Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sir Hitman:

Dock inte på Sweclockers mumble. Det vi tidigare testat vad 3D positions ljud där man hörs olika högt beroende på hur långt ifrån varandra man är..

oj läste lite snabbt igenom länken, trodde det var 3d positions ljud får kolla igen då

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Sådär era bandit skitar, nytt headset på väg, joinar in i gänget nästa vecka.
Då blir det att åka på stor stryck då jag är rätt värdelös på bf3, men va fan.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Fan vad nice. SWEC servern är min favorit server nu. Jag spelar bara hardcore och inte nog med att jag letar hardcore. Ni har perfekt antal tickets, och nu har ni satt in dom bästa B2k och vanilla banorna med i rotationen också. helt jävla utmärkt!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Moderator
Moderator

Tickets på servern?

Skrivet av KlyfftPotatis:

Fan vad nice. SWEC servern är min favorit server nu. Jag spelar bara hardcore och inte nog med att jag letar hardcore. Ni har perfekt antal tickets, och nu har ni satt in dom bästa B2k och vanilla banorna med i rotationen också. helt jävla utmärkt!

Tackar, vi har dock lite synpunkter redan på detta från mumble.

För övriga som inte spelat ikväll, vi har satt in en preliminär lista över kartor. Vi uppskattar er feedback!

Vi är fundersamma över tickets. På AK så är det bara bra med 200% tickets, på B2K kartorna funkar det även om det är lite dygt (150% skulle räcka) och på vissa av normala kartorna som Grand Bazaar och Seine blir 200% alldeles för mycket (där kan vi nog tänka oss 125-150%). Vi riskerar server tömning tack vare att det är så lätt att hålla fi i basen på till exempel Bazaar och Seine. Vi körde tidigare 150% på alla normala och B2K kartorna.

Ikväll när vi spelade Grand Bazaar hade vi 800 tickets (!) att tampas med och när US blev inträngd i sin main var spelet inte roligt för någon i minst tio minuter. Hela mumble kanalen slutade gå till anfall men tja...vi tappade minst 15 personer på den rundan som hoppade ur servern så något måste vi göra.

Vad tycker ni om den uppdelningen? Siffrorna är bara preliminära så nu är har ni chansen att motivera varför ni vill ha mer eller mindre!

Ska inte lova att det går att göra ännu men vi forskar i det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Nu har vi ett ticket script (Tack till Rulle!) som rullar (ehehe) från och med 04:30 (här jobbar vi dygnet runt för er!) imorse. För att testa har vi satt följande gränser:

AK kartor: 200%
B2k kartor: 150%
Vanilla BF3: 125%

Det är egentligen Seine och Bazar som vi anser vara problem där det krävs 125% men övriga vanilla öppna slagfältskartor såsom Kharg, Caspian, Firestorm, etc kan mycket väl få 150% (vi kan manipulera per karta). Vi tar gärna emot feedback och åtminstone jag lutar att öka vissa till 150%.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem

Grym server, dags att donera en liten slant

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

För övriga som inte spelat ikväll, vi har satt in en preliminär lista över kartor. Vi uppskattar er feedback!

Vi är fundersamma över tickets. På AK så är det bara bra med 200% tickets, på B2K kartorna funkar det även om det är lite dygt (150% skulle räcka) och på vissa av normala kartorna som Grand Bazaar och Seine blir 200% alldeles för mycket (där kan vi nog tänka oss 125-150%). Vi riskerar server tömning tack vare att det är så lätt att hålla fi i basen på till exempel Bazaar och Seine. Vi körde tidigare 150% på alla normala och B2K kartorna.

Ikväll när vi spelade Grand Bazaar hade vi 800 tickets (!) att tampas med och när US blev inträngd i sin main var spelet inte roligt för någon i minst tio minuter. Hela mumble kanalen slutade gå till anfall men tja...vi tappade minst 15 personer på den rundan som hoppade ur servern så något måste vi göra.

