MoP - Många förbättringar jämfört med tidigare expansioner

Permalänk
Medlem

MoP - Många förbättringar jämfört med tidigare expansioner

Oftast lyfter man ju bara fram det som är dåligt/tråkigt etc, är oerhört trött på "det var bättre i vanilla" trådar, så tänkte lyfta fram vad jag tycker man gjort riktigt bra i Pandaria, vad tycker ni Blizzard har lyckats med?

- Friare questing med questhubbar, tycker jag fungerar riktigt bra, man slipper "fastna" och man kan alternera om man levlar alts
- Mycket mer att göra vid 90, tidigare expansioner har man kunnat känna "vad ska jag göra nu?" men nu har man massor att göra, fler dailies direkt, farmen, pet battles etc + det vanliga
- Cooking, känns bra mycket trevligare nu än tidigare
- En röd tråd genom zonerna, problemet i Cataclysm story mässigt var att allt var så spretigt, med en hel kontinent får man en röd tråd, såsom i Burning Crusade och Lich King
- Vacker design på världen, trots att spelet tekniskt är gammalt så kan jag tänka "wow!", det beror på hur man byggt upp världen, såsom kun lai summit etc
- Snabbare contentpatchar, ja nu är ju inte första ute ännu men att 5.1 redan är på gång är grymt!

Finns säkert mycket mer men några av grejerna jag kommer på!

Permalänk
Medlem

Hejsan

MoP är bättre 10 gånger än tidigare expansioner, spel känsla är bättre och det är mycket roligare att spela nu.
Tre saker som jag är riktigt besviken ät "TALENTS", monk tank och healer karaktärer. Talents helt värld lösa, läste på maxdps.com och där står välj vad du vill. Vad ska jag välja när när det inte finns nåt att välja.
När det gäller healer, vissa är OP, shaman, druid, paladin, priest, o.s.v. Alla dessa karaktärer kan göra mycket dps och heala sig.
Monk tank är bra det är bara att är extremt svårt att hålla "stagger" skiten. Jämfört med tank DK, warrior o.s.v monk tank är väldigt komplicerat.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Det är just det som Blizzard vill, "välj vilka talents man vill" Ska inte finnas några "cookie cutter specc".

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

Inget kan vara sämre än cata, sämsta expanssionen ever.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Tycker de nya raidsen är extremt bra, känslan i hela spelet är riktigt bra! Det nya specc systemet gör att jag byter väldigt mycket fram och tillbaka mellan olika spells i trädet, kanske vilket är riktigt kul att kunna göra med lite variation. Spelet känns bara mycket mer polerat!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Inget kan vara sämre än cata, sämsta expanssionen ever.

Cata va ju många gånger bättre än WotLK iaf även om fighten mot Deathwing var riktigt fail.
Men än så länge känns MOP bra iaf, får se hur det står sig när man spelat någon månad eller två.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen MOP så här långt i alla fall. Dom nya BGs är kul och även professions såsom cooking har dom fått till bra. Efter att ha levlat upp min warrior till 90 och pvp:at upp hans gear till fullt pvp gear så körde jag och flickvännen upp varsin pandamonk som nu är level 20. Det var riktigt kul. Jag kommer nog att lira min main warrior och få upp hans skill till 600 i cooking och fishing (klar med mining, blacksmithing och first aid) och sedan tröska på med dailies och pvp. Däremellan köra lite monkpanda kanske

Tyvärr för mina andra 85 chars så kör jag nog inte upp dom om det nu inte skulle vara så att jag fick en vansinnig lust att questa igen :).

Jag blir dock lite mörkrädd när jag ser hur mycket timmar jag suttit framför datorn och lirat sedan expansionssläppet så jag måste nog ha en wowfri helg snart. Kanske...

Permalänk

Jag gillar MoP starkt men gillar inte att man känner sig tvungen att göra dailys för att låsa upp valor gearen, sen va cata en helt okej expansion men slutet ( dragon soul ) var värdelöst enligt mig.

