Hur förbereder ni er för Patch 1.05?

Permalänk
Medlem

Hur förbereder ni er för Patch 1.05?

Som titlen säger helt enkelt: Hur har ni förberet er inför patchen?
Nya builds?, nytt gear? eller både och

Kan börja med mig,
har kollat lite på Overpower nu istället för warcry impunity till standard ww builden och jag gillar det skarpt, känns som man tål mycket mindre dock.
sen så har jag fått in ett antal miljoner guld och uppdaterat mitt gear, främst med mindre skada tagen
Hur har ni gjort?

Permalänk
Medlem

Absolut inget alls, du kan du farma a3 idag kan du farma den 1.0.5 på mp3 eller högre, så det är inte direkt ett problem för folk som redan kan. Däremot kan det vara bra att försöka hitta ordentliga vapen med LS då dom antaligen kommer att öka i pris.

Permalänk
Medlem

När kommer den?

Permalänk
Medlem

Jag har hört att alla ringar i 1.05 kommer få en till stat så då kommer alla ringar nu bli "dåliga".

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Jag har hört att alla ringar i 1.05 kommer få en till stat så då kommer alla ringar nu bli "dåliga".

Nej, men ringar kommer att kunna rolla ilvl63 stats, har de inte kunnat tidigare. Så ilvl63 ringar kommer att ha potential att bli mycket bättre än dagens.

Permalänk
Medlem

Den kommer mycket möjligt i morgon, och nej alla ringar kom inte bli sämre enda som skiljer är att alla top end ringar kan rolla lite högre stats, istället för 4.5% crit så kan du få 6 om jag inte har helt fel. samma går då till amuletter då är max crit 10 istället för 8.5.
Detta gäller självklart alla stats, dex vit str int bla bla, allt kan rolla högre betyder bara inte att dom kommer rolla max

Permalänk
Medlem

jobbar på bättre gear som helatiden typ, guld, ja.. kanske inte de lättaste att frama för mig ^^ haft ett för långt uppehåll.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

|| Gigabyte X-99 UD3-CF || i7 5820K @ 3,5Ghz || Vengeance 32Gb DDR4 2300MHz(4x4gb) || OCZ Vertex 3 Max IOPS || AMD Radeon R7 2x 480GB || Nvidia GTX 1080Ti || Strider Gold 1000W +80 || AOC 32" Curved / 27" Asus ROG || Logitech G910 || Steelseries Sensei Wireless || Logitech Z-5500 5.1 Högtalare ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyller:

Den kommer mycket möjligt i morgon, och nej alla ringar kom inte bli sämre enda som skiljer är att alla top end ringar kan rolla lite högre stats, istället för 4.5% crit så kan du få 6 om jag inte har helt fel. samma går då till amuletter då är max crit 10 istället för 8.5.
Detta gäller självklart alla stats, dex vit str int bla bla, allt kan rolla högre betyder bara inte att dom kommer rolla max

Men chansen att få något som räknas som riktigt bra i dagsläget, eller bättre, måste ju bli relativt hög eftersom alla stats rullas baserat på monster level (och alla är mlvl 63 på MP1+ i Inferno). Ringar och amuletter har väl inga base stats som gör att en ilvl 58 skulle vara sämre än en ilvl 62 när affixen rollas på annan bas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Men chansen att få något som räknas som riktigt bra i dagsläget, eller bättre, måste ju bli relativt hög eftersom alla stats rullas baserat på monster level (och alla är mlvl 63 på MP1+ i Inferno). Ringar och amuletter har väl inga base stats som gör att en ilvl 58 skulle vara sämre än en ilvl 62 när affixen rollas på annan bas?

Ja det har du alldeles rätt i, det kommer att bli mycket lättare att få bra ringar för att alla kommer ha 63 stats men en riktigt bra ring i dagsläget kommer fortfarande att vara riktigt bra i .0.5 det var bara det jag menade.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget som är bekräftat att patchen kommer imorgon! Kommer inte patchen är det Beta släpp på War Z

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

kör folk fortfarande d3?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Gjort mig av med vapnena och skaffat life steal istället. Avstått från att lägga mycket pengar på jewelry. Inte köpt ett item på länge; dropraten för feta items dubblas i 1.0.5, så jag förväntar mig att få mera för pengarna ett tag efter patchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

kör folk fortfarande d3?

Det dyker alltid upp någon lustigkurre som säger så här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Det dyker alltid upp någon lustigkurre som säger så här.

hehe, först trodde jag det stod; "Det dyker alltid upp någon lustigkurre som spelar d3"

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Gjort mig av med vapnena och skaffat life steal istället. Avstått från att lägga mycket pengar på jewelry. Inte köpt ett item på länge; dropraten för feta items dubblas i 1.0.5, så jag förväntar mig att få mera för pengarna ett tag efter patchen.

Ja ska bli skönt med 10% crit på ringar samt 100% crit damage på neck, lär ju våta snor dyrt dock

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu när det blir aktuellt att spela andra akter än 3 igen så har jag fixat lite mer movement speed med hjälp av ett par nyinköpta Lacuni Prowlers och ett par Fire Walkers som jag hittade tidigare. Patchen släpps i natt för övrigt: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/6893719940

Permalänk

Aha nya patchen inatt...är det bara ringar och halsband man ska sälja av?

