Creative Sound Blaster Tactic3D Rage vs Wrath

Permalänk
Medlem

Creative Sound Blaster Tactic3D Rage vs Wrath

Hej jag undrar vad det är för skillnad på Creative Sound Blaster Tactic3D Wireless Rage och Wrath?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Tekniska specifikationer

Rage
•Hörlurar: ◦Drivenheter: 50mm neodymiummagnet
◦Frekvensrespons: 20Hz ~ 20kHz
◦Impedans: 32 ohm
◦Känslighet: 102 dB/mW

•Mikrofon: ◦Typ av mikrofon: Bullereliminerande kondensator
◦Frekvensrespons: 100Hz ~ 6,5kHz
◦Impedans: < 2,2 kohm
◦Känslighet: -40 dBV/Pa

•USB Transmitter ◦USB 1.1- eller 2.0-port

•Gränssnitt: ◦Trådlöst 2,4GHz ISM-band

Wrath

•Hörlurar: ◦Drivenheter: 50mm neodymiummagnet
◦Frekvensrespons: 20Hz ~ 20kHz
◦Impedans: 40 ohm
◦Känslighet: 102 dB/mW

•Mikrofon ◦Typ av mikrofon: Bullereliminerande kondensator
◦Frekvensrespons: 100Hz ~ 7kHz
◦Impedans: <2,2kohms
◦Känslighet: -40dBV/Pa

•Gränssnitt ◦Okomprimerad 2,4 GHz trådlös teknik

Permalänk
Medlem

Jo men har någon någon erfarenhet av dessa två ?

Permalänk
Medlem

Bump.

Vill också gärna veta!

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk

Jag med!
Någon måste väl veta detta?

Permalänk
Hedersmedlem

det som skiljer dom åt är impedansen:
Vad är impedans?
Impedansen mäts i Ohm och är en siffra du säkerligen kommer att stöta på när du ska handla hörlurar, men vad betyder denna siffra och vad betyder den för ditt köp? Impedans är i korta drag motstånd, väldigt förenklat skulle man kunna säga att det handlar om hur mycket motstånd hörlurarna gör mot det inkomna ljudet. Ett lågt värde innebär att du kommer få ut en högre volym men det gör det också svårare för hörlursförstärkaren att driva lurarna. Får förstärkaren problem med det så kommer du att få ut ett sämre ljud med mer distorsion så detta är en balansgång mellan volym och kvalitet. Till mp3-spelare med mera som har väldigt låg effekt bör man välja lurar med låg impedans.

källa: http://m3.idg.se/2.1022/1.198470/10-fragor-om-horlurar

och om jag inte missminner mig så är wrath nån limited edition

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Avstängd

Hej kära sweclockare,nu är det så här att mina Creative Sound Blaster Tactic3D Wireless wrath rasade ihop häromkvällen.Tur i oturen så har jag en månad kvar på garantin,tyvärr har lurarna utgått hos inwarehouse där jag köpte dom förra året.Är det nån som känner till några trådlösa lurar som kan matcha dom med bra batteritid bra mick osv.Jag har varit väldigt nöjd med dom men nu när dom gick sönder vid ena lurfästet som är helt i plast kändes det lite fattigt.Ok om jag hade slängt dom i golvet men jag skulle bara som vanligt plocka av mig dom häromkvällen och crack så gick ena fästet av helt.Nu undrar jag vilka liknande trådlösa lurar det finns där ute för säg runt tusenlappen som är mer helt i metall och hållbarare antar jag med likvärdigt ljud:)
MvH jonas1972

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift