CDON:s kundtjänst under all kritik

Permalänk

CDON:s kundtjänst under all kritik

Ok, jag är inte den som har för vana att kasta skit på företag i öppna forum, men nu är jag så fruktansvärt trött på CDON och deras s.k. kundservice att jag måste få gråta ut lite.

Detta är vad som skett hittills:

2012-10-04: Jag lägger en beställning på två st Samsung S27A95 skärmar a 4000 styck, samt ett gäng datordelar.

Ett par dagar senare hämtar jag ut dem, och upptäcker att hörnet på en av skärmarna är buckligt. Kartongen är oskadad så det verkar vara ett tillverkningsfel. Jag skapar ett ärende hos CDON där jag meddelar att jag vill ha skärmen utbytt och samtidigt vill returnera en CPU-fläkt då den inte passade.

CDON svarar två dagar senare att det "går bra att returnera fläkten" men ignorerar ärendet om skärmen. Jag svarar dem och frågar återigen om skärmen, och de ber då att jag ska skicka in bilder på skadan, vilket jag gör. De bekräftar då att det verkar vara ett tillverkningsfel, och ber mig ringa Samsungs skärmsupport. Väl medveten om att det inte är mitt ansvar att kontakta Samsung gör jag det ändå i hopp om att det ska gå att lösa lite snabbare. Samsung säger dock att de endast ger service på TV-apparater på över 32" och inte kan byta ut saker. De menar att det är återförsäljarens ansvar att byta ut skärmen.

Jag meddelar detta till CDON som svarar följande:

Citat:

Hej,

Vi kan inte sköta något DOA-support för Samsung skärmar om vi inte skulle ha ett godkännande direkt från Samsung.

Vi kan skicka den till en verkstad men brukar även vara deras skärm-support som hjälper till med det.

De menar då att det skulle vara mitt ansvar att få ett godkännande från Samsung. Till saken hör även att på baksidan av fakturan från CDON står följande att läsa:

Citat:

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara skall du kontakta kundservice så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar

Nu är det dessutom så att jag själv arbetar som säljare i en stor svensk elektronikkedja, och jag vet att i princip alla stora tillverkare har en DOA-tid på 10-14 dagar, samsung inkluderat. Och då byter vi ut produkten rakt av utan tjafs så länge allt är med och det är ett tillverkningsfel, det ska inte vara kundens problem att deala med tillverkaren.

Efter ytterligare tjat från min sida gick de iaf med på att felanmäla den genom Samsungs system för TV-apparater. Detta var en vecka sedan, efter det har jag inte hört någonting. En vecka som jag har fått ha en trasig skärm och en massa emballage hemma i lägenheten. Det är väl inte världens undergång, men det CDON inte verkar fatta är att jag har all rätt att lämna tillbaka skärmen enligt distansköplagen eftersom den är i det skick jag fick den och allt emballage är kvar. Vilket jag påpekat för dem utan att få något svar på.

Vad vill jag säga med det här? Jag har handlat hos CDON ett flertal gånger och varit nöjd med priserna och leveranserna, men detta är första gången jag behövt skapa ett ärende pga. skadad vara och jag måste säga att deras kundservice (i åtminstånde det här fallet) är fullständigt värdelös. Inte nog med att de fullständigt skiter i sina egna regler, de försöker dessutom förhala processen och följer inte svensk lag.

Det spelar ingen roll hur attraktiva priser CDON har, i framtiden blir det inga mer köp hos dem för min del.

Permalänk
Medlem

Ska dem va jävliga använd ångerrätten på skärmen skicka tillbaks den och köp den i någon annan vettig affär.

Permalänk

Att prata med CDON's kundtjänst är som att prata med cleverbot.

Permalänk
Medlem

Trist att höra.

Som Nasra sa, lackar du så använd ångerrätten och köp någon annanstans.

Permalänk
Skrivet av Nasra:

Ska dem va jävliga använd ångerrätten på skärmen skicka tillbaks den och köp den i någon annan vettig affär.

Skrivet av Blofeld:

Trist att höra.

Som Nasra sa, lackar du så använd ångerrätten och köp någon annanstans.

