Köpte 14 dagar 20kr, får betala 739kr nu?!?!?!! HJÄLP

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SwedZi:

Det var ju 739kr inte 957kr? eller hur menar du? Kommer jag få betala ännu mer?

med en löptid om 3 månader á 319 kr/mån*

Men du har ju inte med vad * betyder så det kanske står nått där som påverkar, men 3x319 är 957kr

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Synd, det är ju därför dom kör med sådana här kampanjer... För att någon ska glömma bort att avsluta medlemsskap. Tråkigt att dom utnyttjar folk!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Synd, det är ju därför dom kör med sådana här kampanjer... För att någon ska glömma bort att avsluta medlemsskap. Tråkigt att dom utnyttjar folk!

Det stod ju KLART och TYDLIGT att det skulle förlängas automatiskt. Kan ju inte vara deras ansvar ifall man struntar i att läsa avtal man själv går med på.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme4 GEN 3 - Intel Core i7 2700K@4500MHz - Corsair H80 - G.Skill Ripjaws X Performance 16GB - Asus GTX 1060 6GB
Corsair Force 3 120GB - 2TB Seagate - Asus Xonar DX - NZXT HALE90 850W - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Står överallt på internet att folk inte lyckas avsluta sin prenumeration att dom fortsätter dra pengar... vad händer om jag inte betalar skiten? När får man betalningsanmärkning? Jag kan ju bara skita i att betala och sedan vänta och se om jag får något brev från inkasso, då får jag väl betala för att slippa betalningsanmärkning?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Står överallt på internet att folk inte lyckas avsluta sin prenumeration att dom fortsätter dra pengar... vad händer om jag inte betalar skiten? När får man betalningsanmärkning? Jag kan ju bara skita i att betala och sedan vänta och se om jag får något brev från inkasso, då får jag väl betala för att slippa betalningsanmärkning?

Fast då får du ju givetvis betala ränta och aviseringskostnader. Vilket knappast lönar sig. Det du kan göra är att bestrida fakturan (då kan de inte skicka skiten till inkasso) och sedan kontaktar du arn/konsumentverket eller liknande och hör dig för.
Borde finnas oskäliga avtal, 3 månaders "löptid" är ju helt orimligt när tjänsten inte har någon form av startavgift för företaget.

Men det vi alla vill veta: fick du ligga?

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SwedZi:

Svarar er alla, det är inte porr. Anledningen till att jag inte vill gå ut med det är för att jag var inte medveten om vad det var för sida, trodde det var en dejt/chatsida. Och så när man går in på sidan står det "för snabba sexträffar eller något sådant" och det är verkligen inte vad jag visste eller min mening, så vill inte bli stämplad med fel stämpel.. men jaja, skäms inte direkt. Men känns inte kul att gå ut med "träffa snabba sexdejtar" när jag trodde det var en dejtsida mer:)

Men sidan är

Flirt air /flirtair.se

Och till alla som säger att jag ska skylla mig själv, riktigt onödigt inlägg. Jag är inte här för att höra det, då jag vet nu i efterhand att jag borde läst bättre. Jag är här för att höra om något går att går att göra åt saken eller om det bara är att betala skiten.

http://www.flirtfair.se/landing/44?gclid=CKbe093_urMCFeN4cAod...

Har betalt för 2 månader, kommer inte använda skitsidan en enda mer gång. Så jag kan väl betala för tiden som gått nu ,men tänker fan inte betala 700kr för 2 månader som dom lurade på mig, hur mycket får man gömma i ett jävla avtal?? Och hur fan kan dom starta något skit automatiskt det borde vara olagligt, dom borde hört efter med mig efter 14 dagar om jag ville fortsätta eller inte.

Sjukt att dom bara kan köra vidare automatiskt när jag inte betalt för det.

Äh, bry dig inte om det...jag bara retades med dig. Hur gammal är du förresten? För det krävs att vara 18 år för att ett avtal på sidan ska anses som godkänt.

