Permalänk
Moderator
Moderator

[BF3] Sweclockers.com Conquest

---> FAQ finns i andra inlägget, läs innan du postar en fråga! <--

Då var det äntligen dags för nylansering, mina damer och herrar!

Vi presenterar återigen en Battlefield 3-server i SweClockers moderatorers regi! Servern kommer att hostas av Rocket Blast AB och ligger i Stockholm.

Som de flesta av er har märkt så är intresset för Battlefield 3 enormt stort bland forumets medlemmar. Vi har under vintern, våren och försommaren drivit denna och en Close Quarters server men som ni vet valde vi att ta en sommarpaus. Nu är Armored Kill snart här och spelhösten kan börja! Vi tar gärna emot donationer för fortsatt drift!

Utöver själva spelservern kommer det finnas en öppen Mumble-server med 100 slots som kan användas för kommunikation inom laget, och annat prat i mån av plats. Det vore jättekul att se många av er medlemmar på Mumble! För er som inte känner till Mumble är det ett alternativ till Teamspeak och Ventrilo som baseras på öppen källkod. Mumble @ Sourceforge.

I den här tråden kan ni diskutera allt som rör servern, men läs gärna igenom hela detta inlägg först!

Grundläggande:

• Servernamn: " SweClockers.Com Conquest " <--- Klickbar länk till servern på Battlelog.

• 64 slots.

• Conquest.

• Armored Kill kartorna till att börja med - Övriga kartor och exp blir inte i rotation till att börja med (Vi kommer inte att ha med Operation Metro, Teheran Highway och Damavand Peak.)

• Hardcore.

Både rotationen av kartor och gameplay-regler kan komma att ändras utifrån medlemmarnas önskemål. Som alltid när det gäller nya spel/expansioner vet ingen exakt hur saker och ting kommer fungera i praktiken. Det kommer att finnas en öppen tråd här på forumet där ni kan ge feedback och förslag ang. servern, och vi admins kommer att läsa alla inlägg.

Serverregler

1. Fusk i alla dess former är förbjudet.

2. Chattar gör vi på svenska eller engelska.

3. I chatten är vi trevliga, respekterar andra, och använder ett vårdat språk. Alla har någon gång varit nybörjare - tillrättavisa andra spelare istället för att förolämpa dem!

4. Team Damage i alla former är förbjudet, på lagfordon eller infanteri. Om någon lagmedlem skadar dig - avsiktligt eller oavsiktligt - skjuter du inte tillbaka.

5. Team Killing (att döda en lagmedlem) är självklart inte tillåtet. Om du råkar döda en lagmedlem förväntas det att du ber om ursäkt i spelets chatt.

6. Det är inte tillåtet att använda buggar i spelmekaniken eller kartorna för att skapa fördelar för dig själv eller ditt lag (s.k. "exploits").

7. Så kallad Stat padding är inte tillåten. Stat padding innebär att nyttja spelets poängsystem för att manipulera din statistik.

8. Spawn rape - att döda fiender som precis spawnat i sin huvudbas - är inte tillåtet. Denna regel utvärderas under Armored Kill för att ge spelnöje åt båda lagen.

9. Fordon: Först till kvarn är det som gäller. Det är förbjudet att stjäla fordon från lagmedlemmar - t. ex. att ta någons tank när denne har hoppat ur för att laga fordonet.

10. Auto-balance kommer att vara påslaget, och admins kommer inte att flytta dig eller någon kompis på begäran.

11. En server-admins uppmaningar skall alltid följas snarast - om du har klagomål på någon admin - kontakta den serveransvarige på widl (at) sweclockers.com.

12. Admins äger tolkningsföreträde till ovanstående regler.

Doneringsmöjligheten är stängd tills vidare besked.

Administrering av servern
SA (server-administrationen) består av tre nivåer:

1. Serveransvarig - huvudadmin med ansvar för ekonomi och admin-rättigheter. Undertecknad (Lan) är serveransvarig.

2. Huvudadmins som sköter daglig administration. Huvudadmins är för närvarande Lan, Hilton, Lezziter, WidL

3. Admins som har behörighet att kicka och banna spelare på servern. Admins: agentq15, vargEEEEn, Mr Rulle, Ace_of_bass, Kinekin, Pyootr

I dagsläget kan man inte ansöka om att bli admin.

Battlefield 3-servern och SweClockers.com
SA ansvarar för drift och ekonomi bakom servern, med tillstånd från och vissa åtaganden gentemot SweClockers.com som företag. SA - som består av moderatorer och andra frivilliga - kommer att driva vissa frågor via forumet. SweClockers.com som företag har ingen direkt inblandning, legal skyldighet eller ansvar för Battlefield 3-servern med tillhörande aktiviteter. SweClockers.com tar inte heller på något sätt del av eventuella intäkter/donationer, dessa går oavkortat till SA för att täcka löpande utgifter relaterade till servern.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Frequently asked questions

Citat:

Kommer det fler BF3-servers med SweClockers.com?
Det beror på flera saker, bland annat..

