Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Lirar på win 8, men har tidigare spelat på win 7 64-bit.
lotro har ingen 64-bit klient.

I Lotro kan man ställa in anti aliasing till 8xAA. Med AA så blir linjerna i spelet mindre kantiga. Med SweetFx låter man ett annat program ställa in AA;n i spelet och det är mindre resurskrävande samtidgt som spelets färger justeras och grafiken blir allmänt skarpare. Den här bilden förklarar vad AA bra
http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/16/0,1425,...

Kan man använda båda samtidigt, eller blir det kaos då?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Kan man använda båda samtidigt, eller blir det kaos då?

Blir kaos då

Utan och med SweetFX jämförelse, första bilden är Lotro oredigerat. Skillnaden i AAn syns bäst vid vänstra tornet. Det syns även i att stenmurens texturerna är skarpare Färger är även korrigerade via Sweetfx

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Blir kaos då

Drog igång SweetFX i helgen och måste väl säga att man helt klart ser skillnad. Ingen LAG dödare men man får i alla fall en trevligare spelupplevelse med skarpare mer "krispig" grafik. Fick lite problem då den tjatade om att jag inte hade d3dx10_43.dll eller nått, men en uppdaterig av dx i burken löste det. Lade på denna så löste sig alla problem. Här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Screemer:

Drog igång SweetFX i helgen och måste väl säga att man helt klart ser skillnad. Ingen LAG dödare men man får i alla fall en trevligare spelupplevelse med skarpare mer "krispig" grafik. Fick lite problem då den tjatade om att jag inte hade d3dx10_43.dll eller nått, men en uppdaterig av dx i burken löste det. Lade på denna så löste sig alla problem. Här

Kul att spelet blev trevligare Synd att lagget inte löste sig. I SweetFX_settings kan man göra diverse ändringar. Här kommer mina settings (om du vill jämföra):

/*-----------------------------------------------------------.
/ Choose effects /
'-----------------------------------------------------------*/

// Set to 1 for ON or 0 for OFF
#define USE_SMAA_ANTIALIASING 1 //[0 or 1] SMAA Anti-aliasing : Smoothens jagged lines.
#define USE_LUMASHARPEN 1 //[0 or 1] LumaSharpen : Also sharpens the antialiased edges which makes them less smooth - I'm working on fixing that.
#define USE_BLOOM 1 //[0 or 1] Bloom : Makes bright lights bleed their light into their surroundings (relatively high performance cost)
#define USE_HDR 0 //[0 or 1] HDR : Not actual HDR - It just tries to mimic an HDR look (relatively high performance cost)
#define USE_TECHNICOLOR 0 //[0 or 1] TECHNICOLOR : Attempts to mimic the look of an old movie using the Technicolor three-strip color process (Techicolor Process 4)
#define USE_DPX 0 //[0 or 1] Cineon DPX : Should make the image look like it's been converted to DXP Cineon - basically it's another movie-like look similar to technicolor.
#define USE_LIFTGAMMAGAIN 1 //[0 or 1] Lift Gamma Gain : Adjust brightness and color of shadows, midtones and highlights (avoids clipping)
#define USE_TONEMAP 1 //[0 or 1] Tonemap : Adjust gamma, exposure, saturation, bleach and defog. (may cause clipping)
#define USE_VIBRANCE 1 //[0 or 1] Vibrance : Intelligently saturates (or desaturates if you use negative values) the pixels depending on their original saturation.
#define USE_CURVES 1 //[0 or 1] Curves : Contrast adjustments using S-curves.
#define USE_SEPIA 0 //[0 or 1] Sepia : Sepia tones the image.
#define USE_VIGNETTE 0 //[0 or 1] Vignette : Darkens the edges of the image to make it look more like it was shot with a camera lens. May cause banding artifacts.
#define USE_DITHER 1 //[0 or 1] Dither : Applies dithering to simulate more colors than your monitor can display. This lessens banding artifacts (mostly caused by Vignette)
#define USE_SPLITSCREEN 0 //[0 or 1] Splitscreen : Enables the before-and-after splitscreen comparison mode.

/*-----------------------------------------------------------.
/ SMAA Anti-aliasing settings /
'-----------------------------------------------------------*/

#define SMAA_THRESHOLD 0.20 // [0.05 to 0.20] Edge detection threshold
#define SMAA_MAX_SEARCH_STEPS 98 // [0 to 98] Determines the radius SMAA will search for aliased edges
#define SMAA_MAX_SEARCH_STEPS_DIAG 16 // [0 to 16] Determines the radius SMAA will search for diagonal aliased edges
#define SMAA_CORNER_ROUNDING 100 // [0 to 100] Determines the percent of antialiasing to apply to corners.

