Maximal spelprestanda för ≈8000kr -

Permalänk
Medlem

Maximal spelprestanda för ≈8000kr -

Hallå!

Det är dax att inskaffa en ny stationär, och skulle gärna vilja ha tips.
Jag kör 2st skärmar, spelar rätt mycket (WoW,Skyrim,DoTA2 etc.), samt använder Adobe serien/videoredigerar en hel del.
Skulle även föredra att kunna ha datorn på över nätterna, så ljudnivån känns rätt viktig!

Har märkt att det är mycket billigare att hitta ett mATX moderkort som stödjer crossfire, kontra SLI. Så jag undrar även ifall AMD håller samma klass som Nvidia?

Anledningen att jag tittar på mATX moderkort är för att jag föredrar ett mindre chassi, t.ex. fractal design core alternativt fractal-design-define-mini (kanske stor skillnad på ljudnivån på dessa?).

Jag har redan Windows & behöver ingen DVD eller skärm etc.
Tacksam för alla förslag!

Permalänk
Medlem

Jag beställde själv detta idag:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2594502/2012-11-26

Du vill nog inte ha ett mini-ATX moderkort. De är små och svårare att uppgradera på i framtiden

OBS Du vill nog ha ett annat grafikkort till dina 2 skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Jag beställde själv detta idag:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2594502/2012-11-26

Du vill nog inte ha ett mini-ATX moderkort. De är små och svårare att uppgradera på i framtiden

OBS Du vill nog ha ett annat grafikkort till dina 2 skärmar?

Är det verkligen så svårt att uppdatera mATX? Står att de flesta stödjer Crossfire etc.

Grafikkorten jag har kollat på är 660Ti , GTX670 & HD7950, får se hur mkt budgeten håller till.

Var och kollade på chassiet du länkade, och det kändes sjukt stort och klumpigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackez:

Är det verkligen så svårt att uppdatera mATX? Står att de flesta stödjer Crossfire etc.

Grafikkorten jag har kollat på är 660Ti , GTX670 & HD7950, får se hur mkt budgeten håller till.

Var och kollade på chassiet du länkade, och det kändes sjukt stort och klumpigt.

7950 är extremt prisvärt idag.. ger riktigt bra prestanda.

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Den var absolut lovande, tror jag får utöka min budget verkar det som. Känns faktiskt värt att köpa ett ljuddämpat chassi etc. tack!