Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av Abbs:

Befinner du dig i utkanten av 4G-täckningen?

Sitter i Göteborg. Enligt Tele2's täckningskarta så ska det vara bra här!

Permalänk
Skrivet av Zyclone:

Ingen som har koll på när högtalarna JBL Playup och JBL Powerup kommer släppas? Har inte hittat en enda butik som skriver något om dessa, för de skulle väl släpppas samtidigt som telefonen!

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltillbeho...

Finns i lager!

Permalänk
Medlem

Sjukt

Nu har jag beställt en röd fatboy-laddare på cdon. beräknas i lager imorn, blir ju lagom festligt att den antagligen kommer före telefonen. Fast då kommer Nokian känna sig välkommen och lite tryggare. Ungefär som när jag köpte min valp, då förberedde jag med korg och filtar m.m.

Sen kan man ju fundera på hur frisk man är när man betalar 200 kr mer än för den istället för den vanliga laddplattan när enda skillnaden är ett tygstycke med en märkeslapp på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Har du installerat Facebook? Den appen verkar buggad. Efter min bra batteritid igår installerade jag Facebook och mycket batteri försvann, typ 10% på en halvtimme. Ligger på 83% efter bara 5.5 timmar idag. Tror mobilen får jobba hårdare med LTE i denna snöstorm dock. Också hört att Skype skall vara buggat.

Det verkar som de flesta problemen är kopplat till dåligt kodade Appar eller användarfel. I ditt fall verkar det vara Apparna som är boven.

Yes, det var nog facebook som var problemet. Jag startade facebook och stängde ner det efter 30sek. Mobilen var varm 5-10 minuter efter det och helt plötsligt tappade jag 10% batteri. Skype verkar inte vara buggat för mig dock. Visst tar det mer batteri när det är igång, men inget extremt. Tack för tipset!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Nokia aktien rusar

Nokia kammar hem kontrakt med China Mobile. Världens största operatör.

Som grädde på moset så har ett visst fruktbolag sin sämsta dag det här året...

http://wmpoweruser.com/aapl-have-their-worst-day-this-year-as...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Nu har jag beställt en röd fatboy-laddare på cdon. beräknas i lager imorn, blir ju lagom festligt att den antagligen kommer före telefonen. Fast då kommer Nokian känna sig välkommen och lite tryggare. Ungefär som när jag köpte min valp, då förberedde jag med korg och filtar m.m.

Sen kan man ju fundera på hur frisk man är när man betalar 200 kr mer än för den istället för den vanliga laddplattan när enda skillnaden är ett tygstycke med en märkeslapp på.

200 extra för en riktigt snygg och cool laddare är ju rena fyndet

Permalänk
Skrivet av Zyclone:

Ingen som har koll på när högtalarna JBL Playup och JBL Powerup kommer släppas? Har inte hittat en enda butik som skriver något om dessa, för de skulle väl släpppas samtidigt som telefonen!

Annars så kan jag tipsa om att Amazon säljer Nokia Play 360 för 120 dollar. Så lågt pris att man kan köpa flera och parkoppla.

Länk

Ser nu att de finns på prisjaktfrån 899:- så det kanske inte var så utmärkande lågt pris. Kan ju bli tull och moms på Amazonprylar också.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Woopa! Tre har börjat skicka ut andra rundan nu! Min gula är på väg!

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Fan det går INTE att ha på 4G alltså!
kl. 6.00 hade jag 90% kvar på batteriet... Nu 07.50 har jag 77%!!!! Och detta utan att knappt ha rört mobilen...

Såg iofs att den hoppade mellan H+ och 4G en del, kan ju ha med det o göra! Men katastrof hur som helst!

Nu så vet jag inte hurdan signalstyrka du har, men om den är låg så måste telefonen sända/söka nät i full styrka. Så har det varit sedan 3g kom, och frekvensbyten tar också extra ström. Men det kan ju vara att ditt batteri inte nått full styrka ännu.

sent ute, andra har svarat redan.
Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Får min gula från 3 imon!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Skrivet av HikiSpray:

Nu så vet jag inte hurdan signalstyrka du har, men om den är låg så måste telefonen sända/söka nät i full styrka. Så har det varit sedan 3g kom, och frekvensbyten tar också extra ström. Men det kan ju vara att ditt batteri inte nått full styrka ännu.

Jo alldeles riktigt! Den skiftar från 2->3->4 "pluppar" i signalstyrka hela tiden när jag har 4G på! Måste ju vara därför!
Oftast väldigt lågt när jag är på jobbet! Det är också här jag märker att batteriet slukas fortast..

Permalänk

Hur ser jag kolli-nummer? Skickad från Halebop.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hur ser jag kolli-nummer? Skickad från Halebop.

kontakta dem. De skickar inte ut det automatiskt.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hur ser jag kolli-nummer? Skickad från Halebop.

Av någon anledning ger dom inte ut de, utan du måste skicka till dom på chatten och fråga....

Permalänk

Smart...

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ja alltså de har funnits i alla färger i butik enda sedan release så man kan få en lur innan lunch. MEN jag vill förlänga mitt abonemang och det kan jag inte göra i butik förns 16 jan. Därför är jag i händerna på Tre och de passar på att testa hur mycket ett mänskligt psyke klarar.

då förstår jag men till dom som ska köpa den kontant eller förlänga abonnemanget som har gått ut kan man ju alltid köpa den där.

Skrivet av cat_fish_1:

http://cdon.se/hemelektronik/nokia_dt-901_qi_wireless_chargin...
Dock bara 300 mA så de kommer ta en evighet att ladda.

Hoppas de kommer en billaddare med samma trådlösa laddning som kudden och ålatterna.

