Permalänk
Medlem

Media Dator

Hej tänkte bygga en liten media dator som jag skall använda för att spela lite på men främst se på hd/blue-ray filmer på.
samt strema filer/musik/film på nätvärket.
vill hälst att den skall vara ganska ljudlös samt kunna vara igång längre tider (c.12-36h pass) utan att få problem.

knapade i hopp en liten kommer den funka bra till mitt endamål eller behöver jag fixa till lite på den?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2449654/2012-10-23

//ursäktar min stavning.

Permalänk

Ser bra ut. Hittar inget jag tycker du borde ändra.
Behövs 6TB för att "spela lite på men främst se på hd/blue-ray filmer på.
samt strema filer/musik/film på nätvärket"?

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem

2 TB om du även ska streama filmer

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

tänkte ha alla mina filmer/serier för alla datorer hemma samt bilder spelinstelationer och kunna läga in en del till på dem kan ju ta bort 1 3tb för att få den biligare.
sen är jag lite av en fil sparare slänger sällan filer förutom dublätter xD.
"spela lite på" är mer att jag inte behöver maxa grafiken på spel men har vell 1tb instalerade spel på min vanliga dator så jag kanske behöver lite utrymer

men takar för svaren

Permalänk
Medlem

Enligt specen på Silverstones hemsida så blir det trångt med ett nätagg som är 160mm långt. 150mm säger de är max...

Annars ser det ju juste ut.

Hade nog hängt på en SSD för operativet + program samt kört på snabbare minne då dessa proppar vinner rätt mycket på snabba minnen. Du kanske skulle satsa på mer minne oxo, 1st 8gb sticka nu och komplettera med en till när du får pengar över.

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av nafs:

Enligt specen på Silverstones hemsida så blir det trångt med ett nätagg som är 160mm långt. 150mm säger de är max...

Annars ser det ju juste ut.

Hade nog hängt på en SSD för operativet + program samt kört på snabbare minne då dessa proppar vinner rätt mycket på snabba minnen. Du kanske skulle satsa på mer minne oxo, 1st 8gb sticka nu och komplettera med en till när du får pengar över.

tackar som sog det.
bytte ut nättagget mot http://www.inet.se/produkt/6901542/silverstone-strider-500w-s... för att passa med längden vad jag sog så skall det fungera då utan problem.
la in 1 8gb 1600MHz istället för 2st 4gb de snabbare ram minnerna var lite för dyra om man skulle hålla sig för 8+gb på 2st platser.
SSD hårdisk anser jag en för dyra för det dom gör klarar mig en s¨länge bra med vanliga hårdiskar

Permalänk
Medlem

Hur är det med hdmi på det där moderkortet. I specarna står det "HDMI-JA", men det syns ingen på bilderna.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8