Permalänk

Project 22,6m²

Tillbaks igen med en ny datorhörna efter olyckan

Det här kommer bli ett hyffsat stort (och dyrt) projekt som jag kommer att hålla på med de kommande veckorna, men det lär väl bli mer eller mindre klart inom en vecka beroende på när jag tar en roadtrip till IKEA.

- Inköpslista -
[X] = Klart | [\] = Påbörjat/beställt | [?] = Inte bestämt mig | [ ] = Oavklarat

[X] - Audioengine 5+ [3270 kr]
[X] - HRT Music Streamer II + Supra USB Kabel [1590 kr]
[X] - Supra 2x RCA 2 m [420 kr (109 kr rabatt)]
[\] - LED från Ebay [2x 82 kr = 164 kr]
[X] - 2st Bonzai träd [2x 179 kr = 358 kr]
[X] - Apple Time Capsule 2TB [2335 kr]
[?] - Plexiglas skiva till golvet under skrivbordet
[ ] - KLUDD Whiteboard i glas 65x45 (IKEA) [149 kr]
[ ] - MÅLA Whiteboardpennor och sudd (IKEA) [29 kr]
[?] - Skrivbordsunderlägg (IKEA) [329 kr]
[ ] - 2st Dimmer till taklampor
[ ] - Lampor (LOMMA Serien)
[ 2st Taklampor 895 kr ]
[ 1st Vägglampa 495 kr ]
[ 1st Bordslampa 845 kr ]
[ Totalt: 3130 kr ]
[?] - 2st LACK Vita 110 cm (IKEA) [2x 99 kr = 198 kr]
[X] - Kontorsstol
[X] - 3m DVI förlängning (kabel + könbytare) [302 kr]
[X] - Vit nätverkskabel till Macen 2m [69 kr]
[X] - Stylus till iPhone [79 kr]

- Att göra -
[X] = Klart | [\] = Påbörjat/beställt | [?] = Inte bestämt mig | [ ] = Oavklarat

Datorhörna
[X] - Häng upp krok till datorväska
[X] - Dra kablar till PC:n
[X] - Dra kablar till Macen

Övriga rummet
[X] - Koppla in N64 och NES
[X] - Fixa till TV-hörnan
[X] - Rensa skräphyllorna
[X] - Häng upp vita gardiner framför skräphyllorna

Antal Apotekarnes Julmust (33cl): 10

Kommer att uppdatera listorna allt eftersom jag eller ni kommer på nya idéer och när jag får hem beställda saker.

Kommentera gärna med förslag och synpunkter på vad ni gillar/inte gillar eller tycker jag ska göra. Ingen Mac vs. PC diskussion tack

Tack för att ni tittade.
/ Alexander "Alexandberg" Sandberg

Project 22,6m²

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Älskar dessa gallerier SKa bli roligt att kolla hur det blir

Permalänk
Skrivet av randomlarsson:

Älskar dessa gallerier SKa bli roligt att kolla hur det blir

Jag håller med dig, alltid lika kul (speciellt när man gör det själv också)

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]

Permalänk

Ni får gärna vänta med att lämna betyg på galleriet tills jag har lagt upp lite mer bilder om ni inte gillar det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara att köra med karlssons'klister och limma fast piggen igen.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

Bara att köra med karlssons'klister och limma fast piggen igen.

Tyvärr så var det ju två stycken som for, och jag tappade bort den andra. Men jag tror jag klarar mig utan handledsstöd

Visa signatur

Permalänk

Blir spännande att följa detta album! Lite nyfiken på träden, var kan jag hitta sådana?

Permalänk
Skrivet av Nickatina:

Blir spännande att följa detta album! Lite nyfiken på träden, var kan jag hitta sådana?