Ja, har redan påpekat för dem att om de inte kan byta ut den direkt utan ska behöva skicka den till någon verkstad som ska undersöka den bara för att konstatera att "det här går ju inte att laga, vi måste byta ut den" vilket kan ta x antal veckor så lämnar jag hellre tillbaka den. Detta valde de dock att inte svara på.

Det segaste med deras "kundtjänst" är att det alltid tar minst en dag innan man får svar på en fråga, så att hålla en konversation är väldigt tidskrävande. Jag prövade deras chat-support, men killen där kunde inte "göra någonting", inte ens se mitt öppna ärende eftersom det var en supportfråga. Vad har de då chat-supporten till kan man undra. Och det finns ingen telefonsupport vilket suger ganska hårt.

Permalänk
Medlem

Instämmer med de resterande skribenterna i tråden; ångra köpet och köp skärmarna på annat håll (eller nya likadana från CDON). Om skärmarna har tre års garanti så spelar det ingen roll vart du köper de då det är ändå Samsung du kommer deala med sen vid garantifall, och då behöver du inte ens tänka på reklamationsrätten osv..*

* förutsatt att du inte hamnar i en tvist med Samsung och behöver blanda in återförsäljaren i saken. Har själv stött på ytterst få sådana Samsung-ärenden under mina år i branschen.

Permalänk
Skrivet av Chij:

Instämmer med de resterande skribenterna i tråden; ångra köpet och köp skärmarna på annat håll (eller nya likadana från CDON). Om skärmarna har tre års garanti så spelar det ingen roll vart du köper de då det är ändå Samsung du kommer deala med sen vid garantifall, och då behöver du inte ens tänka på reklamationsrätten osv..*

* förutsatt att du inte hamnar i en tvist med Samsung och behöver blanda in återförsäljaren i saken. Har själv stött på ytterst få sådana Samsung-ärenden under mina år i branschen.

Är väl mest orolig för att CDON ska börja whina om att ångerrätten på 14 dagar har löpt ut (tack vare dem) eller att jag har packat upp och testat skärmen, vilket man förvisso får men det är väl de som avgör om den är i godtagbart skick och jag orkar inte blanda in ARN eller konsumentverket ännu. Men får jag inget besked den här veckan får det nog bli att försöka lämna tillbaka den iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Är väl mest orolig för att CDON ska börja whina om att ångerrätten på 14 dagar har löpt ut (tack vare dem) eller att jag har packat upp och testat skärmen, vilket man förvisso får men det är väl de som avgör om den är i godtagbart skick och jag orkar inte blanda in ARN eller konsumentverket ännu. Men får jag inget besked den här veckan får det nog bli att försöka lämna tillbaka den iaf.

Testa skärmen får du göra, enligt ARN's praxisar (som man kan tycka vad man vill om) behöver man inte ens returnera produkten i originalemballage för att utnyttja ångerrätten. Men om ångerrättstiden har löpt ut så kan det ju bli lite mer strul om du har otur.

Alternativet är väl att du väntar tills Samsungs DOA tid har passerat och byter ut den direkt via Samsung (de flesta av deras seriösa skärmar har väl utbytesservice).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Är väl mest orolig för att CDON ska börja whina om att ångerrätten på 14 dagar har löpt ut (tack vare dem) eller att jag har packat upp och testat skärmen, vilket man förvisso får men det är väl de som avgör om den är i godtagbart skick och jag orkar inte blanda in ARN eller konsumentverket ännu. Men får jag inget besked den här veckan får det nog bli att försöka lämna tillbaka den iaf.

Det ska inte spela någon roll att 14 dagar gått.
För du kontaktade kundtjänst inom denna tid.
Och då ska dom ta tillbaka den enligt distans köps lagen.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Nu verkar du iofs ha koll på läget i grunden men vill bara flika in de 3 berömda scenarion som finnes:

1. Du har köpt vara på distans/internet och har som du skriver rätt att återlämna varan inom 14 dagar förutsatt att den är i ursprungligt skick och du har kvar originalembalage m.m.
I detta fall står DU för fraktkostnaden tillbaka och ansvarar för att produkten når försäljaren i samma skick den kom.

