Permalänk
Medlem
Skrivet av Vuk:

Vilka ställen farmar ni för att få orange vapen?

fick nyss hide of terramorphous ifrån ett terra run.

Piratskatten. Bossarna har så rutten droprate att det bara blir segt.

Permalänk

Precis kört igenom det och kör nu True Vault Hunter Mode. Känns som de tar bra mycket mer skada nu och mina vapen som var så otroligt kraftfulla innan nu är som bäst mediokra, hehe Får se om jag orkar igenom hela en gång till..

Jag har börjat bli sugen på expansionen, hur mycket speltid är där ungefär? Jag spelar lugnt och tar alla quest's. Misstänker att det inte är lika stort som huvudstoryn, men ett par timmar ger det väl?

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Piratskatten. Bossarna har så rutten droprate att det bara blir segt.

ni som farmar piratskatten, hur gör ni det? jag har klarat av DLC men jag får inte chansen att ta mig dit igen???

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

ni som farmar piratskatten, hur gör ni det? jag har klarat av DLC men jag får inte chansen att ta mig dit igen???

http://www.youtube.com/watch?v=LRUyEBS64Bs&feature=g-upl

Så gör jag. Sikta lite lägre ner än vad jag gjorde från början så borde det gå ännu smidigare (du ser ungefär vilken höjd jag siktade när jag lyckades.)

Permalänk
Medlem

Hej!

Finns det något sätt att fixa problemet med att andra spelare "hackar" "skakar" i animationen när man kör nätverksspel? Kör med min bror och hans animationer ser helkonstiga ut för mig men han ser mina animationer som normala.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Finns det något sätt att fixa problemet med att andra spelare "hackar" "skakar" i animationen när man kör nätverksspel? Kör med min bror och hans animationer ser helkonstiga ut för mig men han ser mina animationer som normala.

Mvh J

Enligt min erfarenhet brukar det bero på att den hackiga personen har en kass uppkoppling. Hur det fungerar just i Borderlands vet jag inte, men skulle gissa på samma sak där.
Hur är ni uppkopplade? Bor ni i samma hus?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Enligt min erfarenhet brukar det bero på att den hackiga personen har en kass uppkoppling. Hur det fungerar just i Borderlands vet jag inte, men skulle gissa på samma sak där.
Hur är ni uppkopplade? Bor ni i samma hus?

Bor inte i samma hus men båda har bra uppkopplingar. Är bara när man kommer nära som det buggar också. Är det ingen annan som har problem med detta?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Bor inte i samma hus men båda har bra uppkopplingar. Är bara när man kommer nära som det buggar också. Är det ingen annan som har problem med detta?

Mvh J

Det är samma för mig. Tippar på att det är något med collision detection av något slag som flippar ur när spelarna kommer för nära varandra.

Permalänk
Medlem

Spelet uppdaterades idag kl 19.
När jag startade det så hade jag fått 10 Golden Keys och och 72(!) badass points. Är de väldigt generösa, eller är detta någon mysko bugg?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Spelet uppdaterades idag kl 19.
När jag startade det så hade jag fått 10 Golden Keys och och 72(!) badass points. Är de väldigt generösa, eller är detta någon mysko bugg?

Inget för mig, och jag som startade spelet så fort jag såg det här och blev så glad.
Men sen kom besvikelsen.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Inget för mig, och jag som startade spelet så fort jag såg det här och blev så glad.
Men sen kom besvikelsen.

Tråkigt att du blev besviken, men själv är jag ganska nöjd. När jag startade spelet så dök en ruta upp där det stod att jag hade fått 10 Golden Keys, dock ingen anledning till det

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Men sen kom besvikelsen.

Haha, samma här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Tråkigt att du blev besviken, men själv är jag ganska nöjd. När jag startade spelet så dök en ruta upp där det stod att jag hade fått 10 Golden Keys, dock ingen anledning till det

Well, lucky you!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Haha, samma här.

Skrivet av HerrGoreMann:

Well, lucky you!

http://www.gamespot.com/forums/topic/29316878/did-i-just-get-...