Permalänk
Medlem

Jag tycker jag hör mest att man är mer eller mindre "tvingad" till dailys

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Det är just det som Blizzard vill, "välj vilka talents man vill" Ska inte finnas några "cookie cutter specc".

Väldigt många kommer fortfarande köra de talents EJ tycker är bäst, precis som vi alltid har gjort om vi vill ha ut mesta möjliga av vår karaktär.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk

tycker Wotlk och MoP är de expansionerna som släpps.
Jag njuter varenda sekund när jag spelar MoP.. Senast jag hade ''WoW''-Känsla (riktigt skön känsla) var i wotlk.

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Medlem

En del är bra en del är kasst, men så är det ju. Vad tycker ni PvP:n i MoP? Då riktar jag mig lite mer mot er som kör arena. Jag själv anser att det krävs en hel del nerfs på klasser som BM hunter, Warrior, Warlock, Mage och möjligtvis en del healers. Jag gillar däremot de nya battlegroundsen.

Förstår inte hur Blizzard tänkte när det gäller BM hunters, dock så gillar jag det nya talentsystem, krävs bara lite nerfs som sagt! Sedan så var jag inte så impad av Pandaria, då jag tyckte The Jade Forest var den ända zonen som var värd/rolig att lira, antar att jag blev så besviken på de andra zonerna då förata hade så många härliga cinematics. Känns liksom som att dem la mindre tid på de andra ställen.

Spirit of Harmony känns också lite sådär, men har inte direkt någon åsikt om det. Försöker göra questerna för The Thillers dagligen som ska ge 18 Mote of Harmony om dagen när du är exalted.

Sen skulle jag vilja se att spelet/PvE:n blev lika svårt som det faktiskt var en gång i tiden(Vanilla), även om jag tycker de dungeons jag kört är roliga. Pet Battle kommer jag nog aldrig att testa, då kör jag hellre Pokémon på mitt Gameboy Color. Challenge mode har jag ej testat men verkar vara skoj.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Skulle vilja vika in att jag lirat sen early beta fram till och med early cata, tog ett break och återkom nu till MoP.
Efter att ha spelat Guild Wars 2, Tera Online är det fullständigt OMÖJLIGT att återgå till WoW:s föråldrade questsystem i allmänhet men combatsystem i synnerhet. Känns nästan lite surt att det skiljer ljusår i spelglädje, svårighetsnivåer, äventyrskänsla, spelkänsla, detaljer mm i de spel jag nämnt ovan samt en del andra. 349:- bortkastat :(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Jag tycker jag hör mest att man är mer eller mindre "tvingad" till dailys

Fast det är man ju inte, du behöver inte köra en enda daily om du inte är ute efter att skaffa exalted till allt, visst för tillfället finns det 2 st Valor items som är BIS för mig som protpala så de strävar jag personligen efter, de andra gör jag mest för att jag trots att jag gjort dailyquests varje dag fortfarande inte sett alla.
Så de som klagar på att man är "tvingad" till att köra alla sina dailyquests kanske bör fundera på varför de känner så, även om det är så att man vill bli exalted me alla så måste man inte göra alla quester varje dag, det går att fokusera på 1 daily hub i taget även om det kommer ta längre tid.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gossen83:

Skulle vilja vika in att jag lirat sen early beta fram till och med early cata, tog ett break och återkom nu till MoP.
Efter att ha spelat Guild Wars 2, Tera Online är det fullständigt OMÖJLIGT att återgå till WoW:s föråldrade questsystem i allmänhet men combatsystem i synnerhet. Känns nästan lite surt att det skiljer ljusår i spelglädje, svårighetsnivåer, äventyrskänsla, spelkänsla, detaljer mm i de spel jag nämnt ovan samt en del andra. 349:- bortkastat :(.

