Permalänk
Medlem

Battlefield 3 FPS

Jag vet absolut ingenting om FPS, så jag tänkte fråga om 60 FPS i BF3 på ultra är bra. En liknande tråd kanske redan finns men jag hittade ingen när jag sökte.

Permalänk
Medlem

Stödjer din skärm bara 60 Mhz så kan den inte visa mer än 60 fps, så ja det är väl bra isf.

Permalänk
Medlem

ja det är bra men funderar du på datorköp eller ?
länka den isåfall så får jag och alla andra komma med förslag som kanske är bättre så du inte blivit missvisad på en dator på elgiganten eller mediamarkt där försäljarna säger att den gör det men att den egentligen klarar av att driva spelet på low med 60 fps :P.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLingon:

Jag vet absolut ingenting om FPS, så jag tänkte fråga om 60 FPS i BF3 på ultra är bra. En liknande tråd kanske redan finns men jag hittade ingen när jag sökte.

Ja.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Stödjer din skärm bara 60 Mhz så kan den inte visa mer än 60 fps, så ja det är väl bra isf.

Jag tvivlar på att hans skärm stödjer 60 millioner hertz.. och skulle i sånna fall kunna visa lika många FPS

förstår att du menade Hz, men kunde inte hålla mig xD

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLingon:

Jag vet absolut ingenting om FPS, så jag tänkte fråga om 60 FPS i BF3 på ultra är bra. En liknande tråd kanske redan finns men jag hittade ingen när jag sökte.

Ja det är bra, har du mindre så känns spelet laggigt/hackigt då det är färre bildrutor som ritas upp

Jag har också 60fps på ultra i bf3, dock så är det ingen skillnad mot high bara det att det kräver mer. Lite skillnad är de men inget du ser skillnad på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Stödjer din skärm bara 60 Mhz så kan den inte visa mer än 60 fps, så ja det är väl bra isf.

Tror du menar 60 Hz

Ja, 60 fps är det man ska sträva efter, så det är väldigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Stödjer din skärm bara 60 Mhz så kan den inte visa mer än 60 fps, så ja det är väl bra isf.

På 60Mhz kan man visa 6.000.000 fps. Kunde inte heller hålla mig

Nä, man kan inte kan visa mer än 60 hela bilder per sekund i aktuella fallet men spel kan ändå upplevas ha mindre lagg. Kan spelet spotta ur sig 120 fps så får man som spelare en mer tidsmässigt korrekt återgivning av händelsen och precisionen ökar, dock får man då leva med tearing.

Så har jag fattat det hela och har jag fel så rätta mig gärna.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

ja det är bra men funderar du på datorköp eller ?
länka den isåfall så får jag och alla andra komma med förslag som kanske är bättre så du inte blivit missvisad på en dator på elgiganten eller mediamarkt där försäljarna säger att den gör det men att den egentligen klarar av att driva spelet på low med 60 fps :P.

Jag har byggt en dator, och allt var bra tills det blev massa coilwhine

Blev lite fel
Permalänk
Medlem

Men tack för alla svar! Skärmen kör bara 60Hz så det känns ju bra! Tack

Permalänk
Medlem

Jaja jag skrev lite fel, sånt som händer ibland. Jag skyller allt på hmm trötthet, jobbat häcken av mig i konstant 1½ månad och sovit max 3 timmar per natt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Jaja jag skrev lite fel, sånt som händer ibland. Jag skyller allt på hmm trötthet, jobbat häcken av mig i konstant 1½ månad och sovit max 3 timmar per natt.

hehe, en liten bokstav kan göra så stor skillnad du får ta och sova gott inatt då!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

En snabb annan fråga; är Skyrim mer krävande än BF3? För när jag kör BF3 ultra så är det konstant 60 FPS men när jag kör Skyrim så ligger FPSen på 51-58 på high!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

hehe, en liten bokstav kan göra så stor skillnad du får ta och sova gott inatt då!