1, Ekonomi (donationer)
2, Tid och ork (admins)
3, Intresse (spelarnas)
4, Tillstånd från SweClockers.com att expandera.

Vi kommer att utvärdera budget och situation 2 veckor efter start. Vi går ut med meddelande när det är klart, vill ni påverka så donera gärna men framför allt visa ert intresse och uppskattning.

Kartor saknas?
Vi kommer bara att köra Armored kill men ja, vissa övriga kartor har idag tagits ur rotation pga laggfrågor (Teheran Highway), gameplay (Metro i nadespam/Conquest mode) och Damavand Peak (väldigt trist linjär layout).

Vart är den gamla Sweclockers BF3 Server tråden?
Gamla tråden finns här!

Settings är fel, ändra till ****?
Vi lyssnar alltid på era önskemål men förändringar, om de inte är rent buggrelaterade, måste övervägas ordenligt. Gameplaymekaniken är något vi tänker mycket på. Därav vår setting med Healthregen off och dubblad mandown-tid för att göra assault/medics mer värdefulla.

Vart hittar jag information om Mumble?
Finns en egen Mumble-tråd.

Jag får inga medikits och ammopåsar?
Vi uppmuntrar teamwork men tyvärr hörs det väldigt dåligt ingame när man pekar på någon och trycker Q + vänster musknapp. Till din hjälp har du dock minimap som du kan förstora med M och även zooma med N, då kan du se på ikonerna vart du kan finna ammo och hälsa. Vi säger till ingame om du påpekar det för oss.

Anmäla spelare på servern i forumet?
Det kan göras till alla server admins via PM, alternativt till Lan som huvudadmin. Vi kommer att utreda men helst tar vi tipsen ingame (kortfattat) och löser dem direkt med tjänstgörande admin. Längre resonemang förs bäst i forumet och över PM, vi ska inte tjafsa för mycket i all/team chat.

Kan ni köra med lösenord?
Tyvärr går inte det samtidigt med en rankad server, dvs man tjänar inte experience. Det kommer enbart att ske på speciella events. Se nedanför FAQ.

Kan vi få reserved slots för SweC medlemmar?
Inte i dagsläget. Vi överväger att låta medlemmar köpa reserved slots månadsvis för en mindre summa. Vi är medvetna om fördelarna och nackdelarna.

Kommer ni att köra closed events?
Kvällar med special settings och orankad server med lösenord, ja! Vi kommer i vanlig ordning lägga upp en tråd som i forumet som ni kan prata om eventet i.

Kan vi få slåss mot SweC-serverns admins?
Det gör ni ju, vi spelar också på servern. Men det kan bli en Squad Match senare...

Finns det statistik över SweClockers servern?
(Gametracker kommer när servern lagts upp)

Dold text

Evenemangskvällar:

Dold text

Kommer att uppdateras löpande,
Huvudadmins.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Då var det snart dags för andra omgången

There is no place like home!

Permalänk

Trevligt! Då väntar man bara på Armored kill (är inte premium).

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kenneth:

Kan bara instämma, har saknat servern också. Hoppas Armored Kill ger BF känslan med större utrymme och inte lika täta flaggor!

Skrivet av Winterfell:

Trevligt! Då väntar man bara på Armored kill (är inte premium).

Vi diskuterade om vi skulle vänta eller släppa på den 11 sept men det finns helt enkelt många fördelar med att vara ute samtidigt som alla andra och etablera sig som en bra server första dagen. Men vi finns minst 3 veckor till och antagligen längre - om vi får lite donationer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ja de ska bli skönt att få lira med folk som är Roliga och trevliga

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Lan:

Men vi finns minst 3 veckor till och antagligen längre - om vi får lite donationer.

Något kan man alltid skrapa ihop

Skrivet av Pyootr:

Ja de ska bli skönt att få lira med folk som är Roliga och trevliga

Precis. Gör väldigt mycket att få snacka med folket

Permalänk
Hedersmedlem

skall bli skoj skall spela när jag hinner tyvärr så kommer jag gå i skolan till halv 4 men skall försöka va med en del

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Något kan man alltid skrapa ihop

Precis. Gör väldigt mycket att få snacka med folket

Ja det blir så mycket mer personligt

Permalänk
Medlem

Hoppas att Armored Kill blir lika bra som man hoppas på

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Funderar hårt på att köpa premium och delta. Fast det känns mindre värt när man redan har köpt CQ och prislappen är den samma Nåja jag har ju några dagar på mig att fundera över det

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PezFTW:

Funderar hårt på att köpa premium och delta. Fast det känns mindre värt när man redan har köpt CQ och prislappen är den samma Nåja jag har ju några dagar på mig att fundera över det

du kommer inte bli missnöjd om du köper premium du får mycket extra och alla explosioner så det är ju inte så dyrt 4 explosioner kommer kosta som premium typ

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kul att ni är tillbaka.