De beror ju på vad man själv föredrar, personligen hoppas jag att combatsystem såsom GW2 och Tera inte är framtiden för MMOs för då lär jag inte röra något mer. Och GW2's questsystem är bland det tråkigaste jag varit med om.
Av de MMOs jag testat på senare år utöver WoW (Rift, GW2, Tera) så är det bara Rift som höll ett tag, de andra blev tråkiga väldigt snabbt, och inte helt oväntat så är Rift likt WoW i sin uppbyggnad.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Kul att läsa något positivt om ett mmo. Oftast är det bara massor av gnäll om att ett spel inte ger samma kick som förr

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Tycker blizzard tvingar spelare göra dailes något som jag aldrig har gillat, anser att detta är det mest casual expansionen som dom har släppt. Såvida man inte vill göra dailes hela dagarna, har jag efter att lvlat har jag ungefär 3 timmar raiding på sin höjd med instance farming. För poäng jag inte kan använda att see fram emot i veckan Pve mässigt. just nu är pvp så obalancerat men där finns det mer tid att lägga om man nu vill göra det. är rent av besviken än så länge.

Permalänk
Medlem

Pvpn har altlid varit obalancerad i början ev en expansion

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Pvpn har altlid varit obalancerad i början ev en expansion

Visst är det så, men hur tänkte Blizzard nu när resto druid gör mer damage än vad en feral kan göra?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Visst är det så, men hur tänkte Blizzard nu när resto druid gör mer damage än vad en feral kan göra?

Hej

Jag håller med dig. Igår möte jag en ally shaman (elemental), går inte att döda den, fick hans HP till 10% och sen han kastade en snabb heal och fick upp hela HP igen.

I dagens läge alla healers är riktigt OP.

mvh
njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen MoP, mycket roligare och mera saker att göra än tidigare expansioner, och världen känns så mycket mer levande nu.
Gällande PVP så är Healers helt klart för OP. Jag kör dock BM Hunter så jag ska inte gnälla allt för mycket när jag slaffsar ner allt på några sekunder

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sskludde:

Sen skulle jag vilja se att spelet/PvE:n blev lika svårt som det faktiskt var en gång i tiden(Vanilla), även om jag tycker de dungeons jag kört är roliga. Pet Battle kommer jag nog aldrig att testa, då kör jag hellre Pokémon på mitt Gameboy Color. Challenge mode har jag ej testat men verkar vara skoj.

Nu har ju jag bara raidat i Wotlk/Cata och inte tidigare men jag har däremot spelat sedan slutet av TBC och själv så tycker jag att HC's är väldigt enkla nu, det håller jag verkligen med om men raids är fortfarande svåra i min mening.

Jag har whipat cirka 40 gånger på första bossen i Mogu Shan Vaults med mitt guild och medans mitt guild inte är så superbra över huvud taget så bör vi ändå vara tillräckligt bra för att ta första bossen i en normal-raid.
Vi fick ju dessvärre den svåraste kombinationen av Stone-guards men nog var det en av dom svåraste fighterna jag kör även om jag gjorde rätt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av TiasE:

Cata va ju många gånger bättre än WotLK iaf även om fighten mot Deathwing var riktigt fail.
Men än så länge känns MOP bra iaf, får se hur det står sig när man spelat någon månad eller två.

Cata bättre en Wotlk? e du helt galen spela du ens Ulduar? ICC?....

Cata va helt värdelös hela vägen.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av njanja:

Hej

Jag håller med dig. Igår möte jag en ally shaman (elemental), går inte att döda den, fick hans HP till 10% och sen han kastade en snabb heal och fick upp hela HP igen.