// -- Advanced SMAA settings --
#define COLOR_EDGE_DETECTION 1 // [0 or 1] 1 Enables color edge detection (slower but slightly more acurate) - 0 uses luma edge detection (faster)
#define SMAA_DIRECTX9_LINEAR_BLEND 0 // [0 or 1] Using DX9 HARDWARE? (software version doesn't matter) if so this needs to be 1 - If not, leave it at 0.

/*-----------------------------------------------------------.
/ LumaSharpen settings /
'-----------------------------------------------------------*/
// -- Sharpening --
#define sharp_strength 1.0 // [0.10 to 3.00] Strength of the sharpening
#define sharp_clamp 0.04 // [0.000 to 1.000] Limits maximum amount of sharpening a pixel recieves - Default is 0.035

// -- Advanced sharpening settings --
#define pattern 2 // [1|2|3|4] Choose a sample pattern. 1 = Fast, 2 = Normal, 3 = Wider, 4 = Pyramid shaped.
#define offset_bias 1.0 // [0.0 to 6.0] Offset bias adjusts the radius of the sampling pattern.
// I designed the pattern for offset_bias 1.0, but feel free to experiment.

// -- Debug sharpening settings --
#define show_sharpen 0 // [0 or 1] Visualize the strength of the sharpen (multiplied by 4 to see it better)

/*-----------------------------------------------------------.
/ Bloom settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define BloomThreshold 20.25 //[0.00 to 50.00] Threshold for what is a bright light (that causes bloom) and what isn't.
#define BloomPower 1.3 //[0.0000 to 8.0000] Strength of the bloom
#define BloomWidth 0.0142 //[0.0000 to 1.0000] Width of the bloom

/*-----------------------------------------------------------.
/ HDR settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define HDRPower 1.30 //[0.0 to 8.0] Strangely lowering this makes the image brighter
#define radius2 0.87 //[0.0 to 8.0] Raising this seems to make the effect stronger and also brighter

/*-----------------------------------------------------------.
/ TECHNICOLOR settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define TechniAmount 0.03 //[0.0 to 1.0]
#define TechniPower 2.8 //[0.0 to 8.0]
#define redNegativeAmount 0.88 //[0.0 to 1.0]
#define greenNegativeAmount 0.88 //[0.0 to 1.0]
#define blueNegativeAmount 0.88 //[0.0 to 1.0]

/*-----------------------------------------------------------.
/ Cineon DPX settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define Red 8.0 //[1.0 to 15.0]
#define Green 8.0 //[1.0 to 15.0]
#define Blue 8.0 //[1.0 to 15.0]

#define ColorGamma 2.5 //[0.1 to 2.5] Adjusts the colorfulness of the effect in a manner similar to Vibrance. 1.0 is neutral.
#define DPXSaturation 3.0 //[0.0 to 8.0] Adjust saturation of the effect. 1.0 is neutral.

#define RedC 0.36 //[0.6 to 0.2]
#define GreenC 0.36 //[0.6 to 0.2]
#define BlueC 0.34 //[0.6 to 0.2]

#define Blend 0.2 //[0.0 to 0.1] How strong the effect should be.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Lift Gamma Gain settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define RGB_Lift float3(0.970, 0.920, 0.920) //[0.000 to 2.000] Adjust shadows for Red, Green and Blue
#define RGB_Gamma float3(1.000, 1.000, 0.950) //[0.000 to 2.000] Adjust midtones for Red, Green and Blue
#define RGB_Gain float3(1.000, 1.000, 1.000) //[0.000 to 2.000] Adjust highlights for Red, Green and Blue

/*-----------------------------------------------------------.
/ Tonemap settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define Gamma 0.96 //[0.00 to 2.00] Adjust midtones

#define Exposure 0.00 //[-1.00 to 1.00] Adjust exposure

#define Saturation 0.00 //[-1.00 to 1.00] Adjust saturation

#define Bleach 0.00 //[0.00 to 1.00] Brightens the shadows and fades the colors

#define Defog 0.000 //[0.00 to 1.00] How much of the color tint to remove
#define FogColor float3(0.00, 0.00, 2.55) //[0.00 to 1.00, 0.00 to 1.00, 0.00 to 1.00] What color to remove - default is blue

/*-----------------------------------------------------------.
/ Vibrance settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define Vibrance 0.10 //[-1.0 to 1.0] Intelligently saturates (or desaturates if you use negative values) the pixels depending on their original saturation.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Curves settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define Curves_contrast 0.23 //[-1.0 to 1.0] The amount of contrast you want

// -- Advanced curve settings --
#define Curves_formula 7 //[1|2|3|4|5|6|7] The constrast s-curve you want to use.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Sepia settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define ColorTone float3(1.40, 1.10, 0.90) //[0.00 to 1.00, 0.00 to 1.00, 0.00 to 1.00] What color to tint the image
#define GreyPower 0.11 //[0.0 to 1.0] How much desaturate the image before tinting it
#define SepiaPower 0.58 //[0.0 to 1.0] How much to tint the image

/*-----------------------------------------------------------.
/ Vignette settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define VignetteRadius 2.80 //[-1.00 to 3.00] lower values = stronger radial effect from center
#define VignetteAmount -2.00 //[-2.00 to 1.00] Strength of black. -2.00 = Max Black, 1.00 = Max White.
#define VignetteSlope 3.9 //[1 to 16] How far away from the center the change should start to really grow strong (odd numbers cause a larger fps drop than even numbers)
#define VignetteCenter float2(0.500, 0.500) //[0.00 to 1.00] Center of effect.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Dither settings /
'-----------------------------------------------------------*/
//No settings yet, beyond switching it on or off in the top section.