Tack ska ta en närmare titt på det. Frågan är ju om man lägger den på laddning på kvällen och sen har fullt batteri på morgonen. Isåfall spelar det ingen roll för min del.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

2012-12-06 07:28 Posten, Sverige En avi har skickats till mottagaren per brev
2012-12-06 02:27 Göteborg, Sverige Försändelsen transporteras
2012-12-05 21:31 Torsvik, Sverige Försändelsen transporteras
2012-12-05 08:32 Halebop C/O Electra Sweden AB, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Borde betyda att paketet kommer idag? :')

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

2012-12-06 07:28 Posten, Sverige En avi har skickats till mottagaren per brev
2012-12-06 02:27 Göteborg, Sverige Försändelsen transporteras
2012-12-05 21:31 Torsvik, Sverige Försändelsen transporteras
2012-12-05 08:32 Halebop C/O Electra Sweden AB, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Borde betyda att paketet kommer idag? :')

Ja, om inget oförutsett händer på vägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

http://cdon.se/hemelektronik/nokia_dt-901_qi_wireless_chargin...
Dock bara 300 mA så de kommer ta en evighet att ladda.

Hoppas de kommer en billaddare med samma trådlösa laddning som kudden och ålatterna.

Har jag fått min ellära fel för mig.

300mA är laddarens inström. Laddaren har en inspänning på 230V

eftersom telefonen inte laddas med 230V utan lägre, så måste strömmen vara högre in i telefonen för att bevara samma effekt (-lite för förluster)

Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahldahl:

Har jag fått min ellära fel för mig.

300mA är laddarens inström. Laddaren har en inspänning på 230V

eftersom telefonen inte laddas med 230V utan lägre, så måste strömmen vara högre in i telefonen för att bevara samma effekt (-lite för förluster)

Eller?

Det sitter en komponent i laddarens transformator som omvandlar växelströmen ifrån väggen till likström som telefonen behöver. I samma veva så ändras spänningen ifrån 230V till 12V. En vanlig MicroUSB laddare med kabel har en ström på 1000 mA. Så det komemr ta lite mer än 3 gånger så lång tid att ladda telefonen med en matta jämfört med vanlig laddningskabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Det sitter en komponent i laddarens transformator som omvandlar växelströmen ifrån väggen till likström som telefonen behöver. I samma veva så ändras spänningen ifrån 230V till 12V. En vanlig MicroUSB laddare med kabel har en ström på 1000 mA. Så det komemr ta lite mer än 3 gånger så lång tid att ladda telefonen med en matta jämfört med vanlig laddningskabel.

Men i detta fallet kan det ju inte sitta en komponent i laddaren som gör om växelströmmen till likström. Hur fungerar liksom induktionsladdning utan växelström...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahldahl:

Men i detta fallet kan det ju inte sitta en komponent i laddaren som gör om växelströmmen till likström. Hur fungerar liksom induktionsladdning utan växelström...

Doh, tänkte inte riktigt så långt :(. Stirrade mig för blind på själva strömstyrkan :P. Hur själva trädlösa laddningen fungerar praktiskt vet jag inte riktigt.

Permalänk
Medlem

Den borde ju fungera med hjälp av induktion och då behövs växelström...

Permalänk
Skrivet av nino:

Tycker synd om er som beställde för flera månader sen och fortfarande väntar. Åkte ner till elgiganten förra veckan bokade en vit och hade den dagen efter. Rör på era stora rövar och åk till elgiganten och boka/köp så har ni dom mycket snabbare

Var kan jag hitta en gul i lager då? Alla andra färger finns i butiker, men dem vill jag inte ha.

Sen ser jag det lite som ett plus att ni andra får ta förserie-exemplaren med lösa batterier etc. Senare batch innebär alltid mindre risk för produktionsfel.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har upplevt flimmer på skärmen vid grå färg på temat?
Har ganska kraftig (speciellt om jag trycker på bakåt pil ikonen så jag kommer till översiktsskärmen) där är det mycket gråfärg = märkbart flimmer.
Detta händer även vid granskning av bilder som har mycket grått i sig.

Någon annan?

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Var kan jag hitta en gul i lager då? Alla andra färger finns i butiker, men dem vill jag inte ha.

Sen ser jag det lite som ett plus att ni andra får ta förserie-exemplaren med lösa batterier etc. Senare batch innebär alltid mindre risk för produktionsfel.

Beror på var du bor? Elgiganten hade den gula i sthml, varberg, malmö, linköping och ca 7 orter till

Permalänk
Medlem

JÄVLA TRE!!!
Jag kom inte med i dagens utskick.
Va fan ska man förhandsboka för när det betyder att man får vänta o bli sist av alla. Verkar som hela Sweclockers har hunnit fått. Jag är sista man kvar på perongen och det kommer ingen extrabuss. Jag är Bruce Willis som stannar på Asteroiden. Jag är en krokodil när alla andra djur joinade evolutionen. Jag är England på väster sida av vägen. Jag är Kaptenen som sjunker med Dicaprio på Titanic. Jag är psykologiskt våldtagen av en koreansk teleoperatör.

Permalänk
Medlem

Verkar som att jag inte får min röda idag. Den står bara som "sorterad" i stockholm sen igår. :sadface:
Det börjar snöa igen nu, blir det som igår får jag hoppas på att få den nästa vecka.

Edit: gladare nu, Nisse-tuta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Verkar som att jag inte får min röda idag. Den står bara som "sorterad" i stockholm sen igår. :sadface:
Det börjar snöa igen nu, blir det som igår får jag hoppas på att få den nästa vecka.

Edit: gladare nu, Nisse-tuta?

Ja det värmde

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Beror på var du bor? Elgiganten hade den gula i sthml, varberg, malmö, linköping och ca 7 orter till

Bor i Uppsala så det finns inget som är riktigt nära. Till Stockholm åker jag inte...