Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Det här måste nog vara den fråga som blivit ställd flest gånger i den här tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Då är nog inte jag läskunnig, har iofs bara läst dem sista 60 sidorna

Permalänk
Avstängd
Citat:

Väderproblem ger störningar i postdistribution
På grund av det kraftiga snöovödret i östra delarna av Götaland och Svealand, trakterna kring södra Vänern och delar av Norrlandskusten kan brev och paket som ska till, från och inom dessa områden fösenas. Postdistributionen i hela landet är därmed drabbat av störningar.

I delar av Stockholms län, Uppsala län och Södermanlands län kommer Postens brevbärare inte kunna dela ut post idag och våra paketupphämtningar kan bli inställda.

Typiskt! Min gula rackare skulle ju komma imorgon

Permalänk
Medlem

Vet inte om länken blivit postad än men nu har gsmarena testat den.

http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_920-review-858.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonoka:

AT&T har fått/köpt ensam rätt på cyan

Visa signatur

Mobo::X570 AORUS ELITE CPU: Ryzen 7 5700X3D,Kraken Elite 240
GPU: RX 9070 16GB TUF Gaming OC
RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C PSU: SF750 750W
M.2: Gigabyte SSD M.2 PCIe 3.0 x4 NVMe - 1TB Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Vad spelar det för roll?

Det skryts med att telefonen ska vara "Solid", det är ingen solid känsla.

Skrivet av Ninotramp:

Hur fan behandlar du dina telefoner? Kanske dags att kolla efter en haj-fena på blocket?

Telefonen har i stort sätt legat på bordet hela dagen då jag är sjuk.

Skrivet av GeneralRushHour:

Sluta knåda sönder mobilen, är ju säkert därför den knakar.

Att den knakar när man trycker på displayen är knappast att knåda, eller?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man kan synca med laddningsplattan?

Permalänk

Hur ser L920 ut på insidan? Jo, såhär!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonoka:

He he nä det är nog mellan sida 1 o 20

Permalänk
Medlem

Är på Köplats 23 nu istället för 40 på den vita hos Halebop..... suck.
Någon som vet ifall det finns någon app som liknar Appes app iMovie till WP8?

Permalänk
Skrivet av Fetskaft:

Nu verkar det som om min gula äntligen är på väg från Dustin. Kan förhoppningsvis plocka upp den imorgon, om inte vädret ställer till förseningar dvs.

När beställde du? Jag beställde en gul från dustin 11/11, men har inte hört något än...

Permalänk

Jag var och plockade upp en ny gul 920 på Elgiganten i Varberg idag efter att jag returnerat mitt svarta i helgen (glappande batteri). Verkar dyka upp spridda exemplar lite här och där.

Permalänk
Skrivet av Astrosus:

AT&T har fått/köpt ensam rätt på cyan

Ensamrätt i USA, finns också tillgänglig i Tyskland med Vodafone men det har nämnts innan i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

När beställde du? Jag beställde en gul från dustin 11/11, men har inte hört något än...

Jag beställde redan 3:e oktober så jag var tidigt ute. Trodde därmed att man skulle ha den riktigt tidigt men får väl vara nöjd att man kanske får den denna vecka om vädret tillåter att den kommer fram.

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Att den knakar när man trycker på displayen är knappast att knåda, eller?

Om "trycker på displayen" betyder "nästan krossar displayen" för oss andra så knådar du sönder hela mobilen ja.

Alternativt så har du fått två måndags-exemplar vilket är lika stor chans att man blir påkörd två gånger av samma bil.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snuffe82:

Är på Köplats 23 nu istället för 40 på den vita hos Halebop..... suck.
Någon som vet ifall det finns någon app som liknar Appes app iMovie till WP8?

Denna kan vara bra, om man vill kolla liknande appar. http://xyo.net/lumia/

Permalänk
Skrivet av bullenovitch:

Hur ser L920 ut på insidan? Jo, såhär!

Tack för att du posta!

Ett tag såg det ut som Optimus Prime fått en unge

Permalänk
Medlem

Äntligen så aktiveras min Halebop i natt. Börjar kännas lite jobbigt nu att ha telefonen men inte kan ringa från den. Bara att använda Wifi.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Nu har det kommit en uppdatering för skärmen.. Installerade den nyss, ska bli roligt att se om känsligheten blir bättre med handskar.