Permalänk
Medlem

Det blir inga 10 crit på ringar, och det är inget man behöver sälja av då det kommer ta tid efter att 1.0.5 släpps innan gamla ringar börjar tappa mycket i värde.

Permalänk
Medlem

Jag droppade ToC och har testat hur vargen och sentry funkar, men det känns som deras buff inte kommer göra så mycket.

Angående ringar och amuletter, så lär det ta ett tag innan folk hittar maxade, så priserna kommer nog inte "droppa" på gamla items. Däremot kommer det bli ett enormt drag efter de nya, så priserna kommer bara bli ännu högre.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyller:

Det blir inga 10 crit på ringar, och det är inget man behöver sälja av då det kommer ta tid efter att 1.0.5 släpps innan gamla ringar börjar tappa mycket i värde.

Lite tid tar det nog men det kommer gå rekordsnabbt. På ring/amulett-slotsen kommer det ju bli den överlägset största ökningen av drop-kvalitet någonsin.

Det handlar ju inte bara om att de kan rulla level 63-affixes och på så sätt bli bättre, den viktigaste biten är att alla ringar och amuletter som droppar på MP1+ kommer rulla högre affix level än vad som ens är möjligt nu. Det finns inga native stats på ringar och amuletter så det är helt irrelevant om det är ilvl 58 eller 62, allt rullar level 63 stats obehindrat.

Så på 1.0.4 så kunde det droppa ilvl 52-62 smycken på Inferno. Det gjorde att man hade 1/11 chans att ens få rulla på de bästa affixen när man fick ett drop. I 1.0.5 kommer man alltså ha 100% chans att rulla på de bästa affixen, som dessutom är bättre än i föregående patch.

Permalänk
Medlem

Vänta, är detta PvP patchen som är på gång? Ursäkta mitt okunande, har inte köpt D3 ännu.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Jag bestämde mig precis för att lägga ner D3
Ska ge all gear till en polare så han får sälja.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Vänta, är detta PvP patchen som är på gång? Ursäkta mitt okunande, har inte köpt D3 ännu.

Nej det är det inte, PVP ska komma i 1.1, detta är 1.0.5 som är på gång.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt varför men när jag försöker patcha till 1.0.5 så slutar min Raid0 att funka (D3 ligger på den arrayen). Partitionerna "försvinner" en stund för att sedan poppa upp/hittas igen. Det verkar inte vara något fel på själva arrayen då jag kan hålla på och skriva/läsa annat till och från den.

Permalänk
Medlem

Vad bör jag ha för MP i act 1 för att få bra loot? Har inte riktigt fattat hur det här med MP och loot fungerar.
Testade 5 nyss och kunde inte döda butcher. T_T

Permalänk
Medlem
Skrivet av weew:

Vad bör jag ha för MP i act 1 för att få bra loot? Har inte riktigt fattat hur det här med MP och loot fungerar.
Testade 5 nyss och kunde inte döda butcher. T_T

Beror väl på hur mycket magic find du har. Målet är ju att ha 300 + 75 från nephalem. Sedan spelar man så högt man klarar utan att det går för långsamt, men minst mp 1.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av weew:

Vad bör jag ha för MP i act 1 för att få bra loot? Har inte riktigt fattat hur det här med MP och loot fungerar.
Testade 5 nyss och kunde inte döda butcher. T_T

Skillnaden är mer att Act1 osv inte har chans att droppa items under ilvl 60 samt att Inferno ger chans på bonusitem drop. Dock ger MP högre MF, Gold, XP och item numbers men så slår mobsen hårdare och har mer HP. Man tar så mycket MP som man klarar av helt enkelt. Testae Act1 med MP5 och det gick rätt segt eftersom mobs har ca 400k HP och eliter osv runt 10m HP vilket är rätt mycket. Testade även MP10 men det är helt galet där, mobs har 3,4m HP och en champion jag träffade på hade 51m HP Lyckades självklart inte döda honom.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Skillnaden är mer att Act1 osv inte har chans att droppa items under ilvl 60 samt att Inferno ger chans på bonusitem drop. Dock ger MP högre MF, Gold, XP och item numbers men så slår mobsen hårdare och har mer HP. Man tar så mycket MP som man klarar av helt enkelt. Testae Act1 med MP5 och det gick rätt segt eftersom mobs har ca 400k HP och eliter osv runt 10m HP vilket är rätt mycket. Testade även MP10 men det är helt galet där, mobs har 3,4m HP och en champion jag träffade på hade 51m HP Lyckades självklart inte döda honom.

Om man nu kör Act1 inferno.Vid vilken MP-nivå droppas items vid minst ilvl 60 ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Om man nu kör Act1 inferno.Vid vilken MP-nivå droppas items vid minst ilvl 60 ?

Finns ingen MP nivå som garanterar endast 60+ items, dock så om du kör på minst MP1 så kommer alla mobs att vara level 63 och därför kan alla items inklusive de som är under 58 att rolla med ilvl 63 stats.

Och angående något helt annat så måste jag säga att det känns som de dragit upp legendary droprate alldeles för mycket.
Hann personligen bara köra ett game igår på 40 minuter men fick iaf en legendary, kompisen som spelade 4 timmar hittade 1 set och 6 legendary och flera streamers drog in 30+ legendaries under gårdagen.
Drar ner på spelvärdet en hel del om de börjar droppa så mycket i mina ögon iaf.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.