Diablo 3 item värdering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Den var värd mycket mer än så. Jag satte ut den för 13M/23M (pga att den enda på första sidan som hade bud var på drygt 2M, med klart sämre dps) och den sålde väldigt snabbt och blev utsatt igen för 240M/240M. Det känns väl högst tveksamt att personen får så mycket för den men uppenbarligen sålde jag den alldeles för billigt.

Ja, om den som köpte den tror att han får ut det, så är han bevisligen efterbliven..

Permalänk
Skrivet av azezl:

Tja... anus om du frågar mig men har sett att dom gått på mellan 500k-1M i trade kanalen.
Finns tydligen fortfarande folk som farmar guld.....

EDIT: Såg att den INTE hade den obligatoriska bonusen

+100% Extra Gold from Monsters
Chance for enemies to drop gold when you hit them.

Trodde inte ens goldskin droppade utan den... http://us.battle.net/d3/en/item/goldskin

Utan den bonusen är det faktiskt bara anus... tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Tja... anus om du frågar mig men har sett att dom gått på mellan 500k-1M i trade kanalen.
Finns tydligen fortfarande folk som farmar guld.....

EDIT: Såg att den INTE hade den obligatoriska bonusen

+100% Extra Gold from Monsters
Chance for enemies to drop gold when you hit them.

Trodde inte ens goldskin droppade utan den... http://us.battle.net/d3/en/item/goldskin

Utan den bonusen är det faktiskt bara anus... tyvärr

Anledningen till att den inte har den "bonusen" är för att det är en Legacy Goldskin, dvs från pre patch 1.0.4

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Anledningen till att den inte har den "bonusen" är för att det är en Legacy Goldskin, dvs från pre patch 1.0.4

Trodde inte de fanns en legacy goldskin men man lär sig något nytt varje dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Ja, om den som köpte den tror att han får ut det, så är han bevisligen efterbliven..

Ja, det var det jag syftade till, men det ändrar nog inte på att jag kunnat få mer än 23M, vilket i sin tur är mycket mer än 2-3M, vilket kan vara bra att veta för någon som hittar något liknande men vill sätta ut den för en rimlig summa.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Gammalt item, någe att ha?

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Deviant och azezl, tror inte de är värda så mycket. Några 100k på amuletten? Vet inte.

Permalänk
Medlem

Har inte tillgång till Diablo så jag kan kika AH men är ett par gloves med följade stats värd nått eller är det vendortrash?

Dex 140
Vitality 71
Arcance resist 40
Critchance 10%

Permalänk
Medlem

Priskoll?

Permalänk
Medlem

Hoppas att denna kan vara värd något.. inte så superhög DPS men annat roligt

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Hoppas att denna kan vara värd något.. inte så superhög DPS men annat roligt

http://i.imgur.com/qGVGs.png

Tyvärr inte...låg DPS, låg dexterity, ingen socket, låg crit dam....n¨gra 100 K kanske som mest

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Första orange drop!

Funkade inte ta prnt screen då det vart skrivbordet när jag var in tabbad i D3. Därav mobil bild.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

tyvärr inte skor som är direkt man kan få mycket för, har du tur så 50k men då är det mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejhopp123:

Hejsan!

Första orange drop!
http://i49.tinypic.com/izytmg.jpg

Funkade inte ta prnt screen då det vart skrivbordet när jag var in tabbad i D3. Därav mobil bild.

Print Screen fungerar men den skapar en bild i Diablo 3-mappen i Mina Dokument snarare än ett utklipp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

tyvärr inte skor som är direkt man kan få mycket för, har du tur så 50k men då är det mycket.

Ok, tack för värderingen!

Skrivet av Evil Peter:

Print Screen fungerar men den skapar en bild i Diablo 3-mappen i Mina Dokument snarare än ett utklipp.

Tack för hjälpen!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Funderar på att sälja av allt på min DH, så en priskoll

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Raxxz-2926/hero/10141356

Permalänk
Medlem

Priskoll:

http://tinypic.com/r/avq9ee/6

Måste vara värd en hel del, crit chance, mkt dex, lite vitality, hög damage m.m.

Visa signatur

Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]

Permalänk
Medlem

Rätt fet Ralle, gz.

Permalänk

Är det någon som vet värdet på denna? första hyfsade leg jag fått..

Permalänk
Medlem

Vad kan den här vara värd?

Permalänk
Medlem

Hittade en Windforce idag med socket samt 1388 DPS, vad tror ni om den?

