Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Du blev tidsbannad på 3 dagar. Du skrev följande;

Hade du inte lagt till det där sista hade du åkt på en permanent ban.

Det förekommer väldigt mycket onödigt skitsnack i chatten som inte har att göra med spelet, så vad farao har dina kommentarer där att göra? Fattar du vad någon tycker som bara såg dina första två och inte ditt sista tillägg? Folk tar anstöt och lämnar! Så begrip en gång för alla, precis som i forumet har vi regler för att göra spelet till en gemytlig stämning för alla. Skulle du säga en sådan sak i förbigående till någon IRL?

bra att någon kollade upp vad som skrevs
och av någon anledning så tänkte jag att det kanske kunde uppfattas som att jag inte menade i själva spelet så därför lade jag till det. för det inte är självklart att man fattade vad det var jag tänkte på .

jag vet ej vad du menar med att fråga om jag skulle säga så till en förbigående . om jag gick förbi någon jag inte kände på stan så skulle jag väll inte helt utan anledning säga till den att jag har mördat för många araber i BF2 för denne skulle ju inte förstå alls vad jag menade.
men skulle jag tala med någon jag inte känner om BF3 eller BF2 så skulle jag absolut kunna säga så till honom eftersom han då skulle förstå vad jag menade.

du skriver även att du vill ha en gemytlig stämning samtidigt som du skriver
"Det förekommer väldigt mycket onödigt skitsnack i chatten som inte har att göra med spelet, så vad farao har dina kommentarer där att göra? Fattar du vad någon tycker som bara såg dina första två och inte ditt sista tillägg? Folk tar anstöt och lämnar! Så begrip en gång för alla "

det tycker inte jag är en gemytlig ton och vart ska jag skriva kommentarer om inte i chatten , nu skriver jag väldigt sällan något där eftersom jag inte är så snabb och är upptagen med att spela .

själv så är jag en tre barns far på 45 år och jag begriper vad vett och etikett är och jag gjorde ett misstag genom att inte vara tydlig nog med vad jag menade och det kan jag be om ursäkt för
men jag tycker inte att jag förtjänar den spydiga tonen du ger mig och jag tycker inte att jag har förtjänat att få en tre dagars ban heller .

sweclockers servern är väl till för oss medlemmar så jag undrar vad en tre dagars ban ska göra för nytta som straff när jag nu har fått veta vad jag gjorde för fel ,
nu vet jag ju att det är så gott som noll tolerans så det är ju ingen idé att skriva något alls i chatten så slipper det dyka upp ord som skulle kunna uppfattas stötande av någon även om jag knappt alls skriver där
och det borde väll vara lika trist för alla andra att jag inte kan vara med och spela precis som alla andra tycker att det vore trist om folk lämnar spelet på grund av det som jag skrev. ju fler sweclockers vi är och spelar desto roligare är det ju
du känner nog själv att jag förstått problemet och att det inte kommer att hända igen och det är väll bättre att vi är fler som spelar än att jag ska behöva vänta i tre dagar av ren princip nu när jag ändå förstår problemet.

och jag kan ju passa på att säga att jag tycker det är väldigt bra att ni har strikta regler för att hålla rent och snyggt men alla kan vi ju begå ett misstag och att det är bra att vi har en sweclockers server för BF

tjoo flöjt

Visa signatur

inget av det understående stämmer /länge sedan det gjorde det

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
SpelClockers

Det är helt korrekt.
Sweclockers servern är till för alla sweclockers oavsett vart ifrån de kommer.
Ingen skall känna sig påhoppad här.
Du har gjort fel och får ta straffet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr rulle:

Det är helt korrekt.
Sweclockers servern är till för alla sweclockers oavsett vart ifrån de kommer.
Ingen skall känna sig påhoppad här.
Du har gjort fel och får ta straffet.

klart ingen ska känna sig påhoppad och jag erkänner ju att det var klantigt men jag anser ju i alla fall att straffet blir onödigt eftersom budskapet har nått fram och det är väll det som är det viktiga ... det borde ju inte vara så viktigt med straffet eftersom poletten ändå har ramlat ned på mig

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av bryggarn:

BF3 servern är till för alla medlemmar, oavsett etnisk härkomst och skall följa gott folkvett. Utan stötande uttryck. Om du tycker jag är hård i tonen så beror det möjligen på uttrycket som använts. Vi har arbetat med servern i över ett år och jag börjar väl helt enkelt bli lite uppgiven på varför det hela tiden ska förekomma en diskussion om varför man kan eller inte kan säga vad som helst i chatten. Jag ber om ursäkt för tonfallet men nog får vara nog.

Noll toleransen i chatten gäller stötande uttryck i samband med fördomar eller rasism (hets mot folkgrupp). Vi har viss tolerans (varna-varna-kicka) för övriga dumheter.

