Permalänk
Medlem

Bäst fototryck?

Till jul skulle jag vilja göra några fototryck, dels på muggar, dels canvas/annat tryck att hänga på väggen. De ska alltså ges bort i julklapp, det ska inte vara jultema.
Skulle även vilja göra sånna här glasbollar som det snöar i med egna bilder i. Har sett att de finns, men var?
Letat runt på nätet men det finns ju så mycket! Vilken ska man välja och vilka ska man passa sig för?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad gäller canvas eller "annat att hänga på väggen", vilket för mig är att tolka som papper på kapafix eller i ram, är Crimson bra. För sånadär andra mer udda tryck har jag inte några rekommendationer.
Man får ju, som sagt, upp en del träffar om man googlar "fototryck", men vilka företag som är bra vågar jag inte svara på.

Permalänk
Medlem

Crimson verkar poppis...men det skulle vara smidigt om man kan beställa alla grejer på samma ställe.
De som verkar ha störst sortiment verkar vara http://www.photobox.se/ ,de har tom dessa glasbollar, men jag har aldrig hört någon som beställt från dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hag har köpt från photobox.se, men varken stora tryck eller julpynt.

Jag beställde en "spiralad" 20sidors fotobok till morsan från dom när det var 60% off, typ.
Bra kvalité på trycken i den storleken iaf, är mycket nöjd med boken, mamsen också.

Kan mycket väl tänka mig att beställa mer grejs från dom.

Permalänk

Har beställt en del högkvalitetstryck från Crimson och måste säga att de kan sina grejer.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

säger som andra, jag har testat lite olika företag för framkallning av film, prints, tryck osv.
Inget slår crimson på snabbhet/kvalité.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Det verkar bli Crimson för högkvalitetstrycken, och photobox.se för de mer "oseriösa" trycken. Tack för input

Visa signatur
Permalänk

Jag har beställt från fotobox (storbitannien men det lär väl vara samma) och 6x4 trycken blev bra åtminstone och dom verkar inte ha skärpt och jäklats med bilderna som en del andra gör

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Jag har beställt från fotobox (storbitannien men det lär väl vara samma) och 6x4 trycken blev bra åtminstone och dom verkar inte ha skärpt och jäklats med bilderna som en del andra gör

Det låter lovande!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag testade Vistaprint för de var mycket billigare än andra.
De har lite skum prissättning som väldigt dyr frakt om det måste gå fort. Standardfrakt är billigt dock.
Resultatet blev riktigt bra får jag säga. Såg ut som jag förväntat mig.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?