(6) Avgiftsbelagda medlemskap med en löptid på en månad eller längre förlängs automatiskt vid slutet av löptiden med ännu en period motsvarande den aktuella löptiden eller annan period som angivits på Webbplatsen, om medlemskapet inte har sagts upp i föreskriven form inom den fastställda tidsfrist som användaren informerats om på Webbplatsen.

(7) Provmedlemskapet fortsätter automatiskt efter att provlöptiden har gått ut som avgiftsbelagt löpande medlemskap med den löptid som specificerats på Webbplatsen, om provmedlemskapet inte sagts upp i föreskriven form inom den fastställda tidsfrist som användaren informerats om på Webbplatsen. Det nya avgiftsbelagda medlemskapet som provmedlemskapet omvandlats till löper tills vidare och förlängs automatiskt om detta inte sagts upp i föreskriven form inom den tidsfrist som användaren informerats om på Webbplatsen. Löptiden och uppsägningsvillkoren för det förlängda medlemskapet framgår på Webbplatsen.

Ganska högt upp i avtalet, väldigt lättläst...så, är du inte under 18 eller företagare, så är det kört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Amen vilka as... vem fan sitter och läser igenom emailet, är väl bara att betala skiten. Men dom där stollarna kan ju köra upp något långt upp i takvåningen så ska dom få smaka på deras egna medicin..

Någon borde ha lärt sig en dyr läxa..... Läs igenom avtal när du använder ditt kontokort.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

..inte bara jag med problemet.

Intressant läsning (även för ryggdunkargänget: "Du får skylla dig själv") som kanske kan ge dig något matnyttigt: http://www.konsumentverket.se/PageFiles/149537/PM%20Automatis...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Ring nu till dom eller något och säg upp prenumerationen! Gör du inte det kommer fakturorna bara fortsätta komma då det är ditt ansvar att avsluta, inte deras.

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille044:

Ring nu till dom eller något och säg upp prenumerationen! Gör du inte det kommer fakturorna bara fortsätta komma då det är ditt ansvar att avsluta, inte deras.

Avsluta ju det idag eller försökte, men jag måste betala 739kr innan jag kan avsluta. Ska betala skiten imorgon och maila om att det är betalt och att dom får avsluta skiten..

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dr.Mabuse:

Intressant läsning (även för ryggdunkargänget: "Du får skylla dig själv") som kanske kan ge dig något matnyttigt: http://www.konsumentverket.se/PageFiles/149537/PM%20Automatis...

Samtidigt med Canal Digital-målet drev KO, som ombud för en konsument, ett civilrättsligt mål i Göta hovrätt (mål nr T 755-09). I målet hade konsumenten invänt mot att ett abonnemangsavtal om spärrtjänster förlängts automatiskt, därtill med en bestämd tidsperiod. Enligt standardvillkoren var konsumenten tvungen att senast två månader innan utgången av det ursprungliga avtalet motsätta sig att det förlängdes men det hade konsumenten glömt att göra. Av domen framgick att hovrätten ansåg att konsumenten intagit en underlägsen ställning i avtalsförhållandet och att huvudregeln torde vara att automatisk förlängning allmänt sett inte ligger i konsumenternas intresse. Vid en samlad bedömning ansåg hovrätten att villkoret om automatisk förlängning var oskäligt och skulle lämnas utan avseende.

Underbar läsning, tack för länken.

Permalänk
Medlem

Du, skit i dejtingsidor, dra te krogen... Hitta en go dam, grogga ner henne tills hon inte fattar vad du säger, då kan du ju faktist börja snacka hårdvara och datorer med henne, det kommer hon inte ha nåt emot! Sen så super du ner henne liiite..liite till och precis innan hon däckar så gifter du dig med henne! eller säg att ni i gifta! Kan garantera dig att du har en go dam i minst 14 dagar ? Det täcker ju den jävla prövotiden på flirtsidan också ? Dels att du kommer ha så mycket mer skoj! (testat, o detta funkar)

Eller...Kör bara The Naked Man...Lgendarisk, funkar 2 utav 3 gånger

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedZi:

Avsluta ju det idag eller försökte, men jag måste betala 739kr innan jag kan avsluta. Ska betala skiten imorgon och maila om att det är betalt och att dom får avsluta skiten..