//Note that the checkerboard pattern used by Dither, makes an image harder to compress.
//This can make your screenshots and video recordings take up more space.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Splitscreen settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define splitscreen_mode 3 //[1|2|3|4|5] 1 = Vertical 50/50 split, 2 = Vertical 25/50/25 split, 3 = Vertical 50/50 angled split, 4 = Horizontal 50/50 split, 5 = Horizontal 25/50/25 split

Dold text
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Kul att spelet blev trevligare Synd att lagget inte löste sig. I SweetFX_settings kan man göra diverse ändringar. Här kommer mina settings (om du vill jämföra)

Tack astrob0y! Tänkte precis fråga om custom settings till LotRO, provade SweetFX som hastigast igår och det funkade bra, men jag såg ingen jätteskillnad.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk

Någon som spelar Guardian? Jag blir inte klok på vilken rotation jag ska ha på skillsen. Det är galet många att välja på fast jag bara är L8 än så länge. Tips? Har aldrig kört en meele klass förut i något mmo.... så jag tänkte jag måste testa.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Någon som spelar Guardian? Jag blir inte klok på vilken rotation jag ska ha på skillsen. Det är galet många att välja på fast jag bara är L8 än så länge. Tips? Har aldrig kört en meele klass förut i något mmo.... så jag tänkte jag måste testa.

Här har du en mini-guide till Guardians skills: http://www.tentonhammer.com/lotro/guides/classes/guard/skills

Rollar själv en Warden, så jag har tyvärr inga praktiska erfarenhetstips.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Skrivet av 73mpl4R:

Här har du en mini-guide till Guardians skills: http://www.tentonhammer.com/lotro/guides/classes/guard/skills

Rollar själv en Warden, så jag har tyvärr inga praktiska erfarenhetstips.

Har kikat på den sidan. Men det hjälper inte riktigt då jag vill ha tips på vilka combos som är effektivast till vardags. Det är ju en miljard olika skills. Det borde finnas en "grundrad" att ha på baren och sen kompletera med några vid speciella tillfällen.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Har kikat på den sidan.

Rätt utförlig guide här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Tack astrob0y! Tänkte precis fråga om custom settings till LotRO, provade SweetFX som hastigast igår och det funkade bra, men jag såg ingen jätteskillnad.

blev det någon skillnad med den inställningen jag använder?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Kul att spelet blev trevligare

Skillnaden med dina inställningar är enorm.:)
Bättre färger, skarpare grafik, kanske mindre LAG, får olika varje dag så svårt att säga säkert. Har (vad det verkar) lägre FPS dock, men ändå över vad som inte funkar, ligger på runt 45-60 på mitt GTX 580 kort.
Tack för hjälpen.:) Posta in confen till SweetFX forumet för fungerande confar.:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Screemer:

Skillnaden med dina inställningar är enorm.:)
Bättre färger, skarpare grafik, kanske mindre LAG, får olika varje dag så svårt att säga säkert. Har (vad det verkar) lägre FPS dock, men ändå över vad som inte funkar, ligger på runt 45-60 på mitt GTX 580 kort.
Tack för hjälpen.:) Posta in confen till SweetFX forumet för fungerande confar.:)

Kul att höra!
Om laggen är besvärlig så testa att sänk värderna XX i SweetFX_settings
#define SMAA_THRESHOLD 0.XX // [0.05 to 0.20] Edge detection threshold
#define SMAA_MAX_SEARCH_STEPS XX // [0 to 98] Determines the radius SMAA will search for aliased edges
#define SMAA_MAX_SEARCH_STEPS_DIAG XX // [0 to 16] Determines the radius SMAA will search for diagonal aliased edges
#define SMAA_CORNER_ROUNDING 1XX

Körde du standard setting innan? Om inte, lust att posta den setting du använde?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

blev det någon skillnad med den inställningen jag använder?

Funkar kalas! Justerade lite efter din också, men det blev bättre skillnad helt klart. Stort tack

Funderar på om man ska slänga på HDR också, värt?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Funkar kalas! Justerade lite efter din också, men det blev bättre skillnad helt klart. Stort tack

Funderar på om man ska slänga på HDR också, värt?

