Morrowind Rebirth v 1.9 + trailer för v 2.0

Permalänk

Morrowind Rebirth v 1.9 + trailer för v 2.0

Tjena "scrollers"

Tänkte kika förbi för att visa mitt mod för er som fortfarande lirar Morrowind! Några av er har möjligtvis hört talat om det, andra kanske redan har det installerat, vad vet jag? Namnet är "Morrowind Rebirth". Morrowind Rebirth. MR är en massiv insats där det stora målet är skapa en mer intressant spelvärld "fit for" 2000-talet. I detta inkluderas ombyggda städer och landskap där realism ligger i åtanke (fler NPC's, bättre arkitektur, nya försäljare, intressanta karaktärer och mycket annat för att göra spelvärlden så realistisk som möjligt), över 20 nya monster, flertalet nya vapen och utrustningar, 1 timmes ny musik komponerad av professionella musiker och mycket annat.

Om ni är intresserade av att veta mer finner ni min "hemsida" här: http://www.moddb.com/mods/morrowind-rebirth

Ni kan även spana in trailern för v 2.0 här: https://www.youtube.com/watch?v=OiN3i2rpFW4

Om ni har några frågor är det bara o skriva!

Have fun

Permalänk
Avstängd

Ser riktigt coolt ut.
En fråga jag alltid undrat över: Varför använder man inte en mer modern motor så som Oblivion eller nu Skyrim? Om man nu gör det så detaljerat och noggrant som ni verkar göra det så verkar det komplicerat att använda en så pass gammal motor som Morrowind drivs med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Ser riktigt coolt ut.
En fråga jag alltid undrat över: Varför använder man inte en mer modern motor så som Oblivion eller nu Skyrim? Om man nu gör det så detaljerat och noggrant som ni verkar göra det så verkar det komplicerat att använda en så pass gammal motor som Morrowind drivs med.

För att Morrowind > Skyrim > Oblivion

Finns stöd för Morrowind Overhaul ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

För att Morrowind > Skyrim > Oblivion

Finns stöd för Morrowind Overhaul ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Det har alltid fungerat med MGSO, dock är det som innan när det gäller grass-mods, det fungerar helt enkelt inte pga alla förändringar i MR.

Ska inte vara några problem med träden heller, använd "custom" fliken för alla landskap (fanns iaf detta val i MGSO 2.0).

Permalänk
Medlem

Verkar nice, ska nog testa det. Har nyligen börjat köra Morrowind (kört en hel del Oblivion och Skyrim innan), och det skulle nog kunna göra det mer intressant än det redan är.

Permalänk

Jepp det är det som är meningen snacker! Morrowind Rebirth kommer inte ta bort fundamentala delar av spelet utan försöker enbart framhäva dess goda sidor. T ex genom att göra intressanta platser mer minnesvärda genom att lägga till nya NPC's, ny inredning och liknade, i vissa fall är förändringarna massiva. Som det verkar i dagsläget är dem flesta nöjda med de förändringar som jag gjort. Om inte är jag alltid öppen för förslag

Permalänk