Permalänk
Medlem

Kille söker ny bärbar

Okej titeln är lite missledande men vad är det med alla dessa trådar där man måste nämna sitt kön i titeln?

Spelar det någon roll om det är en kille eller tjej som ska ha datorn?

Man skriver vilket behov man har och vad man ska använda den till och inom vilken prisklass, inte vilket kön!!!!

Så nu fick jag detta ur mig som irriterat mig i 3 dagar tack o hej!

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på vad Anders breivik gjorde, ska jag göra samma sak som han nu då eller?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uvania:

Okej titeln är lite missledande men vad är det med alla dessa trådar där man måste nämna sitt kön i titeln?

Spelar det någon roll om det är en kille eller tjej som ska ha datorn?

Man skriver vilket behov man har och vad man ska använda den till och inom vilken prisklass, inte vilket kön!!!!

Så nu fick jag detta ur mig som irriterat mig i 3 dagar tack o hej!

Könet spelar roll i detta sammanhang, en tjej som vill ha en enklare spelaptop kanske väljer en tunnare varjant medans de flesta killar föredrar kanske lite tyngre grejjer som ASUS spellaptops eller alienware (alienware är för p12 men ni fattar vad jag menar)...

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har svårt att tro att könet styr val av datorns tjocklek/vikt, man har behov av en viss prestanda, den köper man oavsett kön och helst i det minsta format som löser behovet.
Däremot så verkar en del hoppas på att få mera hjälp om man skriver tjej nånstans, det är många yngre hen som reagerar på ordet på det här forumet och rusar till trådarna, en del verkar hålla sig till ämnet och en del verkar mest ha fått parningslusten påverkad som det verkar av deras kommentarer som handlar om allt annat än det tänka ämnet. Tjejer har dock mycket mindre prestige, de bryr sig mera om funktion.
Jag är äldre, stor och har en skrikigt färgglad liten dator, likadana datorer används även av kvinnor jag känner.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Trams. Man får gärna skriva vilket kön man har, om man så önskar.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.