Jag har inte fått HDR att fungera med lotro. Bilden blir förvrängd och väldigt mörk. Skriv gärna hur du har gjort om du får igång det på ett snyggt sätt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Körde du standard setting innan? Om inte, lust att posta den setting du använde?

Innan SweetFX körde jag Ultra High med 8xAA i LOTRO, sen första försöket med SweetFX lade jag bara in det som det var i zip filen. Sen lade jag dit dina settings. Har inte hunnit leka något mer ännu.

Så här ser min conf ut nu. Kör med 1.20 gamma i lotro och lite höjd ambient light.. Sen den här confen där HDR är aktivt.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Choose effects /
'-----------------------------------------------------------*/

// Set to 1 for ON or 0 for OFF
#define USE_SMAA_ANTIALIASING 1 // [0 or 1] SMAA Anti-aliasing : Smoothens jagged lines.
#define USE_LUMASHARPEN 1 // [0 or 1] LumaSharpen : Also sharpens the antialiased edges which makes them less smooth - I'm working on fixing that.
#define USE_BLOOM 1 // [0 or 1] Bloom : Makes bright lights bleed their light into their surroundings (relatively high performance cost)
#define USE_HDR 1 // [0 or 1] HDR : Not actual HDR - It just tries to mimic an HDR look (relatively high performance cost)
#define USE_TECHNICOLOR 0 // [0 or 1] TECHNICOLOR : Attempts to mimic the look of an old movie using the Technicolor three-strip color process (Techicolor Process 4)
#define USE_DPX 0 // [0 or 1] Cineon DPX : Should make the image look like it's been converted to DXP Cineon - basically it's another movie-like look similar to technicolor.
#define USE_LIFTGAMMAGAIN 1 // [0 or 1] Lift Gamma Gain : Adjust brightness and color of shadows, midtones and highlights (avoids clipping)
#define USE_TONEMAP 1 // [0 or 1] Tonemap : Adjust gamma, exposure, saturation, bleach and defog. (may cause clipping)
#define USE_VIBRANCE 1 // [0 or 1] Vibrance : Intelligently saturates (or desaturates if you use negative values) the pixels depending on their original saturation.
#define USE_CURVES 1 // [0 or 1] Curves : Contrast adjustments using S-curves.
#define USE_SEPIA 0 // [0 or 1] Sepia : Sepia tones the image.
#define USE_VIGNETTE 0 // [0 or 1] Vignette : Darkens the edges of the image to make it look more like it was shot with a camera lens. May cause banding artifacts.
#define USE_DITHER 1 // [0 or 1] Dither : Applies dithering to simulate more colors than your monitor can display. This lessens banding artifacts (mostly caused by Vignette)
#define USE_SPLITSCREEN 0 // [0 or 1] Splitscreen : Enables the before-and-after splitscreen comparison mode.

/*-----------------------------------------------------------.
/ SMAA Anti-aliasing settings /
'-----------------------------------------------------------*/

#define SMAA_THRESHOLD 0.18 // [0.05 to 0.20] Edge detection threshold
#define SMAA_MAX_SEARCH_STEPS 98 // [0 to 98] Determines the radius SMAA will search for aliased edges
#define SMAA_MAX_SEARCH_STEPS_DIAG 16 // [0 to 16] Determines the radius SMAA will search for diagonal aliased edges
#define SMAA_CORNER_ROUNDING 100 // [0 to 100] Determines the percent of antialiasing to apply to corners.

// -- Advanced SMAA settings --
#define COLOR_EDGE_DETECTION 1 // [0 or 1] 1 Enables color edge detection (slower but slightly more acurate) - 0 uses luma edge detection (faster)
#define SMAA_DIRECTX9_LINEAR_BLEND 0 // [0 or 1] Using DX9 HARDWARE? (software version doesn't matter) if so this needs to be 1 - If not, leave it at 0.

/*-----------------------------------------------------------.
/ LumaSharpen settings /
'-----------------------------------------------------------*/
// -- Sharpening --
#define sharp_strength 1.0 // [0.10 to 3.00] Strength of the sharpening
#define sharp_clamp 0.04 // [0.000 to 1.000] Limits maximum amount of sharpening a pixel recieves - Default is 0.035

// -- Advanced sharpening settings --
#define pattern 2 // [1|2|3|4] Choose a sample pattern. 1 = Fast, 2 = Normal, 3 = Wider, 4 = Pyramid shaped.
#define offset_bias 1.0 // [0.0 to 6.0] Offset bias adjusts the radius of the sampling pattern.
// I designed the pattern for offset_bias 1.0, but feel free to experiment.

