 45 miles in all directions (90 mile diameter) from the unit.

Vi bör ta allt som skrivs på den sidan med en STOR skopa salt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixter81:

Jag rekommendera Orgonit mot elöverkänslighet, EMF osv... även om det låter konstigt så vet vi bara 4% om universum.

Kalla mig foliehatt om ni vill.

Om Orgonit, på engelska: http://www.orgonite.info/

Om Orgonit, på svenska (scrolla ner för att läsa): http://corneliasrum.bloggplatsen.se/2012/06/18/8109883-orgoni...

Jag har själv en orgonit, och man kan tillverka själv. Funkar bra, blev helt chockad själv när jag märkte av det.

Inte konstigt att Wilhelm Reich blev så smutskastad för detta. Fanns makter som inte gillade det han höll på med.
Hans labb brändes ner och alla hans saker beslagstogs.

Om Wilhelm Reich: http://en.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Reich

Kolla gruppen Orgonit Sverige på FB... 250 medlemmar nu.

Du väljer alltså att rekommendera något som en lärjunge till Freud hittat på? Freud som var psykoanalytiker vars vetenskapliga metoder är starkt kritiserad av dagens vetenskapsmän. En lärjunge som av Freud själv kritiserats som ovetenskaplig. En lärjunge inom psykoanalys som tagit fram ett skydd mot elektromagnetisk strålning.

Seems legit...

Om ni vill testa strålningen, lägg en bit kött eller ett glas vatten vid routern och se om ni kan mäta någon temperaturförändring eller annan påverkan.

Skickades från m.sweclockers.com