Permalänk
Medlem

Sassa: jag skulle lägga upp den på 5-7m utan BO. Det finns ett segment under 20-30k (då alla börjar köpa IK belt eller bättre) för såna här bälten, ditt är jäkligt fett men det har lågt allres och skulle kunna ha %life. Sålde nyss ett bälte själv som var betydligt sämre än ditt för 2.2m eller så, och ditt borde gå för minst 5.
EDIT: när patchen kommer nerfas Loh, vilket gör att alla barbarer som har lite pengar, men inte tillhör den rikaste tionde percentilen, kommer att vilja ha life leech på sina bälten. Jag tror inte att så väldigt många fattar det nu, men det kommer att gå upp för dem med 1.0.5. Sälj bältet innan patchen

Kakann: vet inte. Skulle antingen lägga upp den på d2jsp.org, såg en kille där som var ute efter något liknande och ville lägga 150m (det var en vecka sen), eller lägga upp den på 100-150m bid utan BO. Den kanske inte går för så mycket om den saknar dex/crit (jag vet inte vad windforce har för native stats), men såvida du inte behöver cash nu kan du börja högt och sänka tills den säljer.

För min egen del sålde jag nyss macen som jag postade här någonstans för några dar sedan, fick ut 83m eller så. Köpte en chest och några gems, och är fattig igen.

Permalänk
Medlem

Ang. windforcen så går det ju typ inte inte att rolla bättre än vad jag gjorde, men manticore's blir ju bättre när de rollar bra så det är lite lurigt att prissätta. Hivar ut den för bid imorgon bitti och ser vad som händer!

Permalänk

Priside? väldigt hög dex

Edit: den är på AH nu

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Ang. windforcen så går det ju typ inte inte att rolla bättre än vad jag gjorde, men manticore's blir ju bättre när de rollar bra så det är lite lurigt att prissätta. Hivar ut den för bid imorgon bitti och ser vad som händer!

E väl snarare som så att nästan ingen DH idag använder 1hands lr vanlig bow. Manticores gör mest skada generellt, och ger din karaktär enklare att bygga upp bra crit chance/attack speed.

Ja hade tidigare 2 st 1 hands på ca 1000 DPS, sköt väl ca 100K med ca 45% crit chance.. hittade en manticore (1008 dps, 2 sockets, 67% crit dam, + 2 * 80 crit dam gems), bytte ut ringarna till 4% CHC + >5% IAS, samt fixade attackspeed på allt annat som gick (handskar, amulett, cloak). Har nu nästan 2 ATPS samt över 300% crit dam, samt 47,5% CHC - kickar ass helt enkelt.

100-150 M för den windforcen OM den har rollat hög % på knockback, samt bra dex värde, samt vit så e d väl troligt pris....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

E väl snarare som så att nästan ingen DH idag använder 1hands lr vanlig bow. Manticores gör mest skada generellt, och ger din karaktär enklare att bygga upp bra crit chance/attack speed.

Ja hade tidigare 2 st 1 hands på ca 1000 DPS, sköt väl ca 100K med ca 45% crit chance.. hittade en manticore (1008 dps, 2 sockets, 67% crit dam, + 2 * 80 crit dam gems), bytte ut ringarna till 4% CHC + >5% IAS, samt fixade attackspeed på allt annat som gick (handskar, amulett, cloak). Har nu nästan 2 ATPS samt över 300% crit dam, samt 47,5% CHC - kickar ass helt enkelt.

100-150 M för den windforcen OM den har rollat hög % på knockback, samt bra dex värde, samt vit så e d väl troligt pris....

Windforce har endast en random roll och kan således ej rolla dex/vit tillsammans med socket. Sa aldrig att folk använder bow/1-H mycket, de flesta kör så klart manticore's. Men med tanke på hur mycket priserna brukar skena iväg på "perfekta" rolls så tror jag att den kommer bli skapligt mycket dyrare än 100-150m. Jag menar vill någon med mycket guld ha en Windforce för att det kan vara bra till att kite'a med i 1.0.5 eller liknande kommer den bli dyr. Kul att man lyckas rolla så jäkla bra på ett item, synd att jag inte rollade en "perfekt" manticore istället bara

1388 DPS (max 1404)
11% IAS
46.2 knockback (max 50)
2.8 life steal (max 3.0)
1.32 hatred regen (max 1.33)
Socket (bästa randomrollen)

Edit: Den går ut imorgon kväll runt 22.00 och är uppe i 161m redan, blir nog en bra start till ny neck och nya ringar i 1.0.5!

Permalänk
Medlem

Hittade den på AH för 20k. Inbillade mig att den nog är värd mer än så, men hur mycket cirkus tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

http://i49.tinypic.com/2zzl074.png

Hittade den på AH för 20k. Inbillade mig att den nog är värd mer än så, men hur mycket cirkus tror ni?

hade den haft socket hade den varit värt bra mycket mer, utan..ptjaa...2-300k?