2. Du önskar reklamera en vara p.g.a ett fel som fanns vid produktionen. Detta kan göras inom 2 år från inköp.
Notera dock att efter 6 månader så är DU skyldig att bevisa att felet du reklamerar för fanns där ursprungligen och därför brukar man i vanliga fal räkna på 6 månaders reklamationsrätt ( felaktigt men enklare )
I detta fall kan du returnera produkten i vilket övrigt skick du vill inlindad i baconpaket,
( förutsatt att butiken ej kan påvisa att skicket eller baconet lett till felet du reklamerar för ) butiken är även skyldig att stå för frakt/omkostander.
Du kan t.om yrka på ersättning för egna utlägg du gjort för att kunna reklamera den defekta produkten.
Det är sen upp till butiken att reparera/ersätt eller återbetala.
Dock har du rätt till likvärdig ersättningsprodukt i lån under reparationstid. ( denna punkt gällde senast jag kollade iaf men är den enda jag är lite osäker på )

3. Din produkt går sönder efter 6 (24)månader eller du finner det smidigare att nyttja garantin denna är på intet sätt lagstadgad och kan vara allt från 0 år till livstid, denna är även knuten till vilkor vanligtvis och kan utfärdas både av butik och tillverkare.
I det här fallet har du rätt att begära att inköpsstället sköter garantiärendet åt dig om inköpsstället håller med garanti ( vanligtvis 1 år ) med tillverkaren, dock är det sällan smidigast för någon part då det drar ut extra på tiden.
Sen har du mig veteligen ingen rätt att per automatik få den åtgärdad utan omkostnader för frakt, eller utbytesprodukt under tiden.
Du återfår den när du får den om inget särskilt avtalats i garantin, denna punkt har jag sämst koll på då jag väldigt sällan behövt nyttja garanti.
Håller någonting i mer än 6 månader brukar det vanligtvis fortsätta så under tiden det är tänkt om jag inte schablar själv.

Visa signatur

8=======================================================================D
Så stor minst.

Permalänk
Medlem

Jag har själv haft med CDON att göra och det var inte roligt. Jag rekommenderar alla att undvika CDON! Allt är bra så länge saker fungerar men så fort du vill skicka tillbaka/byta ut någonting så blir det genast komplicerat. Deras kundtjänst är under all kritik.

Visa signatur

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.

Permalänk
Medlem

Kan hålla med många här, CDON har ofta bra priser och vettiga leveranstider.
Men så fort något "Krånglar" och man behöver kontakta deras support så är det precis värdelöst.
Kommer i största möjliga mån beställa av andra företag i framtiden.

Permalänk
Medlem

håller inte att behandla sina kunder så där, stryker cdon från min lista!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Det man betalar för CDONs stora och billiga sortiment är leveranser och kundtjänst från h*******e. Eftersom tid och energi också har ett värde så blir det i slutändan vä-hä-äldigt dyrt om man råkar bli en oturskund. Jag hoppas det löser sig för dig!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk

Min tråd om CDON kommer upp senare ikväll när jag orkar skriva. Kundtjänst suger,priserna är bra men de är fan de enda.

Dessutom får man fakturor på annullerade beställningar. Alltid roligt. Jävla skit.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Lägg till CDONs långa leveranstider på spel som grädde på moset (en gång blev det 10 dagar (ej arbetsdagar) på ett spel som fanns i lager) så blir det en riktigt fin affär.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

ASså vrf köper ngn från CDON överhuvudtaget?

Även om man kan använda deras 5% SWEC rabatt så väger nackdelarna (om man får en defekt produkt, eller om man får problem efter inköp) verkligen INTE upp det låga priset.

Köpte själv ett GTX670 i dagarna från INET. Valde mellan ca 3300 kr från CDON eller 3490 från INET. Ganska så LÄTT val för mig. För att få mig att handla av CDON så skulle jag fått iaf 50% rabatt

CDON suger på allt vad kundtjänst och trevligt bemötande heter. Priset är verkligen inte allt man bör tänka på.

Sedan så packar "order hemelektronik" deras paket och skickar från Order i HBG. Deras emballering är under all kritik.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Min tråd om CDON kommer upp senare ikväll när jag orkar skriva. Kundtjänst suger,priserna är bra men de är fan de enda.

