Permalänk
Medlem

Lenovo clean install.

Hej alla. Nu är det så att jag skulle formatera om disken på en Lenovo Thinkpad Edge. I och med att jag inte fått någon recovery disk från Lenovo så körde jag med en clean install av Windows 7 Prof 64. Men nu så säger den att min produktnyckel inte stämmer och att det blivit nått galet med verifieringen av BIOS.

Tydligen är detta resultatet vad som händer om man inte använder Lenovos recovery disk. Men var får jag tag i en recovery disk. Kan inte hitta på deras sida och deras support verkar ju inte vara det smidigaste att ha att göra med.

Så finns det nån som kan hjälpa mig här lite?

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av xenopsy:

och att det blivit nått galet med verifieringen av BIOS.

Har du lust att utveckla den biten lite? Den känns viktig

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken produktnyckel pratar vi om? Är det den på datorn är den nog bunden till SLIC i BIOS och licensfilen som fanns på din gamla installation. Har du inte kvar den blir det nog svårt. Är ingen expert på detta, men du kan ju hoppas att vår egen eminente tcntad har lust att reda ut begreppen!

Annars bör det fungera normalt med ett nyköpt Windows och den medföljande nyckeln istället.

Som alltid bör man läsa på innan man börjar formattera diskarna!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det löste sig. Jag missade att det fanns en produktnyckel til windows under batteriet i datorn. Jag hade använt Key-finder och använt den nyckeln som kom upp där. Men tydligen var den inte korrekt.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB