Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

jag sitter med telia max 25 och stor surf, kommer jag få 4g om jag trycker in mitt micro sim från min iphone 4 i en lumia 920?

ja/nej?

Om det är ett nytt simkort från iår så skall det stödja 4G, du skall bara altivera detta. Bättre om du chattar/ringer telia! Det är inga problem å skaffa.

-------

Nu har jag min röda nokia lunia 920! Tack elgiganten för att ni la undan den mohahah... Suck it telenor!!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Asså detta med super sensitive touch är inte direkt något nytt!
Jag har använt en Nokia N900 och den hade också super sensitive touch! Skillnaden va att den fungerade 100 ggr bättre på N900:an...

På den kunde jag använda EXAKT vad som helst.. sugrör, plastkniv, läder, ALLT!
Det dåliga va att man inte kunde stänga av funktionen som på L920!

Den resistiva skärm som N900 har är liksom alla andra resistiva skärmar långt ifrån "super sensitive" om man säger så. Men visst, man kan använda den med handskar och annat.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Jag har använt en Nokia N900 och den hade också super sensitive touch! Skillnaden va att den fungerade 100 ggr bättre på N900:an...

Testade med en korv på min 920, gick hur bra som helst! Ska på julbord sen så tänkte testa med lite fina maträtter, får se hur det går. Återkommer med svar senare.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Testade med en korv på min 920, gick hur bra som helst! Ska på julbord sen så tänkte testa med lite fina maträtter, får se hur det går. Återkommer med svar senare.

Sill undrar jag mest över. Både "vanlig" men även senaps-dito.

Har någon förresten testat att förlänga sitt telenor-abb några dagar för tidigt? Jag tänkte försöka få tag i en 920 idag istället för att behöva vänta till nästa vecka.
Hur är det med tillgång på mediamarkt? nån som har köpt där?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av concorde11:

Eller inte, den hade en värdelös, resistiv skärm man knappt kunde använda fingrarna på...

Permalänk
Medlem

Räcker det oftast med kollinumret när man ska hämta ut paket? Även om personalen är 60+ och efterblivna?

Tydligen kommer inte posten idag för dom vill sluta tidigare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ganska arg atm svara fort

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Halebop ska få in en mindre leverans vita idag, så nån kanske har tur. Vet inte om dom får in några andra färger.

Permalänk
Medlem

Har inte hört något nytt från Halebop. Snackade med supporten igår, då hade de ingen aning om när nästa leverans kom. Fick henne tillslut att säga att de förväntar sig en leverans inom kommande veckor.. Inte mycket information där.

Permalänk
Medlem

Snusenice: Fick du nån siffra på vad mindre leverans innebar? Står på köplats 13 på vita.

Permalänk

Jag hämtade ut ett paket igår och det räckte med kollinr + leg ofc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Räcker det oftast med kollinumret när man ska hämta ut paket? Även om personalen är 60+ och efterblivna?

Tydligen kommer inte posten idag för dom vill sluta tidigare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ganska arg atm svara fort

Yes kolli-id och legtimation ska funka.

Permalänk
Medlem

Nu blir Nisse-tuta glad igen.

Skulle fått mobilen igår men posten kom inte fram till butiken jag skulle hämta den i. Så de vände och sista gången jag kollade på kolli-id så fanns min paket i Jönköping av alla platser.

Posten+ logik = mind blown. Paketet skickades från Uppsala till Sthlm, Sthlm till Haninge, Haninge till ??? och sen till Jönköping. WTF

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Eller inte, den hade en värdelös, resistiv skärm man knappt kunde använda fingrarna på...

Den hade ju knappast samma flyt och precision som L920 men hur den reagerade mot olika typer utav material menar jag var mycket bättre på N900!

Och möjligt att det var en tryckkänslig skärm i den då det som sagt gick att använda EXAKT vad som helst!

Permalänk
Skrivet av Deejvid:

Snusenice: Fick du nån siffra på vad mindre leverans innebar? Står på köplats 13 på vita.

Det är halebop vi pratar om, klart jag inte fick nån siffra Tyvärr, jag har ingen aning, vi märker väl, men skulle inte förvåna mig om dom får in 1-5 och kallar det för mindre leverans.