Japp det gör ju det, men härligt att man kan glädja lite folk denna natt Ah ne blir ingen sömn än på ett tag, jobbar fortfarande. Tar aldrig slut, får sova när jag tagit över världen eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Japp det gör ju det, men härligt att man kan glädja lite folk denna natt Ah ne blir ingen sömn än på ett tag, jobbar fortfarande. Tar aldrig slut, får sova när jag tagit över världen eller nått

Ajdå, vad jobbar du som?

btw, det kanske går snabbare och jobba om du inte är inne på swec? The force is strong with the internet.

Själv planerar jag att ta över: intel, google microsoft, apple, samsung, WD osv..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Ajdå, vad jobbar du som?

btw, det kanske går snabbare och jobba om du inte är inne på swec? The force is strong with the internet.

Själv planerar jag att ta över: intel, google microsoft, apple, samsung, WD osv..

Har ett IT företag, vilket gör det ännu roligare med min felskrivning. Vi lanserade vår nya sida/shop mellan tisdag och onsdag, så varit konstant jobb med den, både innan vi lanserade och efteråt.

Permalänk
Medlem

Kolla inte hela tiden på fps:en, annars kommer placebo-effekten in och du tror att det laggar jätte mycket medans du inte känner av det om du inte hade sett vad fps:en vad för nått

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

alltså varför bryr sig om det e en 60hz skärm... mer fps är bättre... så känns det för mig iaf. ligger jag på 60 hela tiden så flyter det självklart på men jag märker verkligen skillnaden när det går upp till 75-80 fps på en 60hz skärm.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLingon:

En snabb annan fråga; är Skyrim mer krävande än BF3? För när jag kör BF3 ultra så är det konstant 60 FPS men när jag kör Skyrim så ligger FPSen på 51-58 på high!

Absolut inte. Skulle nog säga att Skyrim är någonstans runt 50% så krävande som BF3 på Ultra.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk

KFA2 GeForce GTX 680 4096MB EX OC
har den kort och i5 2500k procesor mine 8 GB....
OCH HAR MICKE PROBLEM MED FPS LIGER MELAN 45-70 OCH DET HAKAR I SPELET SOM FAN VET INTE VAD SKA JAG GÖRA....HJELÅ MIG TACK...KÖR ALLT I ULTRA OCH STENGER AV ANTILISIN..PÅ BF3...

Visa signatur

Processor i7 3960x CPU Clock 4700 MHz-Nätdel-Silverstone strider 1200W
Moderkort-Asus X79-Deluxe Hårddisk 2st 240gb A-data SSD
Minne-32gb DDR3 1600 Corsair vengeance
Grafikkort 2 SLI Gigabyte GTX780 TI
Låda Fractal Arc XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

På 60Mhz kan man visa 6.000.000 fps. Kunde inte heller hålla mig

Nä, man kan inte kan visa mer än 60 hela bilder per sekund i aktuella fallet men spel kan ändå upplevas ha mindre lagg. Kan spelet spotta ur sig 120 fps så får man som spelare en mer tidsmässigt korrekt återgivning av händelsen och precisionen ökar, dock får man då leva med tearing.

Så har jag fattat det hela och har jag fel så rätta mig gärna.

60 000 000 fps blir det.
Om man skall rätta någon bör man dubbelkolla vad man skriver.

Och tearing får man alltid om man inte har v-sync på.

Personligen begränsar jag BF3 till 58 fps och ser nästan ingen tearing trots v-sync av.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Om man skall rätta någon bör man dubbelkolla vad man skriver.

Ska man hålla på med hårklyveri kan man dubbelkolla om det är av väsentlig vikt först.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Att råda någon att slå på v-sync tycker jag inte är snällt, att måsta spela med inputlag kan dräpa vilken spelupplevelse som helst..(adaptiv nVidia v-sync verkar funkar hyffsat det lilla jag testat det iofs)

Lås istället fps'en inne i spelet, till 58 fps om du sitter på 60Hz skärm.
Googla på "cap fps "speltitel"" så får du förmodligen en hel del bra träffar.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk

kör 1920 X 1080 Allt på ultra settings och även 120hZ