Där är det en till som fyndat likt mig. Kanske kommer någon förklaring senare

Förresten, jag är på jakt efter nya ansikten/huvuden (skins alltså). Har endast hittat några fåtal via quests. Dyker dessa upp i random loot, eller är alla kopplade till uppdrag?

Visa signatur

Permalänk

Jag fick 10 golden keys och 50 basass points. Är bara Level 42 så jag tänkte hålla på dem till jag är högsta leveln.

Körde lite fritt för alla att lira med mig, gänget blev 1 polack, 1 tysk och en annan svensk. Vi hade skitkul.

Sprang på en Vermivorous The Invincible, jäklar i min låda, vi slogs lätt i 20 minuter med honom.. Kanske vi som hade kassa vapen, men roligt var det

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem

Jo jag fick också 10 guldnycklar och tror det var 68 bad ass poäng.

Permalänk
Medlem

samma här

får man bra loot ifrån vermin?

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jo jag fick också 10 guldnycklar och tror det var 68 bad ass poäng.

På xbox förlorade många sina bad ass poäng vid uppdateringen.

Permalänk
Skrivet av Vuk:

samma här

får man bra loot ifrån vermin?

Mjä, inte så dumt, mycket om inget annat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronja_ww:

På xbox förlorade många sina bad ass poäng vid uppdateringen.

Aha så då gav dom till alla, även dom som har på PC?
Vad jag kan se så förlorade jag inga bad ass poäng. Men det var ju kul då kunde man "boosta" lite damage

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Aha så då gav dom till alla, även dom som har på PC?
Vad jag kan se så förlorade jag inga bad ass poäng. Men det var ju kul då kunde man "boosta" lite damage

Jag fick inget... :'(

Visa signatur

Ryzen 3900X

Permalänk
Medlem

Kan ha varit att de rättade till glitchar och ni helt enkelt fick points som ni redan skulle ha haft? Nycklarna kanske var plåster på såren för ni fått vänta. Jag gissar bara.

Permalänk
Skrivet av era909:

Kan ha varit att de rättade till glitchar och ni helt enkelt fick points som ni redan skulle ha haft? Nycklarna kanske var plåster på såren för ni fått vänta. Jag gissar bara.

10 Guldnycklar är väl en rätt saftig ersättning för att ha fått vara utan ~70 Badass ranks ett tag? Sen skulle väl alla som spelat rätt länge fått poäng och nycklar, inte bara några, som dessutom alla fått nästan exakt samma antal poäng?

Har själv inte fått några fler nycklar, och har man över 13k i badass rank skulle jag inte märka om jag hade fått 70 till

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

10 Guldnycklar är väl en rätt saftig ersättning för att ha fått vara utan ~70 Badass ranks ett tag? Sen skulle väl alla som spelat rätt länge fått poäng och nycklar, inte bara några, som dessutom alla fått nästan exakt samma antal poäng?

Har själv inte fått några fler nycklar, och har man över 13k i badass rank skulle jag inte märka om jag hade fått 70 till

Haha ja då förstår jag, själv är jag bara på första playthrough och är lvl 35 å jag har inte siktat på bad ass poäng direkt bara tagit det som kommit

Sen lite om sista bossen mm, väljer att köra en "spoiler" på det då kanske inte alla kommit så långt även om dom flesta är på runda "sjuttielva"

Jag tycker både Jack och The Warrior var för lätta? Ja menar jag har problem med robotar och constructors och allt möjligt annat, har dött flera flera gånger men varken Jack eller The Warrior lyckades ens ta bort min sköld
Körde som "Axton" commando och min turret sköt heller aldrig på The Warrior den sköt bara på alla Vulcanic Rakk och dom där "sakerna" som "växer upp" ur marken. Ändå dog han/hon/den/det rätt fort.