Hade gärna beställt från en annan men sambon har halebop och kör på rubbet så passa på, man får telefonen för 3600 eller nått om man band upp det 24 mån så får avakta.

Permalänk
Medlem

Snusenice: Så sant, dum fråga! Kan ju tycka att mindre leverans borde vara 20-30. Men som sagt, Halebop. Så 1-5 stämmer nog bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

JÄVLA TRE!!!
Jag kom inte med i dagens utskick.
Va fan ska man förhandsboka för när det betyder att man får vänta o bli sist av alla. Verkar som hela Sweclockers har hunnit fått. Jag är sista man kvar på perongen och det kommer ingen extrabuss. Jag är Bruce Willis som stannar på Asteroiden. Jag är en krokodil när alla andra djur joinade evolutionen. Jag är England på väster sida av vägen. Jag är Kaptenen som sjunker med Dicaprio på Titanic. Jag är psykologiskt våldtagen av en koreansk teleoperatör.

Låt oss tillsammans gå på den nya krisjouren "VI SOM BLIVIT FRÅNÅKTA AV TRE" jag kommer direkt.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk

Man lär sig intressanta saker av att följa denna tråd.
Som tex att en teleoperatör vars koncept är att ha låga priser pga dålig support har, gissa vad, dålig support. Vem hade kunnat ana

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Den hade ju knappast samma flyt och precision som L920 men hur den reagerade mot olika typer utav material menar jag var mycket bättre på N900!

Och möjligt att det var en tryckkänslig skärm i den då det som sagt gick att använda EXAKT vad som helst!

Resistiva skärmar var standard på alla touchtelefoner får några år sedan, dessa skärmar har sämre precision och kräver att du trycker för att tex scroll. Kort sagt är det gammal teknik som förpassats till sophögen. En kapacitiv skärm som dessutom är tryckkänslig däremot är bra!

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla, hur mångas telefoner låter såhär vid vibration?

http://youtu.be/R-MeXiXqRbE

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Kollinummer + leg räcker. Jag har hämtat ofta hämtat ut paket med den infon.

Permalänk
Medlem

Och där trilla min Gula in på servicestället

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Linus82:

Har sett liknande på youtube, ja. Tror nån i tråden nämde att det berodde på glappt batteri om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Den där vibratorn är det garanterat fel på. Min låter inte så.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Man lär sig intressanta saker av att följa denna tråd.
Som tex att en teleoperatör vars koncept är att ha låga priser pga dålig support har, gissa vad, dålig support. Vem hade kunnat ana

Men, men... det står ju att dom har sveriges nöjdaste kunder? :'(

Permalänk
Skrivet av snusenice:

Men, men... det står ju att dom har sveriges nöjdaste kunder? :'(

har man ingen kundtjänst som kan höra klagomålen så...

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Någon som har en lista på vettiga appar ?

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Nu blir Nisse-tuta glad igen.

Skulle fått mobilen igår men posten kom inte fram till butiken jag skulle hämta den i. Så de vände och sista gången jag kollade på kolli-id så fanns min paket i Jönköping av alla platser.

Posten+ logik = mind blown. Paketet skickades från Uppsala till Sthlm, Sthlm till Haninge, Haninge till ??? och sen till Jönköping. WTF

Ha ha, nej jag gläds inte åt din olycka.
Det är som med löner, jag vill inte att de på jobbet som har högre lön än mig ska få mindre, jag vill att jag ska få mer

Permalänk
Skrivet av csjaunja:

Resistiva skärmar var standard på alla touchtelefoner får några år sedan, dessa skärmar har sämre precision och kräver att du trycker för att tex scroll. Kort sagt är det gammal teknik som förpassats till sophögen. En kapacitiv skärm som dessutom är tryckkänslig däremot är bra!

Nej det kräver inte alls att du trycker! som sagt den kunde användas med ett sugrör! Du kunde i princip rulla en cigarett över skärmen för att skrolla!

Permalänk
Medlem

Vad är det här för app med klocka och temperatur?

Permalänk
Medlem

Läste frågan tidigare i ett inlägg men hittade inget svar.
Går det att använda mp3 som ringsignal direkt från luren, eller måste man ansluta till datorn och flytta mp3 filen till ringsignalsmappen?
Filhanterare till wp8 finns det?