*edit

har donerat nu o det verkar fungera bra
Fick iaf svar om att det var insatt på erat konto ..

Permalänk

Och vi andra som vill donera men som inte registrerat våra kontantkort hos storebror? PayPal?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Och vi andra som vill donera men som inte registrerat våra kontantkort hos storebror? PayPal?

du kan ju skicka ett sms bara.. maxt 150 10017 till 72550 .. gjorde det precis o det verkar funka bra

Permalänk
Skrivet av Wannebe:

du kan ju skicka ett sms bara.. maxt 150 10017 till 72550 .. gjorde det precis o det verkar funka bra

Enligt ny svensk lag måste alla telefonnummer vara registrerade med ett personnummer för att kunna skicka betal-sms osv.
Eftersom kontantkort inte är registrerade när du köper dem, och man väljer att inte registrera numret så kan man inte skicka betal-sms.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Enligt ny svensk lag måste alla telefonnummer vara registrerade med ett personnummer för att kunna skicka betal-sms osv.
Eftersom kontantkort inte är registrerade när du köper dem, och man väljer att inte registrera numret så kan man inte skicka betal-sms.

Du har kanske en vän, släkting eller skol/arbetskamrat som inte har en foliehatt Be någon sådan person att skicka ett SMS åt dig och ge den personen pengarna kontant, problemet löst.

Har saknat server och knappt spelat BF3 sedan den stängdes.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Wannebe:

kul att ni är tillbaka.

*edit

har donerat nu o det verkar fungera bra
Fick iaf svar om att det var insatt på erat konto ..

Tackar, såg just att vi hoppat upp en bra bit mot en månad till.

Ja du, begriper inte riktigt varför inte Rocketblast tillåter PayPal som betalningsmetod gentemot deras credit bank. Om du har en vanlig landlina så går det också, se nedanför.

Citat:

Fast Telefon

Ring det telefonnummer som överensstämmer med den summa du vill sätta in. Du kommer bli tillfrågad att godkänna betalningen, tryck efter detta in denna sifferkod 1837 10017.

För att få betala via telefon till oss måste du, enligt avtal, vara myndig eller ha målsmans tillstånd. Vi kan tyvärr endast ta emot samtal från Sverige.
Din kod
1837 10017

Credits Kostnad Telefonnummer
20 20 SEK 0939-200 22 81
50 50 SEK 0939-200 22 89
100 100 SEK 0939-200 22 93
125 125 SEK 0939-200 22 95
150 150 SEK 0939-200 22 97
175 175 SEK 0939-200 23 01
200 200 SEK 0939-200 23 03

Enda andra alternativet är en direkt överföring till ett vanligt bankkonto eller paypal som jag kontrollerar, vilket vi försöker undvika eftersom vi vill slippa hantera donationspengarna (ni förstår säkert varför). Men det är klart att det går att göra, skicka ett PM om du vill ta den vägen?

Skrivet av Mattsingen:

...

Har saknat server och knappt spelat BF3 sedan den stängdes.

Jo, vi har känt lite samma. BF3 var roligast på SweC!

Visa signatur

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tkoop1:

du kommer inte bli missnöjd om du köper premium du får mycket extra och alla explosioner så det är ju inte så dyrt 4 explosioner kommer kosta som premium typ

Explosioner? Du menar nog expansioner.

Premium är extra värt om man köper det via en mexikansk proxy för 250 kr.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem

har donerat en 100 lapp lite är det ju i alla fall,
vi får tjata på rocketblast för paypal hoppas servern får stort intresse och inte bara typ 3-5 st som spelar

köpte själv premium igår efter den gyllene fredagspanelen ock kommer ägna min fritid för att spela på servern när jag har tid ser fram emot att få spela mot swec folket...

skall se om jag kan slänga iväg ett mail till rocketblast och fråga om dom kan fixa paypal för det kanske bli mer donationer så kommer servern ligga uppe en stund till

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tkoop1:

har donerat en 100 lapp lite är det ju i alla fall,
vi får tjata på rocketblast för paypal hoppas servern får stort intresse och inte bara typ 3-5 st som spelar

köpte själv premium igår efter den gyllene fredagspanelen ock kommer ägna min fritid för att spela på servern när jag har tid ser fram emot att få spela mot swec folket...

skall se om jag kan slänga iväg ett mail till rocketblast och fråga om dom kan fixa paypal för det kanske bli mer donationer så kommer servern ligga uppe en stund till

Tackar för donationen och frågan till RB, det är bra med lite tryck från de som spelar också!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

det är ingen fara det är skoj att hjälpa till/spela skall höra av mig när jag får svar av dom

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zuggmate:

Explosioner? Du menar nog expansioner.