Dessutom får man fakturor på annullerade beställningar. Alltid roligt. Jävla skit.

detta har hänt mig med från cdons sida.

trodde vi var uppe i ett snart hundra tal på SweC som är missnöjda med CDON, jag samt andra vänner har startat bojkott av dom tills de får ordning på allt.
fick en defekt 2700K som jag var tvungen att prova i en annan dator innan de ens godkände den var defekt, fick montera ur den åka 10mil tur och retur till en vän med passande moderkort och hela den baletten med bilder etc innan de gick med på en retur.

håller mig till alina,inet och webhallen tills vidare , de får man iaf svar av på telefon oftast med lösningar än chatta med cdons botliknande support (ja, jag är missnöjd med deras support)

enda tips och råd jag kan ge folk är undvik cdon, det är inte värt att spara 100kr när man inte får hjälp om varorna är defekta.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 + iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk

Tråkigt att höra om detta, har själv problem med CDON just nu, skickade in en felanmälan på mina ram-minnen för en vecka sedan, fick inte svar på en vecka. Så jag skickade en till samt klagade lite på dem. Fick en 50kr rabatt på nästa köp och en obestämd tid tills de kontaktat Corsair supporten angående mitt ärende.
Att tänkte på är att de skriver att de har en 24h "Garanti" på deras kundtjänst. Stämmer alltså inte.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för upplysningen, har fingrat en del om jag skulle göra en större beställning hos CDON pga priserna är relativt låga men om kundtjänst är som folk säger så, så ska jag nog ta mig en närmare titt på antingen webhallen eller inet! ursäkta för offtopic.

Skrivet av Full Strike:

Ok, jag är inte den som har för vana att kasta skit på företag i öppna forum, men nu är jag så fruktansvärt trött på CDON och deras s.k. kundservice att jag måste få gråta ut lite.

Detta är vad som skett hittills:

2012-10-04: Jag lägger en beställning på två st Samsung S27A95 skärmar a 4000 styck, samt ett gäng datordelar.

Ett par dagar senare hämtar jag ut dem, och upptäcker att hörnet på en av skärmarna är buckligt. Kartongen är oskadad så det verkar vara ett tillverkningsfel. Jag skapar ett ärende hos CDON där jag meddelar att jag vill ha skärmen utbytt och samtidigt vill returnera en CPU-fläkt då den inte passade.

CDON svarar två dagar senare att det "går bra att returnera fläkten" men ignorerar ärendet om skärmen. Jag svarar dem och frågar återigen om skärmen, och de ber då att jag ska skicka in bilder på skadan, vilket jag gör. De bekräftar då att det verkar vara ett tillverkningsfel, och ber mig ringa Samsungs skärmsupport. Väl medveten om att det inte är mitt ansvar att kontakta Samsung gör jag det ändå i hopp om att det ska gå att lösa lite snabbare. Samsung säger dock att de endast ger service på TV-apparater på över 32" och inte kan byta ut saker. De menar att det är återförsäljarens ansvar att byta ut skärmen.

Jag meddelar detta till CDON som svarar följande:

De menar då att det skulle vara mitt ansvar att få ett godkännande från Samsung. Till saken hör även att på baksidan av fakturan från CDON står följande att läsa:

Nu är det dessutom så att jag själv arbetar som säljare i en stor svensk elektronikkedja, och jag vet att i princip alla stora tillverkare har en DOA-tid på 10-14 dagar, samsung inkluderat. Och då byter vi ut produkten rakt av utan tjafs så länge allt är med och det är ett tillverkningsfel, det ska inte vara kundens problem att deala med tillverkaren.

Efter ytterligare tjat från min sida gick de iaf med på att felanmäla den genom Samsungs system för TV-apparater. Detta var en vecka sedan, efter det har jag inte hört någonting. En vecka som jag har fått ha en trasig skärm och en massa emballage hemma i lägenheten. Det är väl inte världens undergång, men det CDON inte verkar fatta är att jag har all rätt att lämna tillbaka skärmen enligt distansköplagen eftersom den är i det skick jag fick den och allt emballage är kvar. Vilket jag påpekat för dem utan att få något svar på.

Vad vill jag säga med det här? Jag har handlat hos CDON ett flertal gånger och varit nöjd med priserna och leveranserna, men detta är första gången jag behövt skapa ett ärende pga. skadad vara och jag måste säga att deras kundservice (i åtminstånde det här fallet) är fullständigt värdelös. Inte nog med att de fullständigt skiter i sina egna regler, de försöker dessutom förhala processen och följer inte svensk lag.