// -- Debug sharpening settings --
#define show_sharpen 0 // [0 or 1] Visualize the strength of the sharpen (multiplied by 4 to see it better)

/*-----------------------------------------------------------.
/ Bloom settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define BloomThreshold 20.25 // [0.00 to 50.00] Threshold for what is a bright light (that causes bloom) and what isn't.
#define BloomPower 1.3 // [0.0000 to 8.0000] Strength of the bloom
#define BloomWidth 0.0142 // [0.0000 to 1.0000] Width of the bloom

/*-----------------------------------------------------------.
/ HDR settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define HDRPower 1.00 // [0.0 to 8.0] Strangely lowering this makes the image brighter
#define radius2 0.90 // [0.0 to 8.0] Raising this seems to make the effect stronger and also brighter

/*-----------------------------------------------------------.
/ TECHNICOLOR settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define TechniAmount 0.03 // [0.0 to 1.0]
#define TechniPower 2.8 // [0.0 to 8.0]
#define redNegativeAmount 0.88 // [0.0 to 1.0]
#define greenNegativeAmount 0.88 // [0.0 to 1.0]
#define blueNegativeAmount 0.88 // [0.0 to 1.0]

/*-----------------------------------------------------------.
/ Cineon DPX settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define Red 8.0 // [1.0 to 15.0]
#define Green 8.0 // [1.0 to 15.0]
#define Blue 8.0 // [1.0 to 15.0]

#define ColorGamma 2.5 // [0.1 to 2.5] Adjusts the colorfulness of the effect in a manner similar to Vibrance. 1.0 is neutral.
#define DPXSaturation 3.0 // [0.0 to 8.0] Adjust saturation of the effect. 1.0 is neutral.

#define RedC 0.36 // [0.6 to 0.2]
#define GreenC 0.36 // [0.6 to 0.2]
#define BlueC 0.34 // [0.6 to 0.2]

#define Blend 0.2 // [0.0 to 0.1] How strong the effect should be.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Lift Gamma Gain settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define RGB_Lift float3(0.970, 0.920, 0.920) // [0.000 to 2.000] Adjust shadows for Red, Green and Blue
#define RGB_Gamma float3(1.000, 1.000, 0.950) // [0.000 to 2.000] Adjust midtones for Red, Green and Blue
#define RGB_Gain float3(1.000, 1.000, 1.000) // [0.000 to 2.000] Adjust highlights for Red, Green and Blue

/*-----------------------------------------------------------.
/ Tonemap settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define Gamma 0.96 // [0.00 to 2.00] Adjust midtones

#define Exposure 0.00 // [-1.00 to 1.00] Adjust exposure

#define Saturation 0.00 // [-1.00 to 1.00] Adjust saturation

#define Bleach 0.00 // [0.00 to 1.00] Brightens the shadows and fades the colors

#define Defog 0.000 // [0.00 to 1.00] How much of the color tint to remove
#define FogColor float3(0.00, 0.00, 2.55) // [0.00 to 1.00, 0.00 to 1.00, 0.00 to 1.00] What color to remove - default is blue

/*-----------------------------------------------------------.
/ Vibrance settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define Vibrance 0.10 // [-1.0 to 1.0] Intelligently saturates (or desaturates if you use negative values) the pixels depending on their original saturation.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Curves settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define Curves_contrast 0.23 // [-1.0 to 1.0] The amount of contrast you want

// -- Advanced curve settings --
#define Curves_formula 7 // [1|2|3|4|5|6|7] The constrast s-curve you want to use.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Sepia settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define ColorTone float3(1.40, 1.10, 0.90) // [0.00 to 1.00, 0.00 to 1.00, 0.00 to 1.00] What color to tint the image
#define GreyPower 0.11 // [0.0 to 1.0] How much desaturate the image before tinting it
#define SepiaPower 0.58 // [0.0 to 1.0] How much to tint the image

/*-----------------------------------------------------------.
/ Vignette settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define VignetteRadius 2.80 // [-1.00 to 3.00] lower values = stronger radial effect from center
#define VignetteAmount -2.00 // [-2.00 to 1.00] Strength of black. -2.00 = Max Black, 1.00 = Max White.
#define VignetteSlope 3.9 // [1 to 16] How far away from the center the change should start to really grow strong (odd numbers cause a larger fps drop than even numbers)
#define VignetteCenter float2(0.500, 0.500) // [0.00 to 1.00] Center of effect.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Dither settings /
'-----------------------------------------------------------*/
//No settings yet, beyond switching it on or off in the top section.

//Note that the checkerboard pattern used by Dither, makes an image harder to compress.
//This can make your screenshots and video recordings take up more space.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Splitscreen settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define splitscreen_mode 3 // [1|2|3|4|5] 1 = Vertical 50/50 split, 2 = Vertical 25/50/25 split, 3 = Vertical 50/50 angled split, 4 = Horizontal 50/50 split, 5 = Horizontal 25/50/25 split

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Screemer:

Innan SweetFX körde jag Ultra High med 8xAA i LOTRO, sen första försöket med SweetFX lade jag bara in det som det var i zip filen. Sen lade jag dit dina settings. Har inte hunnit leka något mer ännu.