Edit: Blev lite bättre respons med handskar för min del, men inte helt ultimat!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk

Va fan batteriet är ju löst på denna också. Det är bättre än den förra men något rör sig (i nedre halvan av telefonen) i den när jag skakar den i sidled.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Det skryts med att telefonen ska vara "Solid", det är ingen solid känsla.

Måste säga att jag fått en helt annan intryck. Tycker den känns extremt solid. Kommer troligen aldrig sätta blöja runt den här telefonen. Displayskydd känns avlägset även det.

Igår så var jag mindre nöjd med telefonen och funderade på om jag kanske skulle bytt mot en s3a istället. Jag hade kanske orimliga förväntningar. Men idag efter ha testat kameran lite mer och fått bekantat mig med wp8 så finns det inga andra alternativ längre. Älskar känslan av att bara bli mer och mer nöjd ju längre tiden går!

Visa signatur

PC: 3700X, 5700XT Thicc III, Prime X370-Pro, 16GB 3200Mhz

Permalänk
Skrivet av calanbalan:

Va fan batteriet är ju löst på denna också. Det är bättre än den förra men något rör sig (i nedre halvan av telefonen) i den när jag skakar den i sidled.

Inte för att jag förstår varför man skall skaka frenetiskt på telefonen men jag kan inte minnas att jag haft någon annan telefon som betett sig så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av calanbalan:

Är det inte linsen som rör sig? Eftersom den är stabil med hjälp utav fjädrar så kan den skaka lite tydligen.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Är det inte linsen som rör sig? Eftersom den är stabil med hjälp utav fjädrar så kan den skaka lite tydligen.

Sannolikt att det är den eftersom det är en "floating lense". För om det vore batteriet skulle telefonen stängas av?

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk

Vetifan, känns för tungt för det. Men det är mycket bättre än den förra så jag får väl ignorera det. Eller gå och "kontrollskaka" lite i nån butik när de dyker upp och jämföra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av calanbalan:

Vetifan, känns för tungt för det. Men det är mycket bättre än den förra så jag får väl ignorera det. Eller gå och "kontrollskaka" lite i nån butik när de dyker upp och jämföra.

något är de som rör sig i min med om man skakar den.
Sen så har ja också upplevt "klick" ljud om man trycker vid hörlursutgången, men de gick till sig efter några klick😊.
Batteritiden har också blivit avsevärt bättre efter att ha
den 5 gånger😍

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

något är de som rör sig i min med om man skakar den.
Sen så har ja också upplevt "klick" ljud om man trycker vid hörlursutgången, men de gick till sig efter några klick😊.
Batteritiden har också blivit avsevärt bättre efter att ha
den 5 gånger😍

Ni som väntar på leverans från operatörer till paketombudet får kanske vänta en dag extra, här i sthlm (landet områdena)

Snö kaos överallt, står 4-50tal lastbilar i snödrivor, massor utav bilar kört fast. Jag jobbar å skulle åka en sträcka på 8mil enkel, tog 3timmar! På 120väg ...

Love the snow ...

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Banktjänster

Funderar på att skaffa en Lumia 920 men saknar de olika bankapparna, mobilt bankdid, Swedbanks mobilapp och den kommande betaltjänsten "Swish". Någon som har koll på om dess är på gång?

Permalänk
Medlem

Tycker synd om er som beställde för flera månader sen och fortfarande väntar. Åkte ner till elgiganten förra veckan bokade en vit och hade den dagen efter. Rör på era stora rövar och åk till elgiganten och boka/köp så har ni dom mycket snabbare

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Inaktiv

Varför sitter många här och skakar telefonen ?, eller trycker och knådar. Jag fattar ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aoh:

Funderar på att skaffa en Lumia 920 men saknar de olika bankapparna, mobilt bankdid, Swedbanks mobilapp och den kommande betaltjänsten "Swish". Någon som har koll på om dess är på gång?

Det finns annars en tredjeparts bankapp som heter Bankhubben till windows phone. Tyvärr så verkar de flesta bankerna inte särskilt intresserade av att utveckla en egen app till windows phone :(.