Premium är extra värt om man köper det via en mexikansk proxy för 250 kr.

hej jag menade expansioner men det stod att jag stavade fel så valde första bland förslagen bara sorry för det jag om man köper det för 250 kr är det värt det jag fick tag på mitt för 50 kr mindre men det var ju bara yber rea och rabbat;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Goda nyheter! Då kanske jag ska börja spela BF3 igen då

-edit-
Hardcore. Jag kommer sakna HUD men förstår erat val.

Fattar för mitt liv inte varför DICE inte bara skapar 3 default settings. Arcade (dagens normal), normal (som tidigare sweclockers servern) och hardcore (samma som idag). Postat ovan feedback till DICE ett gäng gånger men det krävs väl att fler än jag vill ha det så...

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av tobababy:

Fattar för mitt liv inte varför DICE inte bara skapar 3 default settings. Arcade (dagens normal), normal (som tidigare sweclockers servern) och hardcore (samma som idag). Postat ovan feedback till DICE ett gäng gånger men det krävs väl att fler än jag vill ha det så...

Håller med dig där. Normal ska vara Battlefield normal, inte CoD normal!

Alternativt att dom lägger in en till default vid namn SweCore, det vore ganska roligt

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såg lite fram emot detta när jag hörde talas om det på fredagspanelen men jag får hälsa er andra att ha kul. Hardcore är no go för mig.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

nej då det är roligt kanske ej det roligaste men det är ju spelbart;)

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KTL:

Såg lite fram emot detta när jag hörde talas om det på fredagspanelen men jag får hälsa er andra att ha kul. Hardcore är no go för mig.

Ja, jag hade föredragit vår egen custom mix. Men vi kan inte ha en tom server.

Under SweCore parametrar så syntes vi inte i filtren och folk som använde quickmatch hoppade aldrig in (eftersom den går på dina filterinställningar).
Under normala parametrar så syntes vi men vi fick aldrig några spelare att komma in trots en majoritetsröst i en poll på SweClockers.com.

Så nu försöker vi Hardcore, dels för att vi syns i filtrena och får quickmatch joins, dels för att vi tror stenhårt att;

• Köra tanks med autoregen i Armored Kill vore fånigt.

• Köra tanks med en stor triangel ovanför dig så att du aldrig kan gömma dig vore ännu fånigare.

• Köra infanteri med en stor triangel ovanför dig på en karta med ett flygande gunship...ospelbart.

Det är vårt resonemang i korthet. Jag gillar inte Hardcores 60% hälsa för det är lite för lätt att döda någon. Vi spelade ett par rundor hardcore med en Amtracc och det var så OP att det var sjukt. Granatkastaren tog död på varenda infanterist. Men EA/DICE har ju fastställt att hardcore måste ha de parametrerna så vi får leva med det.

Däremot så kan jag lova dig att vid events så kommer vi nog att ställa om servern lite.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

nej då det är roligt kanske ej det roligaste men det är ju spelbart;)

Nja, hur det blir i Armored Kill vet jag inte. Men i nuvarande servrar överallt så är hardcore i många fall inget annat än ett skyttegravskrig där bägge sidor ligger långt ifrån med M60 osv och bara spyr kulor eftersom en kula = kill. Inte min grej så jag håller mig borta, nog om det helt enkelt.

Skrivet av Lan:

Ja, jag hade föredragit vår egen custom mix. Men vi kan inte ha en tom server.

Under SweCore parametrar så syntes vi inte i filtren och folk som använde quickmatch hoppade aldrig in (eftersom den går på dina filterinställningar).
Under normala parametrar så syntes vi men vi fick aldrig några spelare att komma in trots en majoritetsröst i en poll på SweClockers.com.

Så nu försöker vi Hardcore, dels för att vi syns i filtrena och får quickmatch joins, dels för att vi tror stenhårt att;

• Köra tanks med autoregen i Armored Kill vore fånigt.

• Köra tanks med en stor triangel ovanför dig så att du aldrig kan gömma dig vore ännu fånigare.

• Köra infanteri med en stor triangel ovanför dig på en karta med ett flygande gunship...ospelbart.

Det är vårt resonemang i korthet. Jag gillar inte Hardcores 60% hälsa för det är lite för lätt att döda någon. Vi spelade ett par rundor hardcore med en Amtracc och det var så OP att det var sjukt. Granatkastaren tog död på varenda infanterist. Men EA/DICE har ju fastställt att hardcore måste ha de parametrerna så vi får leva med det.

Däremot så kan jag lova dig att vid events så kommer vi nog att ställa om servern lite.

Jag håller ögonen öppna och håller mig samtidigt borta när det är hardcore

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro