Permalänk
Medlem

Här kommer lite renderingar av hur min hårddiskbur kommer se ut
Kommer dock vara mer uttag för luftflöde m.m
Skulle behöva er hjälp att bedömma hur mycket hål / om det behövs fläktar för att disken inte ska överhettas...
Det kommer vara en 7200 varvare alltså kommer den bli varm.

Observera att denna låda är rätt liten, man tror den är större, inte mer än 5x14x15cm
Fläktarna kommer isåfall vara tysta 40mm

Den kommer vara gjort av aluminium och bli svart-andioserad

Här ser ni vad jag funderar på, behövs luft på båda sidor? Eller bara på sidan med kretskortet?
För lite luft?

H

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen idén med metallrören istället för slangar, blir nog skit bra i slutändan keep up the good work!

Permalänk
Medlem

Då har man köpt lite hårdvara från en här på Sweclockers
Framsidan var väldigt repig med fingeravtryck, men vad gör det när hela fronten ska av?
baksidan vad väldigt dammig med, de vill inte gå av med tryckluft heller, ska testa med tops imorgon!

Permalänk
Medlem

Har nu letat ett tag efter vilka fläktar jag skulle passa till Slenderbox, jag kollade länge och hittade ett par, men några utmärkte sig mer än de andra med väldigt snygg design på deras fläktar (http://www.aquatuning.de/images/product_images/600x400/14172_...) Så sjuuuuukt snygga. Tror de kommer få en sjukt bra kontrast i mitt bygge så jag tog kontakt med dem igår, då min budget är väldigt stram :/

Får se om de blir något innan DH

Är nu även färdig med ritningarna för bottenplåten samt HDD buren, kommer tillverkas när jag får tid

Permalänk
Medlem

ser ut att kunna bli helt sjukt snyggt, rör ser man verkligen inte ofta.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

ser ut att kunna bli helt sjukt snyggt, rör ser man verkligen inte ofta.

Jag är riktigt spänd på att se vad jag kan göra med de rören!

Till alla så skulle jag säga att nu inför slutspurten innan DH så har det blivit alldeles för mycket fixande med både hårdvara och mjukvara med min Main dator som ska dit, så jag har tyvär inte några fler Slenderbox bilder just nu, men när jag kommer hem så lär jag ha rätt mycket bildmaterial hemma!

Men framsteg gör jag iallafall, även om ni inte får se något just nu ^^,

NÅGON ANNAN ÄN JAG SOM TAGGAR DH?!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Jag är riktigt spänd på att se vad jag kan göra med de rören!

Till alla så skulle jag säga att nu inför slutspurten innan DH så har det blivit alldeles för mycket fixande med både hårdvara och mjukvara med min Main dator som ska dit, så jag har tyvär inte några fler Slenderbox bilder just nu, men när jag kommer hem så lär jag ha rätt mycket bildmaterial hemma!

Men framsteg gör jag iallafall, även om ni inte får se något just nu ^^,

Tack till Artur på Coolingstuff för hans välvilja till sina kunder, som även är ny sponsor för projektet!
http://imageshack.us/a/img801/5812/coolingstufflogo.png

NÅGON ANNAN ÄN JAG SOM TAGGAR DH?!?

Själv klart gör man det!!!! Vi sitter i B hallen på b4

Ser framemot en uppdatering i ditt bygge. Du kan inte möjligtvis vissa skissen på dh? Alltid kul att prata lite moddning med folk från swec;)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Själv klart gör man det!!!! Vi sitter i B hallen på b4

Ser framemot en uppdatering i ditt bygge. Du kan inte möjligtvis vissa skissen på dh? Alltid kul att prata lite moddning med folk från swec;)

Kommer förbi och dricker lite läsk och snackar lite sen då
Vilken skiss menar du?
Jag kommer ha alla ritningar i 3d med på DH i vilket fall

Sitter själv på D66 gigabit, du kommer se var jag sitter, sitter under min dator du ser i mitt galleri som står på en hylla som min vän skulle envisas om att måla i självlysande grön färg -.-'

Permalänk
Medlem

du är välkommen på besök, behöver någon som kan hålla en ficklampa medans jag fyller på loopen xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

du är välkommen på besök, behöver någon som kan hålla en ficklampa medans jag fyller på loopen xD

Var sitter du? Kommer självklart förbi
Kul att få träffa proffsmoddarn IRL:P
När kommer du ställa dig och köa då? ^^,

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Var sitter du? Kommer självklart förbi
Kul att få träffa proffsmoddarn IRL:P
När kommer du ställa dig och köa då? ^^,

Hemlis
Kommer upp nått på min FB sida ikväll
Vi åker kl 07:15 eller 08:15 imorrn bitti(min bror har kol på busstiden osv), och är där runt 10-11 kanske 12 tiden tror jag
Jag kommer iaf kunna svara på fb och swec meddelanden under hela resan.