Gjorde även en video om hur man mycket enkelt kan få No Scope, No Problem, inte lätt om man e lika kass som jag på att sikta speciellt med Xbox kontrollen

Dold text
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Jag tycker både Jack och The Warrior var för lätta? Ja menar jag har problem med robotar och constructors och allt möjligt annat, har dött flera flera gånger men varken Jack eller The Warrior lyckades ens ta bort min sköld
Körde som "Axton" commando och min turret sköt heller aldrig på The Warrior den sköt bara på alla Vulcanic Rakk och dom där "sakerna" som "växer upp" ur marken. Ändå dog han/hon/den/det rätt fort.

Gjorde även en video om hur man mycket enkelt kan få No Scope, No Problem, inte lätt om man e lika kass som jag på att sikta speciellt med Xbox kontrollen
TaMcYe0JZYM

Dold text

Jo, de var ju rätt lätta, men det är å andra sidan bara första playthrough, tanken är väl att alla ska klara den utan några större problem, är i play2 det börjar bli svårt, sen minns jag inte vilken lvl det är tänkt att man ska när jag möter dem första gången, du kan ju varit i lite hög level också, men The Warriors attacker var rätt lätta att ducka

Hade du problem med robotar använde du antagligen inte ett corrosive vapen, eller hade inte något bra Jag brukar alltid göra Tiny tinas extra mission så att man får hennes Corrosive Teapot innan jag spränger tåget, för då har man ett utmärkt vapen mot robotarna, senare kan man ju skaffa sig Mad Moxxis corrosive vapen också, om man inte hittat något bättre tills dess

Haha, älskar Axton <3 "You get a bullet, you get a bullet, everybody gets a bullet!"

Dold text
Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

någon som har lust att trada en legendary berzerker mod emot en legendary hunter class mod? skicka pm

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Sen lite om sista bossen mm, väljer att köra en "spoiler" på det då kanske inte alla kommit så långt även om dom flesta är på runda "sjuttielva"

TaMcYe0JZYM

Dold text
Skrivet av Lasergurka:

Jo, de var ju rätt lätta, men det är å andra sidan bara första playthrough, tanken är väl att alla ska klara den utan några större problem, är i play2 det börjar bli svårt, sen minns jag inte vilken lvl det är tänkt att man ska när jag möter dem första gången, du kan ju varit i lite hög level också, men The Warriors attacker var rätt lätta att ducka

Hade du problem med robotar använde du antagligen inte ett corrosive vapen, eller hade inte något bra Jag brukar alltid göra Tiny tinas extra mission så att man får hennes Corrosive Teapot innan jag spränger tåget, för då har man ett utmärkt vapen mot robotarna, senare kan man ju skaffa sig Mad Moxxis corrosive vapen också, om man inte hittat något bättre tills dess

Haha, älskar Axton <3 "You get a bullet, you get a bullet, everybody gets a bullet!"

Dold text

Ahh just det hade inga corrosive mot robotarna.......klantigt att jag inte tänkte på det
Men nu när min turret skjuter raketer mm så dör dom rätt fort

Jo jag har gjort alla sidemissions jag kan hitta innan jag gör main mission har gjort så i dom flesta spel. T.ex. i Skyrim var jag väl runt lvl60 innan jag gjorde main mission färdigt.

Haha jag älskar alla härliga kommentarer, värt att spela bara därför

Permalänk
Medlem

Nästa DLC, Mr Torgue's Campaign of Carnage, släpps den 20e.

DID YOU KNOW THAT 97 PERCENT OF ALL LIVING THINGS ON PANDORA AREN'T EXPLODING RIGHT NOW?
THAT'S BULLSHIT! BUY TORGUE!

Permalänk

Har inte prövat DLCn för än nu, men är helt i extas
En fråga bara; Ska det vara helt gråa texturer lite utspritt över marken?

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Har inte prövat DLCn för än nu, men är helt i extas
En fråga bara; Ska det vara helt gråa texturer lite utspritt över marken?

Ser ut att vara sand av något slag enligt mig.

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Seasonic Focus GX 1000w | Fractal Design North |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Drunkdeer A75 | Lamzu Maya X |