Det spelar ingen roll hur attraktiva priser CDON har, i framtiden blir det inga mer köp hos dem för min del.

Ontopic:

du kan även ta utdrag från konsumentverket (konsumentköplagen) och hänvisa CDON vilka rättigheter du som konsument har.

Skrivet av Konsumentverket:

Fel på vara
Konsumentköplagen skyddar dig när det är fel på en vara du har köpt. När det är fel på varan har du rätt till hjälp
från säljaren. Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen ha rätt att:

kräva att felet avhjälps
kräva omleverans av en ny, felfri vara
få prisavdrag
få ersättning för reparation
häva köpet och få pengar tillbaka
hålla inne betalning
få skadestånd

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Fel-pa-varan/

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Jag var på håret att beställa nya datorkomponenter från CDON, men lät bli när deras kundtjänst agerade likt en dum vägg. Har aldrig behövt skicka tillbaka något och hoppas jag slipper skicka tillbaka elektroniken som kom med posten idag.

Frågan är hur mycket billigare det måste vara för att det ska vara värt att beställa från CDON.

Permalänk

Själv har jag haft betydligt bättre erfarenheter av Cdon än av många andra företag. Exempelvis Inet har strulat otroligt för mig och jag handlar hellre hos Dustin, Misco eller då Cdon.

Permalänk

Det jag inte förstår är att folk köper saker från CDON när andra personer bara klagar på dem. Det är såklart lite billigare med tex Sweclockers rabbat men endå...

Permalänk
Medlem

Att döma av all negativ kritik här i tråden vekar CDON vara samma skit som Pixmania? Har som tur är aldrig haft och göra med CDON's kundtjänst. Hoppas man slipper det också då man köpt en del grejor där genom åren

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med CDON's kundtjänst sj men detta verkar segt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Vågar vi hoppas på svar från en av CDONs representanter?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Min sammanfattning av CDON på grund av både egna och lästa erfarenheter är att det är ett brittiskt företag som inte har någon aning om hur svensk konsumenträtt fungerar eller att den ens finns. De går stenhårt på avtal och garantier och verkar inte inse att Konsumentköplagen är tvingande lag och ingen rekommendation.

Folk köper av dem för att det är billigt, samt att de antingen aldrig själva haft problem och tror att det är överdrifter, eller så vet de inte om hur det ligger till.

PS.
Hoppas det går vägen för TS även om jag är tveksam. Har supporten bestämt sig för en linje så håller de stenhårt på den om ignorerar argument och laghänvisningar. Själva väntar jag fortfarande på utlåtande från ARN, tur att jag inte betalade i förskott.

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är också att de sällan svarar inom ett dygn. Snarare två eller tre så det blir oerhört långdraget att bara kunna kommunicera initialt med dem. Sedan så verkar de dessutom vara helt okunniga om varorna de säljer men det kanske är en taktik för att i möjligaste mån komma undan sina åtaganden? Så mitt råd är att helt undvika att köpa elektronik från CDON bara för att spara någon hundralapp för det suger verkligen när man behöver komma i kontakt med kundtjänst. Och det värsta av allt är att de verkar ha som policy att skylla på tillverkaren för fel i deras hantering...

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av CDON: Beställde French Connection på Blu-ray när dom hade den för typ 5€.
Fick hem French Connection II, tog kontakt med kundsupporten och sa att jag fått fel film, vi skickar en ny sa dom.

Nya paketet dimper ner i postlådan, jag öppnar med spänning...TADAA! French Connection II igen.
Jag skriver mejl åt kundsupporten på vilket dom svarar att även om jag beställer filmen en tredje gång så kan dom inte garantera att jag får rätt.

Ja, vad säger man?

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Min erfarenhet av CDON: Beställde French Connection på Blu-ray när dom hade den för typ 5€.
Fick hem French Connection II, tog kontakt med kundsupporten och sa att jag fått fel film, vi skickar en ny sa dom.

Nya paketet dimper ner i postlådan, jag öppnar med spänning...TADAA! French Connection II igen.
Jag skriver mejl åt kundsupporten på vilket dom svarar att även om jag beställer filmen en tredje gång så kan dom inte garantera att jag får rätt.

Ja, vad säger man?

Normalt brukar Cdon nog vara tillförlitliga när det gäller filmer.
Har hittills aldrig fått fel under 10år och några hundra beställningar.