Så här ser min conf ut nu. Kör med 1.20 gamma i lotro och lite höjd ambient light.. Sen den här confen där HDR är aktivt.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Choose effects /
'-----------------------------------------------------------*/

// Set to 1 for ON or 0 for OFF
#define USE_SMAA_ANTIALIASING 1 // [0 or 1] SMAA Anti-aliasing : Smoothens jagged lines.
#define USE_LUMASHARPEN 1 // [0 or 1] LumaSharpen : Also sharpens the antialiased edges which makes them less smooth - I'm working on fixing that.
#define USE_BLOOM 1 // [0 or 1] Bloom : Makes bright lights bleed their light into their surroundings (relatively high performance cost)
#define USE_HDR 1 // [0 or 1] HDR : Not actual HDR - It just tries to mimic an HDR look (relatively high performance cost)
#define USE_TECHNICOLOR 0 // [0 or 1] TECHNICOLOR : Attempts to mimic the look of an old movie using the Technicolor three-strip color process (Techicolor Process 4)
#define USE_DPX 0 // [0 or 1] Cineon DPX : Should make the image look like it's been converted to DXP Cineon - basically it's another movie-like look similar to technicolor.
#define USE_LIFTGAMMAGAIN 1 // [0 or 1] Lift Gamma Gain : Adjust brightness and color of shadows, midtones and highlights (avoids clipping)
#define USE_TONEMAP 1 // [0 or 1] Tonemap : Adjust gamma, exposure, saturation, bleach and defog. (may cause clipping)
#define USE_VIBRANCE 1 // [0 or 1] Vibrance : Intelligently saturates (or desaturates if you use negative values) the pixels depending on their original saturation.
#define USE_CURVES 1 // [0 or 1] Curves : Contrast adjustments using S-curves.
#define USE_SEPIA 0 // [0 or 1] Sepia : Sepia tones the image.
#define USE_VIGNETTE 0 // [0 or 1] Vignette : Darkens the edges of the image to make it look more like it was shot with a camera lens. May cause banding artifacts.
#define USE_DITHER 1 // [0 or 1] Dither : Applies dithering to simulate more colors than your monitor can display. This lessens banding artifacts (mostly caused by Vignette)
#define USE_SPLITSCREEN 0 // [0 or 1] Splitscreen : Enables the before-and-after splitscreen comparison mode.

/*-----------------------------------------------------------.
/ SMAA Anti-aliasing settings /
'-----------------------------------------------------------*/

#define SMAA_THRESHOLD 0.18 // [0.05 to 0.20] Edge detection threshold
#define SMAA_MAX_SEARCH_STEPS 98 // [0 to 98] Determines the radius SMAA will search for aliased edges
#define SMAA_MAX_SEARCH_STEPS_DIAG 16 // [0 to 16] Determines the radius SMAA will search for diagonal aliased edges
#define SMAA_CORNER_ROUNDING 100 // [0 to 100] Determines the percent of antialiasing to apply to corners.

// -- Advanced SMAA settings --
#define COLOR_EDGE_DETECTION 1 // [0 or 1] 1 Enables color edge detection (slower but slightly more acurate) - 0 uses luma edge detection (faster)
#define SMAA_DIRECTX9_LINEAR_BLEND 0 // [0 or 1] Using DX9 HARDWARE? (software version doesn't matter) if so this needs to be 1 - If not, leave it at 0.

/*-----------------------------------------------------------.
/ LumaSharpen settings /
'-----------------------------------------------------------*/
// -- Sharpening --
#define sharp_strength 1.0 // [0.10 to 3.00] Strength of the sharpening
#define sharp_clamp 0.04 // [0.000 to 1.000] Limits maximum amount of sharpening a pixel recieves - Default is 0.035

// -- Advanced sharpening settings --
#define pattern 2 // [1|2|3|4] Choose a sample pattern. 1 = Fast, 2 = Normal, 3 = Wider, 4 = Pyramid shaped.
#define offset_bias 1.0 // [0.0 to 6.0] Offset bias adjusts the radius of the sampling pattern.
// I designed the pattern for offset_bias 1.0, but feel free to experiment.

// -- Debug sharpening settings --
#define show_sharpen 0 // [0 or 1] Visualize the strength of the sharpen (multiplied by 4 to see it better)

/*-----------------------------------------------------------.
/ Bloom settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define BloomThreshold 20.25 // [0.00 to 50.00] Threshold for what is a bright light (that causes bloom) and what isn't.
#define BloomPower 1.3 // [0.0000 to 8.0000] Strength of the bloom
#define BloomWidth 0.0142 // [0.0000 to 1.0000] Width of the bloom

/*-----------------------------------------------------------.
/ HDR settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define HDRPower 1.00 // [0.0 to 8.0] Strangely lowering this makes the image brighter
#define radius2 0.90 // [0.0 to 8.0] Raising this seems to make the effect stronger and also brighter