I dagens läge alla healers är riktigt OP.

mvh
njanja

Vad spela du för klass då och du säger att du möte en ele shaman när vi prata om healers?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hejsan

MoP är bättre 10 gånger än tidigare expansioner, spel känsla är bättre och det är mycket roligare att spela nu.
Tre saker som jag är riktigt besviken ät "TALENTS", monk tank och healer karaktärer. Talents helt värld lösa, läste på maxdps.com och där står välj vad du vill. Vad ska jag välja när när det inte finns nåt att välja.
När det gäller healer, vissa är OP, shaman, druid, paladin, priest, o.s.v. Alla dessa karaktärer kan göra mycket dps och heala sig.
Monk tank är bra det är bara att är extremt svårt att hålla "stagger" skiten. Jämfört med tank DK, warrior o.s.v monk tank är väldigt komplicerat.

mvh
Njanja

Haha druider och hög dps fick mig att börja skratta lite inombords, antingen kör man balance och gör ingen dps alls eller så kör man feral och healar knappt

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vad spela du för klass då och du säger att du möte en ele shaman när vi prata om healers?

Monk tank

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Cata bättre en Wotlk? e du helt galen spela du ens Ulduar? ICC?....

Cata va helt värdelös hela vägen.

Raids utgör inte hela spelet, och jag slutade spela WotLK långt innan både Ulduar å ICC släpptes eftersom Northrend var så jäkla tråkigt. Då hade man klarat Naxx (så klart.. gjorde man ju 2 dagar efter release typ), Malygos samt Sartharion med 3 drakar uppe. Kom tillbaka en snabbis med 7 dagar gratis innan ICC släpptes dock, körde igenom TOGC under den tiden och kände inte alls något sug att punga ut mer pengar på den expansionen.
I Cataclysm raidade jag inte alls förutom lite LFR på slutet vilket iofs inte kan räknas som raiding, men expansionen i sig gav mig bra mycket mer än vad WotLK gjorde. Bättre 5mans och mer att göra på max level.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av njanja:

Monk tank

mvh
Njanja

Så klart du inte kan döda någon som Monk tank gå windwalker och så kommer du döda alla.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av TiasE:

Raids utgör inte hela spelet, och jag slutade spela WotLK långt innan både Ulduar å ICC släpptes eftersom Northrend var så jäkla tråkigt. Då hade man klarat Naxx (så klart.. gjorde man ju 2 dagar efter release typ), Malygos samt Sartharion med 3 drakar uppe. Kom tillbaka en snabbis med 7 dagar gratis innan ICC släpptes dock, körde igenom TOGC under den tiden och kände inte alls något sug att punga ut mer pengar på den expansionen.
I Cataclysm raidade jag inte alls förutom lite LFR på slutet vilket iofs inte kan räknas som raiding, men expansionen i sig gav mig bra mycket mer än vad WotLK gjorde. Bättre 5mans och mer att göra på max level.

Om du inte spela ulduar som typ är en av dom bästa instancera som någonsin har gjorts i WoW, och du vill ha det roligt när du lvlar menar du?.

Naxx en snabb revamp bara alla visste det innan så då kunde man inte ha höga förväntningar endå.

ToGC va ett skämt det kan jag hålla med om.

LFR = är inte rading.

Du säger att 5man instancerna är bättre i cata en i Woltk?

Vet inte hur du kan tycka de då dom nerfa sönder alla cata dungeons till grunden, redan i betan.

Vet inte om du tog Gotta Go! pre-nerf tex,i wotlk.

TBC> Vannilla>MoP just nu > Wotlk > Cata

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av 13ers3rk:

Haha druider och hög dps fick mig att börja skratta lite inombords, antingen kör man balance och gör ingen dps alls eller så kör man feral och healar knappt

I nya patchen kommer dom fixa massa saker och man kan inte ha höga förväntningar i början av en expansion för det är typ skit svårt att balansera innan real-players har testat spelet och sagt vad som är OP etc.

EDIT : Så du menar att Boomkins inte gör mycket dps.... dom är helt sjukt bra atm, om vi snackar PvP så är resto / feral helt sjukt bra just nu.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240