Permalänk
Medlem

Grymt!!!! Nu vill vi se vad den presterar!

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Inaktiv

jävligt proffsigt gjort. snyggt med svart o rött också, min favorit combo

Permalänk

Helvete vad snyggt! Ursäkta språket men fyfan det är jävligt snyggt!

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem

Det verkar som att du inte har lite pengar iallafall ;).
Men som alla andra sagt, en solklar 5a! Men har du verkligen bara 256MB på din Cruical M4? Inte för att vara sån men rätt ska vara rätt :).

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Tunga grejer broder! Är det lika stort som det förra? Ser ut som att du slopat hjulen iaf

Permalänk
Medlem

Snyggt som tusan.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Avstängd

Löjligt snyggt, 5/5
Lightboxen gjorde att det blev full pott.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Proffsmoddare

Tack för alla fina kommentarer

Skrivet av Corpra:

Tunga grejer broder! Är det lika stort som det förra? Ser ut som att du slopat hjulen iaf

Tack=)
Nja, jag skulle tippa att detta chassi har en volym på ca 35% av mitt förra, lol.

Skrivet av Mikkey:

Det verkar som att du inte har lite pengar iallafall ;).
Men som alla andra sagt, en solklar 5a! Men har du verkligen bara 256MB på din Cruical M4? Inte för att vara sån men rätt ska vara rätt :).

GB kanske det skulle vara ja, lol.

Permalänk
Medlem

Du gör det igen! Snyggaste jag har sett på sedan ditt TH10.. 5av5

Permalänk
Medlem

Jäklar va cleant det blev och speciellt med lightboxen, höjde hela bygget enligt mig.

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk

Sjuk!
Men hur mycket pengar har du lagt ner typ?

Permalänk

Skitfint!!
Full pott från mig

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge må jag säga!!!! En femma. Men om du redan har 2 st 690:s så måste du ju också ha ett RAID-kort. Köra RAID 6 med typ 8 SSD:s

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt, porrigt, svinn dyrt, sky hög prestanda, kallt system, stort som ett hus samt EPICNESS! KAN DET BLIR BÄTTRE? Svårt att tro det;) 10 av 5 möjliga.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Grymt som vanligt! Dock tycker jag de är lite för lite slang, undrar också varför du gått från parallell till singel på GPUs ? Nu har du ett chassi som är lite mer praktiskt Hade tänkt mig någon liknade dräneringsventil vad är de för nån du använder ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Avstängd

Undrar som andra, hur mycket kostade bygget?

Permalänk
Proffsmoddare

Tack för alla röster och kommentarer=)
Dom som undrar hur mycket bygget kostar kan ju sitta och plocka ihop delarna själv så ser ni. Jag har skrivit upp i stort sett alla komponenter i beskrivningen. Själv orkar jag inte sitta och räkna på det.

Skrivet av Palme_570:

Grymt som vanligt! Dock tycker jag de är lite för lite slang, undrar också varför du gått från parallell till singel på GPUs ? Nu har du ett chassi som är lite mer praktiskt Hade tänkt mig någon liknade dräneringsventil vad är de för nån du använder ?

För lite slang? Där går våra åsikter isär;) Valde att seriekoppla korten endast för att jag ville att kopplingen längst till höger på det övre kortet skulle kopplas till radiatorn i fram. Dräneringsventilen är från Bitspower såklart;)

Permalänk
Administrativ avgift

Så JÄVLA CLEANT BYGGE??? bra jobbat ! antar att du inte får tappa den om du ska iväg o lana

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Hej!

Efter långa väntetider på leveranser m.m. är jag äntligen klar med mitt nya bygge. Jag valde att kalla galleriet för "Classic" för att jag har byggt i ett Silverstone TJ07, vilket enligt mig är ett klassiskt chassi. Mååånga har byggt i det men inte utan anledning, det är ett underbart chassi helt enkelt.