Vad tycker ni om den uppdelningen? Siffrorna är bara preliminära så nu är har ni chansen att motivera varför ni vill ha mer eller mindre!

jag gillar bazaar en bra bana.
ja det var lite sorligt när alla lämnade tycker jag men får hoppas på mer folk nu när ticketsen är fixad

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fantastiskt roligt! Jag och en polare har inte spelat hardcore tidigare, och vilket lyft! Detta borde vara det -enda- läget i BF3! Helt plötsligt blir spelet strategiskt! Favvo!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Fantastiskt roligt! Jag och en polare har inte spelat hardcore tidigare, och vilket lyft! Detta borde vara det -enda- läget i BF3! Helt plötsligt blir spelet strategiskt! Favvo!

haha välkommen till klubben! Hardcore är det enda rätta!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Självklart är det svårt att göra alla nöjda, men de tickets ni fixat nu är nog bättre!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har en önskan till servern. Vad sägs om att sätta på 3d person och ev så man ser ammon? Lite mer bf2 då. Iallafall 3rd person för vissa fordon är bara äckliga att köra utan det, tex 4 hjulingen på den snö AK banan. helt omöjligt ibland.

Vad sägs? Röstning kanske?

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag har en önskan till servern. Vad sägs om att sätta på 3d person och ev så man ser ammon? Lite mer bf2 då. Iallafall 3rd person för vissa fordon är bara äckliga att köra utan det, tex 4 hjulingen på den snö AK banan. helt omöjligt ibland.

Vad sägs? Röstning kanske?

Hardcore gör det omöjligt att modifiera vissa parametrar. Detta har diskuterats förut i tråden också.

Förutom det så skulle vi aldrig slå på 3d cam ändå eftersom det gör proximity sensor helt onödigt och C4 mot tanks helt värdelöst eftersom man får en magisk utomkroppslig närvaro. Måste tänka på alla aspekter när man slår av eller på en parameter.

Visa signatur

Permalänk

Jag är polaren som Superapan nämner och kan bara hålla med. HC är helt underbart roligt och eran server är helt klart den bästa av de jag testat. Bra spel, bra banor, bra folk!

Jag gillar skarpt initiativet med färre tickets på vissa banor, riktigt bra jobbat.

Ses på slagfältet!

Visa signatur

Permalänk

Svårt att gå tillbaka till vanliga serverar efter sweclockers. På icke-hardcore känns det som man måste tömma mer än halva magasinet i fiender innan de trillar av pinnen.

Mycket bra server även om det är sjukt svårt att ha något flow ^^

Permalänk
Medlem

Riktigt skoj att lira igen!

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Medlem

Har varit och inne och provat lite och av de typ 5-6 servrar jag prövat hittills känns denna roligast Blev faktiskt förvånad när jag gick in på en annan server och insåg att jag fick se hur mycket ammo jag hade i magasinet o.dyl. Tycker nästan det förtog lite av känslan när jag redan hade fått för mig att swecservern var så som det "skulle" vara.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

SweClockers servern är väldigt bra, men ni som skriver att det är bra att man inte kan se hur mycket ammo man har kvar osv.. ni vet att vilken HC server som helst är så?

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

SweClockers servern är väldigt bra, men ni som skriver att det är bra att man inte kan se hur mycket ammo man har kvar osv.. ni vet att vilken HC server som helst är så?

Jojo. Men det är ju inte det som tar den ett steg över. Bra admins, bra spelare. Och bara det att denna tråd finns så man kan lämna feedback.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lasergreger:

Jojo. Men det är ju inte det som tar den ett steg över. Bra admins, bra spelare. Och bara det att denna tråd finns så man kan lämna feedback.

Absolut Ville bara säga det eftersom många (vissa) verkar tro att endast HC inställningarna finns på SweC servern, som att det är något "exklusivt" Men ja, som sagt, det är en bra server med bra admins och spelare, går inte att förneka.

Permalänk
SpelClockers

Hej alla.
Vill bara lägga in en liten notis om ticket systemet vi kör med nu.
När det är under 9 spelare på servern så växlar den ner till 50% tickets just för att hålla rotationen på en lämplig nivå.

Återkom även med kritik om ni har synpunkter på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr rulle:

Hej alla.
Vill bara lägga in en liten notis om ticket systemet vi kör med nu.
När det är under 9 spelare på servern så växlar den ner till 50% tickets just för att hålla rotationen på en lämplig nivå.

Återkom även med kritik om ni har synpunkter på detta.

BRA!!!! Jag spelar ofta sent på kvällen när många "mammor till fjortisar drar ut nätverkssladden runt 00.00" och det kan vara långdraget

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Eller när pappor till bebisar som vill gå upp kl 6 har lagt sig, bara för att påpeka!

Permalänk

Är det många som spelar på den här servern? Battlelog är nere för tillfället.

