Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

Hittade det, tack! måste läst för Nano-sim som aktiveras automatiskt.

Citat:

När det gäller Micro-SIM kort behöver Halebop Support aktivera Halebop Support aktivera det Micro-SIM som följde med telefonen om du redan har ett vanligt Halebop eller Telia SIM-kort.

Om du har ett Nano-SIM behöver du inte kontakta supporten det ska aktiveras per automatik, om du har problem fyll i nedanstående formulär. OBS! Vi kan inte aktivera det om du inte fyller i ditt ICC nummer, det hittar du på ditt SIMkort och det börjar med siffrorna 894601... (20 siffror totalt).

Edit: så då var det inskickat ett formulär iaf, borde aktiveras under kvällen tror jag.

Permalänk

Köplats 56 halebop! Fan måste ta reda på varför min Nokia Lumia 920 GUL inte har skickats. Vad händer?!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Ni som har beställt via telenor, ring istället.

I chatten säger dom 3-4veckor leveranstid men i telefonsupport låg min mobil på plocken och skickas tidigast imorrn å senast måndag han såg bra mer info än kundservice via webchatten !

nu kan jag vara lugn igen

OBS! 20min telefonkö ,,,

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

En fråga till er som beställde Halebop via mecenat. När ni beställde (mitten av oktober) var det inte 4gb surf? För nu står det 3gb..

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

En fråga till er som beställde Halebop via mecenat. När ni beställde (mitten av oktober) var det inte 4gb surf? För nu står det 3gb..

Tror dom ändrade det... för jag har också för mig att det var 4gb först. Köpte telefonen löst och har köpt halebop abbonemang vid sidan av, väntar bara på halebop sakerna och anlända nu.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Någon som beställt via Dustin och fått sin? Vilken färg i så fall? När beställde du?

Jag beställde en gul den 9:e november, men har ännu inte hört något. Vore trevligt om man kunde få den innan jul i alla fall.

Undrar detsamma.

Själv så beställde jag en svart den 2 November och har inte hört någonting från dem.

Permalänk
Avstängd

Chattade med någon på Telia nyss, dom kunde "inte ge mig svar på chatten".. Nähe, vad är den till för då?

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Skrivet av elkeR:

En fråga till er som beställde Halebop via mecenat. När ni beställde (mitten av oktober) var det inte 4gb surf? För nu står det 3gb..

Det stämmer bra och 4gb surf gäller fortfarande om man beställde innan den 15 november då de ändrade!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam_Q:

Chattade med någon på Telia nyss, dom kunde "inte ge mig svar på chatten".. Nähe, vad är den till för då?

ring

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Avstängd

Ja jag vet att man kan ringa, och stå i telefonkö i 40 minuter.
Men poängen var, varför ens ha support-chatt om man inte kan svara på frågor där?

Aja, får väl göra ett försök på telefonen iallafall.

Skrivet av djaxxo:
Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam_Q:

Ja jag vet att man kan ringa, och stå i telefonkö i 40 minuter.
Men poängen var, varför ens ha support-chatt om man inte kan svara på frågor där?

Aja, får väl göra ett försök på telefonen iallafall.

jo jag håller med dig fullständigt och efter att ha pratat med kundservice via telefon så jag kommer nog aldrig spendera mer tid på kundservice via webchatten.....

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Om någon som bor i Umeå vill ha en Vit L920 så finns det en på Media Markt. Var just där å kollade. Dom hade fått in 1 enhet. Sa att dom kommer få in fler svarta å vita under nästa vecka men inga röda eller gula.

Permalänk
Medlem

Wieee! Har min 920 i handen nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Har fått min nu. Är det någon som vet hur du gör för att ta bilder i mörkret? Jag måste göra något fel, för mina bilder blir mörka.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaRreE:

Har fått min nu. Är det någon som vet hur du gör för att ta bilder i mörkret? Jag måste göra något fel, för mina bilder blir mörka.

Samma här!

Permalänk
Skrivet av ZaRreE:

Har fått min nu. Är det någon som vet hur du gör för att ta bilder i mörkret? Jag måste göra något fel, för mina bilder blir mörka.

tar du bilder i bäcksvart?

Den måste ha en liten ljuskälla för den kan inte skapa sitt egna ljus.

Permalänk

Har min nya telefon i handen.. dock har jag ett problem! Kan inte logga in med mitt microsoftkonto, har testat med flera olika osv. Det står att det kan bero på anslutningen / svag mottagning - jag har testat både på 3G-nätet & wifi.

Hilfe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Någon som beställt via Dustin och fått sin? Vilken färg i så fall? När beställde du?

Jag beställde en gul den 9:e november, men har ännu inte hört något. Vore trevligt om man kunde få den innan jul i alla fall.

Ja du! Min gula beställdes 3:e oktober från Dustin och det verkar bli 17:e december fast jag var sjukt tidig. Bara sorgligt helt enkelt.

Permalänk

iPhone 4 vs 920 (endast ljusförhållanden i jämförelse)

Kan också säga att i4 bilderna representerar hur mörkt det egentligen var medans 920 på tar in mer ljus än vad jag kan se irl.

Permalänk
Medlem

Har hunnit testa runt lite och wow, är grymt imponerad!