Chassit är dock inte lika underbart i originalutförande. Därför beställde jag ett moddat från Chilled PC UK. Det som Tom (Chilled PC) har gjort är följande:
- Svart pulverlack på insidan
- Reversed MB
- Kapat ur taket för en trippelrad
- Fönster i sidopanelen
Pulverlacken blev väl sisådär enligt mig men i övrigt är jag nöjd med modifikationerna från Tom.

Specs:
Chassi: Silverstone TJ07
MB: Asus Rampage IV Extreme
Cpu: Intel i7 3930K
RAM: 32GB Mushkin Redline 2133MHz 9-11-10-28
Gpu's: 2 x GTX 690
Psu: Corsair AX1200
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX
SSD: Crusial M4 256MB
Lagring: WD Black 2TB

Vattenkylning:
Cpu: XSPC Raystorm Chrome
MB: EK Acetal/Nickel
Gpu's: Koolance VID-NX690
Radiatorer: HW Labs SR1 480, XSPC RX240
Pump: D5
Res: Bitspower 150 Ice Red
Slang: Primochill 1/2ID 3/4OD
Alla anslutningar är bitspower shining silver

Jag har fotat en del under byggets gång så håll till godo:)

MisterX "Classic"

Tja förutom att det är ett otroligt snyggt bygge blir min fråga till dig.
När du går på ett sådant bygge vad hade du för budget?

Permalänk
Inaktiv

mcket snyggt bygge! Väldigt nice utfört!

Det enda som jag undrar över är, får inte översta grafikkortet lite väl varmt vatten när hela systemet är sammankopplat i en serie? ska ju ändå igenom moderkortet, cpu och en gpu innan den når fram.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon56869:

Det enda som jag undrar över är, får inte översta grafikkortet lite väl varmt vatten när hela systemet är sammankopplat i en serie? ska ju ändå igenom moderkortet, cpu och en gpu innan den når fram.

Tack=)
Det har ingen/väldigt liten betydelse i vilken ordning man kopplar block och radiatorer då vattentemperaturen stabiliseras efter ett tag med samma load.

Permalänk
Medlem

Ursnyggt..
Du kommer att få en 5 av mig med, även om jag inte brukar ge det till dom som kör med fläktar överallt. Jag hatar nämligen ljudet ifrån dom..
Men du har tagit kort till den stora guldmedalj. Snygga kort däremot, med många detaljer som du visar.
Saknar byggen som är utan fläktar.

Visa signatur

Ja ja.. Ursäkta att jag skriver en del fel, men jag har ALDRIG gått i svensk skola. Kolla mina byggloggar : http://www.sweclockers.com/album/?id=3571 http://www.sweclockers.com/album/?id=3664

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Raptor50:

Ursnyggt..
Du kommer att få en 5 av mig med, även om jag inte brukar ge det till dom som kör med fläktar överallt. Jag hatar nämligen ljudet ifrån dom..
Men du har tagit kort till den stora guldmedalj. Snygga kort däremot, med många detaljer som du visar.
Saknar byggen som är utan fläktar.

Tack för femman=)
Ang. fläktar så har jag ju faktiskt bara 6+1(nätagg), vilket jag anser vara ganska lite, då jag hade 30st i mitt förra bygge, lol=) I min mening är det omöjligt att köra ett högpresterande system helt utan fläktar, så länge man inte väljer att kyla med kompressor, men då låter datorn som ett kylskåp ist, knappast bättre;)

Permalänk
Medlem

snyggt vatten system

Hej jag undrar en del av de här , ska sj bygga ett vatten verk i datorn:) vad har du för pump låter den mycket vart har du köpt hela vatten systemet kan du länka ?? alla kopplingar å så . Hur får man tag på så snygga kablar till att i datorn ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

I ett vattenkylt system så är temperaturerna nästan samma i hela systemet, med skillnad på någon grad, då det går snabbt med värme förflyttningen

Permalänk
Medlem

5/5 sekunden jag såg att du satt GT-fläktar på alla radiatorerna! Så ska det va!

Permalänk
Medlem

Kommer tillbaka till det här galleriet gång på gång och nynnar på https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=nX1...

that ones is for you Classic

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Stilrent bygge, gillas skarpt

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem

sjukt snyggt

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

...
(Finner inga ord)

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|