Permalänk

Köpråd GoPro!

Tja, som alla förmodligen vet har den nya GoPro Hero 3 kommit ut för ett tag sen. Funderar nu på att köpa en GoPro, men vilken ska man välja?
Har googlat runt lite och hittat ett par filmer som jämför HD Hero 2 och den nya silvriga och svarta versionen. Men inte fått ut så mycket av dem förutom att färgerna värkar skilja sig lite? vet inte om det går att fixa så båda ser snygga ut, skriv gärna om ni vet.:)
Efter som den svarta versionen inte ryms i min budget är jag tacksam om den inte kommer upp som förslag och andra jämförelser som har med den att göra.:)

Det jag undrar är då: Vilken kamera kan ni rekommendera, vf rekommenderar ni den? Butiker som säljer dem billigt och är pålitliga.

Några punkter som ni kan fundera på innan ni svarar.:p
* Budget runt 3k.
* vill använda den till: Skidor, Longboard,Downhill riding, Dykning.( så Head strap fäste kan behövas, Lite olika flera fästen, Dykhus då jag har för mig att det som följer med HD Hero 2 inte är något vidare under vattnet.

Permalänk
Medlem

Hade tagit Silver modellen. Mest pga. den bättre linsen samt högre bitrate och lite fler inspelningsmöjligheter.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående. white edition är sämre än HD hero2 och då kan du lika gärna köpa den för en lväldigt liten summa, ny, på typ addnature eller amazon. (billigaste i sverige atm.)

Permalänk
Medlem

Bröstsele och ramfäste är najs om du menar mtb downhill. Blir lite roligare vinklar då. Ska inte medföljande hus hålla tätt under vatten? Mitt ska klara 30 meter har jag för mig och jag kör första HD-modellen (har dock inte provat under vatten än).

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem

Det är bara HD Hero 3 Black edition som är en ny kamera.
De andra är de gamla kamerorna i ett mindre chassi med "pro" gränssnitt. White är Hero, silver är Hero 2.

Spara ihop till GoPro HD Hero 3 Black Edition är mitt råd.

edit: förtydligande

Permalänk
Skrivet av Oetzi:

Bröstsele och ramfäste är najs om du menar mtb downhill. Blir lite roligare vinklar då. Ska inte medföljande hus hålla tätt under vatten? Mitt ska klara 30 meter har jag för mig och jag kör första HD-modellen (har dock inte provat under vatten än).

Jodå den är vatten tät och så, men den har ingen bra fokus under vattnet pga fisk linsen.

Ok. Tack för svaren!
Ska överväga att köpa GoPro HD Hero 2 outdoor edition eller Silver. ( kommer ju att behöva köpa ett par tillbehör till White.
(Det jag menade med "budget" var att jag inte känner att det är värt att lägga runt 4500kr, Så sparande behövs inte men tack ändå:))
Någon som har de de två kamerorna och kan lägga upp en liten film?

Permalänk
Medlem

http://store.apple.com/se/product/HA750VC/A/gopro-hd-hero3-vi...

Fråga inte hur det är möjligt men apple av alla har ett riktigt bra pris på black edition. Köpte en själv som jag fick idag.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan1007:

Jodå den är vatten tät och så, men den har ingen bra fokus under vattnet pga fisk linsen.

Ok. Tack för svaren!
Ska överväga att köpa GoPro HD Hero 2 outdoor edition eller Silver. ( kommer ju att behöva köpa ett par tillbehör till White.
(Det jag menade med "budget" var att jag inte känner att det är värt att lägga runt 4500kr, Så sparande behövs inte men tack ändå:))
Någon som har de de två kamerorna och kan lägga upp en liten film?

Kolla här: http://store.apple.com/se/product/HA750VC/A/gopro-hd-hero3-vi..., GoPro HD Hero3 för 3.690kr inkl. frakt!

Permalänk
Medlem

Ni vet att priset på apple är utan moms va?

Permalänk
Medlem

Inkl. moms om jag lägger den i kundvagnen så var du fått det ifrån vet jag inte!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Agonotheta:

Ni vet att priset på apple är utan moms va?

Nja, om det var exkl. moms så skulle det stå klart och tydligt eftersom det är en butik som riktar sig mot privatpersoner, se http://www.konsumentverket.se/Svar-fran-radgivarna/Sok-bland-...

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag läste det på sidan, men visst kan ha fel.

Men visst är det underligt att deras pris är nästan exakt 25% lägre än alla andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Har för mig att jag läste det på sidan, men visst kan ha fel.

Men visst är det underligt att deras pris är nästan exakt 25% lägre än alla andra

Köpte en Hero 3 Black ifrån Apple, det hela slutade på 3690 kr.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Tack för svaren! Ska övervägen black med, käns dock fortfarande lite för dyrt med ca:3600kr. Då jag vill ha ett par mounts till den, och vad jag kan se värkar den inte komma med mycket mer en i silver paketet förutom en kontroll?

Hur var det med Silver och HD Hero 2 var det samma kameror? Liknande bild mm?