Ska du ändå använda upp valutan för pengarna så att säga?
Kanske finns ett par trevliga pinglor på sajten ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Hitta kvittens emailet:

Gratulerar till tecknandet av ett abbonemang hos oss. Du är nu Premiummedlem hos flirtfair.

flirtfair är en portal på Internet där användare kan kontakta varandra för att inleda relationer med varandra. Med tecknande av ett abonnemang har en premiummedlem under abonnemangets löptid rätt att obegränsat läsa och skicka meddelanden till andra premiummedlemmar, samt skicka och ta emot kyssar.

Betalning avser: Premiummedlemskap
Testpaket - 14 dagar - 14 dagar, som förlängs automatiskt om det inte
sägs upp, med en löptid om 3 månader á 319 kr/mån*

Va fan menas? löptid? har ju inte ens gått 3 månader? har gått drygt 1 månad.

https://www.flashback.org/t1521349 inte bara jag med problemet.

får inte ihop matten där
blev inte några 739kr?
luktar skumrask lång väg...
men det skulle gå att ebstrida den med underlaget att siffrorna i din kvittens (kvittot)
inte är korrekta, det är nog för att häva ett köpi i många fall då det är en skyldighet från
försäljande partens sida att erbjuda ett korrekt kvitto

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

Du, skit i dejtingsidor, dra te krogen... Hitta en go dam, grogga ner henne tills hon inte fattar vad du säger, då kan du ju faktist börja snacka hårdvara och datorer med henne, det kommer hon inte ha nåt emot! Sen så super du ner henne liiite..liite till och precis innan hon däckar så gifter du dig med henne! eller säg att ni i gifta! Kan garantera dig att du har en go dam i minst 14 dagar ? Det täcker ju den jävla prövotiden på flirtsidan också ? Dels att du kommer ha så mycket mer skoj! (testat, o detta funkar)

Har inte svårt att få brudar i verkligheten direkt. Varför måste allt handla om det för att man besöker en dejtingsida? Skönt att bara vara social på en dejtsida, när man har tråkigt osv.

Eller...Kör bara The Naked Man...Lgendarisk, funkar 2 utav 3 gånger

Har inte svårt att få brudar i verkligheten direkt. Varför måste allt handla om det för att man besöker en dejtingsida? Skönt att bara vara social på en dejtsida, när man har tråkigt osv. Skönt att kunna sitta hemma och prata med nytt folk! Men tvivlar inte på att dina metoder fungerar.. jag föredrar ju dock när bruden ser storheten i härligheten, det gör dom ju inte direkt om dom är söndersupna.

Skrivet av Ivybridge:

Ska du ändå använda upp valutan för pengarna så att säga?
Kanske finns ett par trevliga pinglor på sajten ändå?

...kan gärna langa kontot om du är sugen

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid ta kontakt och kolla om de kan makulera fakturan. Om inte så får du väl se det som en lite svidande påminnelse att man ska läsa igenom avtal ordentligt innan man skriver på något.

Permalänk
Medlem

Saker som avviker från vad som är normalt i standardavtal och är väsentligt måste framhävas särskilt och inte bara stå i det finstilta. Kan inte hitta källa just nu men leta runt eller fråga konsumentvägledaren i din kommun.

Permalänk
Inaktiv

"Kan hända att det stod något om automatiskt förlängning i villkoren man godkänner, men va fan jag godkände villkor för 14 dagar inte 739kr!!"