Permalänk
Medlem

Kommer också komma upp runt 10- 11
kollar där sen då

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Kommer också komma upp runt 10- 11
kollar där sen då

Låter som en del moddare här från swec ska dit altså

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny71:

Låter som en del moddare här från swec ska dit altså

Vi skulle gjort ett episkt DH projekt där swec moddarna skulle gjort något tillsamans ;:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Vi skulle gjort ett episkt DH projekt där swec moddarna skulle gjort något tillsamans ;:P

låter som en vettig ide, hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny71:

låter som en vettig ide, hehe

sitter på B39:24 om ni har tid över

Permalänk

fan bara jag som inte hitta någon att åka med

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny71:

sitter på B39:24 om ni har tid över

Checka gärna in broderns define XL (helt provisoriskt monterad), vi lånade delar ifrån varandra för att få det att fungera, någon som kan fixa batterivatten till mig btw ?

Vi sitter på B13 56 & 58

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Checka gärna in broderns define XL (helt provisoriskt monterad), vi lånade delar ifrån varandra för att få det att fungera, någon som kan fixa batterivatten till mig btw ?

Vi sitter på B13 56 & 58

KoSoVar/Venhar B13 56 & 58
Johnny B39:24
iSw3de/ Lucas D66:27

Kommer antagligen förbi sen!
Ni måste se våran självlysande hylla, suck

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

KoSoVar/Venhar B13 56 & 58
Johnny B39:24
iSw3de/ Lucas D66:27

Kommer antagligen förbi sen!
Ni måste se våran självlysande hylla, suck

haha chassi tävlingen de hade var ju skandal ^^ De borde ordna en mer seriös chassi tävling med lite bättre priser också:D

Permalänk
Proffsmoddare

Kommer endast ner på lördagen jag. Nästa vinter blir de nog en datorplats för mig med, känns som de var ett tag sen nu.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny71:

haha chassi tävlingen de hade var ju skandal ^^ De borde ordna en mer seriös chassi tävling med lite bättre priser också:D

Haha jo

Skrivet av C4B12:

Kommer endast ner på lördagen jag. Nästa vinter blir de nog en datorplats för mig med, känns som de var ett tag sen nu.

Säg till när du e här

Jahopp, då kan jag säga som så här, detta kan tyckas lite rörigt, men så här blir det
Moderkortet har kommit hem nu! Blir bilder när jag kommer hem från DH.
Vattenkylning för 3k är också beställt, mer om det senare, bara för att teasa er lite

Konstigt nog så verkade min projekt idé vara tämligen lyckad då jag verkar ha fått två ytterliggare sponsorer

Kan dock fortfarande inte bestämma mig om jag ska ha Noiseblockers E-Loop B12 eller Corsairs fläktar på Radiatorn...

Har finslipat på ritningarna, här är det senaste, och så det ska se ut

Roligt att så många var på Sweclockersträffen idag på DH!
Här är lite bilder

Permalänk
Medlem

vad kör du för cad-program? vart har du fått tag på alla modeller på typ moderkort, radiatorer o de du slängt in? stepfiler?

Looking good btw! ska bli intressant o se hur de blir med rören sådär!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

vad kör du för cad-program? vart har du fått tag på alla modeller på typ moderkort, radiatorer o de du slängt in? stepfiler?

Looking good btw! ska bli intressant o se hur de blir med rören sådär!

När jag ska göra skisser som ska visa det visuella så kör jag Google Sketchup, finns massvis av modeller där att ladda ner.

När det gäller delar som ska tillverkas använder jag ett mer avancerat program, Creo, http://creo.ptc.com/ Då allt måste vara exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

När jag ska göra skisser som ska visa det visuella så kör jag Google Sketchup, finns massvis av modeller där att ladda ner.

När det gäller delar som ska tillverkas använder jag ett mer avancerat program, Creo, http://creo.ptc.com/ Då allt måste vara exakt

aha okey najs najs! aldrig hört talas om Creo innan, är inte så jättestort eller?

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

aha okey najs najs! aldrig hört talas om Creo innan, är inte så jättestort eller?

Creo är det ett av de största och mest använda cad program som finns, bl.a NASA, Sony, ferrari, tetrapak, tyuota, nike, microsoft, dell kör creo
Har tidigare hetat pro engineer

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Creo är det ett av de största och mest använda cad program som finns, bl.a NASA, Sony, ferrari, tetrapak, tyuota, nike, microsoft, dell kör creo
Har tidigare hetat pro engineer

Jaha är de ProE! Hade ingen aning om att de bytt namn! Själv sitter jag med Catia V5 och Autodesk inventor

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Roligt att så många var på Sweclockersträffen idag på DH!
Här är lite bilder
http://imageshack.us/a/img442/1571/img0963mindre.jpg

Hah, där står ju jag, längst till vänster med en blå hoodie x)

Nice sketchups förresten! Och grattis till sponsorerna Ska bli kul å se när du kommer igång på riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Haha jo

Säg till när du e här

Jahopp, då kan jag säga som så här, detta kan tyckas lite rörigt, men så här blir det
Moderkortet har kommit hem nu! Blir bilder när jag kommer hem från DH.
Vattenkylning för 3k är också beställt, mer om det senare, bara för att teasa er lite

*Bilder*

Roligt att så många var på Sweclockersträffen idag på DH!
Här är lite bilder

Hmm, kan killen med kameran på denna bild möjligtvis vara du?

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marelix:

Hmm, kan killen med kameran på denna bild möjligtvis vara du?

Jepps, brevid Sahin, han som sitter brevid mig på DH med
Ska se till att jag kan hämta moderkortet tills imorgon så blir det bilder