Kul att någon tycker om det Kommer lägga upp en bild om ca 30 min på dagens storfynd ^^

Jag gick till första bästa blomaffär som råkade vara Interflora i Luleå och hittade dem för 175 kr styck Finns nog lite överallt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Julmust är nog det bästa som finns, gudarnas nektar. Här i Finland har vi i alla fall också påskmust som är precis samma sak men de slänger nån kyckling på burken. Jag läste att du hittade stolen på nån auktion vilket jag tycker många förbiser när de skall ha något nytt, har själv mycket som inte är precis nytt och man får en otrolig kvalité om man inte måste ha allt nytt.

Permalänk
Skrivet av grafit:

Julmust är nog det bästa som finns, gudarnas nektar. Här i Finland har vi i alla fall också påskmust som är precis samma sak men de slänger nån kyckling på burken. Jag läste att du hittade stolen på nån auktion vilket jag tycker många förbiser när de skall ha något nytt, har själv mycket som inte är precis nytt och man får en otrolig kvalité om man inte måste ha allt nytt.

Håller med dig, julmust är underbart! Här i Sverige har vi också påskmust och enda skillnaden där är som du säger en kyckling på burkarna. Men jag föredrar ändå julmusten, kanske för att då börjar det gå mot de mysiga jultiderna

Jag har jobbat på auktioner i 2-3 år och det finns faktiskt mycket där som man skulle kunna köpa istället för att köpa nya grejer, speciellt TV-möbler, stolar, skrivbord och sådant, men även elektronik. Idag gick det t ex. en 42" LG LCD TV, en TV-bänk i svart glas samt en DVD spelare till det för endast 1000 kr. nästan så man skulle ha köpt det själv, även om man redan har en 50" TV

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snyggt, även om jag personligen har svårt för monokrom gråskala.
Burkarna och växterna syns verkligen, tack vara sina färger.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Skrivet av Thomaseron:

Snyggt, även om jag personligen har svårt för monokrom gråskala.
Burkarna och växterna syns verkligen, tack vara sina färger.

Hehe, jag försökte faktiskt bryta "dysterheten" med ett par högtalare i valnötsträ. Dock var ju de inte i lager förrän om 2-3 veckor så jag drog till med ett par vita istället ^^

Men som du säger så bidrar växterna med väldigt mycket glädje och jag kommer också utöka det genom att köpa fler växter

Burkarna får dock inte stå kvar, även om de är fina

Visa signatur

Permalänk

Uppdaterade listan lite.

Tog bort växten jag tänkte ställa i hörnet på skrivbordet då jag fyller ut det med högtalaren istället. Kanske köper en liten blomma och ställer på högtalaren istället?

Uppdaterade även julmust-räknaren, hehe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

OnTopic
Riktigt stilrent och snyggt, precis som jag gillar det.
Vad är det för ställ du har till laptopen där?

OffTopic
"Ingen Mac vs. PC diskussion tack" - Mac är också en PC.

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk
Skrivet av jkw:

OnTopic
Riktigt stilrent och snyggt, precis som jag gillar det.
Vad är det för ställ du har till laptopen där?

OffTopic
"Ingen Mac vs. PC diskussion tack" - Mac är också en PC.

Det är ett mStand som jag köpte på apples hemsida.

Det har pågått många diskussioner om det, men då Tim Cook själv skiljer på en "windows dator" och en "mac dator" med PC och Mac så kan man inte säga emot.

En PC har alltså bytt mening från "Personal Computer" till "en dator med windows" genom tiden.

Finns en tråd om detta på forumet också om du vill läsa lite mer om det: http://www.sweclockers.com/forum/100-apple-mac/1126688-vada-p...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur tycker du om tangentbordet? Själv klarar jag inte av det, min skola bytte alla tangentbord på grund av att jag och många andra klagade, riktigt obehagliga!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Swedishg33k95:

Hur tycker du om tangentbordet? Själv klarar jag inte av det, min skola bytte alla tangentbord på grund av att jag och många andra klagade, riktigt obehagliga!