Please, läs avtalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Har inte svårt att få brudar i verkligheten direkt. Varför måste allt handla om det för att man besöker en dejtingsida? Skönt att bara vara social på en dejtsida, när man har tråkigt osv. Skönt att kunna sitta hemma och prata med nytt folk! Men tvivlar inte på att dina metoder fungerar.. jag föredrar ju dock när bruden ser storheten i härligheten, det gör dom ju inte direkt om dom är söndersupna.

Hahaha jag skojade med dig det kanske du fattade Tvivlar inte på dina raggkunskaper alls Ja, jag gillar med när dom ser "storheten i min härlighet" If you know what I mean

Permalänk
Medlem

Priset kanske är 3 månader minus kostnaden för 14 dagar och -20kr som han redan har betalt eller något..

Permalänk
Medlem

Om du ska bestrida och kontakta din konsumentvägledaren/ARN, betala då inte fakturan. Huruvida de kommer påstå att det är värt att driva målet, det får du se. Men hur länge har avtalet pågått? För om du måste betala innan du får säga upp låter det oerhört konstigt. 739kr och sedan får du säga upp, skulle inte förvåna mig om detta opålitliga företaget dunkar på din fina uppsägningstid á 957kr utöver den kostnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Har inte svårt att få brudar i verkligheten direkt. Varför måste allt handla om det för att man besöker en dejtingsida? Skönt att bara vara social på en dejtsida, när man har tråkigt osv. Skönt att kunna sitta hemma och prata med nytt folk! Men tvivlar inte på att dina metoder fungerar.. jag föredrar ju dock när bruden ser storheten i härligheten, det gör dom ju inte direkt om dom är söndersupna.

...kan gärna langa kontot om du är sugen

Exakt, jag hittade en alkoholfri tjej genom en dejtingsida som inte luktar kiss och sprit varje helg.... vem vill ha ett krogl**er?!

Permalänk
Medlem

https://www.flashback.org/sp30175811

Från tråden som du länkade, vet inte om det fungerar så men det kan ju vara värt att kolla noggrannare på.

Permalänk
Medlem

Står ju klart och tydligt. Det är mycket vanligt att det är automatisk prenumeration på allting idag. Bara att bita i det sura äpplet och se glad ut.
Så fort man behöver knappa in ett kort för att prova saker så bör man bli väldigt misstänksam och kolla upp vad som gäller.

Jag har ofta provat lite olika grejjer på nätet men jag brukar säga upp min prenumeration direkt så blir det inga problem.

Permalänk
Medlem

Då får vi alla hoppas att du lärt dig den här dyra läxan. Och till nästa gång läser alla avtal och liknande.

Jag höll på att göra min mäklare och bankkontakt galna när jag läste igenom alla villkor samt köpeavtal...

Och jag lärde mig, dock lite billigare, då jag glömde förnya en .com domän när jag var 18, så det är 10 år sedan. Då kostade domänerna ca 3-500kr/år.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

konsumenträtten samt du måste åberoppa den innan du stänger ner prenumeration. För att vara säker.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

(...)när bruden ser storheten i härligheten(...)

Hah! Jävligt skönt sagt!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Det här är ju precis så mer eller mindre alla penumationer går till allt från en kalle anka tidning till Spotify. det börjar med en testperiod för ett billigare pris som sedan automatiskt går över till en normal taxa. Här är det du ts som missat att läsa avtalet och inte förstått vad du tackat ja till. Du får helt enkelt skylla dig själv tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakke87:

Du får helt enkelt skylla dig själv tyvärr.

Lyckligtvis så behöver konsumenter inte alltid skylla sig själva när oseriösa tjänsteleverantörer smyger in ofördelaktiga och orimliga villkor i avtal vilket flera utslag i ARN och övriga rättsapparaten upprepade gånger bevisat när de rivit upp ingångna avtal.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

ja det är svinigt att göra så men tyvärr tror jag inte du kan göra mycket, det finstilta säkert står det att det övergår efter testperioden till en normal så är det oftast