/*-----------------------------------------------------------.
/ TECHNICOLOR settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define TechniAmount 0.03 // [0.0 to 1.0]
#define TechniPower 2.8 // [0.0 to 8.0]
#define redNegativeAmount 0.88 // [0.0 to 1.0]
#define greenNegativeAmount 0.88 // [0.0 to 1.0]
#define blueNegativeAmount 0.88 // [0.0 to 1.0]

/*-----------------------------------------------------------.
/ Cineon DPX settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define Red 8.0 // [1.0 to 15.0]
#define Green 8.0 // [1.0 to 15.0]
#define Blue 8.0 // [1.0 to 15.0]

#define ColorGamma 2.5 // [0.1 to 2.5] Adjusts the colorfulness of the effect in a manner similar to Vibrance. 1.0 is neutral.
#define DPXSaturation 3.0 // [0.0 to 8.0] Adjust saturation of the effect. 1.0 is neutral.

#define RedC 0.36 // [0.6 to 0.2]
#define GreenC 0.36 // [0.6 to 0.2]
#define BlueC 0.34 // [0.6 to 0.2]

#define Blend 0.2 // [0.0 to 0.1] How strong the effect should be.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Lift Gamma Gain settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define RGB_Lift float3(0.970, 0.920, 0.920) // [0.000 to 2.000] Adjust shadows for Red, Green and Blue
#define RGB_Gamma float3(1.000, 1.000, 0.950) // [0.000 to 2.000] Adjust midtones for Red, Green and Blue
#define RGB_Gain float3(1.000, 1.000, 1.000) // [0.000 to 2.000] Adjust highlights for Red, Green and Blue

/*-----------------------------------------------------------.
/ Tonemap settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define Gamma 0.96 // [0.00 to 2.00] Adjust midtones

#define Exposure 0.00 // [-1.00 to 1.00] Adjust exposure

#define Saturation 0.00 // [-1.00 to 1.00] Adjust saturation

#define Bleach 0.00 // [0.00 to 1.00] Brightens the shadows and fades the colors

#define Defog 0.000 // [0.00 to 1.00] How much of the color tint to remove
#define FogColor float3(0.00, 0.00, 2.55) // [0.00 to 1.00, 0.00 to 1.00, 0.00 to 1.00] What color to remove - default is blue

/*-----------------------------------------------------------.
/ Vibrance settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define Vibrance 0.10 // [-1.0 to 1.0] Intelligently saturates (or desaturates if you use negative values) the pixels depending on their original saturation.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Curves settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define Curves_contrast 0.23 // [-1.0 to 1.0] The amount of contrast you want

// -- Advanced curve settings --
#define Curves_formula 7 // [1|2|3|4|5|6|7] The constrast s-curve you want to use.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Sepia settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define ColorTone float3(1.40, 1.10, 0.90) // [0.00 to 1.00, 0.00 to 1.00, 0.00 to 1.00] What color to tint the image
#define GreyPower 0.11 // [0.0 to 1.0] How much desaturate the image before tinting it
#define SepiaPower 0.58 // [0.0 to 1.0] How much to tint the image

/*-----------------------------------------------------------.
/ Vignette settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define VignetteRadius 2.80 // [-1.00 to 3.00] lower values = stronger radial effect from center
#define VignetteAmount -2.00 // [-2.00 to 1.00] Strength of black. -2.00 = Max Black, 1.00 = Max White.
#define VignetteSlope 3.9 // [1 to 16] How far away from the center the change should start to really grow strong (odd numbers cause a larger fps drop than even numbers)
#define VignetteCenter float2(0.500, 0.500) // [0.00 to 1.00] Center of effect.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Dither settings /
'-----------------------------------------------------------*/
//No settings yet, beyond switching it on or off in the top section.

//Note that the checkerboard pattern used by Dither, makes an image harder to compress.
//This can make your screenshots and video recordings take up more space.

/*-----------------------------------------------------------.
/ Splitscreen settings /
'-----------------------------------------------------------*/
#define splitscreen_mode 3 // [1|2|3|4|5] 1 = Vertical 50/50 split, 2 = Vertical 25/50/25 split, 3 = Vertical 50/50 angled split, 4 = Horizontal 50/50 split, 5 = Horizontal 25/50/25 split

Dold text

Hmm, jag försökte med dina inställningar men spelet kraschade då.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av sockfan:

En level 57 gubbe bara? Klart det är tråkigt om man blir av med sin gubbe. Men å andra sidan så blev man mer eller mindre spammad via mejl för att bli uppmärksammad om övergången från Codemasters. Detta under ett par månaders tid. Sen är det ju så också att levlandet är det som i regel går snabbast.