Älskar Apples tangentbord Så skönt att skriva på tangenterna, speciellt på Macbook Pro'n där tangenterna är något mjukare att skriva på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Hehe, jag försökte faktiskt bryta "dysterheten" med ett par högtalare i valnötsträ. Dock var ju de inte i lager förrän om 2-3 veckor så jag drog till med ett par vita istället ^^

Men som du säger så bidrar växterna med väldigt mycket glädje och jag kommer också utöka det genom att köpa fler växter

Burkarna får dock inte stå kvar, även om de är fina

Okay.

Burkarna skulle ju kunna stå kvar till efter jul annars.

Ska bli intressant att se det färdigt sen iaf.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Skrivet av Thomaseron:

Okay.

Burkarna skulle ju kunna stå kvar till efter jul annars.

Ska bli intressant att se det färdigt sen iaf.

Jag sparar faktiskt burkarna i en låda, så man vet ju aldrig, jag kanske radar upp dem på hyllan jag hade tänkt hänga upp ovanför skrivbordet ^^

Högtalarna jag beställde blev försenade och kommer nog inte förrän nästa vecka så det dröjer innan jag får allt klart, men kul att du gillar det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Trevligt med galleri som berättar en historia

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Du borde köpa till datorhållaren, finns i Galants serie. Den är grymt ful, men jäkligt bra. Slipper man ha datorn på golvet
Har för mig den går att montera antingen på gaveln av skrivbordet, samt under. Dock är väl det att föredra och ha den på hängandes vid gaveln ^^

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Skrivet av arvidh:

Du borde köpa till datorhållaren, finns i Galants serie. Den är grymt ful, men jäkligt bra. Slipper man ha datorn på golvet
Har för mig den går att montera antingen på gaveln av skrivbordet, samt under. Dock är väl det att föredra och ha den på hängandes vid gaveln ^^

Har haft en sådan tidigare men den var så liten så jag tror inte den rymmer mitt feta HAF chassi Sen så är den som du säger inte särskilt snygg så jag ställer hellre datorn direkt på golvet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

... wtf ... Jag har likadan telefon som dig, likadan dockstation, likadan matta, likadan skärm, likadant tangentbord. Har ägt en Macbook pro, apple tangentbordet, och en sån mus.... Vad försiggår här egentligen !?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Limpfittz:

... wtf ... Jag har likadan telefon som dig, likadan dockstation, likadan matta, likadan skärm, likadant tangentbord. Har ägt en Macbook pro, apple tangentbordet, och en sån mus.... Vad försiggår här egentligen !?

Bra smak!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Najs datorhörn, stilrent och enkelt! Helt i min smak!

Visa signatur

Levla upp i spelet vi kallar livet - https://ltfu.org/

Permalänk
Skrivet av aka-tora:

Najs datorhörn, stilrent och enkelt! Helt i min smak!

Tack, precis som det ska vara

Har ett problem; Jag ska koppla in tangentbordet (MK-80, inte trådlöst) samt musen (inte heller trådlös) till PC:n, och samtidigt vill jag stoppa undan dem på ett enkelt sätt när de inte används utan att koppla ur dem ur datorn.

Lite hjälp med en smart lösning skulle vara bra Just nu har jag bara lagt dem under skrivbordet på chassit, men det gillar jag inte då kablarna hamnar framför skrivbordet vid användning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var hittar jag de högtalarna?
Clean datorhörna för övrigt!

Permalänk
Skrivet av to0b:

Var hittar jag de högtalarna?
Clean datorhörna för övrigt!

Audioengine 5+

Tack

Visa signatur

Permalänk

Du är ju typ rik !
Riktigt nice rum IMO. Byta ?

Visa signatur

Felstavningar skylles på alkohol, droger, sex och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av DubStepBooy:

Du är ju typ rik !
Riktigt nice rum IMO. Byta ?

Hehe, nej rik skulle jag verkligen inte säga, men om man jobbar lite extra utanför skolan och inte spenderar pengarna på alkohol på helgerna så byggs det upp på kontot ganska snabbt

Tack, men nej tack, skulle aldrig byta bort min Mac ^^ Fast du hade ju också fint.

Visa signatur