Vi har diskuterat och släpper in dig igen. Tänk på vad du säger och hjälp gärna till att hålla en trevlig stämning.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

BF3 servern är till för alla medlemmar, oavsett etnisk härkomst och skall följa gott folkvett. Utan stötande uttryck. Om du tycker jag är hård i tonen så beror det möjligen på uttrycket som använts. Vi har arbetat med servern i över ett år och jag börjar väl helt enkelt bli lite uppgiven på varför det hela tiden ska förekomma en diskussion om varför man kan eller inte kan säga vad som helst i chatten. Jag ber om ursäkt för tonfallet men nog får vara nog.

Noll toleransen i chatten gäller stötande uttryck i samband med fördomar eller rasism (hets mot folkgrupp). Vi har viss tolerans (varna-varna-kicka) för övriga dumheter.

Vi har diskuterat och släpper in dig igen. Tänk på vad du säger och hjälp gärna till att hålla en trevlig stämning.

jag tackar och bockar och ni kommer inte behöva tänka på mig fler gånger och nu blir även grabben glad för han har sett fram emot att spela med mig på er server

jag såg även något om något varnings uttryck men uppfattade aldrig att det skulle ha gällt mig
för vad jag minns så såg jag inget namn och jag tänkte aldrig något rasistiskt när jag skrev ,, men som ni sagt så kan ju inte alla veta hur jag tänkte och då kan ju vissa ta illa upp sorry

tack igen

tjoo flöjt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför har servern varit död dom senaste 3-4 dagarna? folk inne ibland, men tycker att den töms lika snabbt

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Krävs att nån med polare håller ställningarna, bjuder upp till dans när folk kommer in och petar på folk i "jag letar nån att spela med"-tråden.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KlyfftPotatis:

Varför har servern varit död dom senaste 3-4 dagarna? folk inne ibland, men tycker att den töms lika snabbt

Senaste dygnet.

När kollade du?

Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Krävs att nån med polare håller ställningarna, bjuder upp till dans när folk kommer in och petar på folk i "jag letar nån att spela med"-tråden.

Exakt. Vi behöver bara ha tio personer som samtidigt hoppar in så brukar det antända rätt bra.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk

Undrar just om det hade blivit lika många sura miner om det sagts att man mördat Ryssar i BFBC2

Oavsett var det lite drygt sagt i mina ögon, och får folk för sig att det är såna personer som hänger på servern lär den ju dö ut rätt snabbt, själv skulle jag direkt gissat på att det var en 12åring som skojade till det om kumla, och är väl kanske inte sånt som i första hand lockar mig tillbaka till servers

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

Senaste dygnet.
http://cache.www.gametracker.com/images/graphs/server_players...

När kollade du?

Exakt. Vi behöver bara ha tio personer som samtidigt hoppar in så brukar det antända rätt bra.

får försöka göra så att det blir några på en gång det kan väll inte va allt för svårt om folk är villiga att lägga lite extra tid för servern

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Finns det något smart script som kan redigera vilka banor som kan spelas beroende på antal spelare online? Personligen upplever jag att vissa banor (framförallt AK-banor) känns tråkiga med 5 spelare på varje lag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasergreger:

Finns det något smart script som kan redigera vilka banor som kan spelas beroende på antal spelare online? Personligen upplever jag att vissa banor (framförallt AK-banor) känns tråkiga med 5 spelare på varje lag.

Men.... blir inte flaggorna mindre till antal ju mindre folk som spelar eller? blev lite oäker nu.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Undrar just om det hade blivit lika många sura miner om det sagts att man mördat Ryssar i BFBC2

Oavsett var det lite drygt sagt i mina ögon, och får folk för sig att det är såna personer som hänger på servern lär den ju dö ut rätt snabbt, själv skulle jag direkt gissat på att det var en 12åring som skojade till det om kumla, och är väl kanske inte sånt som i första hand lockar mig tillbaka till servers

tjena
om du bodde i kumla så skulle du förstå hur vanligt det är att någon frågar om man sitter inne och vad man har gjort för att hamna där
så för oss i kumla är det ganska ut tjatat så att man svarar frågan med ett lika fånigt svar ,det är ju mest av frustration och man tänker ( å nej inte nu igen eller å en till)
så det första som då dök upp var det simpla att jag hade dödat för många araber ,men jag så då genast att det såg dumt ut och att vissa kanske kunde uppfatta det som om jag hade menat riktiga araber och eftersom folk inte är tankeläsare så skrev jag in igen och förtydligade att det handlade om de arabiska motståndarana i BF2 ... vet väll egentligen inte om motståndarna föreställde araber men min son och jag brukade fråga varandra om vi skulle in och döda lite araber när vi tänkte att vi skulle spela lite BF2 ( min son är 20 så jag menar ingen liten son på 5 år) så mellan oss så är det inget annat menat än just motståndarna i spelet.

det var ju synd att det blev uppfattat som det gjorde men det är ju förståeligt
och jag kanske är som en 12 åring i en 45 årig kropp men det är ju tråkigt att behöva uppfattas så

tjoo flöjt

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Men.... blir inte flaggorna mindre till antal ju mindre folk som spelar eller? blev lite oäker nu.