EDIT: Såg att ni kör armored kill.. Funderar på att skaffa premium, är det värt det?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SuperChefen:

Är det många som spelar på den här servern? Battlelog är nere för tillfället.

EDIT: Såg att ni kör armored kill.. Funderar på att skaffa premium, är det värt det?

Statistiken över aktiviteten på senaste månaden

Hur vår rank stigit sedan start

Vi har haft en liten nergång senaste två dagarna men det är acceptabelt då vi nyligen ändrat på kartpaketet.

Vi brukar ha fullt och en kö på 6 personer från kl 11:00 till 01:00 (med viss variation i kö förstås).

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av blekfet:

Eller när pappor till bebisar som vill gå upp kl 6 har lagt sig, bara för att påpeka!

ja men det beror på o du har köpt nån expansion har du inte köpt nån eller om du har köpt 1 då tjänar du på att skaffa premium mot att köpa alla och du för ju lite andra saker med tex en ny kniv nya dog tags och förtur i kön (funkar inte för tillfället men det kommer väl funka nån gång)

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Då har vi förlängt BF3 servern tills nästa månad, tack för alla donationer. Det är väldigt trevligt att ni gillar det vi erbjuder!

PS: Det är helt ok att lägga en slant när ni vill, alternativen finns i första posten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

Nu blev det allt lite fel..

Skrivet av Lan:

Då har vi förlängt BF3 servern tills nästa månad, tack för alla donationer. Det är väldigt trevligt att ni gillar det vi erbjuder!

PS: Det är helt ok att lägga en slant när ni vill, alternativen finns i första posten.

Najs, lägger nog en hunka vid löning gillar servern mkt! (ploppjoppe@bf)

Permalänk
Hedersmedlem

menade ett svar till posten under hoppas alla förstår iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hejsan
jag har ett problem som någon förhoppningsvis kan hjälpa mig med
jag har idag blivit bannad från våran sweclockers BF3 server på grund av rasism

jag skriver sällan något när jag spelar men idag så frågade en spelare vart jag kom ifrån och då svarade jag kumla
då frågar han om jag bodde i kumlafängelset och vad jag gjort för att hamna där
varvid jag svarar att jag dödat för många araber i BF2.

detta anser jag inte att jag borde bli bannad av och särskilt inte för just rasism när jag inte ens menade något illa utan bara de man spelade mot i spelet

sedan tror inte jag att det skulle kallas för rasism om jag skulle hamna i en rättegång för rasism betyder att man talar nedlåtande och förnedrande om andra raser vilket jag inte gjort .
för att tala om andra länders befolkning i goda eller onda ordalag är inte rasistiskt men kan säkert vara otrevligt och tarvligt

men i mitt fall så kunde jag ju lika gärna ha uttalat mig som att jag skulle döda puttepysen om jag haft han som motspelare och då givetvis endast i spelet och givetvis inte i levande livet så att säga

vad ska jag göra ? säga förlåt eller vad

så kan du eller någon hjälpa mig så att jag kan fortsätta spela på vår fina server

jag tackar på förhand

Visa signatur

inget av det understående stämmer /länge sedan det gjorde det

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av bryggarn:

Du blev tidsbannad på 3 dagar. Du skrev följande;

Citat:

[19:03:32] meganfoxyoncrack > hi bryggarn where u from?
[19:03:40] Mr_Bob1336 > wow nice luck
[19:04:03] Dr_Bergarn > pure skill .-P
[19:04:11] bryggarn_sweden > KUMLA
[19:04:24] DamonKnight1 > bunkern eller?
[19:04:27] meganfoxyoncrack > najs vad sitter du inne fr d
[19:04:37] bryggarn_sweden > MRDAT ARABER
[19:04:38] AkbarAllah > LOOOOOOOOOL
[19:05:40] bryggarn_sweden > mrdade fr mnga araber i BF2

Hade du inte lagt till det där sista hade du åkt på en permanent ban.

Det förekommer väldigt mycket onödigt skitsnack i chatten som inte har att göra med spelet, så vad farao har dina kommentarer där att göra? Fattar du vad någon tycker som bara såg dina första två och inte ditt sista tillägg? Folk tar anstöt och lämnar! Så begrip en gång för alla, precis som i forumet har vi regler för att göra spelet till en gemytlig stämning för alla. Skulle du säga en sådan sak i förbigående till någon IRL?

Visa signatur