+ Fantastisk skärm som fungerar med mina vantar, perfekt nu när kylan kommer
+ Känns rejal på ett bra sätt, inte för stor för mig
+ Snygg som attans, tog en gul och den känns inte hal
+ Grymma appar som ingår, roliga fotoappar (lenses) m.m
+ Lätt att komma igång, kontakter, skydrive m.m synkades direkt!
+ Windows 7.5 var bra men finns många saker som är bättre i åttan, hur man kan anpassa "startfönstret" är suveränt (kommer ju till 7.8)
+ Kameran! Testade filma och stabilisatorn är riktigt bra, mörkerbilder blir magiska även utan blixt!

- Fingeravtryck syns på det blanka materialet, jag bryr mig inte om det men finns pedanter som tycker sånt är viktigt, då är nog en matt färg att föredra
- Ingen synkning av sms (visste det iofs)

Kommer inte på så mycket mer minus just nu, fantastisk telefon helt enkel, snygg, rolig och fräsch!

Permalänk

Jaha, där var den dörren till glädje stängd, phonehouse har naturligtvis drällt bort min beställning, dock var de tillmötesgående och lovade mig en svart på måndag (tydligen har de ett gäng i lager)eller tisdag. Har jag den inte då inväntar jag nog elgiganten eller media markt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Mycket tråkigt med alla som inte fått sina telefoner. Jag tillhör den lyckligare delen. Den svarta som jag beställde är bättre än jag förväntade mig. Kändes inte alls så tung som jag föreställt mig. Jag jämförde med frugans Iphone 4 med skal och kunde inte känna skillnad.

Jag var då tvungen att väga telefonerna. Det var 34 grams skillnad, 151 mot 185. Uppenbart är att jag måste ha taskig motorik eller liknande för jag kunde inte avgöra alls när jag höll förs den ena och sen den andra i handen.

Bara positivt än så länge.

Permalänk

Om ni får problem exempelvis med MTP drivrutiner så skall ni uppdatera till senaste versionen av Windows Media Player och sedan starta det! Det funkade direkt för mig då!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Hur blir bilderna i mörker om man avaktiverar ljuset för autofokus och självklart skall blixt vara på off... Blir det bra även då?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Hur blir bilderna i mörker om man avaktiverar ljuset för autofokus och självklart skall blixt vara på off... Blir det bra även då?

hur skall den fokusera då har du tänkt utan ljushjälp ? frågan är nog diffus.... gör samma med en DSLR kamera å de blir skit

edit-

förtydligande om hur jag tänkte, mörker utan någon ljuskälla = kassbild/svart bild om inte du har duktigt fin utrustning.
mörker fast det finns ljuskälla utav något slag + slutartid m.m = blir iaf inte en svart bild

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Hur blir bilderna i mörker om man avaktiverar ljuset för autofokus och självklart skall blixt vara på off... Blir det bra även då?

För mig blir det riktigt bra ändå, är det avstånd med stora landskap kvittar ju det autofokus ljuset.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Har hunnit testa runt lite och wow, är grymt imponerad!

+ Fantastisk skärm som fungerar med mina vantar, perfekt nu när kylan kommer
+ Känns rejal på ett bra sätt, inte för stor för mig
+ Snygg som attans, tog en gul och den känns inte hal
+ Grymma appar som ingår, roliga fotoappar (lenses) m.m
+ Lätt att komma igång, kontakter, skydrive m.m synkades direkt!
+ Windows 7.5 var bra men finns många saker som är bättre i åttan, hur man kan anpassa "startfönstret" är suveränt (kommer ju till 7.8)
+ Kameran! Testade filma och stabilisatorn är riktigt bra, mörkerbilder blir magiska även utan blixt!

- Fingeravtryck syns på det blanka materialet, jag bryr mig inte om det men finns pedanter som tycker sånt är viktigt, då är nog en matt färg att föredra
- Ingen synkning av sms (visste det iofs)

Kommer inte på så mycket mer minus just nu, fantastisk telefon helt enkel, snygg, rolig och fräsch!

Vad menas med "Ingen synkning av sms"??

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

hur skall den fokusera då har du tänkt utan ljushjälp ? dum fråga du ställer.... gör samma med en DSLR kamera å de blir skit

Du dumförklarar mig utan anledning.. Jag har en tanke bakom mina frågor jag ställer.. Delar av pureView tekniken handlar just om att få in så mycket ljust som möjligt!

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk

Den är rätt skön med, såg den på chatt kopian man får till mailet,

"Vi flyttade fram porteringsdagen pga lång leveranstid på telefonen."

Lång leverans tid? Jag fick min mobil på exakt den dagen ni sa att den skulle levereras..............................

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

För mig blir det riktigt bra ändå, är det avstånd med stora landskap kvittar ju det autofokus ljuset.

Roligt att höra att bilder även blir bra även med "avaktiverar ljuset för autofokus och självklart skall blixt vara på off" Det är just det som kallas för att göra ett genombrott inom mobilkameror!

Bilder uppskattas alltid..
Helst samma förutsättningar och i mörker, helst olika kombinationer tex
*avaktiverar/aktivera ljuset för autofokus
*blixt on/off , du förstår säker vad jag menar, roligt med jämförelser, helst ska du ta ett foto på något motiv/staty där man kan urskilja skärpa/detaljer.

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753