En polare blev av med 5st lvl 65 gubbar. Med maxade traits/virtues, crafting, craftingguild, ultimata legendaryvapen (då det va ont om 1st age lvl 65 items) och gear från alla instancer/raider ända tillbaka till vanilla. Har var j*vligt bitter när han ville komma igång och spela när Isengaard släpptes kan jag lova

Hahahaha omg man vill ju se hur frustrerad han måsta ha blivit haha blir det bota för han nu då? eller ska han lira upp sina gubbar?
Trög som jag var hade jag ett gammalt mailkonto som jag inte använt på 2-3 år så missade all spam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakmonstr3t:

Hahahaha omg man vill ju se hur frustrerad han måsta ha blivit haha blir det bota för han nu då? eller ska han lira upp sina gubbar?
Trög som jag var hade jag ett gammalt mailkonto som jag inte använt på 2-3 år så missade all spam!

Finns inga bots till lotro vad jag vet Ne han sket i de helt, tror han hade lifetime-subscription på de kontot också, och bara de hade varit guld värt nu eftersom det inte finns att köpa längre Så när de väl gick upp för han att kontot inte existerade längre så blev han minst sagt förbannad, mejlade och skällde på Turbine-supporten (som förövrigt va chanslösa eftersom dom inte har nåt o göra med codemasters data)

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Hmm, jag försökte med dina inställningar men spelet kraschade då.

Konstigt..
Kanske din nVidia driver eller nått. Jag kör med senaste officiella. 306.97 & SweetFX 1.3 annars inget special alls.

Permalänk
Medlem

riders of rhoan är under 50% rea

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Främling:

Någon som spelar Guardian? Jag blir inte klok på vilken rotation jag ska ha på skillsen. Det är galet många att välja på fast jag bara är L8 än så länge. Tips? Har aldrig kört en meele klass förut i något mmo.... så jag tänkte jag måste testa.

Som leveling så rekommenderar jag att du gör OP (Overpowered) stance. Med two hand vapen. Typ en yxa. Rotation är inte direkt något du borde oroa dig för förrän du når maxlevel när du börjar raida ev. Guardians är annars tanks Har en själv. De är riktigt mysiga Framförallt i PVP.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Steam rear ut lotro expansioner, perfekt för er som inte har det redan!

http://store.steampowered.com/app/213178/?snr=1_5_9__205

" This includes the Mines of Moria™, Siege of Mirkwood™, and Rise of Isengard™ expansion packs."

18 Euro.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Bra tips, Ceogar!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk

Är detta spel kul?? Söker ett spel man kan sitta å slölira när man är själv less wow, gillade inte swtor lr gw2.

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Jag och många andra tycker att det är så roligt att vi betalar ca. 90kr i månaden för det. Men det är nog inget spel man spelar själv. Det funkar absolut att lira själv upp till level 50-60, men sen är det roligare att göra instanser och sådant med grupper.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Är detta spel kul?? Söker ett spel man kan sitta å slölira när man är själv less wow, gillade inte swtor lr gw2.

Om du gillar sagan om ringen böckerna/filmerna så är lotro ett trevligt spel att slöspela.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Om du gillar sagan om ringen böckerna/filmerna så är lotro ett trevligt spel att slöspela.

Vem gillar inte dess?

90kr/månaden? Är detta spel inte utan månadsavgift? Eller köper du ingame-saker?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Skrivet av Gurrasson:

90kr/månaden? Är detta spel inte utan månadsavgift? Eller köper du ingame-saker?

I LotRO kan du välja att spela med F2P, Premium eller VIP status. Den sistnämnda är en gammal klassisk månadsprenumeration där allt inkluderas, vilket är det 73MPL4R pratar om.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

I LotRO kan du välja att spela med F2P, Premium eller VIP status. Den sistnämnda är en gammal klassisk månadsprenumeration där allt inkluderas, vilket är det 73MPL4R pratar om.

Aha, då hänger jag med Inte läst på riktigt. Tack för infon!

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Skrivet av Gurrasson:

Aha, då hänger jag med Inte läst på riktigt. Tack för infon!

Lite info till dig som ny spelare rörande F2P och Premium status.

Som F2P spelare har du access till alla områden upp till level 50. För access till övriga områden, krävs att du köper respektive expansion.

Men observera att du som F2P endast har gratis tillgång till quester i Ered Luin (lvl 1-15), Shire (lvl 1-13), Bree-land (1-24) och Lone-lands (22-35). Enda undantaget är epic quests, som du kan göra hela vägen till level 50.

När du nått level 30-35, borde ha samlat på dig så pass mycket tubine points, att du gratis kan köpa ett quest pack för nästa område. Min rekommendation är att du börjar med Evendim (lvl32-40, 595TP) och sedan väljer Forochel (lvl 39-50, 595TP).

För mer quest packs och priser: http://www.lotro.com/lotrostoresale/1573-lotro-store-quest-pa...

F2P leveling guide: http://lotro.mmorsel.com/2010/08/leveling-plan-for-1-21.html

Lycka till i Midgård!