Permalänk
Medlem
Skrivet av lordcom:

Synd att behöva säga det... Men du skall nog helt enkelt åka & köpa lite distanser för att montera moderkortet riktigt...

Dom där kullarna på moderkortsplattan är där för att underlätta vid kabeldragning...

Hoppas nu att moderkortet inte har dött pga. kortis...

//lordcom

http://pliersonpcs.blogspot.se/2012/07/corsair-carbide-300r-m... : här kan du läsa lite om chassit
och här är vad en annan snubbe gjorde : http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=22155449

Permalänk
Medlem
Skrivet av mindflow:

Orkade inte läsa igenom alla svar, men om du har "distanser" inbyggda i ditt chassi, sätt lite eltejp uppe på dem, då gör det inget ifall någon distans skulle komma åt moderkortet, har för mig att upphöjningarna i chassit är rätt breda, och detta i sin tur kan kortsluta något ifall dom kommer åt något på ditt moderkort, vet jag satte tejp på sista datorn jag byggde.

har du lust att ta bild och visa vad du menar hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av widdo:

Ja enligt dom där bilderna på chassit TS har så har han ju gjort bort sig rejält om han har monterat moderkortet utan medföljande distanser och bara skruvat fast moderkortet på upphöjningarna där distanserna skall skruvas fast...

Ingen här är väl förvånad över om hans moderkort har gått upp i rök, har han tur så har inga övriga komponenter gått samma väg och jag säger "OM" han har väldigt mycket tur så har moderkortet klarat sig men för att ta reda på det så är det ju enklast att montera ur moderkortet ur chassit och lägga det på en kartongbit eller liknande ickeledande material och se om datorn överhuvudtaget fungerar då.

Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Ja enligt dom där bilderna på chassit TS har så har han ju gjort bort sig rejält om han har monterat moderkortet utan medföljande distanser och bara skruvat fast moderkortet på upphöjningarna där distanserna skall skruvas fast...

Ingen här är väl förvånad över om hans moderkort har gått upp i rök, har han tur så har inga övriga komponenter gått samma väg och jag säger "OM" han har väldigt mycket tur så har moderkortet klarat sig men för att ta reda på det så är det ju enklast att montera ur moderkortet ur chassit och lägga det på en kartongbit eller liknande ickeledande material och se om datorn överhuvudtaget fungerar då.

Lycka till

Man får inte med distanser när från corsair 300r. Och ifall man lägger distanser så blir moderkortet för hög och kommer inte åt IO plattan. som nån av dem skrev :/

Permalänk
Medlem

någon som har flera idéer ?