Nej? I så fall är det någe nytt i AK som jag missat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vart har allt folk tagit vägen? Sista gångerna jag skulle spela har där knappt varit något folk på SweClockers servern. E de sedan det blev större map rotation eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Vart har allt folk tagit vägen? Sista gångerna jag skulle spela har där knappt varit något folk på SweClockers servern. E de sedan det blev större map rotation eller?

Verkar så. Trist isåfall för det är verkligen några fantastiska kartor som är med i rotationen. Jag är redan lite småtrött på AK. Inte mycket som slår en jämn match på Karkand. Men alla tycker inte som jag..

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Verkar så. Trist isåfall för det är verkligen några fantastiska kartor som är med i rotationen. Jag är redan lite småtrött på AK. Inte mycket som slår en jämn match på Karkand. Men alla tycker inte som jag..

Jag kännde också att jag blev trött på AK så maprotationen blev jag skit glad över. Men men de blir väl bättre får man hoppas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
SpelClockers

Ja vi har helt klart tappat folk senaste dagarna. Alla jag pratat med har tröttnat på endast AK kartorna i rotation. Sedan vi ändrade och la med även vanilla och BTK kartor i rotationen så visar inte battlelog servern om man bara hari AK expansionen ibockad och det gör säkerligen att vi tappar många quickjoinare. Lite av samma problem vi hade med SweCore inställningarna.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

tråkigt om ingen har nåt bra för sig sedan så kan vi ju försöka starta upp servern

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sir Hitman:

Ja vi har helt klart tappat folk senaste dagarna. Alla jag pratat med har tröttnat på endast AK kartorna i rotation. Sedan vi ändrade och la med även vanilla och BTK kartor i rotationen så visar inte battlelog servern om man bara hari AK expansionen ibockad och det gör säkerligen att vi tappar många quickjoinare. Lite av samma problem vi hade med SweCore inställningarna.

kollade precis och jag måste ha både bf3, btk och ak ikryssat för att kunna se servern

Visa signatur

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av tkoop1:

kollade precis och jag måste ha både bf3, btk och ak ikryssat för att kunna se servern

Ja det fungerar om man har allt (eller inget) ibockat, det räcker inte att man har bara Battlefield ibockad när den kör Caspian Border.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sir Hitman:

Ja det fungerar om man har allt (eller inget) ibockat, det räcker inte att man har bara Battlefield ibockad när den kör Caspian Border.

nej och det är lite tråkigt för det skulle nog vara mer som spelade annars

Visa signatur

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Ni har väl inte missat att det är ett event på torsdag!

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1150352-even...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ni har väl inte missat att det är ett event på torsdag!

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1150352-even...

Yay! Hoppas lösenordet kommer ut för oss som inte är så himla pratglada

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av candyraver:

Yay! Hoppas lösenordet kommer ut för oss som inte är så himla pratglada

Det släpps bara på mumble som sagt, men det är inte tvång att man måste snacka

Permalänk
Medlem

Förstår nu varför servern dör ut så snabbt. Det finns ju ingen autobalance. Kul att spela när man ligger under med 300 tickets och vinnarlaget har 6 mer spelare för att servern inte balanceras snabbare. inte konstigt att man lämnar..

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Hedersmedlem

Förstår nu varför servern dör ut så snabbt. Det finns ju ingen autobalance. Kul att spela när man ligger under med 300 tickets och vinnarlaget har 6 mer spelare för att servern inte balanceras snabbare. inte konstigt att man lämnar..

det har varit problem med autobalance idag men det ar funkat i över en timma nu

om det är under 8 eller 9 spelare r det mycket mindre tickets men när det är fler så kommer det bli många fler nästa runda

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Seine Crossing har min röst för borttagning ur rotationen. Den funkar endast på Xbox (svära i kyrkan) med 32 pers och spelare med dålig aim, IMO.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Moderator
Moderator

1, Den har autobalance.
2, Vilka kartor?
3, Hur många rundor på raken?

Om autobalansen inte fungerar så ska ingen runda bli jämn, annat än genom slump. Jag har själv lirat flera rundor senaste veckan som är inom 100 tickets mot slutet så jag hävdar nog att den fungerar. Men självklart ser vi över funktionaliteten, autobalans är viktigt.

Edit: Både live och roundbalancer är aktiva. Däremot är livebalancer inställd på att inte kolla oftare än var 60 sekund. Den kan vi skruva ner till 30s utan att påfresta för mycket tror jag. Kollar ikväll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Be Advised! Battlelog will be closed for maintenance October 11 at 08:00 UTC. Expected downtime up to 30 minutes

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile